Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, Februari 04, 2018

Agenda peribadi kacau Pakatan Harapan Selangor

Agenda peribadi kacau Pakatan Harapan Selangor
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Berbaki kurang 80 hari sebelum parlimen dibubarkan penyokong Pakatan Harapan (PH)1 dikhabarkan dengan berita kurang menyenangkan dari Selangor, memetik laporan dari The Malaysian Insight, rundingan kerusi Dun di Selangor masih belum berjalan walau hanya berbaki kurang seminggu tempoh untuk memuktamadkan pembahagian.
Apa yang lebih menarik, diberitakan yang menjadi punca kegagalan rundingan ini untuk berlangsung walaupun wakil parti AMANAH telah menulis surat kepada Pengerusi PH Selangor, merangkap Menteri Besar Selangor Azmin Ali untuk segera menubuhkan jawatankuasa rundingan adalah kerana pihak Azmin masih cuba untuk menarik kerjasama dengan Pas.
Alasannya, kerana kurang keyakinan bahawa PH mampu memenangi pilihan raya termasuk di Selangor tanpa Pas.
Saya secara peribadi merasakan alasan tersebut adalah alasan yang dibuat-buat, untuk menghalalkan usaha perundingan bersama Pas yang secara rasminya telah pun tertutup sejak pertengahan tahun lalu apabila Bersatu sah menyertai PH.
Alasan sebenar PKR Selangor “berkeinginkan” Pas adalah kerana bimbang tiada sokongan majoriti dari parti-parti lain untuk menyokong Azmin Ali kembali sebagai menteri besar Selangor sekiranya PH berjaya mengekalkan Selangor pada PRU14 akan datang.
Andaian tersebut sebenarnya lebih mendekati kebenaran, hujahnya; apabila turut dilaporkan bahawa PKR baru-baru ini telah menuntut untuk bertanding di 30 kerusi Dun Selangor daripada 56 kerusi Dun, sekiranya mereka percaya PH akan tewas tanpa Pas, apa rasional menuntut pertambahan jumlah kerusi? Tidak lain untuk mendapatkan sokongan majoriti Adun bagi kembali mengangkat Azmin Ali sebagai menteri besar.
Di sini kita dapat simpulkan bahawa kemungkinan wujud agenda peribadi sesetengah kumpulan yang telah memberi kesan yang jelas kepada kelancaran pergerakan PH, yang mana jika tidak dibendung dengan serius, ia akan membawa kepada lebih banyak masalah sehinggalah pada hari pilihan raya.
Saya tidak yakin, sekiranya Majlis Presiden yang merundingkan kerusi di Selangor akan diterima semua pihak lebih-lebih lagi PKR yang lebih dahulu menuntut 30 kerusi untuk mereka. Bahkan saya mempunyai keyakinan pertembungan tiga penjuru boleh berlaku kerana ia pernah berlaku pada pilihan raya negeri Sarawak sebelum ini yang mana nama pemimpin PKR dari Selangor itu turut dikaitkan sebagai dalangnya.
Rakan parti lain tidak boleh dianggap sebagai bawahannya yang terpaksa mengikut telunjuk Azmin semata sebaliknya harus dihormati sebagai pihak yang setara, Azmin tidak boleh berperangai seperti seorang “Bos” kerana dia bukanlah “Bos”, dia hanyalah Menteri Besar yang diangkat secara terpaksa apabila calon Menteri Besar yang utama dipenjarakan dan calon kedua turut menghadapi kesulitan.
Banyak masalah yang telah ditimbulkan termasuklah melambatkan proses rundingan kerusi, dengan baki kurang 3 bulan parlimen bakal dibubarkan, sudah terlambat untuk perbaiki segala kerosakan yang dilakukan terhadap PH.
Azmin Ali sebagai Pengerusi PH Selangor wajar mengambil tanggungjawab sekiranya pembahagian kerusi Dun terpaksa diserah kepada Pusat kerana ia sekali gus Azmin gagal sebagai Pengerusi PH Selangor, tindakan ini bukan sahaja merencatkan perjalanan PH sebaliknya dilihat merendah rendahkan rakan kompenen lain. Letak jawatan dan serahkan kepada yang mampu menjalankan tanggungjawab dengan lebih baik.
mdl
Picture

36 ulasan:

  1. Hehehe...gila nak berkuasa
    2x5 dgn mahdey klepet...hehehe

    Gerenti bnyk janji dan bnyk wang akan ditabur dlm pru14 nanti.Ambik jer...undi tu rahsia...
    Kata2 dpd sorg rakan yg dh jd pengikut PANxxx...hehehe

    BalasPadam
  2. Demi maruah dan harga diri, Pas yang telah terima dedak daripada Kleptokrat Sial Najib Tun Razak sepatutnya tidak lagi diberikan muka. Mereka mungkin mengancam dengan tiga penjuru, tetapi perlu diingat kes 3 penjuru sebelum ini lebih memihak kepada Be end sebab lambat membuat keputusan dan merencat kempen di akar umbi. Pas sudah lemah dan bakal kalah di seluruh Pantai Barat Semenanjung Malaysia. Parti kluk-klek ini di dalam kawasan Pantai Timur pun dah tak di pandang oleh pengundi atas pagar. Mereka tahu peranan Pas untuk memecahkan undi Pakatan Harapan. YB PH yang masih ada hati pada Pas pasti akan dihukum semasa hari mengundi nanti.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak mghukum org konon...
      Anwar yg dihukum sebagai peliwat oleh mahdey dah dpt pembelaan ker...hehehe
      Sampai skrg tak ada penjelasan pon dpd tun Meroyan...
      Atau isu tersebut akan digunakan oleh tun Meroyan menikam anwar jika berkuasa kelak.Maklumlah...puak dapigs tgh kenyang disuap dgn dedak oleh parti klepet serta penajanya.Dlm haprak...siapa dpt genggam telur dapigs dialah yg berkuasa...hehehe

      Padam
    2. Meroyan sampai mati ke macai Najib Kleptokrat Sial?



      Padam
    3. Tanya walaun dap, sampai bila nak terima dedak dap??

      Padam
  3. Di negeri lain mahu pasukan...di negeri dia..tak percaya pada pasukan.
    Dah tubuhkan pasukan...kukuhkanlah pasukan..percaya pada kekuatan rakan pasukan. bukannya percaya pada musuh yg terang2 akan mencabar pasukan.
    Sampai bila nak bodok hah azmin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu kalah nanti jgn salahkan SPR pulak..
      Blm bertanding dh bergaduh sesama sendiri....hehehe
      Mana macai yg asyik nak salahkan spr tu kena ingat beruk2 tua haprak yg berebut kerusi malas nie punca korang kalah.
      Bodoh!!!Dah tua tapi perangai mcm bdk sklh rendah.
      Gila!!!Bergaduh krn berebut dedak parti klepet.Bergaduh krn berebutkan kerusi....Bodoh dan sewel!!!!
      Takper...jangan sampai berbunuh2an jer..hehehehe

      Padam
    2. Kuat meroyan. Soalan undi Pos bila nak jawab?



      Padam
    3. Undi pos...klu kem tentera tu dlm kawasan mat sabun...mrk suka mat sabun.Undi pos memihak mat sabun...BODOH!!!!
      Dlm tentera bukan tak ada yg sokong haprak...BODOH!!!!

      Ko bodoh bangang agaknya...
      Dah masuk 14 kali kita pru...mana beruk2 haprak yg jd wakil rakyat korang?????
      Klu benar...kenapa tak bawak ke spr dakwaan ko tu??
      Ko ingat dlm spr tu tak ada petugas2 berfahaman haprak ker????BODOH!!!

      Jgn pulak timbul cerita 'Black out' dan bangla berjuta2 org pulak slps nie!!!
      Larikan peti undi dan sebagainya...BODOH!!!!
      BODOH TU SIMPAN SIKIT...hehehe

      Padam
  4. Jelasnya Azmin nak sambung jadi MB, itu punca utama kecoh. Pas sampai sanggup keluar parti guna logo PKR nak jadi ADUN semula. Mereka nanti bakal hilang undi Rakyat Selangor sebab condong nak beri kemenangan kepada Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor.



    BalasPadam
  5. Sekarang semua orang dalam PH tahu siapa kamu.”

    Selain Amanah negeri, DAP Selangor berkata mereka juga tidak tahu 80% kerusi sudah diputuskan.

    “Bagi saya, kamu sudah gagal teruk. Kamu tidak layak jadi pengerusi negeri kami,” kata Ronnie.

    Kahkahkahkah......esok akan ada lagi pergaduhan..... bagus, bagus, bagus teruskan

    #HANCUR PH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe..Mat Jenin pun tak berangan macam macai Najib nak dapat Selangor.



      Padam
    2. Gaduh dan berperanglah korang haprak oiii....hehehehe
      Geli hati...
      Belum pegang putra jaya dah bergaduh di sebuah negeri kecik.Dgn keklepetan tun Meroyan...semuanya boleh setel asal ada janji dan wang besar...hehehe

      Padam
  6. Difahamkan, sebanyak 11 kerusi DUN yang merupakan majoriti pengundi Melayu ketika ini menjadi rebutan antara Parti Amanah, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan PKR ketika ini.

    Jika berdasarkan andaian Parti Amanah Negara (Amanah) akan bertanding di semua kerusi yang ditinggalkan PAS iaitu lima kerusi, ini bermakna PPBM dan PKR perlu berkongsi enam lagi kerusi dengan majoriti Melayu.

    Bagaimanapun, difahamkan PPBM menuntut lebih banyak kerusi sekali gus mungkin menyebabkan PKR terpaksa melepaskan 10 kerusi sedia ada mereka iaitu sesuatu yang sukar dipersetujui pucuk pimpinan PKR ketika ini.

    Pulau Pinang pulak.

    Bagus, Bagus, teruskan, I like it, berperang lah Haprak, esok akan ada lagi peperangan....kehkehkehkeh

    #HANCUR PH

    BalasPadam
    Balasan
    1. https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

      Macai Najib boleh tolong sebarkan supaya nama PM Najib lebih popular dalam PRU14. Walaupun English failed dan cakap orang putih macam Zahid Hamidi masa berucap di UN, tapi Google Translate kan ada?




      Padam
  7. Rosmah Mansor dah puas ke belum pakai barang curi? Miranda Kerr dan Leonardo de Caprio dah pulang. Ekau jangan lupo pulang balik, Mak Mah. Reto negaro ekau tibai tuuuuuu. Buek malu orang Minang yo ekau ni Mah..

    i. 11.72-CARAT HEART-SHAPED DIAMOND: One 11.72-carat heart-shaped diamond with GIA number 2155273833.

    j. 8.88-CARAT DIAMOND PENDANT: One 8.88-carat fancy intense pink diamond pendant surrounded by 11-carat fancy intense pink diamonds.

    k. MATCHING DIAMOND JEWELRY SET: One 18-carat white gold diamond jewelry set, including diamond necklace, diamond earring, diamond
    bracelet, and diamond ring.

    l. 11-CARAT DIAMOND EARRINGS: One pair of 18K white gold diamond earrings consisting a 5.55-carat diamond with GIA number 165455706 and a 5.49-carat diamond with GIA number 2165635932 m.

    MATCHING DIAMOND RING AND EARRINGS:
    One pair of diamond earrings and matching diamond ring, consisting a 7.5 carat flawless type 2A diamond with GIA number 2145864026, a 3.05-carat flawless type 2A diamond with GIA number 2136117071, and a 3.08-carat flawless type 2A diamond with GIA number 2145977021.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu benar...kenapa bila rosmah nak mulakan saman kpd sesiapa yg fitnah hal cincin tu tak ada sekor haprak yg berani bawak ke mahkamah????
      Klu benar kenapa jho low msh bebas ke hulu hilir di amerika????
      Klu benar kenapa najib mudah ke amerika hingga ke white house????
      Klu benar kenapa DOJ amerika minta penuduh kemukakan bukti2???

      Dan kenapa dosa2 mahdey yg haprak ingin bawak ke mahkamah sampai skrg sebijik pon tak timbul????
      Mana pegi prinsip dan maruah pemimpin2 haprak yg membisu dan mati diklepet oleh bakal peeM nyanyuk korang????
      Hehehehe

      Padam
    2. Ini bukan cobaan. Ini betul-betul kejadian.

      Cobaaan.

      Ini bukan cobaan. Ini betul-betul!

      Cobaan.

      Kihkihkih! Macai P Ramlee sindir perangai macam kau dah lama dah.



      Padam
  8. (M/S 36)
    Table 1: 2011 Transfers from 1MDB to the Good Star Account

    Duit Rakyat Malaysia diubah secara haram masuk akaun Jho Low (Good Star account) melalui syarikat 1MDB.

    20 May 2011 - 25 Oct 2011 USD330,000,000!!!

    BalasPadam
  9. Ceh... Kerusi Selangor dan Penang kecik punya hal. Macai meroyan lebih. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor yang dalam bahaya. Siasatan DOJ akan keluar lagi kertas baru. Macai Najib dah sedia ke belum?




    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kesah pon....
      Sama 2x5 dgn mahdey ttg pelaburan bmf forex yg merugikan sampai rm32billion...
      Ada rakyat kesah!!!!
      Hehehehe....

      Padam
    2. Kecik punya hal konon, kalau yang kecik ni pun dah berterabur tak boleh nak selesaikan secara baik apatah lagi kalau masalah besar

      Kecik punya hal konon sampai PAN yang tidak AMANAH pun label Azmin sebagai BADUT

      Kecik punya hal konon sampai Azmin menuduh PAN yang tidak AMANAH bebohong dan penipu

      Teruskan keadaan ini sehingga parlimen bubar, nescaya kalau parlimen dibubarkan sekarang maka akan HANCUR lah Haprak....kehkehkehkeh

      #HANCUR PH

      Padam
    3. Isu fitnah liwat dan kekayaan klepet tun Meroyan mrk anggap kecik.Tu sebab mrk pekak dan buta.Mulut jer lebih memekak....hehehe

      Padam
  10. Dulu beruk2 haprak kecoh dgn kekayaan dan kemewahan anak2..waris..proksi dan kroni tun Meroyan.Sampai beruk2 ini mengatakan akan memenjarakan beliau jika berkuasa....hehehe

    Sampai ada beruk2 tersebut dipenjarakan..dijatuhkan..dimalukan krn terkejut dgn perbuatan klepet2 tun Meroyan.

    Skrg beruk2 ini dah menjilat bontot tun Meroyan dan bertobat menutup kedua2 mata dgn dosa2 tun Meroyan dan mengangkat dia sebagai raja mrk....hehehe
    Bermakna tun Meroyan tak akan dipenjarakan krn belum menang tun Meroyan dah mengklepet2 sekor2 beruk tersebut jd beruk pondan mcm nobody...hehehe

    Termasuk seekor pengikutnya yg suka meroyan bila nama tun Meroyan atau gay tua disebut...hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kpd macai haprak a.k.a macai doj 1mdb...lps haprak menang pru14 nanti...najib & rosmah masuk haprak dan dosa2 mrk dihapuskan spt dosa2 tun Meroyan...hehehe

      Padam
    2. Haprak tak akan menang putrajaya, Haprak hanya layak jadi pembangkang yang membangkang membabi buta tanpa solution

      Padam
    3. Isu liwat anwar...fitnah atau benar?
      Tanpa solution...
      Nie sebok nak memekak hal spr dan 1mdb...HAPRAK BODOH!!!

      Padam
  11. Haprak tak perlu sibuk hal najib dan rosmah, yakinkan rakyat dulu, berperang sana-sini, berebut kerusi sana sini, rakyat bukan buta, settle masalah ni dulu, kalau tak boleh settle beemakna Haprak tidak layak untuk mengambil putrajaya cukup setakat jadi pembangkang yang membangkang mambabi buta tapi tiada solution.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada org kawasan aku yg kuat mengutuk 1mdb....dpt tawaran pegi haji 2018 dgn wang 1mdb.Ingat dia menolak tapi menerima dgn berbaju melayu biru.Maklumlah sheikh tun Meroyan klepet fatwakan wang tu wang curi.. hehehe.
      Apa2 pon..tu rezeki dia dan kita tak berhak nak menghina dan jatuhkan hukum

      Padam
  12. Wow..start 3.21 sampai 4.52 kau meroyan? Hampir 2 jam! Rekod dowh. Mesti bengang kan pasal tak dapat jawab fakta kes DOJ lawan Jho Low. Makan ubat chai... Stress sangat nampak.. KAHKAHKAH!!




    https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai...isu fitnah liwat tu selesai dulu sblm memekak lbh jauh...hehehe
      Kesian dgn abg non ko tu...
      Ko nak dia mampus dgn gelaran peliwat negara ker.....hehehehe

      Padam
    2. Aku serah hal dalam spender dan lubang dubur Sepul (penerima tunggul biasiswa Kleptokrat Sial Najib Tun Razak) tu bagi akal pendek ketot kau pikirkan. Lagipun itu memang tempat yang sesuai bagi otak macai Najib berkumpul. Elok bagi hal-hal besar macam skandal 1MDB pada PH untuk settle bila ambil alih Putrajaya. Kehkehkeh!



      Padam
    3. Dosa2 mahdey korang tak dpt setel malah angkat dia jd peeM lagi...
      Lawak kan...hehehe

      Padam
    4. Isu fitnah liwat anwar sejak 1998 sampai 2018 pon belum setel...
      Meliwat sambil melancap butuh mangsa...hehehe
      Itu ungkapan kata2 tun Meroyan...hehehe

      Padam
  13. Jom lah kita undi GAGASAN SEJAHTERA.. selesai masalah rakyat semua.. alhamdulillah..

    BalasPadam
  14. Nampaknya drama berterusan PRU14.. saingan memang getir...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...