Sabtu, November 21, 2020

8 ulasan:

  1. Apalah yg nak dijadikan isu sangat.sudah2 lah berpolitik.tak malu ker tengok ustaz Ebit liew ke Hulu ke hilir beri bantuan.tanpa mengira Kaum,bangsa Dan agama.
    Mana MP..Haram..dok sibuk dengan politik..sibuk nak tentulah sapa PM..
    Sudah2 lah.rakyat dah bosan dengan kelakuan Kau orang semua.dok bercakaran.bercakap macam nak bantu rakyat tapi hampeh..
    Sudah2 Bermain politik.abaikan lah mahathir tu..
    Sudah2lah wahai MP..tak perlu berpolitik sangat..

    BalasPadam
  2. Untuk saudara anwar n the gang, for my advice.fokus pada Kerja buat anda.tak payah layan sangat mainan politik azmin n the gang..mahuddin n the gang, umno n the gang, pas n the gang..
    Lagi Kau orang layan mereka,lagi mereka suka.lastly rakyat akan bosan dengan Kau orang.
    Untuk amanah and DAP..tak payah nak bising2..buat jer Kerja..jangan keluar sebarang kenyataan.
    Be smart.jangan Jadi bodoh..orang yg Banyak bercakap orang Ni..lambat laun akan Jadi bangang..

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Lagi Satu..tak payah layan sangat mahathir kutik tu..cukuplah dia pedajalkan Kau orang..tu pun kau orang tak sedar..jangan Jadi bangang..Amanah dgn DAP..belajar lah dari kesilapan Kamu sokong dia..

    BalasPadam
  5. apalah nak diherankan amanah dan anwar ni memang berak dan kencing dalam satu jamban sejak dari dulu, sekarang tambah satu lagi dap( dahlah kencing berak tak cuci)

    BalasPadam
  6. musim wabak ni, stop dulu berperang politik...

    BalasPadam
  7. MAHATHIR: SEPERTI SEJAK DARI AZALI UCAP LAIN BUAT LAIN

    Wawancara Tun dalam Astro malam tadi "Kalau Kena Caranya"..!!? tidak mengaku buat taik walaupun dah berak merata rata.

    Saat saat terakhir usaha untuk membelit dengan prinsip lidah bercabang sambil mengacah acah dengan ayat powernya.

    Petang smlm ke main lagi ayat power atok, "saya akan tolak bajet ini" pada sidang bajet 2021 itu nanti.

    Bila tiba malam hari ayat acah acah power atok dah u-turn balikkk dengan ungkapan kalau 'kena caranya'. Kanina betul la atok ni..!!

    Dr M sedia kerjasama semula dengan Muhyiddin jika ‘kena caranya’. Dr Mahathir Mohamad berkata beliau sedia bekerjasama semula dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin jika “kena caranya”.

    “Itu kalau kena cara, ada cara, tapi tak payah saya cerita cara yang boleh saya kembali kerjasama (dengan Muhyiddin),” katanya ketika ditanya sama ada beliau sedia bekerjasama semual dengan Muhyiddin dalam 'program khas eksklusif' bersama Astro Awani malam ini.

    Maklumlah Astro kroni atok punya sebab tu mudah sangat dapat Program Khas eksklusif bersama Astro Awani.

    Atok macam dah gelabah tetek dlm wawan'canda' Astro mlm tadi. Atok macam dah tekan butang panik sekarang. Ni la yang dikatakan ayat acah acah power. Petang punya lah cakap bergegar heeng sana heeng sini heengg sanun bila malam bole u-turn cakapnya kalau 'kena caranya' pulakkk..!!

    Dasar lidah bercabang maksud 'kena caranya' ialah lantik lah boboi jadi Timbalan PM. Suma settel..!! Itulah caranya atok kan.. kan kann..!!

    Rakyat dah naik meluat dengan ragam orang politik macam ni. Rakyat dah muak jelek atok. Udah udah la tu naik menyampah meluat sungguh.! Saat tamat riwayat kerajaan PN Muhyiddin@ Atok sudah sampai. Enough is enough. Paatihahh..!!

    BalasPadam
  8. Senarai 13 Poli'Tikus' yang menentang Budget 2021 secara Membuta Tuli serta menderhakai Titah Yang DiPertuan Agung.

    Undi belah yang bahagi akhirnya Pembangkang ditewaskan oleh pembangkang sendiri.

    Malam sebelum mengundi atok u turn boleh berkerjasama kalau 'kena caranya'. Atok mula nak main game.. akhirnya dipetang hari mengundi ini balasanya..!! Jadi ini peluang nak malukan orang tua itu...Biar orang tua itu terkonteng-konteng dengan 13 orang...

    Teruk atok kena main kali ini. Daripada PKR dimalukan PN lebih baik malukan Mahathir (Ini kira balas dendam). Rupanya pengkhianatan pengkhianat akhirnya di khianati atas pengkhianatan mereka sendiri..!

    Senarai nama yang telah pun di'timbang kati' masa PRU15 nanti. Lu fikir lah sendiri

    1. Mahathir Mohamad PH - PPBM =18,954
    Nawawi Ahmad (BN - UMNO) =10,061
    Zubir Ahmad (PAS) = 5,512
    Majority: 8,893

    2. P5 JERLUN
    Mukhriz Mahathir (PH - PPBM) = 18,695
    Abd Ghani Ahmad (PAS) =12,829
    Othman Aziz (BN - UMNO) = 12,413
    Majority: 5,866

    3. P8 POKOK SENA
    Mahfuz Omar (PH - AMANAH) = 28,959
    Muhamad Radhi Mat Din (PAS) = 23,401
    Said Ali Said Rastan (BN - UMNO) = 18,390
    Majority: 5,558

    4. P111 KOTA RAJA
    Mohamad Sabu (PH - AMANAH) = 90,697
    Mohamed Diah Baharun (PAS) = 19,555
    Gunalan Velu (BN - MIC) = 17,874
    Majority: 71,142

    5. P96 KUALA SELANGOR
    Dzulkefly Ahmad (PH - AMANAH) = 29,842)
    Irmohizam Ibrahim (BN - UMNO) = 21,344
    Mohd Fakaruddin Ismail (PAS) = 8,535
    Majority: 8,498

    6. P101 HULU LANGAT
    Hasanuddin Mohd Yunus (PH - PAN) = 49,004
    Azman Ahmad (BN - UMNO) = 23,580
    Che Rosli Che Mat (PAS) = 15,663
    Majority: 25,424

    7. P108 SHAH ALAM
    Khalid Abd Samad (PH - AMANAH) = 55,949
    Azhari Shaari (BN - UMNO) = 22,100
    Mohd Zuhdi Marsuki (PAS) = 15,194
    Majority: 33,849

    8. P113 SEPANG
    Mohamed Hanipa Maidin (PH - PAN) = 46,740
    Marsum Paing (BN - UMNO) = 28,035
    Sabirin Marsono (PAS) =15,882
    Majority: 18,705

    9. P74 LUMUT
    Mohd Hatta Md Ramli (PH - PAN) = 21,955
    Zambry Abd Kadir (BN - UMNO) = 21,555
    Mohammed Zamri Ibrahim (PAS) = 10,135
    Majority: 400

    10. P88 TEMERLOH
    Mohd Anuar Mohd Tahir (PH - PAN) = 23,998
    Sharkar Shamsudin (BN - UMNO) = 22,094
    Md Jusoh Darus (PAS) = 14,734
    Mohd Khaidir Ahmad (IND) = 178
    Muhamad Fakhrudin Abu Hanipah (IND) = 46
    Majority: 1,904

    11. P133 TAMPIN
    Hasan Bahrom (PH - AMANAH) = 22,435
    Shaziman Abu Mansor (BN - UMNO) = 21,433
    Abdul Halim Abu Bakar (PAS) = 4,598
    Majority: 1,002

    12. P161 PULAI
    Salahuddin Ayub (PH - AMANAH) = 55,447
    Nur Jazlan Mohamed (BN - UMNO) = 26,523
    Mohd Mazri Yahya (PAS) = 4,332
    Yap Keng Tak (IND) = 591
    Majority: 28,924

    13. P57 PARIT BUNTAR
    Mujahid Yusof (PH - AMANAH) =16,753
    AbdPuhat Mat Nayan (BN - UMNO) =13,655
    Ahmad Azhar Sharin (PAS) = 12,312
    Majority: 3,098

    Peristiwa hari ini cukup beri pengajaran pada game fitnah si lidah bercabang. Ini bererti hubungan Mahathir-Anwar putus sama sekali. Ahli-ahli Parlimen PKR dan DAP tidak lagi menyokong Mahathir. Mahathir kini disokong oleh anak beranaknya dan 11 ahli Parlimen PAN.

    Anwar pun faham dia tak ada BILANGAN tanpa apa apa sokongan UMNO maka dia tidak akan cukup ahli Parlimen untuk menang dalam undian ini.

    Jika Anwar dan ahli-ahli Parlimen PKR bangun untuk menyokong undi belah bahagi sekali pun, mereka akan kalah ini langkah yang sia-sia dan memalukan PH.

    Lebih baik malukan Tun, selama ini pun Tun dah banyak kali malukan Anwar dan PKR. Teruk atok kena main kali ini.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng