Iklan Penaja 1

Isnin, Mei 30, 2016

ALHAMDULILLAH!! : SEMAKIN RAMAI TELAH MENYERTI PARTI ISLAM (AMANAH)

Jentera Amanah Melaka yang datang untuk membantu calon Sg Besar.Jentera Amanah Melaka yang datang untuk membantu calon Sg Besar.

Bekas AJK Pas Pusat, Mazlan Aliman mendakwa, penyertaan ke dalam Parti Amanah Negara (Amanah) kini berbondong-bondong terutama dari kalangan ahli Umno selepas Deklarasi Rakyat.

Mazlan berkata, kewujudan Amanah terutama di Semenanjung semakin dirasai sehingga tidak hairanlah dianggap menjadi ancaman kepada Pas selain Umno-BN.

“Saya bangga bendera Amanah sudah terpacak di tepi jalan. Malah, ketika saya singgah berhenti minum, ada yang menyapa dan bertanyakan saya kenapa tinggalkan Pas selain ada juga bertanyakan borang (keahlian) Amanah.

Mazlan Aliman berucap lancar jentera Melaka di Sungai Besar.Mazlan Aliman berucap lancar jentera Melaka di Sungai Besar.“Sebabnya, Amanah sebagai parti Islam yang progresif tampil dengan pendekatan peduli rakyat. Bahkan ramai aktivis masuk Amanah dan jadi pendukung utama.

"Saya juga difahamkan berbondong-bondong ahli Umno masuk Amanah selepas pelancaran Deklarasi Rakyat,” ujarnya yang juga Pengerusi Biro Tanah dan Luar Bandar Amanah.

Berucap ketika melancarkan jentera pilihan raya Amanah Melaka bagi membantu kempen di PRK Sungai Besar malam tadi, beliau berkata, Amanah sebagai parti baharu yang berusia lapan bulan itu bukan sahaja menentang BN.

“Saya bimbang kita bukan lawan dengan BN sahaja tapi sekarang yang kita juga hadapi adalah kawan-kawan kita dari parti sejarah,” jelasnya merujuk kepada Pas.

Menurutnya, pelbagai tohmahan daripada pihak Pas ke atas Amanah tidak harus melunturkan semangat ahli dan penyokong parti itu yang juga merupakan rakan penting dalam Pakatan Harapan.

“Dahulu, sama berusrah, tidur sebantal tapi sekarang apa yang tidak mereka maki kepada kita? Adakah kita akan berputus asa atau kecewa dalam perjuangan, mundur ke belakang? Walaupun mereka (Pas) kata kita macam-macam tapi ingatlah penubuhan Amanah adalah atas nama perjuangan Islam dan rakyat.

“Penyertaan Amanah dalam pilihan raya adalah langkah untuk kita meneruskan perjuangan dengan pendekatan lebih berkesan,” tegasnya di hadapan kira-kira 300 pimpinan dan ahli Amanah Melaka serta masyarakat setempat di Sungai Rambai, Jasin.

Pilihan Raya Kecil (PRK) di Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar, 18 Jun depan sekali lagi menguji Amanah dalam proses demokrasi di negara ini, ujar Mazlan.

Ahli Jawatankuasa Amanah itu berkata, semua jentera pilihan raya parti perlu bersedia dengan cabaran getir sepanjang tempoh berlangsungnya kedua-dua PRK pada bulan Ramadan berkenaan selepas Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak, 7 Mei lalu.

Sementara itu, Pengerusi Amanah Melaka, Adly Zahari memberitahu sebanyak enam kawasan Parlimen di negeri itu terlibat bagi membantu kempen calon di Sungai Besar.

“Lebih kurang 200 petugas dari Melaka akan terlibat termasuk yang mendaftar sebagai sukarelawan. Mereka akan ditempatkan di bilik gerakan dan pusat mengundi di sana (Sungai Besar),” ujarnya ketika ditemui selepas majlis pelancaran itu.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 

53 ulasan:

  1. Tidakkah ahli baru yg dikatakan baru masuk PAN kerana Deklarasi Rakyat; rasa tertipu dgn PAN lantaran isu 1.2 juta tandatangan oleh ratu naga?!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xlah.mcm pas la kan ada sejuta ahli jin.kahkahkah

      Padam
    2. Ahli jin byk dijumpai waktu ceramah pan. Maklumat ini diperolehi melalui beberapa.keping gambar yg dipostkan di semua tempat pan berceramah. Harap maklum. Kih kih kih

      Padam
  2. Berita terkini, ramai ahli PAN dan ahli umno menyertai PAS, satu perkembangan menarik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jin yg masuk pas tu.kahkahkah

      Padam
    2. Maknanya yg ramai masuk PAN sebelum ni hanya jin jelah.. kuikuikui..

      Padam
    3. Berita terkini...dap dh berkempen utk pan.
      Bila.musuh islam sokong kita...itu petanda pelik.

      Padam
  3. Ha3,11.28 lawak2. Blih msuk rajalawak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke tu?......kahkahkah.....Ke kena tipu lagi dengan ratu naga?....kahkahkah

      Padam
    2. Hadi kena tipu ngan umno pasal hudud kahkahkah

      Padam
    3. Jin ke masuk Kuali?....kahkahkah

      Padam
    4. Okla jin masuk kuali jgnla wanrosli jeles.kahkahkah

      Padam
    5. Parti islam tolak hudud pertahan pesta beer...baru btul

      Padam
    6. Lgbt pun digalakkan....wow bestnya

      Padam
    7. Selfie dgn amoi...sori sori...anak...bagus...yeah i like it

      Padam
    8. Mahkamah syariah dihapuskan...mmmm bestnya

      Padam
    9. Anak2 nk murtad xkan disekat...oooo yeke

      Padam
    10. Huduhnya perangai walaunta. Mcm ni perangai nk laksana hudud.kahkahkah.

      Padam
    11. Pasaipa walaunta kata mahkamah syariah nk dihapuskan.bangang jgnla tunjuk kat org walaunta oi.kahkahkah

      Padam
    12. Nampak sgt tongong barua x tau berita terkini....Tanya mujahit dan zol phd

      Padam
    13. Yg lain2 mcm murtad...selfie...nama allah kau x bangkangla maksudnya...patut pun barua

      Padam
    14. Silap2 lps ni org kafir nk kawin islam pun digalakkan cam indonesia...islam liberal katakan...nnt 1g bg fatwa harus

      Padam
  4. Bukan semua rakyat yang lawan BN, ahli umno, mca, mic pun rakyat jugak takkan mereka nak lawan BN, rakyat tak bodoh yang bodoh pengikut kuali imayam je.....kahkahkah....

    Nak lawan BN konon, walhal PAS lah musuh utama Kuali-Imayam. Semua rakyat dah tahu Kuali-Imayam adalah khadam kepada DAP, pengikut Kuali-Imayam pun tahu mereka diperbodohkan....kahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujah mcm taik drp parti pas= parti taik @ parti angkut sampah.xyah balas hujah bodoh walaunta ni buang masa ja.kahkahkah

      Padam
    2. Tak sopan guna bahasa taik.. yg lebih sopan ialah najis.. Parti Angkut Najis!

      Padam
    3. rakyat pun tak bodoh mcm pas yg di perbodohkan dgn bn n presideng sndiri..mati2 ruu dianggap hudud walhal itu pindaan kanun jenayah syariah je.bila tkda hujah,di ratib dap lak.bila masa lak ar ada kuali2 ni lak..pandainya wat fitnah..wan rosli ye cikgunya..kahkahkah patut pun hujah bodoh lagi bangang dan baghal yg kluar kahkahkahkahkah..

      Padam
    4. Kahkahkah. Taik xsopan.abistu wanrosli berak keluar ape...keluar bihun kot.kahkahkah. Ops.aaah sopan kalau pakai pakaian dewa nk tarik undi cina.kahkahkah

      Padam
    5. Lagi best jika guna parti ajaran sesat..tu blum bab porno parti ajaran sex..merapu manjang jadi parti ajaran sewel lak.asik nk mnyongsang arah je parti aji songsang..kahkahkah

      Padam
    6. Aku tambah lagi satu.parti ajarann sontot.kahkahkah

      Padam
    7. Elok juga kalau parti aji sotong.kuikuikui

      Padam
    8. Mana pulak wanrosli ni. Nangis ke.kahkahkah

      Padam
    9. Keluar bihun...pasma...sup bihun

      Padam
    10. Dap dh mula.kempen utk pan sedangkan pan xlg umum calon..x sabar2kan...elokla tukar nama.parti...parti islam.demi kesejahteraan dap..kipidap

      Padam
  5. Mca,gerakan,mic bantah ruu hadi pastu ancam letak jwtn tp hadi xberani plak sentuh mca mic gerakan. Napa ye?takut ye.kahkahkah. Dah jadi barua mca la pulak.kahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasal mca, mic ada tuan besar dia, mereka akan rujuk tuan besar dulu dan mereka berada dibawah kawalan tuan besar, kalau lge kena rujuk tuan guru lks la...kahkahkah...kahkahakah

      Padam
    2. Tuan besar mana pulak ni.tuan Ibrahim tuan man ya.kahkahkah. Tau la ceramah tuan Ibrahim 4-5 org je dtg cmne blh jadi tuan besar. Kahkahkah

      Hadi barua mca.kahkahkah

      Padam
    3. Tuang presideng brani pun kat media je..suruh debat blum tau,klau dia sembang psal dap,menara kembar pun boleh tumbang,tpi kena dgn ikatan telo jadi kecot n tangguh hudud..kahkahkahkahkah.dgn mca,mic mau jdi tikus,tu blum kena dgn jerman,habis tanggal jubah,kain n serban.oopp sluar dalam beso tak?kahkahkahkahkah..

      Padam
    4. Pantang betul tuan besar kena cuit.. Senang je TGHA nak bg org PAN marah.. cuit je DAP mengamuk lah org PAN.. kuikuikui..

      Padam
    5. Dh tak trbalas pusing crita lain lak yer..kahkahkahkah.dia trasa ar tu kahkahkah

      Padam
    6. Yg aku nampak berpusing kau...barua...dulu marah gila bila umno tolak hudud...skrg kau plak terkedepan tolak hudud....dulu kiblat kt mekah...skrg kt komtaq plak...kesian

      Padam
    7. Jangan disorok banglo didalam terowong...pepatah melayu moden membawa maksud...apa2 psl islam biar dap tentukan krn dap punya byk ulamak tersohor yg lbh faham tentang islam dari org islam dan kata2 dap adalah firman yg wajib ahli2 pan wal syiah dgr dan taat tanpa musykil...akan mendpt fajilat yg besar berbentuk dedak...makam tertinggi walaupun hanya membaca meter air

      Padam
    8. Syahadah diajar utk ahli2 pan walsyiah...aku rela mkn babi dr ayam...rezski akan turn melimpah2 dari tingkat atas komtaq

      Padam
    9. Aikk..maroh pulok..kahkahkah..pas lak kiblat kat jerman.

      Padam
    10. Hek.eleh.banglo la swimming pool la..yg pas rompak balak kelantan apa cerita...tgk video german xnak bayar apa cerita.kahkahkah

      Padam
    11. Senang je nak bg PAN marah.. kutuk DAP sikit mengamuk gila lah dia.. bukan DAP tapi PAN!

      Padam
    12. Senang je nk kasi wanrosli ngelupur.tanya video matsabu tolak hudud je terus wanrosli jadi pelupa dok tepis sana sini mcm ayam berak kapur.kahkahkah. Tetiba kalih isu swimming pool. Kahkahkah

      Padam
    13. Response 4:44.. pun dah menunjukkan kemarahan org PAN bila DAP dicuit.. kuikuikui..

      Padam
    14. Eh eh..kalih lagi.dah agak dah.kahkahkah. Mana video matsabu tolak hudud?

      Padam
    15. DAP bla bla bla... opss terrrrsebut DAP.. sori PAN!

      Padam
    16. Ala.kalih lagi mana video matsabu tolak hudud?

      Padam
    17. DAP tolak usul RUU...

      Opssss terrrrsebut DAP tanpa sengaja lagi... sori PAN!

      Padam
    18. Ops. Terkalih pulak ya.jgnla kalih2 ops ops...ops..mana video matsabu tolak hudud. Kahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive