Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Februari 05, 2018

Pendakwah terkejut Pas pilih pemerintahan model Taliban

Pendakwah terkejut Pas pilih pemerintahan model Taliban
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pendakwah Wan Ji Wan Hussin (gambar atas) berkata, adalah mengejutkan, apabila Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengambil model Taliban sebagai bentuk kabinet yang mahu beliau laksanakan sekiranya mereka membentuk kerajaan di peringkat Persekutuan.
Dalam pemerintahan Taliban, memang melaksanakan konsep pemerintahan bahawa non Muslim berada di peringkat eksekutif sahaja, kata beliau dalam tulisannya yang disiarkan oleh Malaysian Insight.
“Sudah pasti dianggap ajaib, andai Presiden Pas memilih model kerajaan Taliban, yang bukan sekadar terbukti gagal, bahkan melahirkan pendekatan ganas dan pertumpahan darah.
Menurut beliau, PAS perlu sedar, walaupun wujud kelemahan yang sedikit, setakat ini tidak ada lagi sistem politik yang lebih baik dari demokrasi.
“Malahan, ia juga diakui oleh majoriti ulama Islam moden pada hari ini. Sistem ini, tidak pernah menginstitusikan pembunuhan sepertimana model Taliban dan Khalifah, sehinggakan mereka boleh menuduh yang membangkang sebagai bughah.
Tambah beliau, pertumpahan darah dalam rangka demokrasi, selalunya datang dari orang yang tidak bertanggungjawab, sepertimana ISIS yang tidak bertanggungjawab menggunakan alasan Islam untuk halalkan kejahatan mereka.
“Saya berpendapat, Pas wajar mengambil pendekatan jujur dengan demokrasi, bukan menggunakan saluran demokrasi untuk berkuasa sahaja yang kemudian berusaha menidakkan roh dan semangatnya pada saat berkuasa di Putrajaya kelak,” kata pegawai penerangan kerajaan negeri Pulau Pinang itu.
mdl
Picture

18 ulasan:

  1. Lawak...mudahnya manusia yg kononnya pendakwah melemparkan hujah.
    Isu fitnah liwat antara anwar dan mahdey tu selesai dulu sblm meroyan jauh...hehehe

    BalasPadam
  2. Betul. Sejak kecil sampai dewasa kita terdedah dengan hidup bermasyarakat. Berbilang kaum, agama, budaya dan hidup muhibbah. Datang Kleptokrat Sial dia boleh tanya APA LAGI CINA MAHU? Datang Hadi Awang habis nak pecah-belah Rakyat Malaysia. Dua pemimpin yang dah tak boleh diharap memimpin.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Datang je Madey ke dalam Haprak terus jadi suci, Mahazalim, Mahafiraun, Diktator, Autokrasi, Penyamun semuanya disucikan melalui Haprak, Madey datang je terus pemimpin dan pengikut Haprak jadi BODOH dan jadi KAYU

      Nanti Najib datang masuk pula Haprak terus hilang KLEPTOKRASI yang tinggal hanya nasi basi untuk Haprak....kehkehkehkeh

      Padam
    2. Haprak mudah kena klepet...hehehe
      Memekak jer lebih...berduyun2 melutut di kaki si klepet tua tu...hehehe

      Padam
  3. Yg bnyk mengutuk kaum cina adalah si klepet sial tun meroyan.Kempen menakut2kan kaum lain trhdp kaum cina jd modal utama si klepet sial tm.
    Di sebaliknya dialah yg bnyk menjadikan org2 cina jd jutawan.Yg melayu pulak...oppsss kaum mamak pula anak2 dan waris2nya...hehehe
    Itulah dia bangsat tua yg dah nyanyuk...hehehe

    BalasPadam
  4. Tak hairan la pendakwah yang baru setahun jagung ni amat senang didedakkan oleh DAPigs sebab kekurangan ilmu, yang pendakwah ni tahu hanya nak hapuskan kuasa raja-raja, tiap bulan ambil dedak dengan DAPigs, pendakwah ni layak berdakwah kepada pengikut Haprak je

    BalasPadam
  5. Ish..ish..ish.. kurangkan meroyan macai Najib. Ilmu takat bulu hidung macai nak meroyan. Sepatutnya galakkan ulama-ulama berhujah dan bagi pendapat. Tengok Hadi Awang hari ini dah U turn bagitahu bukan 2 kabinet berasingan pula. Sebelum ini Hadi Awang juga bagi tahu Pas nak ada kabinet Muslim dan Kafir.. Maknanya, teguran orang ramai tu ada kebenarannya.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau setakat kefahaman ilmu sejengkal tak perlu ulas la, lagi nampak kejahilannya, baca berita dari malaysiakini apa ke jadah ambik separuh-separuh,bacalah harakah retek baru teropen minda

      Padam
    2. No komeng. I komeng if staf Harakah get paymeng. Staf hungry not makang cos no paymeng. Kesiang.



      Padam
    3. Staff harakah tak bising pun mung je lebih, mereka buat kerja ikhlas la

      Padam
  6. Sekarang kita nak tahu fatwa Hadi Awang pasal penggubahan wang haram oleh Jho Low guna duit syarikat 1MDB dan peranan Kleptokrat Sial MO1 117 Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor yang menerima duit daripada akaun Good Star milik Jho Low.

    1. Kafir ke tidak Kleptokrat Sial buat urusniaga macam ini?

    2. Haram ke halal duit yang masuk Ambank?

    3. Wajib ke tak wajib Rosmah Mansor pulangkan Rantai Permata Pink sebagai barang bukti DOJ bagi kes jenayah penggubahan wang haram?




    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib memang perompak, kalau mung nak kata Najib kafir itu terpulang pada mung la, yang pasti Najib ni perompak dan Madey pulak penyamun dan Lim Go End perasuah dan dia ni memang sah kafir, bukan setakat kafir je tapi ditambah jadi kafir harbi

      Padam
    2. Sori bro, fatwa meroyan walaun tak laku di sini. Walaun belum layak meroyan bagi fatwa sebab tak mengaji di Arab Saudi dan Mesir. Jangan melebih-lebih meroyan nak bagi fatwa daripada Tuan Presiden. Jadi kita tunggu fatwa Tuan Presiden, kalau dia tak ponteng. Kehkehkeh...



      Padam
    3. Fatwa sheikh tun Meroyan digunapakai oleh pengikut haprak.Salah satu fatwanya boleh sembelih babi dgn nama tuhan....hehehe
      Sebab tu mudah bercomolot dgn kapir harbi dapigs...hehehe

      Padam
    4. 4:59,

      Aku pun nak tengok jawapan/hujah Ustaz Ahmad Awang si Mursyidul Am PAN dalam isu2 duit Perwaja, Pkfz, tnb, ipp, Telekom, Petronas, mbf, bbmb, memali, ISA, Ops Lalang, ratu cantik, pembelian kilang arak di filipina dan banyak lagi..

      Namun aku masih bersimpati kpd UAA kerana hanya berseorangan (diserang sebegitu rupa oleh para non muslims yg anti islam) bila beliau tidak menyebelahi Indira Gandhi yg berjaya memurtadkan anak2nya.. yg lain2 dalam PH termasuk yg mengaku hulubalang2 PAN (kononnya) hanya diam seribu BARUA (DAP) tanda setuju??

      Beginilah sikap mereka bilamana ketika masih di dalam PAS dulu yg hanya diam seribu BARUA (DAP) bila TGHH diserang oleh DAP dan PKR.. maka memang patut sangatlah mereka disingkir masa Muktamar 2015 dahulu..

      Syukur Alhamdulillah..

      Padam
  7. Dosa fitnah liwat anwar belum lagi setel...hehehe
    Jaga tepi kain sendiri dulu cai...
    Dh selesai masalah sendiri baru sebok dgn benda2 lain...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kesian ker anwar mati dgn gelaran peliwat...hehehehe

      Padam
  8. Kalau setakat terima gaji bulanan daripada DAP, boleh ke kita pakai kata2 ulamak suuk macam ni?

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...