Bimbang : ulamak buat fitnah, imej Islam tercemar

Pimpinan dan tetamu di majlis sambutan hari raya yang danjurkan oleh Pemuda Amanah Kelantan.Pimpinan dan tetamu di majlis sambutan hari raya yang danjurkan oleh Pemuda Amanah Kelantan.

Memberi respon kepada soalan siapa sebenarnya ulamak, Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Haji Mohamad Sabu berkata beliau bimbang dengan kemunculan mereka yang digelar ulamak kini berbohong dan buat fitnah ketika mengajar di masjid menjadikan imej Islam tercalar.

"Mereka hina bapa saya dengan kata-kata keji tapi saya maafkan, tapi bila direka cerita bohong seperti di Pulau Pinang azan tidak dibenarkakan sejak DAP berkuasa perkara ini tentu menimbulkan persoalan kepada orang bukan Islam tentang mereka yang digelar ulamak oleh orang Islam," katanya di majlis raya perantau dan dialog Adilfitri Amanah di Kota Bharu malam tadi.

Beliau mengimbau kembali semasa permulaan diperkenalkan konsep kepimpinan ulamak yang digerakkan oleh dewan pemuda Pas pada masa itu.

"Saya bersama rakan-rakan pemuda yang diketuai Datuk Mustafa Ali mengadakan muktamar pada tahun 1982 mengusulkan konsep ini supaya mengubah parti Pas supaya jelas halatuju perjuangannya," katanya.
Orang ramai tidak berganjak hingga majlis berakhir untuk mendengar jawapan pimpinan Amanah.Orang ramai tidak berganjak hingga majlis berakhir untuk mendengar jawapan pimpinan Amanah.
Menurut beliau semua yang terlibat dari awal memahami kerjasama antara ulamak dan aktivis Islam menyebabkan semua pihak saling hormat menghormati peranan masing-masing.

"Sebab tu yang ulamak umur 35 tahun ke atas tu kalau dia nak kata kat Abang Mat pun tidaklah kata dengan perkataan buruk kerana mereka tahu apa kita buat dulu.
"Tapi datang yang muda-muda bawah 35 tahun yang tak tahu hujung pangkal keluar perkataan macam-macam sampai kita heran Islam dari mana yang mereka belajar," katanya.

Majlis yang dikendalikan pemuda Amanah Kelantan malam tadi menarik lebih 2,000 pengunjung yang berebut-berebut bertanya soalan kepada pimpinan Amanah Kelantan dan pusat.

Turut hadir bekas artis terkenal Abby Abady dan Adun Salor Datuk Husam Musa.

mdl

dana-100-all

IKLAN BERBAYAR

Beli simkad toneexcel harga bajet RM80.00 berbanding harga biasa RM98.60! Siapa cepat dia dapat! sms atau whastup " ya saya ingin membeli toneexcel dengan harga promosi! " kepada 010-7898637. Kami akan menghubungi anda dalam masa terdekat....tungguuuuuuuuu..!!!!!!

 Cara gandakan simpanan wang
Previous
Next Post »

30 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 8:57 PG delete

Yang buat fitnah ni PAN, yang difitnah pulak ulama, PAN anggap ulama sebagai musuh mereka....mat sabu bila nak bag jawatani presiden kat husang? Kesian husang, bagilah jawatan tertinggi kat husang bukan stakat pengerusi negeri je.....tambah lagi jawatan presiden biar ada dua presiden....presiden 1 dan presiden 2....PANdir, PANdir....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 10:36 PG delete

Haa pandai ckap org fitnah,yg kau fitnah mat sabu tolak hudud tu apa?org mintak bukti video bagi yg lain..puihh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 10:52 PG delete

Itu bukan fitnah la ngok, kalau kau tak percaya kau pergi tanya mat sabu dan kau tanya sekali mat sabu tu kenapa dia tolak hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 1:21 PTG delete

Kau yg ngok..mna videonya?apa aku lak nk gi tnya mat sabu,puak kau yg ckap gitu.kn bodoh pnya alasan.gi minum susu wan rosli omega hadi dulu ye bru komen.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 2:31 PTG delete

Tak perlu video la ngok, memang PAN dijadikan untuk menolak hudud yang diketuai oleh mat sabu dan tukang angguk DAPig.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 4:21 PTG delete

Takda bukti kukuh mula lah merapu..kahkahkah.sapa yg bongok?kahkahkah,trcari2 alasan lain lak puak ajaran sampah ni ye..kahkahkah bukti sampah,alasan sampah..yg ulas lagi ar hampas n sampah..kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 5:28 PTG delete

Bukan PAN mat sabu je yang tolak malah PH dah ada perjanjian sebulat suara...tiada hudud....kau je yang masih bermimpi....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 9:31 PTG delete

Cakap pongpang2 tu kasi tunjukla dulu mana video matsabu tolak hudud.....sebelum walaung fitnah benda lain, buktikan dulu fitnah matsabu tolak hudud tu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 10:10 PTG delete

Tak perlu video mat sabu dan PH sebulat suara dah menandatangani perjanjian tolak hudud.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 10:40 PTG delete

Aik.dulu kata ada bukti kukuh video matsabu kata tolak hudud.jgn pusing2 wanrosli.tunjuk segera bukti tu buktikan pas bukan penfitnah....dah beribu kali Minta ni.aku ulang lagi ke brp ribu kali nya aku CABAR wanrosli dan walakontol pas semua.tunjuk segera MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 10:45 PTG delete

Huarghkahkahkahkahkah.kesian nengok wanrosli walaung pas menggelupur.kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Julai 2016 11:14 PTG delete

Ape ker bangang statement wanrosli.kalau kata ph buat perjanjian tolak hudud bermakna pkr pun sama tolak hudud.so pas boleh pulak bekerjasama dgn pkr tolak hudud bermakna pas pun tolak hudud jugaklah.bongok jgnla tunjuk Sgt wanrosli oi...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Julai 2016 9:06 PG delete

Video dah bagi lah ngok

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Julai 2016 9:08 PG delete

PH gelupor tgk ada gabungan pakatan pembangkang ala PH bakal ditubuhkan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 10:09 PG delete

Brp kali aku nk ulang.video mmg ko dah bagi tp aku ulangi dlm video tu hanya ada gambar matsabu bersama pimpinan ph shj.lepastu ulasan drp pd pas dan iskandar samad yg menyebut matsabu tolak hudud.tiada sepatah pun perkataan atau suara matsabu dlm video tersebut.pas buat video suara pas Dan ulasan iskandar samad. Tiada langsung suara matsabu. Apatah lg nk tuduh matsabu tolak hudud.begitu kan pas menuduh.busuknya cara o
Fitnah pas.kalau mcmtu aku pun blh letak gambar hadi tepi gmbar ppuan dan aku ulas video tersebut hadi telah melanggan pelacur...tp kami bukan mcmtu.aku ulangi.Mana Video Matsabu tolak hudud...Aku cabar tunjukkan video jgn pulak tunjuk video pas syok sendiri buat ulasan..silakan tunjukkan segera.buktikan pas bukan parti penfitnah walaupun dah terbukti pas fitnah larangan Azan di penang.jgn byk alasan.tunjukkan segera mana VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 10:11 PG delete

Ala ckp byk pulak wanrosli.cepatla kasi video matsabu tolak hudud.bosan dengar alasan.kami nak bukti video nya...cepatla tunjuk.buktikan imej pas bersih drp penfitnah walaupun terbukti fitnah pil kuda dr pas.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 2:49 PTG delete

Yela,sbb pasik dah tk kisah apa nk jadi pd negara sbab mkan dedak byk sgt..yg pnting masyukk..kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 6:02 PTG delete

Wanrosli jgnla nk kalih.aku ulang kopipes lg.sila baca jgn jd bodoh atau buat2 bodoh ya.

Aku kopipes byk kali supaya wanrosli membaca.jgn malas membaca nt dah malas baca jadi bodoh,bila bodoh salahkan pan dap.
"Brp kali aku nk ulang.video mmg ko dah bagi tp aku ulangi dlm video tu hanya ada gambar matsabu bersama pimpinan ph shj.lepastu ulasan drp pd pas dan iskandar samad yg menyebut matsabu tolak hudud.tiada sepatah pun perkataan atau suara matsabu dlm video tersebut.pas buat video suara pas Dan ulasan iskandar samad. Tiada langsung suara matsabu. Apatah lg nk tuduh matsabu tolak hudud.begitu kan pas menuduh.busuknya cara o
Fitnah pas.kalau mcmtu aku pun blh letak gambar hadi tepi gmbar ppuan dan aku ulas video tersebut hadi telah melanggan pelacur...tp kami bukan mcmtu.aku ulangi.Mana Video Matsabu tolak hudud...Aku cabar tunjukkan video jgn pulak tunjuk video pas syok sendiri buat ulasan..silakan tunjukkan segera.buktikan pas bukan parti penfitnah walaupun dah terbukti pas fitnah larangan Azan di penang.jgn byk alasan.tunjukkan segera mana VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD...."

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Julai 2016 6:10 PTG delete

Tak tgk lagi ke video tu?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 6:43 PTG delete

Kan bodoh bila tak baca betul2 n bagi alasan bodoh yg menampakkan dirinya yg bodoh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 7:36 PTG delete

Wanrosli pura2 bodoh atau sememangnya bodoh....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 9:40 PTG delete

Jgnla Wat bodoh wanrosli.jenuh minta ni.aritu berlagak sangat kata ada bukti video matsabu tolak hudud.skrg jenuh kalih2 pulak...kasila cepat...jgn kasi video pas syok sendiri pulak ya...kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Julai 2016 10:07 PTG delete

Cer tgk blk video tu baru la faham

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 11:16 PTG delete

Yeke.tunjukla mana video nya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Julai 2016 8:55 PG delete

Nk tgk la ni mana video nya

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Julai 2016 10:59 PTG delete

Bila bagi nya.xda pun.kasi la cepat.tgu lama dah ni

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes