Sabtu, Jun 27, 2020

10 ulasan:

  1. New Normal ni Buat la syorkan kat Anwar Ibrahim pencen di kembalikan pada 55 tahun balik... 60 tahun ni syor zaman atok yg dah tak boleh pakai idea ni. Mesti ramai penjawat awam sokong anwar ibrahim.

    Zaman Covit19 ramai terjejas pendapatan, buang kerja, ekonomi rudum pengangguran bertambah elok pencen penjawat awam ditukar pada 55 tahun semula

    Ramai boleh pencen dan ramai anak muda dapat kerja... waktu semenanjung ubah balik 30 minit lewat dari Sabah Sarawak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak memberi inspirasi langsung idea tersebut. Lagipun kktgn awam diberi pilihan utk pencen 55.
      Lagipun aturan umur yg akan berpencen dan yg akan bekerja dah selari. Terlewat sangat dah kalau nak diubah.

      Apa yg perlu dilakukan skrg adalah perbanyakkan peluang pekerjaan. Cthnya para gelandangan yg diberi peluang mengisi kekosongan di sektor perkilangan dan komersil.

      Bukannya buang pekerja sewenang2nya spt slps pru14 dan awal tahun ini oleh kerajaan ph.

      Dan percepatkan projek2 mega yg dibatalkan oleh kerajaan ph yg dijangka memberi peluang kerja kpd rakyat.

      Jangka pendek, bantulah usaha kerajaan skrg menangani covid19 dan pasca covid19. Ramai yg hilang kerja. Bagi idea dan jangan semberono krn rakyat dah mula sayangkan kerajaan pn. Silap bagi idea akan dikecam bangang dan berfikiran cetek.

      Kalau tak suka atok....boleh ramai2 buat laporan polis. Bongkar salahlaku dan rasuah yg dia lakukan.
      Ingin mendengar teriakan anti nepotisme dan kronisme dilaungkan yg dituju khas buat atok.
      Kenapa tak berani memulakannya?!

      Padam
  2. Ni apa punya sewel. Ada hal lain lebih utama dari usia pencen.

    BalasPadam
  3. 60 tahun macam2 penyakit datang banyak tak effektif

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa kakitgn awam boleh pencen pilihan. Bukan isu besar. Umur 40 tahun pon boleh bersara atau 10 tahun berkhidmat. Bukan sikit yg bersara awal.

      Kalau tengok pemimpin2 parti...ads yg dh melebihi 70tahun dan 90tahun tapi tak bersara atau berpencen dpd politik.

      Padam
  4. Belum 50 dah banyak gaout, kencing manis, darah tinggi, stroke, kidney failure, sakit jantung . Kaji balik 55 tahun sakit sebab bukan tak makan tapi terlebih makan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah kata 55tahun.Ada yg berumur 35tahun dah pelbagai penyakit singgah di badan.

      Padam
  5. Penyokong blok pembangkang mula jadi menyampah terhadap atok.

    Yang sudah sedia menyampah pula, bertambah-tambah menyampahnya lagi mereka terhadap bekas Perdana Menteri itu.

    Ada dua aspek yang membuatkan mereka menyampah –

    Pertama, tentang Shafie sebagai calon Perdana Menteri dan

    Kedua, tindakannya meletakkan anaknya sendiri, Mukhriz Mahathir sebagai calon Timbalan Perdana Menteri.

    Selain kerana pencalonan tersebut belum mendapat persetujuan sepenuhnya daripada blok pembangkang, Tun Mahathir dilihat telah melangkaui kedudukannya yang tiada jawatan dalam PH, PH Plus atau PH Minus melalui pengumumannya itu. Atok nak sabotaj sebarang usaha Anwar jadi PM

    Rata-rata melihat pencalonan yang dibuat itu tiada kewajaran yang munasabah, melainkan untuk menyakitkan hati Anwar Ibrahim, menyerlahkan hati perutnya yang penuh dendam sehingga tergamak ingin memecah-belahkan PH.

    Seolah-olah perasaan yang terpendam dalam hati Tun Mahathir, jika beliau gagal menjadi Perdana Menteri sekali lagi, biar PH juga berpecah dan Anwar akhirnya tidak berpeluang sama sekali menjadi Perdana Menteri.

    Hanya sejumlah kecil walatok walatok saja yang sokong atok, terutama pengampu Tun Mahathir saja yang menyokong tindakannya mencalonkan nama Shafie sebagai calon Perdana Menteri itu.

    Ini isihati Melayu busuk hati 'Kalau aku tak dapat maka dia pun tak dapat juga, biar sesama tak dapat'

    Walaun sekelian lu fikir lah sendiri isi perut atok kau dan walatoknya.

    BalasPadam
  6. Kita orang pun tatau dengan walaun walaun dan walatok walatok nih.. samada nak gelak ke atau nak nangis.

    Kalau nak belasah kasi belasahlah kaw-kaw..!
    Kalau bab guling guling otai punya lah kaw-kaw guling atas jalan raya... sekarang main sindir sindir dari jauh ajer. Alahai.!!

    Mahathir kata dlm FB beliau, dia rasa serba salah bila orang lain namakan anak dia sebagai TPM, bukan kehendak dia, tapi terpaksa terima cadangan Mat Sabu, LGE & kawan2 dlm PH, kata orang tua ni.

    Ooooiii..!! Bila kena pada anak dia dicalonkan, Atok 'terpaksa' terima.

    Bila orang calonkan Anwar, dia 'terpaksa' tolak?

    Deyy.. !! Berapa punya Kanina Tieeww Na Sengg punya atok lahh..!!

    Kejap walatok nampak okey nak onn mau kata sepakat, kejap lagi otai sindir sindir dari jauh pulakk..!

    Tatau lah apa nak jadi antara walaun otai dan walatok nih..ish.. ish..!!

    Mana lebih bahaya, ular ke orang tua ni???

    Haaahhh tepokkk..!!

    Bila Cina hina jata negara Anwar, Mat Sabun Atok senyap bisu, telo dah goyang balik... kanina punya olang , tieww na seng ini melayu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgha ada ulas ke psl hina jata negara?
      Menteri mewa ada terpekik terlolong ke mcm ko psl isu ni?

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng