PANAS!! : PARTI ISLAM (AMANAH) SEDIA LAWAN PAS DAN UMNO/BN DI 2 PRK


  AMANAH

Kenyataan Media AMANAH: Rundingan Gagal, AMANAH Sedia Tanding Prk Sg. Besar dan Kuala Kangsar 

1. AMANAH menghargai usaha yang dijalankan oleh beberapa pimpinan PKR untuk berunding dengan Pas demi menentukan hanya satu lawan satu di kedua-dua kerusi PRK yang akan diadakan tidak lama lagi.

2. Namun demikian adalah semakin nyata bahawa usaha rundingan ini telah gagal atas sebab pendirian tegas Pas mempertahankan kedua-dua kerusi berkenaan sebagai milik tradisi mereka.

3. AMANAH sudah menjangka bahawa Pas akan menolak apa-apa usaha untuk meminta mereka menarik diri dari bertanding sama ada di Sg. Besar ataupun Kuala Kangsar. Ini adalah kerana Pas yakin mereka cukup kuat untuk memenangi dua kerusi tersebut atas kekuatan diri mereka sendiri tanpa bantuan dari mana-mana pihak. Oleh itu penarikan diri akan dilihat sebagai pengakuan bahawa Pas tidak sekuat yang didakwa selama ini.

4. Pas juga menyedari bahawa AMANAH sudah bersedia untuk bersaing dengan mereka di dua kerusi berkenaan. Pilihan raya kecil ini dilihat sebagai peluang keemasan untuk membuktikan bahawa AMANAH tidak mempunyai sokongan dan daya tarikan di kalangan masyarakat Melayu khususnya. Oleh itu adalah tidak mungkin Pas menarik diri.

5. Kesedian AMANAH untuk berhadapan dengan Pas di dua kerusi tersebut juga diketahui umum. Sekiranya Pas menarik diri maka ianya akan dilihat sebagai bukti bahawa Pas takut berhadapan dengan AMANAH.

6. Oleh itu AMANAH mengesyorkan PKR menerima kenyataan bahawa Pas tidak akan menarik diri dan tumpuan diberi untuk mengukuhkan cabaran PH di dua kerusi tersebut. Sudah cukup masa dan usaha ditumpukan kepada perundingan dengan Pas. Umum mengetahui bahawa Pas menolak usaha ini dan oleh itu persoalan 3 penjuru yang bakal berlaku bukan hasil kehendak dan sikap PH.

7. AMANAH mengharapkan mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan disegerakan untuk memutuskan parti mana yang akan mewakili Pakatan Harapan pada kedua-dua PRK tersebut.

8. AMANAH berpendapat, sukar bagi PKR untuk bertanding menentang PAS pada PRK ini. Oleh itu, AMANAH bersedia untuk mewakili PH dalam kedua-dua PRK ini dan mengucapkan terima kasih kepada DAP Selangor atas sokongan terbuka mereka untuk AMANAH mewakil PH di Sg. Besar.

"Harapan Baru"
KHALID ABDUL SAMAD
Pengarah Komunikasi
Parti Amanah Negara

23 Mei 2016

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 
Previous
Next Post »

51 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
24 Mei 2016 9:45 PG delete

Silakan wahai khodam DAP..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 9:52 PG delete

Silakan wahai kodam umno

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:46 PG delete

Mesyuarat majlis presiden PH tertangguh 2 kali kerana kehebatan PAS, ni tengah tunggu lagi ni, PAS dah berkeras nak bertanding tapi PH masih harap PAS tarik diri.

Lebih baik PKR, PAN dan DAP semua masuk bertanding seperti di Sarawak, kenapa di Sarawak PH begitu ego tidak di Semenanjung? Walhal itulah sikap sebenar-benar PH yang cuba disembunyikan. Rakyat Semenanjung pun boleh berfikir bukan saja di Sarawak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:55 PG delete

Kalau pas hebat letak la jwtn dr krjn selangor.nape nk bergayut dgn pkr lg?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:00 PG delete

Bukan PAS yang bergayut dengan PKR, tengok saja PKR masih mengharapakan belas dari PAS, tak caye tanya jijah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:01 PG delete

Kolik Samak kata nama calon dah direstui oleh DAP....kuda sungguh mung kolik....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:07 PG delete

Xda hal la.jijah xpnh harapkan pas pun.pas je perasan lebih takut nk letak jwtn sbb duit.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:08 PG delete

Mestila kena sepakat drestui dap pkr sbb rakan2 dlm ph.xkan mcm pas nk tipu org ckp calon pas direstui Allah.kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
24 Mei 2016 11:43 PG delete

Direstui Allah adalah matlamat PAS ..

Direstui DAP adalah matlamat PAN..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:43 PG delete

Jijah takut pasal PAS tak makan dedak tak macam PAN, dengan PAN senang tabur dedak tunduk selalu, PAS payah, tu jijah takut tu....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:45 PG delete

Kalau sepakat mesti sebut PH bukan DAP, nampak sangat PAN berjaya diperkudakan DAP......kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:48 PG delete

Setuju 100% dengan An Anonymous....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 12:14 PTG delete

Mestila setuju sbb semua nye wanrosli. Wanrosli komen2 wanrosli balik.kahkahkah. Udah2 ler wanrosli komen wanrosli. Jijik sgt. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 12:16 PTG delete

Camne plak Wanrosli blh kata pas direstui Allah?Wanrosli ada jmpa ngan tuhan ke?kahkahkah.Allah xsuruh rompak balak,Allah xsuruh kutuk2 cina babi.pas je perasan Allah restu padahal pas dah jadi. Parti Ajaran sesat

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 12:19 PTG delete

sekarang pan dah terang lagi nyata selain khodam dap pan juga adalah khodam umno buktinya zaid hamidi kata pas saja boleh kalahkan umno jadi tugas pan selamatkan umno dng masuk calun di prk k.kangsa dan sg besar walaupun pan tahu susah nak menang tapi demi umno pan sanggup lawan pas memg penubuhan pan untuk lawan pas dulu kata lain sekarang dah nyata tujuan sebenar pan. dap pun restu asalkan pas kalah sebab pas saja parti islam maka dap pun sokong pan lawam pas. maka dengan ini umno boleh menang dengan mudah dan mejoriti mungkin bertambah dengan kejayaan itu pan akan dapat dana dari dap dan umno. macai pan aja yang tak tahu atau buat tak tahu tujuan sebenar pan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 1:50 PTG delete

Dulu susah nak jumpa penyokong2 pas yg mulutnya celupar dan suka fitnah sesuka hati tanpa mendatangkan fakta hasil tarbiah tuan guru nik aziz, sekarang sedih dan kecewa lihat perangai penyokong pas...wallahualam...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 4:20 PTG delete

Eek eleh.. Wanrosli komen wanrosli eh chomey boh pulakkkkk..guna la terbaik tuan.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 4:46 PTG delete

Betul tu..
Skrg pas kaki penfitnah..
Ingatkan umno je perangai mcmtu rupanya pas pun sama..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 4:56 PTG delete

Jangan silap faham. Yang komen mengutuk Amanah dilawan PAS dan, Khalid Samad dalam ini bukanlah ahli PAS tapi cybertrooper yang mendapat upah haram bagi menabur fitnah dan memburukkan pihak Harapan. PAS disokong oleh UMNO untuk bertanding di kedua dua kerusi ini sebab mereka tahu akhirnya PAS akan beri laluan pada UMNO jugak. Contoh terbaik PRK yang boleh dilihat PAS jual PRK kepada UMNO adalah ROMPIN. Bagaimana calun PAS menghadapi lawanya diROMPIN, satu ROMPIN tahu kepimpinan tertinggi PAS beri kemenangan percuma pada UMNO.
Itulah yang PAS akan beri UMNO di SELANGOR dan PERAK.
Jangan gentar HARAPAN, rakyat akan sokong AMANAH. JOM KITA LAWAN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 5:33 PTG delete

itulah pan buat fitnah tapi itu yang akan pan buat. umno cukup sayang pada pan. pan dap dan umno seia sekata asal bukan pas. perjuangan untuk menegakkan islam memang berliku tapi pas tetap teguh.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:04 PTG delete

Mana ada musuh bagi laluan mudah kepada musuh, PAS akan lawan BN dimana saja, kenapa pulak PAS nak bagi laluan mudah kepada BN? Tak masuk akal melainkan yang nampak PAS ni sebagai musuh mereka sama dengan BN, kalau PAS bersama PH baru nampak PAS memusuhi BN, oleh kerana PAS tidak bersama mereka yang nampak dimata mereka PAS adalah musuh mereka teratas dan diikuti oleh BN.

Disebalik pandangan peyokong dan ahli PAS pula nampak PAN adalah penyambung nyawa kepada BN, bagi PAN musuh utamanya ialah PAS walaupun terpaksa bagi nyawa kepada BN, dimana saja PAS bertanding disitu akan ada PAN, pandangan penyokong dan ahli PAS, PAN adalah kuda perang DAP.

DAP tiada kepentingan di KK dan Sg Besar, mereka tidak berminat bertanding di kedua-dua kerusi tersebut,makan tetapi mereka ada kuda perang untuk mewakili mereka dikedua-dua kerusi. Mereka akan gunakan sebaik mungkin.

Di Sarawak DAP berlainan wajah, apa yang diusulkan oleh mereka parti kompenan lain kena tunduk, terserlah sikap keegoan yang ditunjukkan oleh mereka, PKR pun sama ego dengan DAP, kawan lawan kawan, lain je bunyinya?

Adakah DAP dan PKR seperti sesumpah yang boleh berubah, di Sarawak mereka ego, di Semenanjung belum tahu lagi keegoan mereka, kita tunggu dan lihat sejauh mana mereka boleh sembunyikan sikap sebenar mereka.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:19 PTG delete

Terbaik boh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:21 PTG delete

Aik pas yg sedondon dgn najib tp tuduh pan pulak.mereng btoi walakontol ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:23 PTG delete

Aik pas yg jd penasihat umno tetiba Pan plak yg dtuduh sambung nyawa umno. Giler ke walaunta ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 10:57 PTG delete

Xpayah nak terkejut beruk itulah kebenarannya....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:02 PTG delete

Btl3 mmg pas dh karut marut skrg nih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:13 PTG delete

memang macai pan takda ilmu kena tipu dengan pemimpin aja. masa tubuh kata musuh umno sekarang dah lain pulak pas jadi musuh utama pan biar umno menang asal jangan pas menang sebab pan parti sekular sama perjuangan dengan umno.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 12:01 PG delete

Lagi sekor macaipas buduh, pas yg kene tipu umno pasal hudud kelantan tetiba kata pan plak.apekejenis bangang walaon pas ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 7:46 PG delete

memg umno menipu sebab pas musuh umno tapi bukan peminpin tipu ahli. pan menipu ahli menipu adalah kerja pan cakap musuh umno sekarang lawan pas untuk bagi umno menang. bagi pan asal bukan pas umno menang takpa sebab sama fahaman sekular.

Reply
avatar
VIMAX ASLI
AUTHOR
25 Mei 2016 7:57 PG delete

Your Article Is This Very Helpful Thanks For Sharing...!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 8:42 PG delete

musuh utama umno sejak dari lebih 60 tahun adalah pas perbezaan fahaman yang nyata. pas memperjuangkan islam umno fahaman nasnalisma sekular. jadi tak mustahil umno akan rancang bermacam2 cara untuk memusnahkan pas dan sekarang umno dibantu oleh pan secara langsung memudahkan lagi penguasaan umno di parlimen. tidak dinafikan setiap tuduhan pan kepada pas adalah rancangan umno. cuba nilaikan tuduhan ug umno dengan pas dimana pan menuduh dan umno membuat gimik dengan membuat pertemuan dengan pemimpin pas seperti pakai baju sama bersalaman dan berpelukan masuk suratkabar dan masuk tv di ulang2 berkali2. itu adalah perancangan jahat dua parti yang memusuhi pas. akhirnya msu telah mengeluarkan arahan tiada kerjasama dengan umno dan pan pun tersentak dan mencari fitnah lain. percayalah tunggu dan lihat ada timbul bermacam2 fitnah untuk melemahkan pas. kalau pemimpin yang berpengaruh yang mengaku profesional pun kami buang kalau haji hadi lari dari landasan perjuangan islam dia pun akan terima nasib yang sama macam yang telah dibuang. kami akar umbi pas berjuang demi allah untuk islam jadi lagi dicabar lagi di fitnah insyallah maruah islam akan tetap kami pertahankan kami bukan golongan jual agama kalau pemimpin berani jual agama untuk kepentingan peribadi maka allah swt yang maha berkuasa akan balas dengan azab yang pedih ingatlah janji allah itu pasti. tanggungjawab kami setakat menyokong dan berjuang dengan nama allah untuk menegakkan pemerintahan islam di malaysia dan tanggungjawab pemimpin mengalas sokongan dan perjuangan kami maka sekiranya pemimpin menghiyanati sokongan kami hanya pada allah swt kami berserah. jangan tinggal al quran dan hadis serta sunah rasuk nascaya kita tidak akan sesat. pada penyokong pan walau apa parti pun kamu sokong kuatkan iman tegakkan islam jangan takut tekanan musuh islam. moga allah merahmati kita semua.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 12:10 PTG delete

Taik la..dulu mmgla umno musuh pas tp skrg pas jd penasihat / balaci umno.


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 12:12 PTG delete

Haaaaa.akui pun pas kena tipu ngan umno.sbb apa kena tipu? Sbb pas bodoh x habis2. Nik Aziz dah kata jgn masuk lubang 2 kali tp pas tetap rela diperbodohkan.kahkahkah laaaa.tuduh pan tipu pulak.pan tipu apa??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 2:21 PTG delete

macai pan fitnah tghh penasihat umno yang sebenarnya tghh menasihati kerajaan bagi perkara yang berkaitan ugama islam itu yang pan marah sangat sebab dap taknak pas membawa pengaruh islam dalam umno zalimnya pan menyekat kerja2 dakwah dalam umno. bagi pan asal bukan parti islam sekular takpa

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 2:26 PTG delete

umno takut dengan pas baru saya tahu peranan pan sebab tulah suratkabar pan senang lulus rupanya ada pertalian fahaman. bahaya pan ni sebab tu di pinang dap tak percaya pada pan. sebab tu selangor pkr masih perlukan pas sebab pan tak boleh dipercayai. saya heran jugak mcmana parti pan begitu senang tiada penentangan dari patri pemerintah. baru saya faham.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 6:00 PTG delete

Umno takut ngan pas.aik,xkan tuan takut pada penasihat nya...penasihat la yg takut ngan tuan.hadi yg takut ngan najib..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 8:27 PTG delete

Prk pun pas awal2 dah janji ngan bm xkan serang bn.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2016 8:27 PTG delete

Jelas terbukti pas jadi macai bn umno. Kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 Mei 2016 4:35 PTG delete

Setelah dianalisa kembali.. aku dapati PAN sebenarnya dah kekeringan idea utk menjatuhkan PAS.. maka mereka mulai risau kerana tuan besar sudah mula curiga kerana buat apa habiskan byk duit tapi khodam mereka gagal memburukkan PAS agar org cina terus membenci PAS..

Buat pengetahuan PAN, aku langsung tak marahkan PAN lantaran tugas yg diamanahkan tuan besar kpd PAN.. aku sebaliknya lebih kasihan kpd PAN kerana bukan shj org cina sudah nampak akan kebenaran yg dibawa oleh PAS, malah org Melayu pulak yg kini bertambah berang dgn PAN lantaran dilihat PAN amat bergantung demi kelangsungan hidup kpd DAP!..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mei 2016 12:28 PG delete

Betul tu.pas mmg hebat ahli sejuta lebih tp harakah xlaku smpi nk jual bangunan, wartawan harakah pun lari, pastu adun turun bkempen supaya ahli pas beli harakah. Itu membuktikan pas hebat. Kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
28 Mei 2016 7:03 PG delete

Itu je ke modal utk jatuhkan PAS?.. Aku ingat kut lah pas boleh goyah dgn isu harakah.. cubalah cari isu lain plk.. isu tuduhan UG PAS tak goyang, isu fitnah balak pas tak goyang, isu hudud pun tak goyang.. apa lagi ek yg gagal buat PAS goyang.. siannya PAN.. cuba lagi lah selagi tuan besar bg wang poketnya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:21 PTG delete

Ada modal wanrosli kat matsabu tolak hudud tu apa cter.mana video nya.cptla tjuk.toksah kalih2. Geli ketiak tgk wanrosli kalih2. Kahkahkah

Reply
avatar
Kang Guk
AUTHOR
5 Jun 2016 2:07 PG delete

khadam xda idea utk me relevantkan PAN DAP....seronok dap, sbb dpt mencipta kumpulan yg akan menyokong serta meng ia kan segala usaha mereka mengagalkan penubuhan negara ISLAM, DI NEGARA MALAYSIA yg tercinta ini.

Reply
avatar
obat wasir
AUTHOR
20 Disember 2016 12:45 PTG delete

Great resource! Thanks for sharing

Reply
avatar
Obat wasir
AUTHOR
12 April 2017 10:48 PTG delete

nice info gan, thank you

Reply
avatar
28 April 2017 11:04 PTG delete

Great resource, Thanks for sharing

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes