Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, November 27, 2020

6 ulasan:

  1. itulah dia bakal pm malaysia, cakap pun berbelit2 macam ular, pru14 bole kencing, parlimen pun bole kencing

    BalasPadam
  2. Fitnah Jijik adalah Musuh No 1 Negara dan jangan jolok sarang tebuan. Siapa lebih hormat Raja Raja Melayu Tun atau Anwar..!?

    Ini Fakta Kisah prebet Adam dan prinsip "rules of law" di zaman Tun

    Terdapat juga fitnah-fitnah "rules of law" yang telah disuap kepada rakyat supaya dapat memberi justifikasi kepada tindakan Mahathir ketika itu.

    Contohnya kisah Prebet Adam yang memberi gambaran bahawa raja zalim harus ditentang.

    Kononnya Mahathir telah berkongsi satu peringatan kepada raja-raja bahawa mereka tidak akan terkecuali daripada pelaksanaan undang2 melalui blog bertajuk “rule of law” yang secara jelas, berat dengan ugutan terhadap raja-raja.

    Ayat gempak adalah makanan Tun bila dah ada kuasa suma kata kata jadi sampah semua. Ayat acah acah power menyebabkan walaun terkinja kinja.

    Kisah Prebet Adam Jaafar yang memberi gambaran raja zalim harus ditentang. Media melaporkan kononnya Prebet Adam mengamuk apabila mendapat tahu adiknya dibunuh Sultan Johor.

    Sedangkan Prebet Adam tiada adik lelaki dan hanya ada adik perempuan yang meninggal dunia dalam kebakaran rumah ketika berumur 2 tahun. Fitnah jijik link di bawah ini haah..

    https://lobakmerah.com/keluarga-prebet-adam-nafi-adik-dibunuh-almarhum-sultan-tak-mahu-tmj-terus-difitnah/

    Insiden ‘Prebet Adam’ kira-kira 30 tahun lalu untuk mengaibkan Sultan Johor ketika itu, Sultan Iskandar dan seterusnya menarik balik keistimewaan raja-raja Melayu.

    Hakikat sebenar telah dijelaskan sendiri oleh Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim dan keluarga Adam yang tindakan tersebut tiada kaitan dengan kematian adik kepada Adam. (bukak bijik mato link bwh ni haahh.)

    https://m.facebook.com/GegarRakyat/posts/2132398220327902

    Di mana prinsip 'rule of law' si kuda kayu .!?

    Contohnya, di manakah prinsip ‘rule of law’ dalam kes rasuah Lim Guan Eng? Kes yang ternyata jelas wujud elemen salah laku telah digugurkan oleh Peguam Negara Tommy Thomas yang dipilih oleh Mahathir.

    Kes tersebut sepatutnya diteruskan agar Lim Guan Eng dapat bersihkan nama beliau jika tidak bersalah bukan diselamatkan dengan cara mudah melalui pengguguran kes.

    Di mana "rules of law" dan "separation of power" yang diucapkan Tun dalam Bajet 2020 minggu lepas.

    ICERD :

    Mahathir bagaikan tidak belajar daripada protes ICERD. "Malaysia meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD)", kata Tun Dr Mahathir Mohamad semasa jadi PM kali ke 2.

    Akhirnya Malaysia menarik diri daripada meratifikasi Statut Rom Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC) selepas PH ditumbangkan.

    Selepas PH dihumban ke longkang Timbalan Menteri Luar Datuk Kamaruddin Jaafar berkata, ia sekali gus kerajaan pimpinan "Perikatan Nasional" (PN) mengekalkan keputusan terbaru iaitu menarik diri meratifikasi Statut Rom ICC yang dibuat oleh kerajaan haprak Tun Mahathir Pakatan Harapan (PH) dahulu.

    Kerajaan haprak PH dibawah Tun Mahathir secara senyap cuba menyertai Statut Rom pada 4 Mac 2019 Konvension ICERD.

    SEKURANG KURANGNYA ANWAR PATUH PADA RAJA RAJA MELAYU BUKAN SEPERTI MAHATHIR GUNTING DALAM LIPATAN BILA BERHADAPAN ISU RAJA MELAYU

    Sidang Bajet 2020 minggu ini. Anthony Loke Siew Fook, Ketua Parlimen DAP berkata "Kalau PH tolak Rang Undang-undang itu, Anwar akan dituduh ingkar nasihat Yang di-Pertuan Agong".

    “Faktor mematuhi nasihat Yang di-Pertuan Agong ini cukup menarik. Andainya betul Anwar telah mempersembahkan bukti 128 SD (Akuan Bersumpah) menyokong beliau, maka tindak balas Seri Paduka Baginda adalah penentu masa depan Ketua Pembangkang itu,” kata Anthony Loke dalam satu hantaran Facebook hari ini.

    https://www.malaysianow.com/berita/2020/11/09/ph-tak-sokong-belanjawan-2021-kecuali-tuntutan-dipenuhi-kata-anwar/

    Anwar perlu berhati-hati agar tindakannya tidak menimbulkan kemurkaan Baginda. Siapa lebih hormat YD Agung Tun atau Anwar?

    Peringatan kepada pemimpin sang fitnah sang penipu dan si pembohong, Fitnah musuh No 1 negara ini dan jangan jolok sarang tebuan ..!!

    BalasPadam
  3. Selepas dimalukan Sidang Bajet 2021 Wawasan 2020 gagal kerana Najib, kata Mahathir.

    Dr Mahathir akui sejak diperkenalkan pada 1991, banyak pembangunan dicapai hasil wawasan itu namun tidak mencapai tahap sebuah negara maju. -Facebook Tun

    Seperti biasa acara wajib Tun selepas dimalukan Sidang Bajet 2021, 'Itu bukan salah saya, itu salah Najib'.

    Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan isu pengeluaran RM10,000 dari Akaun 1 KWSP sebagai syarat untuk sokongan Barisan Nasional terhadap Belanjawan 2021, DAP dan PKR secara langsung membantu julang nama Najib di kaca mata umum. Ini memandangkan kerajaan Mahyuddin akhirnya “melutut depan Najib” sidang bajet 2021.

    Hari ini katanya, "Jika Najib menjalankan tugas dengan baik dalam membangunkan negara dan menjaga kesejahteraan rakyat, PH tidak mungkin memenangi pilihan raya umum ke-14".

    Wawasan 2020 tidak dapat dicapai disebabkan Najib Razak kata Tun Mahathir sambil mengentel telor labohnya. Acara wajib seorang yang kunun nya suci bersih adalah dengan menyalahkan kesalahanya pada orang lain.

    BalasPadam
  4. Tak usah cerita sokongan majoriti ‘besar’, majoriti mudah pun tak mampu dikecapi oleh Anwar.

    Goreng selagi boleh

    BalasPadam
  5. UnZalgo Text Generator is an online tool that helps to remove the diacritical marks from Zalgo text and convert it back to normal text.

    BalasPadam
  6. Your Blog is very nice.
    Wish to see much more like this. sarkari yojana
    Thanks for sharing your information

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...