PANAS!! : LAGI HUJAH POWER YB KHALID SAMAD..UNTUK TARIK SOKONGAN RAKYAT MALAYSIA.

Khalid Abdul SamadKhalid Abdul Samad

Parti politik pembangkang tetap akan meneruskan agenda untuk menumbangkan rejim Umno-BN bukan sekadar menjatuhkan Najib Razak, tegas Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad.

Menjawab sentimen anti Mahathir di sebalik Deklarasi Rakyat dalam satu debat di ibu negara malam tadi, beliau berkata, rakyat perlu bangkit menentang pemimpin zalim yang sedang memerintah bukan menentang pemimpin pencen.

"Tujuan kita ialah keluarkan satu kenyataan yang boleh dipersetujui semua pihak. Dulu dia (Mahathir) ada kuasa, sekarang tidak. Apa kita nak takut?
" Dia ada tipu helah, tidak bererti kita (pembangkang) tidak boleh mengatasi agenda Mahathir. Walau apa agenda dia, agenda kita akan diteruskan.

"Deklarasi Rakyat tidak menghalang kita untuk menjatuhkan Umno-BN. Saya nak tahu, tunjukkan pada saya apa yang anda tak setuju (dalam deklarasi)?" soalnya kepada barisan panel anti deklarasi di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor (KLSCAH).

Mengulas tuduhan kononnya Pakatan Harapan bersikap dayus kerana boleh bersama Mahathir dalam deklarasi itu, Khalid berkata, kerjasama dengan pihak lain tidak dapat dielak ketika sukar bertindak sendirian.

"Kalau kita mahu ungkit semua, kita tidak boleh kerjasama dengan orang lain. Kita sebenarnya cuba buat yang terbaik, cari perkara asas untuk kita berkerjasama. Mahathir sendiri cakap tak cukup kuat untuk menjatuhkan Najib seorang diri.

"Betul petisyen ini kemungkinan besar tidak mengubah kerajaan tetapi adakah menghalang rakyat untuk menjatuhkan Umno? Tidak," tegasnya di hadapan lebih 100 hadirin termasuk ahli Otai Reformasi dan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM).

Mengakui beliau sendiri tidak akan memaafkan Mahathir atas segala kepincangan yang berlaku, Khalid juga beberapa kali membandingkan sikap Pas dengan pihak yang menolak peranan Mahathir dalam deklarasi itu.

"Saya teringat parti lama (Pas) dulu, tetap nak hudud. Kita kena realistik, sedar hakikat pada masa ini. Kita cuba nak menyatu-padukan lebih ramai rakyat termasuk mereka yang tidak sokong pembangkang.

"Ini untuk membantu kita (menarik sokongan) pengundi Melayu. Kita mahu pecahkan kongkongan minda Melayu. Sebelum ini, kita buat macam-macam, setakat itulah saja," jelas Ahli Parlimen Shah Alam itu dalam 'Debat Perdana - Deklarasi: Mana Pergi Rakyat' anjuran SAMM.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 
Previous
Next Post »

34 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
18 Mei 2016 10:13 PG delete

Tepat seperti aku jangka..

PAS nak tarik undi Melayu UMNO dgn perjuangan PAS ganti UMNO..

PAN nak tarik undi Melayu UMNO dgn perjuangan Deklarasi Rakyat..

Kita tengok sape yg kena.. WAWI nampaknya dah mula tarik diri.. harap2 Azman ali cepat2 bukak mata..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 10:39 PG delete

Betul tu pas ganti umno bkn ganti kerajaan tp ganti perangai busuk umno

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 12:14 PTG delete

Kolik Samat ni memang pemikirannya tertumpu kepada satu je, selagi boleh dipergunakan seseorang itu untuk kepentingan politik beliau akan gunakan walaupun seseorang itu sudah meninggal dunia.

Beliau tidak menghiraukan kemarahan penyokong PH kerana bersekutu dengan Mahathir membentuk Deklarasi Rakyat, umum dah tahu walaupun pemimpin pencen Mahathir adalah mahafiraun.

Dipentas Deklarasi Rakyat, Mahathir melihat hanya PAS yang layak menumbangkan BN di KK dan Sg Besar, kenapa Mahathir berkata begitu? Kerana Mahathir nampak kekuatan PAS melebehi kekuatan PH ketika ini.

DSAI memberi amaran kepada PH supaya berjaga-jaga dengan Mahathir, seperti yang umum ketahui DAP tidak menghiraukan amaran DSAI kerana pada pendapat DAP hanya melayu sahaja yang boleh skrew masyarakatnya sendiri, itulah DAP selagi ada ruang boleh diperkudakan melayu akan digunakan sebaik mungkin.

Kolik Samat hanya kuda perang DAP, apa kata Tuan Besar Kolik hanya tunduk ikut perintah, satu contoh melayu yang berjaya diperbodohkan oleh DAP demi jawatan dan kedudukan sehingga sanggup ditunggani DAP kemana saja dan apa saja rintangan dari melayu DAP akan mengerahkan kuda perang berwarna oren supaya skrew bangsanya sendiri.

Kita akan lihat samada DAP yang memperkudakan Mahathir atau Mahathir yang memperkudakan PH sehingga menyebabkan PH berpecah belah.

Kepada penyokong PH yang kecewa dengan sikap dan keegoan PH jangan berputus asa masih ada lagi ruang untuk menjatuhkan BN iaitu blok ketika.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 12:47 PTG delete

Blok ketika?????kahkahkahkah. Hapala macaipas tulis pun salah.kahkahkahkah. G sekolah balik belajar dulu. kalo bodoh jgnla tjuk sgt.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 1:43 PTG delete

Itu menunjukkan anon 12:47 membaca ulasan saya diatas dengan begitu teliti dan hanya hujah itu saja lah hujah yang mampu anon 12:47 kemukakan kerana fakta yang dikemukan diatas adalah betul dan tepat.

Terimakasih kepada macai kerana menerima hujah saya dengan hati terbuka.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 2:11 PTG delete

Hujah ratibnya dap..tk pyah la nk turn over n racun pikiran org yg smua salah dap..ayuh kwan2 biar kn walakontol ni komen sorg2..kita layan org gila kita jdi gila..biarkn puak baghal al bebal ni komen syok sndiri

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 2:43 PTG delete

Kan betul apa yg dikemukakan oleh anon 12:14, kalau tak betul kenapa tiada hujah yang boleh meyakinkan bahawa DAP hanya mempergunakan melayu, tgk saja Khalid Samad yang berjaya dikudakan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 2:43 PTG delete

kahkahkahkah. Mari join blok ketika.ketika la pulak...ketika Mkn pil kuda ke..kahkahkahkah. Laaa macaipas baru tau ke.mmgla kami pan rajin membaca,menilai,mengkaji sbl membuat apa2 kptsn atau pandangan.lainla macaipas pemalas membaca, hnya dengar kata2 org je pastu kene perbodohkan umno tp last2 salahkan dap.kahkahkahkah. Bijak2 walaon ni.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mei 2016 2:44 PTG delete

Mmg betul 1:43.. punya pjg yg ditulis, hanya salah ejaan yg mampu diulas okeh khodam DAP.. org yg IQnya serendah inilah yg amat mudah dikhodamkan oleh DAP..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 3:02 PTG delete

An Anonymous, macai2 Kuali kat sini pun dah terbukti berjaya dikudakan oleh DAP.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 4:13 PTG delete

Okeh la pulak.kahkahkahkah. Wanrosli buat lawak lg.kah.okeh tu tu blok baru ke.kahkahkahkah. Nmpk sgt wanrosli komen2 wanrosli. Kahkahkahkah. Kantoi

Reply
avatar
shah ashburn
AUTHOR
18 Mei 2016 4:45 PTG delete

Apabila seorang Muslim itu lari dari memperjuangkan Syariat Islam..kebiasaanya beliau di kenali sebagai Munafik..terkadang Fasik..tetapi jika mereka itu sekedar Sekularis..Liberalis dan Assobiyah tegar..maka tidak lah mereka itu lebih baik dari kafir musyrikin itu sendiri.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 5:09 PTG delete

Contohnya...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mei 2016 6:47 PTG delete

Contohnya..

Tipikal Pejuang Bangsa (Cina)..

Kalau DAP diserang atas angkara memperlekehkan Melayu, hanya PAN yg beria2 mempertahankan DAP malah mengherdik dgn kata2 keramat mereka iaitu kenapa asyik2 DAP sahaja yg dipersalahkan! Ini lantaran PAN juga terluka jika DAP terluka..

Bila islam pula diserang oleh DAP, PAN juga yg beria2 mempertahankan DAP.. i.e. sehingga DAP tidak perlu memohon maaf pun kpd DZN sebaliknya hanya memohon maaf kpd rakyat Malaysia yg sebenarnya tidak ada kena mengena dgn kerakyatan DZN apatah lagi batang tubuh DZN itu sendiri.. yg hanya ada ialah islam yg menjadi ikatan ukhuwah sesama mereka (tidak termasuk PAN).

Kedua2 senario di atas menunjukkan PAN sebenarnya bukanlah pejuang islam dan bukan juga pejuang bangsa Melayu! Malah tidak keterlaluan jika kita letakkan bhw PAN sebenarnya hanyalah memperjuangkan bangsa Cina demi undi org2 Cina..

Sekian..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 8:23 PTG delete

Kalau fitnah matsabu tolak hudud kira mcmne tu?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mei 2016 8:26 PTG delete

Sesiapa yg tolak hudud bukanlah pejuang islam..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 8:45 PTG delete

Sape tolak hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 8:54 PTG delete

Oh ya.kan wanrosli tuduh matsabu tolak hudud kata ada video matsabu kata tolak hudud..so mana video nya sbg bukto yg kata matsabu tolak hudud.dah beratus kali minta xdpt2 lg ni. Yg jelas wanrosli yg jd penfitnah. Islam ajar pas menfitnah?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 9:24 PTG delete

SaBuN PANdirr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 9:49 PTG delete

Strategy Dap wujudkan PAN adalah pecahkan undi melayu sbb tu ,guan eng awal2 nk parti mat sabu brtanding.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mei 2016 10:10 PTG delete

Kuda perang DAP.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mei 2016 10:29 PTG delete

Mana mungkin golongan tolak hudud sama dgn yg menyokong..

Mana mungkin golongan terima LGBT sama dgn yg menentang..

Mana mungkin golongan terima Syiah sama dgn yg menentang..

Mana mungkin golongan sanggup jd kuda DAP sama dgn yg menentang DAP..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 8:56 PG delete

Wanrosli bongok ke.org tanya mana video nya???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 8:57 PG delete

Pasik detected

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 9:00 PG delete

Hadi Kaldai perang umno.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Mei 2016 10:53 PG delete

Video dah bg tapi golongan pergi Beirut takkan boleh terima punya.. sama jgk kalau kita bagi AUDIO klasik mat sabu, pun takkan boleh terima punya!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Mei 2016 11:05 PG delete

PAS lawan UMNO.. wajib..

PAN lawan DAP.. haram..

Dari senario di atas, siapa yg sepatutnya jadi kuda perang dan kpd siapa..

Jwbnya.. Parti Angkut Najis kpd Tuan Besarnya..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Mei 2016 11:11 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Mei 2016 11:13 PG delete

Siapa Pekerja Angkut Najis lalu kata sini? Bau busuk je nih..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 11:22 PG delete

Pas lawan umno???? Kahkahkahkah. Mana ada penasihat lawan tuannya.wanrosli buat lawak tengin.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Mei 2016 12:11 PTG delete

Ada .. tu kat k kangsar dan sg besar.. Tak leh terima hakikat ke yg PAN takkan lawan DAP..?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Mei 2016 3:24 PTG delete

Bodoh ke wanrosli ni.dap rkn ph xkan lawan. Buat pengetahuaan wanrosli amanah pkr dap lawan bn shj.bukan mcm pas jd penasihat bn.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mei 2016 11:10 PG delete

Tipu.mana ad bagi.mana video nya?

Reply
avatar
15 Mei 2017 5:19 PTG delete

BE SMART, hura WHILE IT LAST AND JADIKAN TUNAI EXTRA
Saya mendapat lombong telah diprogramkan dan terpadam kad ATM untuk mengeluarkan maksimum 7021,45 SGD setiap hari untuk tempoh maksimum 30 hari. Saya sangat gembira ini kerana saya mendapat lombong dan saya telah menggunakannya untuk mendapatkan 147.450,45 SGD. MR James memberi kad keluar hanya untuk membantu mereka yang memerlukan, walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia adalah sesuatu yang baik yang akan membantu kesusahan kewangan anda, untuk perubahan tahap kewangan. Dan tidak ada yang mendapat terperangkap apabila menggunakan kad; untuk kad itu juga diprogramkan dan sangat aktif. Dapatkan anda daripadanya. Hanya menghantar kepada-Nya, e-mel pada jamesvoltharkers68@gmail.com dan dia memberikan anda details..THIS adalah 100% REAL. I AM A PEWARIS INI. EMAIL HACKER'S: jamesvoltharkers68@gmail.com

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes