PANAS!! : 7 TAWARAN HEBAT DARI PARTI ISLAM (AMANAH) UNTUK RAKYAT SARAWAK

7 tawaran Amanah Sarawak Saksikan video klip di facebook rasmi Amanah7 tawaran Amanah Sarawak Saksikan video klip di facebook rasmi Amanah
Tiga belas calon Parti Amanah Negara (Amanah) yang bertanding dalam piliharaya negeri (PRN) Sarawak mengeluarkan tujuh tawaran dalam usaha mereka mendapatkan sokongan dalam pengundian yang dijadualkan Sabtu ini.
Mengetuai calon-calon Amanah, Mohamad Fidzuan Zaidi ketika melancarkan tawaran itu memohon kepada rakyat Sarawak mengundi Amanah di tempat-tempat parti itu bertanding.

"Amanah pilihan kami dan rakyat Sarawak," katanya.

Tujuh tawaran itu katanya, dimulakan dengan janji akan menjadi pembangkang yang kuat dalam pentadbiran Sarawak.

"Ini bermaksud kami akan memastikan ketua kerajaan negeri tidak melakukan keputusan sewenang-wenangnya dan mengutamakan kepentingan rakyat dalam membuat segala polisi dan dasar negeri," katanya.

Senarai tawaran-tawaran lain yang dikemukakan adalah sebagaimana berikut,

Tawaran kedua: Reformasi pentadbiran tanah untuk memperjuangkan pemilikan geran tanah rakyat yang mereka duduki dan beli. Isu ini telah berdekad lamanya tidak diberi perhatian oleh kerajaan negeri. Amanah menawarkan tokoh aktivis untuk tujuan ini.

Tawaran ketiga: Memansuhkan GST, iaitu menjadi kumpulan pendesak kepada kerajaan negeri agar menekan kerajaan pusat supaya memansuhkan terus cukai GST yang memberi kesan langsung kepada semua lapisan rakyat. Cukai ini ternyata memberikan beban berganda kepada semua rakyat khasnya di negeri Sarawak.

Tawaran keempat: Memperjuangkan peluang pekerja dalam industri hiliran iaitu mengalakkan kegiatan industri hiliran kepada sumber asli negeri khasnya balak, sawit dan minyak untuk mencipta pekerjaan untuk anak negeri. Menggunakan kuasa veto kerajaan negeri untuk mengawal kemasukan pekerja asing. Memastikan pekerja asing yang masuk bekerja di sektor yang perlu sahaja bukan merampas ruang pekerjaan yang sepatutnya di isi oleh anak Sarawak.

Tawaran kelima: Pembangunan di kawasan pedalaman, bagi memastikan kerajaan negeri melaksanakan program pembangunan dan infrastruktur untuk kepentingan ramai berbanding kepentingan peribadi sehingga projek rakyat di kesampingkan. Projek seperti perumahan mampu milik, bazar perniagaan dan kemudahan jeti di kawasan nelayan dan petani perlu diberikan keutamaan.

Tawaran keenam: Kualiti hidup, iaitu terus mendesak supaya ditingkatkan kualiti hidup rakyat dengan mempertingkatkan keperluan asas iaitu air bersih, letrik, jalan raya dan pusat kesihatan untuk semua rakyat di segenap kawasan. Selain itu amalan beragama dan hubungan antara kaum yang harmoni harus diperteguhkan. Bagi Amanah semua ini adalah keperluan asas yang minima untuk rakyat hidup dengan sejahtera.

Tawaran ketujuh: Menuntut 20 peratus royalti minyak di mana Amanah akan menyokong kerajaan negeri jika mereka mahu mendapatkan hak 20% royalti minyak.
"Kami akan menyokong kerajaan negeri jika mereka mahu mendapatkan hak 20% royalti minyak," kata Fidzuan.


IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

 BISNES ONLINE 100%
Previous
Next Post »

61 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 10:34 PG delete

Pas tawarkan kekalahan disemua kerusi Pas.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 Mei 2016 10:49 PG delete

Pertembungan antara parti yg mengaku islam (restu DAP) dgn parti islam yg syumul..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 11:30 PG delete

Ni PANdir pandai-pandai menabur janji dah dapat green light dari DAPig?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 11:34 PG delete

Tawaran yang tak mampu tertunai sama je macam UMNO. Last-last rakyat Sarawak jugak diperbodohkan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 11:44 PG delete

An Anonymous, semua tahu Islam PANdir ialah Islam acuan DAPig, setakat mengaku je parti Islam, bila mintak perlembagaan tiada. Kat mana Islamnya?

Buat tawaran untuk mengula-gulakan rakyat Sarawak PANdir memang hebat, bila tanya perlembagaan mereka tak mampu bukan saja tak mampu untuk merangka perlembagaan bahkan PANdir tidak mampu untuk menjawab soalan rakyat Sarawak.

Mana perlembagaan, terkedu dan tak mampu PANdir nak jawab.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 12:18 PTG delete

Lebih okay Dr Pas yg menawarkan kekalahan Lebih awal

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 12:23 PTG delete

Pas jgn pakai pakaian dewa plak yea

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 12:25 PTG delete

Pas awal2 dah kalah cter,siap zuhdi puji bn plak

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 12:37 PTG delete

Kahkahkah...LKS dh ngaku akan hilang 7 kerusi...kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 12:39 PTG delete

Mau matsabu pakai cawat...baling mic...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 12:41 PTG delete

LKS dh ngaku hilang 7 kerusi, DAPig kata BN akan bentuk kerajaan bukan Pakatan Hancur...buat apa tanding lagi...kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 Mei 2016 1:16 PTG delete

11:44.. perlembagaan tak de tapi kemain buat tawaran palsu kpd rakyat Sarawak.. nak ajar rakyat sarawak cara2 laksanakan pemerintahan tapi diri sendiri tiada prinsip.. lawak mega lah woi..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 2:15 PTG delete

Masih Ada kerusi lain Masih lawan lagi,Pas masuk prn utk kalah pe cter.Baik xyah masuk,mbazir

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 2:16 PTG delete

Hadi pakai cawat sambil mkn pil kuda.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 2:18 PTG delete

Oooo perlembagaan Pas masuk prn utk dikalahkan.kahkahkah.lawak mega lah walakontol.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 3:09 PTG delete

PANdir oh PANdir....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 4:06 PTG delete

Pasik oh fasik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 8:25 PTG delete

Kalau dah pasik tu mmg perangai fasik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 8:30 PTG delete

PANdir ke DAPig?....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 9:18 PTG delete

Jawapannya pasikatan @ pasikontolol

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 9:47 PTG delete

Oooo, rupanya PANdir pilihan terbaik, khadam kepada DAPig.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 9:50 PTG delete

Taklah,hadipesideng chif khadam najib

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 10:05 PTG delete

Sian pasik 24jam ratib pan dapig.itu je yg dia tau,otak xleh pkir jauh.solat pun dia Baca pan dapig agaknya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mei 2016 11:01 PTG delete

Sian PANdir 25jam ratib Hadi presideng, pasik, itu je yg dia tau,otak xleh pkir jauh.solat pun dia baca hadi presideng agaknya....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 7:57 PG delete

Akhirnya puak paspispus ni ikut gaya team lain bila dh tak mampu nk tampil dgn idea brnas walau minum susu omega cmpur pil kuda lgi tu..mmg smpah tol,tak mpu nk fikir..mkan dedak byak.tu yg jdi dungu..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2016 8:06 PG delete

Bilamasa plk PAS sokong UMNO sbgaimana PAN sokong DAP?

Buktinya? Buktinya dlm mana2 pilihanraya, PAS akan lawan UMNO manakala PAN akan hanya mampu jadi KHODAM DAP!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 8:53 PG delete

Apa buta kayu punya wanrosli.hadi Nak jd penasihat najib tu apa?bkn sokong najib ke bahkan Lebih lagi jadi penasihat/barua najib..kata kodam dap la pan la padahal pesideng jadi bapak ketua segala kodam umno xnampak.bebal betul wanrosli ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 8:59 PG delete

Siap hadi pakai sedondon lagi dgn najib mcm laki bini (jibby dan hardy) , Ada hardy kutuk2 najib x?pasal mdb pun hadi senyap mcm tikus.tapi tiap masa 24jam ratib kutuk2 pan dap.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2016 11:24 PG delete

Biarlah aku ulang buat kesekian kalinya.. PAS menasihati najib hanya dlm perkara2 yg ada kepentingan islam.. dalam perkara2 mungkar PAS tetap akan tegur atau paling kurang PAS tak campur.. tapi dlm mana2 pilihanraya, PAS tetap akan lawan UMNO/BN..

Bukan macam PAN yg gagal menasihati DAP dalam perkara mungkar spt penghinaan SATAN TGPDRamasamy ke atas DZN.. malah tidak akan sesekali melawan DAP dlm mana2 pilihanraya kerana status KHODAM DAP yg dipegang PAN..

Kalau setakat sesekali TGHH berada sepentas dgn najib (atas kepentingan islam pulak tu), macammana plk dgn PAN yg dah berkali2 sepentas dgn Tun M dan TSMY utk selamatkan UMNO??

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2016 11:45 PG delete

Amat cetek pemikiran PAN.. kita tunggu je lah PRN Sarawak nanti..

Bila PAS kata BN akan menang di Sarawak, hanya org bengap shj yg faham bhw BN akan menang 100%.. iaitu org PAN..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 12:25 PTG delete

25jam sehari macai PANdir ratib Hadi, ratib presideng, ratib umno....kahkahkah...mkn nasi pun nampak Hadi, nampak presideng...hebat betul TGHH namanya sentiasa diratib setiap macai PANdir...teruskan...kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 12:28 PTG delete

Ratib Hadi lagi macai PANdir, bagus la. Teruskan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 12:38 PTG delete

An Anonymous, macai2 PANdir tidak akan faham, mereka hanya tahu meratib TGHH je, mana ada hujah.

Walaupun mereka amat benci untuk menyebut Hadi presideng tapi apa kan daya mereka, hanya itu saja modal mereka untuk mencipta fitnah.

Tanpa modal bagaimana mereka nak fitnah, terpaksalah mereka meratib Hadi, Hadi, Hadi.

Semakin banyak mereka meratib dan menfitnah TGHH semakin banyak dedak akan dibekalkan.

Kita tengok ulasan mereka selepas ni, adakah mereka masih meratib Hadi, Hadi, Hadi?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 12:54 PTG delete

Laaa.Pas yg 24jam ratib pan dapig pastu tuduh org pulak.ape punya bebal walakontol Pas Ni

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2016 1:31 PTG delete

Amat cetek pemikiran PAN.. kita tunggu je lah PRN Sarawak nanti.. 

Bila PAS kata BN akan menang di Sarawak, hanya org bengap shj yg faham bhw BN akan menang 100%.. iaitu org PAN..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2016 4:19 PTG delete

Setuju 12:38.. mana ada modal.. nak ratib uturn, PAN (termasuk DAP) plk yg uturn dgn berdamping dgn team penyelamat UMNO.. nak ratib halau profesional keluar PAS, G18 yg keluar sendiri setelah kena pukulan KO.. nak ratib UG, PAN plk melopong tgk PAS buat blok ke 3... serba tak kena PAN..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 5:12 PTG delete

Kahkahkah.Kan jelas wanrosli yg 24jam ratib pan dapig.Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 5:14 PTG delete

Kahkahkah.kalau blok 3 suku tu Sapa nk heran.Kahkahkah.kata Kuat hebat dasyat tp masuk prn sarawak 11 kerusi aje.Kahkahkah.pastu masuk prn utk kalah plak tu.Kahkahkah.Pas parti lawak.dah la dulu pakai pakaian dewa.Kahkahkah.Baik Pas masuk maharajalawak aje la.Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 8:57 PTG delete

Kahkahkah....itu saja?...kahkahkah...lawak2

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2016 9:54 PTG delete

5:14.. Amat cetek pemikiran PAN.. kita tunggu je lah PRN Sarawak nanti.. 

Bila PAS kata BN akan menang di Sarawak, hanya org bengap shj yg faham bhw BN akan menang 100%.. iaitu org PAN..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2016 9:57 PTG delete

Aik Napa wanrosli nk tgu prn sarawak...kahKahkahkah..Kan Pas masuk utk kalah.Kahkahkah..OK xpe tgu je prn sarawak,xsabar nk gelak besar tgk Pas dpt brp kerusi.Kahkahkah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mei 2016 7:09 PTG delete


Bila PAS kata BN akan menang di Sarawak, hanya org bengap shj yg faham bhw BN akan menang 100%.. iaitu org PAN..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Mei 2016 12:38 PG delete

Ala.wanrosli ulang2 balik Benda yg Sama.brp kali aku nk ckp sila Rajin cikit,dah la penfitnah skrg pemalas pulak tu.huduh btl perangai Pas.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 Mei 2016 9:21 PG delete

Oleh kerana tiada siapa yg menjawab kenapa Mursyidul Am PAN TIDAK menegur TGPDR, ini bermakna betullah kata org bhw ulamak2 dalam PAN TAKUT menegur DAP lantaran bimbang tidak diiktiraf lagi oleh DAP sbg ulamak..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Mei 2016 9:56 PG delete

Kopipes lagi wanrosli.pemalas tahap apa walakontol Pas Ni.adakah semua dlm Pas pemalas mcm ni.Cian Pas Dr pesideng smpi macaiPas walakontol walaunta semua yg pemalas,yg tau salahkan pan dap aje.keje malas.kahKahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 Mei 2016 12:08 PTG delete

Alhamdulillah.. lihatlah wahai PAN.. sdgkan husam musa pun PAS berani pecat inikan plk adun kubang rotan nak keluar PAS utk masuk PAN.. apa yg nak dibanggakan kalau PAS ada adun yg tergamak tunduk akur kpd TGPDR.. lebih baik keluar atau dipecat..

Kenapa PAN?? Terkejut PANda ke?..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Mei 2016 4:11 PTG delete

Kopipes lagi walakontol Pas Ni.g minum susu omega dulu kasi pandai sikit

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 Mei 2016 8:05 PTG delete

Ikatan dah keluar kenyataan bhw jika majoriti rakyat sokong hudud mereka pun bersetuju.. tidak spt DAP yg tetap menolak hudud di kelantan walaupun majoriti rakyat kelantan menyokong hudud.. dan kalau PH sepakat menolak hudud PAN pun ikut sama.. Jadi mana yg lebih baik? Ikut majoriti sokong hudud (IKATAN) atau ikut majoriti tolak hudud (PAN)?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Mei 2016 11:45 PTG delete

Ckp pusing2 wanrosli ni.mana video kata matsabu tolak hudud???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Mei 2016 7:08 PG delete

Akta 355 ke private bill ke org dah sebut sbg hudud.. tak perlu nak teknikal sgt..

Kenyataan mat sabu dah kuar lebih kurang berbunyi mcm nih.... ahli parlimen PAN tak mustahil undi tolak hudud jika konsesus PH tolak hudud.. atau secara amnya tolak hudud..

Sdgkan ahli parlimen PAS (tak tahulah mahfuz macamana) tak mungkin tolak hudud spt yg terbukti oleh ADUN2 PAS kelantan dan terengganu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mei 2016 12:19 PTG delete

BodohNYa wanrosli ni.akta 355 kanun jenayah syariah negeri lain pun Ada.bermakna negeri lain semua melaksanakan hudud???hudud dgn akta 355 kanun jenayah syariah pun xblh beza ke.alahai wanrosli,bodohnya dia..Okla layan jela.so mana pindaan akta 355 nye dah jalan ke belum Kat kelantan??

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Mei 2016 12:44 PTG delete

Ikatan dah keluar kenyataan bhw jika majoriti rakyat sokong hudud mereka pun bersetuju.. tidak spt DAP yg tetap menolak hudud di kelantan walaupun majoriti rakyat kelantan menyokong hudud.. dan kalau PH sepakat menolak hudud PAN pun ikut sama.. Jadi mana yg lebih baik? Ikut majoriti sokong hudud (IKATAN) atau ikut majoriti tolak hudud (PAN)?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mei 2016 1:46 PTG delete

Buktikan matsabu tolak hudud.mana video nya.beratus kali minta xdpt lg apahal Pas memalukan btl

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Mei 2016 4:18 PTG delete

Memalukan PAN.. org nak berpolitik dia pun nak berpolitik.. tapi tak tahu gapo satu.. diharap sudah2lah malukan PAN dgn tahap rendah politik sebegini.. lain kali kalau nak tanya tu biarlah nampak mcm PAN dah buat homework dgn mengikuti perkembangan terkini.. mujurlah aku tak masuk PAN.. buat malu company jer..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mei 2016 5:54 PTG delete

Setuju tu wanrosli mmg Pas dah jadi company balak skrg dgn slogan "membalak bersama ulamak"

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Mei 2016 7:05 PTG delete

Tak puas lagi ke nak tabur fitnah..?.. Patutlah tak de perlembagaan.. org tak boleh nak kaitkan segala perlakuan buruk PAN dgn perlembagaan.. 'bijak' (baca dangkal) jgk PAN ni yea..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mei 2016 7:34 PTG delete

Yeke fitnah.buktikan wanrosli xfitnah,tjukan dlu video matsabu tolak hudud??????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
8 Mei 2016 7:00 PG delete

Agak2nya kan husam nak ke jatuhkan maruah dia sendiri dgn join parti yg takde perlembagaan tuh..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Mei 2016 11:20 PG delete

Org Tanya video matsabu tolak hudud tp wanrosli jwb husam..aish.xkan bodoh Sgt walakontol Pas soalan mudah pun xfaham.kata Pas bijak hebat Kuat boiboiboy.aku Ulang lagi kesekian kali nya.MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD????tulisan besar tu kalau xnampak lg xtau la aku ape jenis walakontol Pas Ni.org Utan ke pun.kahKahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
9 Mei 2016 2:15 PG delete

Sebenarnya PAN ni ada perlembagaan atau idak?.. sila jwb ada atau takde..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Mei 2016 11:19 PG delete

Org Tanya soalan lama dah dia Kalih lain plak.sudah2 la menunjukkan kebodohan Pas tu malu ahli2 Pas yg lain tgk kelaku wanrosli.OK aku blh jwb pasal perlembagaan tu tp jwb dulu mana video matsabu tolak hudud?

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes