PANAS!! : BERITA PANAS DARI NEGERI KELANTAN..

Mohd Sayuti OmarMohd Sayuti Omar

Ketika seluruh negara digegar dengan skandal kehilangan wang negara berbillion ringgit dan suasana rakyat bawahan semakin terdesak dari segi sara hidup, komuniti siber dikejutkan dengan berita wakil rakyat dan jawatankuasa pengurusan tanah Kelantan bermesyuarat di Krabi, Thailand.

Mesyuarat di KrabiMesyuarat di Krabi
Penulis terkenal, Mohd. Sayuti Omar menulis di status facebooknya, "hormat semua, pagi ini dapat khabar satu rombongan terdiri daripada kesemua wakil rakyat Pas, para penyelia Dun bersama Jawatankuasa Hal Ehwal Tanah seluruh Kelantan bersama dua orang Exco bertolak ke Krabi Thailand," merujuk kepada berita ini.

Gambar yang tersebar di media sosialGambar yang tersebar di media sosialBeliau yang melahirkan rasa terkejut, bertanya, "Apakah untuk bermesyuarat menyelesaikan masalah rakyat atau makan angin?
Kerajaan negeri pimpinan Datuk Ahmad Yakub katanya menganjurkan penjimatan wang rakyat, tetapi masih ada rombongan besar ke luar negeri.

"Itu memakan belanja bukan sedikit," katanya.
Beliau terus menyoal, kalau setakat nak bermesyuarat kenapa harus ke negara orang, tidak bolehkah diadakan di negeri sendiri.

"Apakah tak ada dewan besar untuk memuatkan anggota mesyuarat itu," katanya.

Beliau seterusnya merayu pemerintah Kelantan "supaya tolonglah kawal nafsu sikit ingatkan kepada kesusahan rakyat".


Kalau ada duit lebih katanya, lebih baik digunakan untuk dibelanjakan beli lori sampah yang kini jelas diperlukan rakyat.



IKLAN BERBAYAR

jangan malu untuk berubah...


jangan malu untuk berubah...tapi malu sebab anda x pernah berubah...

mengeluh, merungut pendapatn gaji bulan swasta/kerajaan x cukup.

Belanja anak, kereta rumah, personal loan, koperasi.

Banyak hutang...hari ini gaji esok lusa dah habis..x nak cuba meningkat ekonomi keluarga.

Jom saya perkenalkan satu pekerjaan kepada anda....

Klik link http://www.kelabsimkad.com
Previous
Next Post »

30 ulasan

Write ulasan
Ir Anonymous
AUTHOR
28 Julai 2016 8:29 PG delete


Singa si raja hutan bukan main berani,
Maka binatang lainnya perlu berhati-hati,

MSO dah takde isu sangat lah ni,
Kasihan si PAN terkontang-kanteng kerana TGHA masih tetap di hati.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 9:27 PG delete

Betul tu.tgha mmg sentiasa dihati walaunta pemakan dedak sejati.tgha umpama tuhan walaunta.kewalakan tahap tertinggi smpi taik cirit tgha pun walaunta sanggup mkn utk membijakkan otak walaunta.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 9:30 PG delete

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Balak kelantan tak ada lagi
Dirompak ulamak pas hidung belang..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 9:34 PG delete

Kat kelantan xblh mesyuarat sebab negeri busuk..mcmna nak mesyuarat kalau bau busuk sentiasa menusuk hidung..nk minum air plak,air warna oren tanah liat.so terpaksa mb kelantan bermesyuarat di krabi...
Sekian..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 10:27 PG delete

arwah tgna...
bila tenung..tgk dan perhatikan wajah dan penampilan dia..
sejuk mata memandang..jiwa pn sejuk..
tp ulamak pas skrg???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 11:31 PG delete

Manusia Sakit Otak....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 11:32 PG delete

PAS untung ada TGHA...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 11:35 PG delete

Dua ekor kucing berlaga dada
Menabur fitnah berpisah tiada

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 12:42 PTG delete

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 12:49 PTG delete

PAS untung ada tuan garu Hadi Awang kerana memecah belahkn umat Islam dlm negara dan jemaah sendiri.

Pas tunggu masa utk dinyahkn dari arena politik Msia. Politik haru biru mencemarkn ajaran Islam sebenar.

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
28 Julai 2016 12:52 PTG delete

Anak harimau bermain di tepi rimba,
Anak singa turut diajak bersama,

Dedak tokong banglo yg didamba,
Dedak Perwaja pula yg menjelma.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 2:01 PTG delete

Wan rosli x join skali ke krabi?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 3:47 PTG delete

Bapa ****g anak ***i,
Mulut celupar bertahi gigi,
Marahkan cina makan babi,
Sanggup jadi anjing konon salak babi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 3:49 PTG delete

Kat kelantan tak ada tiger show...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 5:24 PTG delete

Mari kita mesyuarat di krabi....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 5:26 PTG delete

Wanrosli macai bawah tahap taik je xlayak djemput pas ke mesyuarat dikrabi...Wanrosli tgk encik krab sponge Bob aje ler.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 5:27 PTG delete

Dedak for all

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Julai 2016 5:43 PTG delete

Wanrosli macai sejati
Ditinggalkn dari mesyuarat krabi
Semua fitnahnya xda bukti
Menggelupur cari alasan babi.kikikikikiki

Reply
avatar
mum of 7
AUTHOR
28 Julai 2016 9:36 PTG delete

dua tiga kucing berlari
tiga2 penat...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Julai 2016 6:52 PG delete

PENTAKSUB KARAT PATI. PAS. INI. PELIK. SUNGGUH......
HARI 2. PANGGIL. ORANG. MASUK SYURGA......

DI SURUH. MASUK. SYURGA. SORANG. SORANG. ...........
TAK. NAK. PULAK..........

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
30 Julai 2016 4:59 PG delete

Gotong royong saling bantu membantu,
Sambil memakan kerepek balang,
Kerepek dimasak bersama bunga cengkih,

Mana mamat sekolah pondok Kelantan tu?
Tanya nama sekolah terus hilang!.
Kih kih kih... Kih kih kih... Kih kih kih.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
30 Julai 2016 7:13 PG delete

Ketika memanjat pokok terjumpa lebah lalu disengat,
Ternyata Nelofa rupanya masih lagi solo,

Kalau kita nak tipu macai bebal mudahlah sangat,
Hanya bagitahu diaorang bhw org yg disolidariti tak pernah terlibat rasuah Banglo.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Julai 2016 10:13 PG delete

Kami nk meeting kat krabi.kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Julai 2016 4:38 PTG delete

Yaa...aku la sekolah pondok kelantan tu...nape????mana bukti video matsabu tolak hudud??

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
31 Julai 2016 9:19 PG delete

Pak Tam belajar ilmu kebal,
Belajar dari Mahaguru Yahya,

Mudah sungguh aku nak tipu penyokong2 bebal,
Hanya kata tiada rasuah banglo di PP mereka terus percaya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Julai 2016 1:37 PTG delete

Si hadi tu munafik besar alaf baru.. tindakan hadi mirip yahudi dan mungkin mengambil nasihat yahudi spt najib jugak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Julai 2016 3:39 PTG delete

Japla...kami nk g krabi dulu.nt br komen..kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Julai 2016 10:34 PTG delete

Bersolidariti kat krabi lg best.bersama wollammak balak

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
1 Ogos 2016 11:01 PTG delete

Nak buat PRN PP rancangan si kerajaan harbi,
Khadam ditempik Tuan Besar terus terdiam,

Memang benar kerajaan Kelantan pergi bermesyuarat di Krabi;
Bukannya bersolidariti bersama perasuah Siam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:50 PTG delete

Kapir harbi xla melahap duit rakyat ke krabi mcm wollammak pas tu.kahkahkahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes