Iklan Penaja 1

Rabu, Mei 25, 2016

PANAS!! : PARTI PAS SEOLAH-OLAH MEMBERI NAFAS KEPADA UMNO/BN



Kesedian Parti Amanah Negara (AMANAH) bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Sungai Besar 18 Jun depan dibuat selepas melihat PAS seolah-olah memberi nafas kepada Umno/BN.

Justeru, Timbalan Presiden AMANAH, Salahuddin Ayub berkata atas nama Pakatan Harapan, parti serpihan PAS itu mengambil tanggungjawab untuk bertanding.

"Jangan cakap bersedia (dicalonkan dan bertanding), saya menghormati pandangan dan pencalonan yang dibuat maknanya AMANAH akan mengambil tanggungjawab itu atas nama Pakatan Harapan bukan AMANAH sahaja.

"Kita konsisten menentang kezaliman Umno tapi apabila melihat PAS seolah-olah memberi nafas kepada Umno-BN ini yang kita tak setuju dan kita nekad tanding (dalam pilihan raya akan datang)," kata Salahuddin ketika dihubungi Malaysiakini.

Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad semalam memaklumkan selain Salahuddin presidennya Mohamad Sabu dan bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin antara nama yang dicalonkan untuk bertanding pada PRK parlimen Sungai Besar.

Bagaimanapun, Khalid dilapor berkata, calon yang bakal bertanding di kerusi itu belum diputuskan kerana pihaknya masih lagi membuat tinjauan terhadap pengundi di Sungai Besar.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat parti itu, malam Ahad lalu, berkata walaupun terdapat laporan bahawa PAS dan PKR berselisih berhubung calon, namun hubungan semasa antara mereka masih macam biasa.

Beliau juga mengulangi ikrarnya bahawa PAS akan tetap bertanding di parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 18 Jun depan.

Jumaat lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad menyeru pertandingan satu lawan satu antara “calon rakyat” dengan BN pada dua pilihan raya kecil bulan depan itu.

Bekas perdana menteri 22 tahun itu menyeru orang ramai memberi kemenangan besar kepada lawan BN, seperti PAS.

Beliau bagaimanapun mempunyai kebimbangan terhadap 'pengkhianatan' PAS menarik diri dan memberikan kemenangan percuma kepada BN.

Sementara itu mengulas apakah nama-nama berkenaan mendapat restui sekutu Pakatan Harapan, Salahuddin mengesahkan DAP Selangor telah memberi maklum balas mereka.

"Persetujuan secara umum memang kita dengar sendiri dalam beberapa pertemuan yg kita adakan bersama tetapi secara rasminya kita akan bawa dalam majlis presuden dalam masa terdekat," kata Salahuddin.

Kerusi Parlimen Sungai Besar kosong berikutan kematian penyandangnya, Datuk Noriah Kasnon yang adalah juga Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak, 5 Mei lalu.

Suruhanjaya Pilihan Raya mengumumkan PRK Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar diadakan serentak pada 18 Jun ini manakala penamaan calon ditetapkan pada 5 Jun.

mk

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 

42 ulasan:

  1. Pas kasi pecah undi utk menangkan umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mkini melaporkan bn mengalu2kan pan bertanding di kedua2 prk...bab kata barua la...klu musuh suka kt pan...mesti ada sesuatu...atau pd pan x mungkin...hanya pd pas jer?

      Padam
  2. PAN pecah undi untuk menangkan umno...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nkau ni x ada ratib lain ke..baghal pas

      Padam
    2. Jgn jdi babi dap dh ler

      Padam
    3. Bila politik dan islam berpisah...fitnah jd mainan mulut...tapi ngaku parti islam rahmatan lil alamin(dap)...rasa gah...tapi org tgk penuh hina..hentikan keje mengfitnah tu...mudah2an allah kejutkan seblm terkejut nnt

      Padam
  3. Sekejap kata PAN mesti lawan PAS walaupun dimana PAS bertanding, sekejap kata PAS beri nyawa kepada umno, sah PAN memang gila kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmgla, pas kan penasihat umno, xkan la nk lawan tuannya.kan hadi kodam najib yg sejati

      Padam
    2. Nkao yg gilo kuaso..pemimpin chai

      Padam
    3. Khadam najib tp pas lawan najib...something wrong dgn statement kau ni..khadam ni dia ikut ckp tuan...contoh...tolak hudud...ikutttt...kasi melayu murtad....ikuttt...kasi hapus mahkamah syaliah...ikutttt...itu khadam bro...baru logik pd akal

      Padam
    4. Penasihat najib lawan najib. Ko gila ke hapa walaon pas ni

      Padam
  4. pan gila kuasa kalah pemilihan buat parti baru nak tarik ahli pas sokong pan kata pas bukan musuh pan tapi umno musuh pan bila dah tubuh tukar pulak pas musuh pan lawan pas kat mana pas bertanding untuk beri umno menang mudah. kalu pas tak latak calun kat sg besar dngan k.kangsar percaya tak pan akan tarik diri dan beri kemenangam kepada umno. pan apa yang dia fitnah kat pas itulah yang akan dibuat. yang penting bagi pan asal bukan pas umno ok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dap xnk bg kerusi tradisi mereka
      Pkr pun xnk bg...malah nk lbh lagi
      Pan trpksa merempat...akhirnya lwn pas...utk cover line...buat fitnah pd pas..seolah2 pas lawan skdr nk tlg umno...fitnah dh jd darah daging

      Padam
    2. Fitnah pil kuda ke eh tu kan hadi yang fitnah kan.kan pas parti fitnah

      Padam
  5. Kalau dah bernafsu besar dicampur pulak dengan arahan Tuan Besar maka PAN kelihatan macam golongan yang tengah mabuk kuasa, kuda-kuda belaan DAP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerbau pendekla

      Padam
    2. Tuan besar hadi ialah najib.mangkin penasihat lawan tokey.kahkahkah

      Padam
    3. Hadi sedondon ngan najib kasi tolong pecah undi la kasi najib menang. Penasihat setia spt anjing setia pada tuan nya

      Padam
    4. Tak baik tau panggil kerbau pendek.... khinzir lebih tepat..

      Padam
  6. Tahniah TGHA, nama Tuan Guru asyik disebut-sebut menunjukkan betapa Tuan Guru adalah seorang yang tegas dan berprinsip, nak makan pun sebut nama Tuan Guru nak tidur pun sebut nama Tuan Guru nak itu pun sebut nama Tuan Guru, hebatnya TGHA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aik.nama selalu disebut pun kata hebat.nama najib pun selalu disebut.apekejenis kebodohan walaon sekor ni.kahkahkah

      Padam
    2. Najib disebut kerana rasuah, TGHA disebut kerana ketegasan dan berprinsip, itu beza antara Najib dan TGHA. Ada akal gunakan sebaik mungkin jangan tunjuk kebodohan melampau walaupun kita tidak menyukai seseorang itu.

      Padam
    3. Xlah.walaon je perasan.hadi disebut sbg penfitnah pil kuda, gelar ke
      Org jebon barua dan gelar cina babi..lg buruk dr najib

      Padam
    4. Ooooo...patutla kamu tak pernah kutuk najib, bagus lah sama je kamu dengan umno....

      Padam
    5. Masa bila aku kata najib bagus.ko xreti membaca ke.aku kata najib buruk perangai tp hadi lg buruk perangai dr najib. Ada paham!!!!!!

      Padam
    6. Ye ke? Mujurlah TGHA tak mesra Syiah.. kalau mesra, lagi lah busuk perangai..

      Padam
  7. tanpa nama 11:19 yang penfitnah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah pil kuda dr siapa??

      Padam
    2. Hadipesideng kan..kan jelas sape penfitnah. Kahkahkah

      Padam
    3. Hadi ceramah terang2 kata calon pkr jual pil kuda tp xda bukti pn.kahkahkah. Kan fitnah tu.kahkahkah

      Padam
    4. Ada apa alasan lagikah utk PAN burukkan PAS selain fitnah pil kuda.. bukankah lembu lebih baik dari babi?

      Padam
    5. Hadi terang2 fitnah org jual pil kuda tp xda bukti,wanrosli plak fitnah matsabu tolak hudud smpi skrg beratus kali minta xda pun bukti. Sama je dua ekor ni walaon walaunta walakontol. Kahkahkah

      Padam
    6. Dari pemerhatian aku, kes isu pil kuda dah selesai di mahkamah di mana TGHA didapati tidak bersalah.. yg menariknya org yg mendakwa TGHA di mahkamah pula yg kerap ponteng di masa perbicaraan lantaran tidak berupaya membawa bukti2 spt yg didakwa atau yg dituduh..

      Berkenaan dgn mat sabu tolak hudud plk, semua org di Malaysia kecuali khodam2 DAP dah tahu bahawa secara prinsipnya mat sabu atau PAN akan menolak hudud jika AP PH secara konsensus menolak hudud.. simple and straight forward..

      Atau ada ke sesiapa ke yg yakin mat sabu atau PAN berani menyanggah DAP atau konsensus PH? Setahu aku itulah yg diisytiharkan sejak penubuhan PH ini iaitu tiada lagi bersetuju utk tidak bersetuju spt mana waktu PR dulu.. dgn erti kata lain kini PH mengamalkan prinsip semua kena bersetuju atau semua kena tidak bersetuju! Jadi spt yg kita tahu, tuan besar PAN tak akan pernah bersetuju dgn hudud, maka jika PKR juga menolak hudud, apa lagi ruang yg ada utk PAN menyokong hudud?

      Maka aku sarankan jgnlah memalukan PAN lagi dgn penonjolan hujah2 yg menunjukkan kedangkalan sendiri sebagaimana kedangkalan khodam DAP lainnya!

      Padam
    7. Mahkamah kata tetap hadi bersalah tuduh tanpa bukti..kan fitnah tu.

      Padam
    8. Kan aku dah kata jgn malukan PAN lagi... kalau betul TGHA tuduh mana buktinya? dan kenapa org yg menuduh TGHA fitnah ponteng mahkamah kalau betul2 ada buktinya?

      Padam
    9. Laaa.bodoh nya wanrosli. Ko ada dengar x ceramah hadi kata calon pkr jual pil kuda?Google dn tgkla berlambak2 video tu.tu la kalau bodoh jgn tjuk sgt.aku bkn mcm wanrosli tuduh matsabu tolak hudud tp xda bukti. Ni bukti jelas hadi kata calon pkr jual pil kuda.adohai...napa la aku berhujah dgn macaipas yg bodoh mcm ini.

      Padam
    10. Aik.aku xsebut pun kata hadi ponteng mahkamah. Xpenting pun hadi hadir xhadir pun tetap hadi fitnah jugak.kahkahkah. Jgn lari topik.g tgk video tu jelas hadi kata calon pkr jual pil kuda.kalau xreti nk Google tu aku xtau la sbb bodoh nya amat sgt wanrosli ni. Kahkahkah

      Padam
    11. Alahai dangkal nya.. aku kata org yg mendakwa yg tak hadir mahkamah sbb x boleh bwk bukti kata TGHA kononnya tuduh ada calon PKR bwk pil kuda.. dan kalau benar TGHA kata begitu pasti mahkamah dah sabitkan kesalahan.. macam jgk Tun M yg PAN sanjung boleh kata DSAI mmg seorg peliwat.. bukan aku kata bukan TGHA kata tapi Tun M yg PAN sanjung yg kata!

      Padam
    12. Ala pusing2 pulak wanrosli.hadi jelas terang dan ulang2 kata calon pkr jual pil kuda..ada paham.kalau xda,xkanla blh bwk kes tu ke mahkamah.kahkahkah.apa punya dangkal hujah wanrosli ni.ada tgk video hadi tu x????skrg tjuk plak video matsabu tolak hudud...jgnla alasan2 .kuikuikui

      Padam
    13. Wanrosli x ikut ke pkembamgan mahkamah kes hadi tu..mahkamah lepaskan hadi sbb hadi xsebut nama calon tu.hadi cuma sebut calon pkr jual pil kuda.kalau hadi sebut jelas nama calon pkr tu alamatnya ngelupurla hadi spt wanrosli ngelupur sbb xda video matsabu tolak hudud.kuikuikui

      Padam
    14. Apa plk kalau2.. yg penting tiada berlakunya fitnah.. so cuma Tak SEBUT nama.. mcm betul lah tu..

      Padam
    15. Lama nya tgu video matsabu tolak hudud. Kahkahkah. Xda video nya kan.xpa la.wanrosli kasi la satu video pas syok sendiri.nk tgk jgk video yg wanrosli kata tu.kahkahkah. Sian wanrosli kan.kahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive