ALHAMDULILLAH!! : SEMAKIN RAMAI TELAH MENYERTI PARTI ISLAM (AMANAH)

Jentera Amanah Melaka yang datang untuk membantu calon Sg Besar.Jentera Amanah Melaka yang datang untuk membantu calon Sg Besar.

Bekas AJK Pas Pusat, Mazlan Aliman mendakwa, penyertaan ke dalam Parti Amanah Negara (Amanah) kini berbondong-bondong terutama dari kalangan ahli Umno selepas Deklarasi Rakyat.

Mazlan berkata, kewujudan Amanah terutama di Semenanjung semakin dirasai sehingga tidak hairanlah dianggap menjadi ancaman kepada Pas selain Umno-BN.

“Saya bangga bendera Amanah sudah terpacak di tepi jalan. Malah, ketika saya singgah berhenti minum, ada yang menyapa dan bertanyakan saya kenapa tinggalkan Pas selain ada juga bertanyakan borang (keahlian) Amanah.

Mazlan Aliman berucap lancar jentera Melaka di Sungai Besar.Mazlan Aliman berucap lancar jentera Melaka di Sungai Besar.“Sebabnya, Amanah sebagai parti Islam yang progresif tampil dengan pendekatan peduli rakyat. Bahkan ramai aktivis masuk Amanah dan jadi pendukung utama.

"Saya juga difahamkan berbondong-bondong ahli Umno masuk Amanah selepas pelancaran Deklarasi Rakyat,” ujarnya yang juga Pengerusi Biro Tanah dan Luar Bandar Amanah.

Berucap ketika melancarkan jentera pilihan raya Amanah Melaka bagi membantu kempen di PRK Sungai Besar malam tadi, beliau berkata, Amanah sebagai parti baharu yang berusia lapan bulan itu bukan sahaja menentang BN.

“Saya bimbang kita bukan lawan dengan BN sahaja tapi sekarang yang kita juga hadapi adalah kawan-kawan kita dari parti sejarah,” jelasnya merujuk kepada Pas.

Menurutnya, pelbagai tohmahan daripada pihak Pas ke atas Amanah tidak harus melunturkan semangat ahli dan penyokong parti itu yang juga merupakan rakan penting dalam Pakatan Harapan.

“Dahulu, sama berusrah, tidur sebantal tapi sekarang apa yang tidak mereka maki kepada kita? Adakah kita akan berputus asa atau kecewa dalam perjuangan, mundur ke belakang? Walaupun mereka (Pas) kata kita macam-macam tapi ingatlah penubuhan Amanah adalah atas nama perjuangan Islam dan rakyat.

“Penyertaan Amanah dalam pilihan raya adalah langkah untuk kita meneruskan perjuangan dengan pendekatan lebih berkesan,” tegasnya di hadapan kira-kira 300 pimpinan dan ahli Amanah Melaka serta masyarakat setempat di Sungai Rambai, Jasin.

Pilihan Raya Kecil (PRK) di Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar, 18 Jun depan sekali lagi menguji Amanah dalam proses demokrasi di negara ini, ujar Mazlan.

Ahli Jawatankuasa Amanah itu berkata, semua jentera pilihan raya parti perlu bersedia dengan cabaran getir sepanjang tempoh berlangsungnya kedua-dua PRK pada bulan Ramadan berkenaan selepas Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak, 7 Mei lalu.

Sementara itu, Pengerusi Amanah Melaka, Adly Zahari memberitahu sebanyak enam kawasan Parlimen di negeri itu terlibat bagi membantu kempen calon di Sungai Besar.

“Lebih kurang 200 petugas dari Melaka akan terlibat termasuk yang mendaftar sebagai sukarelawan. Mereka akan ditempatkan di bilik gerakan dan pusat mengundi di sana (Sungai Besar),” ujarnya ketika ditemui selepas majlis pelancaran itu.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my
 
Previous
Next Post »

52 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
30 Mei 2016 11:12 PG delete

Tidakkah ahli baru yg dikatakan baru masuk PAN kerana Deklarasi Rakyat; rasa tertipu dgn PAN lantaran isu 1.2 juta tandatangan oleh ratu naga?!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 11:28 PG delete

Berita terkini, ramai ahli PAN dan ahli umno menyertai PAS, satu perkembangan menarik.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 11:47 PG delete

Ha3,11.28 lawak2. Blih msuk rajalawak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 11:55 PG delete

Betul ke tu?......kahkahkah.....Ke kena tipu lagi dengan ratu naga?....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 1:24 PTG delete

Jin yg masuk pas tu.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 1:31 PTG delete

Hadi kena tipu ngan umno pasal hudud kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 1:32 PTG delete

Xlah.mcm pas la kan ada sejuta ahli jin.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 1:45 PTG delete

Jin ke masuk Kuali?....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 1:54 PTG delete

Bukan semua rakyat yang lawan BN, ahli umno, mca, mic pun rakyat jugak takkan mereka nak lawan BN, rakyat tak bodoh yang bodoh pengikut kuali imayam je.....kahkahkah....

Nak lawan BN konon, walhal PAS lah musuh utama Kuali-Imayam. Semua rakyat dah tahu Kuali-Imayam adalah khadam kepada DAP, pengikut Kuali-Imayam pun tahu mereka diperbodohkan....kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:11 PTG delete

Okla jin masuk kuali jgnla wanrosli jeles.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:13 PTG delete

Hujah mcm taik drp parti pas= parti taik @ parti angkut sampah.xyah balas hujah bodoh walaunta ni buang masa ja.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:14 PTG delete

Parti islam tolak hudud pertahan pesta beer...baru btul

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:15 PTG delete

Lgbt pun digalakkan....wow bestnya

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 Mei 2016 9:16 PTG delete

Tak sopan guna bahasa taik.. yg lebih sopan ialah najis.. Parti Angkut Najis!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:16 PTG delete

Selfie dgn amoi...sori sori...anak...bagus...yeah i like it

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:17 PTG delete

Mahkamah syariah dihapuskan...mmmm bestnya

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:19 PTG delete

Anak2 nk murtad xkan disekat...oooo yeke

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:21 PTG delete

rakyat pun tak bodoh mcm pas yg di perbodohkan dgn bn n presideng sndiri..mati2 ruu dianggap hudud walhal itu pindaan kanun jenayah syariah je.bila tkda hujah,di ratib dap lak.bila masa lak ar ada kuali2 ni lak..pandainya wat fitnah..wan rosli ye cikgunya..kahkahkah patut pun hujah bodoh lagi bangang dan baghal yg kluar kahkahkahkahkah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:26 PTG delete

Kahkahkah. Taik xsopan.abistu wanrosli berak keluar ape...keluar bihun kot.kahkahkah. Ops.aaah sopan kalau pakai pakaian dewa nk tarik undi cina.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:28 PTG delete

Mca,gerakan,mic bantah ruu hadi pastu ancam letak jwtn tp hadi xberani plak sentuh mca mic gerakan. Napa ye?takut ye.kahkahkah. Dah jadi barua mca la pulak.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:28 PTG delete

Lagi best jika guna parti ajaran sesat..tu blum bab porno parti ajaran sex..merapu manjang jadi parti ajaran sewel lak.asik nk mnyongsang arah je parti aji songsang..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:31 PTG delete

Aku tambah lagi satu.parti ajarann sontot.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:33 PTG delete

Elok juga kalau parti aji sotong.kuikuikui

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:34 PTG delete

Mana pulak wanrosli ni. Nangis ke.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:38 PTG delete

Huduhnya perangai walaunta. Mcm ni perangai nk laksana hudud.kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 9:42 PTG delete

Pasaipa walaunta kata mahkamah syariah nk dihapuskan.bangang jgnla tunjuk kat org walaunta oi.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 10:39 PTG delete

Pasal mca, mic ada tuan besar dia, mereka akan rujuk tuan besar dulu dan mereka berada dibawah kawalan tuan besar, kalau lge kena rujuk tuan guru lks la...kahkahkah...kahkahakah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Mei 2016 11:11 PTG delete

Tuan besar mana pulak ni.tuan Ibrahim tuan man ya.kahkahkah. Tau la ceramah tuan Ibrahim 4-5 org je dtg cmne blh jadi tuan besar. Kahkahkah

Hadi barua mca.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 12:44 PG delete

Tuang presideng brani pun kat media je..suruh debat blum tau,klau dia sembang psal dap,menara kembar pun boleh tumbang,tpi kena dgn ikatan telo jadi kecot n tangguh hudud..kahkahkahkahkah.dgn mca,mic mau jdi tikus,tu blum kena dgn jerman,habis tanggal jubah,kain n serban.oopp sluar dalam beso tak?kahkahkahkahkah..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
31 Mei 2016 7:12 PG delete

Pantang betul tuan besar kena cuit.. Senang je TGHA nak bg org PAN marah.. cuit je DAP mengamuk lah org PAN.. kuikuikui..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
31 Mei 2016 7:13 PG delete

Maknanya yg ramai masuk PAN sebelum ni hanya jin jelah.. kuikuikui..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:13 PG delete

Dh tak trbalas pusing crita lain lak yer..kahkahkahkah.dia trasa ar tu kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:21 PG delete

Ahli jin byk dijumpai waktu ceramah pan. Maklumat ini diperolehi melalui beberapa.keping gambar yg dipostkan di semua tempat pan berceramah. Harap maklum. Kih kih kih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:22 PG delete

Berita terkini...dap dh berkempen utk pan.
Bila.musuh islam sokong kita...itu petanda pelik.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:24 PG delete

Nampak sgt tongong barua x tau berita terkini....Tanya mujahit dan zol phd

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:25 PG delete

Yg lain2 mcm murtad...selfie...nama allah kau x bangkangla maksudnya...patut pun barua

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:27 PG delete

Silap2 lps ni org kafir nk kawin islam pun digalakkan cam indonesia...islam liberal katakan...nnt 1g bg fatwa harus

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:28 PG delete

Keluar bihun...pasma...sup bihun

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:31 PG delete

Dap dh mula.kempen utk pan sedangkan pan xlg umum calon..x sabar2kan...elokla tukar nama.parti...parti islam.demi kesejahteraan dap..kipidap

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:34 PG delete

Yg aku nampak berpusing kau...barua...dulu marah gila bila umno tolak hudud...skrg kau plak terkedepan tolak hudud....dulu kiblat kt mekah...skrg kt komtaq plak...kesian

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:38 PG delete

Jangan disorok banglo didalam terowong...pepatah melayu moden membawa maksud...apa2 psl islam biar dap tentukan krn dap punya byk ulamak tersohor yg lbh faham tentang islam dari org islam dan kata2 dap adalah firman yg wajib ahli2 pan wal syiah dgr dan taat tanpa musykil...akan mendpt fajilat yg besar berbentuk dedak...makam tertinggi walaupun hanya membaca meter air

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 8:40 PG delete

Syahadah diajar utk ahli2 pan walsyiah...aku rela mkn babi dr ayam...rezski akan turn melimpah2 dari tingkat atas komtaq

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 9:25 PG delete

Aikk..maroh pulok..kahkahkah..pas lak kiblat kat jerman.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 9:58 PG delete

Hek.eleh.banglo la swimming pool la..yg pas rompak balak kelantan apa cerita...tgk video german xnak bayar apa cerita.kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
31 Mei 2016 1:48 PTG delete

Senang je nak bg PAN marah.. kutuk DAP sikit mengamuk gila lah dia.. bukan DAP tapi PAN!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 4:44 PTG delete

Senang je nk kasi wanrosli ngelupur.tanya video matsabu tolak hudud je terus wanrosli jadi pelupa dok tepis sana sini mcm ayam berak kapur.kahkahkah. Tetiba kalih isu swimming pool. Kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
31 Mei 2016 7:47 PTG delete

Response 4:44.. pun dah menunjukkan kemarahan org PAN bila DAP dicuit.. kuikuikui..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mei 2016 7:59 PTG delete

Eh eh..kalih lagi.dah agak dah.kahkahkah. Mana video matsabu tolak hudud?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
31 Mei 2016 9:24 PTG delete

DAP bla bla bla... opss terrrrsebut DAP.. sori PAN!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Jun 2016 11:26 PG delete

Ala.kalih lagi mana video matsabu tolak hudud?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 Jun 2016 9:42 PTG delete

DAP tolak usul RUU...

Opssss terrrrsebut DAP tanpa sengaja lagi... sori PAN!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Jun 2016 11:32 PTG delete

Ops. Terkalih pulak ya.jgnla kalih2 ops ops...ops..mana video matsabu tolak hudud. Kahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes