Sabtu, April 11, 2020

26 ulasan:

  1. WOI!!!!
    KO BERSUMPAH LAKNAT LAH DULU!!!
    SEBELUM KO SEBOK NAK MEMPROMOSIKAN DIRI YG BANGANG TU!!!!

    BalasPadam
  2. Apabila Azmin bertindak keluar dari PKR bersama Zuraida dan sembilan lagi ahli parlimen selepas Mahathir menolak cadangan Muhyiddin untuk bekerjasama secara en bloc dengan UMNO, Muhyiddin mula yakin bahawa Azmin lebih memihak kepadanya.

    “Sudah pastilah Azmin tahu bahawa beliau akan diberikan ‘ganjaran’ yang cukup lumayan dalam bentuk jawatan Timbalan Perdana Menteri seandainya Muhyiddin diangkat sebagai Perdana Menteri.

    “Azmin turut tahu bahawa Mukhriz tidak lagi akan menjadi saingan terhadapnya kerana Mukhriz pasti akan memihak kepada ayahnya dan menolak terus sebarang bentuk kerjasama dengan Perikatan Nasional.

    Azmin sedar beliau tidak akan dapat bertanding dengan Mukhriz dan Muhyiddin bagi jawatan Perdana Menteri dan terpaksa menunggu satu-dua dekad untuk memegang jawatan tersebut sekiranya Muhyiddin menurut rancangan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk membentuk kerajaan uniti

    Sebenarnya, sebelum Azmin bertindak keluar dari PKR, majoriti ahli parlimen dan ketua-ketua bahagian dari parti berkenaan menyokong gandingan beliau bersama Mahathir dan meluat dengan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Sekarang Anwar sudah tidak mempercayai Tun lagi... takkan nak kena main sampai 3 kali...Ahakssss...!! Agak agak lah kann..!!

    Strategi jangka pendek Azmin mudah pasti kan Mukhriz kalah pemilihan dan laluan Mahyuddin melantik Azmin jadi TPM akan lebih mudah. Selepas Boboi kalah membawa diri bersama apaknya maka legasi tak guna ini akan bersendirian dengan segala kemumgkinan serangan dari setiap sudut. Padan muka kau kali ini setann..!!

    Memastikan boboi kalah pemilihan presiden bersatu adalah acara wajib dilakukan oleh team Mahyuddin dan Azmin.

    BalasPadam
  3. Anon 12.34 ni agama apa agaknya. Mana ada sumpah laknat ni. Itu amalan puak yahudi. Berkali2 ulamak beritahu tapi terus2san suruh sumpah jugak. Kau ni sispa agaknya dibandungjan dengan arwah TGNA ? Arwah sendiri tak percaya DSAI ni kaki peliwat... Kau pulak yang lebih2... Mentang2 DSAI ni pemaaf orangnya... Kau ambil kesempatan betul.. dah menghadap Allah swt nanti baru kau menyesal menuduh tanpa bukti....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pukimak ko lar benda bermubahalah tu tak ada zaman nabi!!!!

      Klu emak ko dituduh berzina dgn pemuki agung. Tanpa saksi dan tanpa bukti. Apa cara emak ko nak buktikan dia tak bersalah?
      Bermubahalah atau sumpah laknat lah utk dia membuktikannya tak bersalah.
      Islam tu simple. Kalau tak manusia bebas melakukan zina dan fitnah.

      Abg non pujaan hati ko sampai skrg cuak utk bersumpah laknat.

      Din Pudu pernah bersumpah laknat bila difitnah. Sayang dia tak merasa pencen menteri setelah atok runtuhkan KERAjaan nya.

      Padam
    2. Sumpah laknat atau muhabalah sudah dikenal sejak zaman Rasul dan Rasulullah SAW sendiri pernah melakukan sumpah ini dengan utusan kaum nasrani dari delegasi najran untuk membuktikan suatu kebenaran. Namun saat itu para utusan nasrani tersebut tidak berani mengambil sumpah karena mereka takut dan hal ini secara tidak langsung membuktikan kebenaran Rasulullah Muhammad SAW.

      Menurut Hudzaifah RA salah seorang dari utusan tersebut berkata ;”Janganlah berbuat demikian karena Demi Allah, jika benar dia (Muhammad) seorang Nabi lalu kita melaknat dia pasti kita dan generasi sesudah kita tidak akan mencapai kejayaan.”. Hal tersebut membuktikan bahwa sumpah untuk menjatuhkan laknat atau sumpah laknat boleh dilakukan oleh umat muslim sebagaimana yang dilakukan oleh Rasul SAW.

      Padam
    3. Bawa anwar dan mangsa dubur serta saksi pemuki chinadoll dan buat semula mubahalah. Siapa rasa takut kena laknat...bersalah lah?!

      Rasanya anwar masih ada pegangan agama dan tak mungkin dia takut kalau tak bersalah utk bersumpah laknat.

      Padam
  4. Rata-rata rakyat Singapura mendesak kerajaan mereka mencontohi kerajaan Malaysia menguruskan Covid-19.

    Mereka kata jika kerajaan Singapura tidak 'lockdown' seperti Malaysia, tak mustahil kes Covid-19 akan naik mendadak di negara mereka mengatasi negara kita.

    Saya baca beberapa komen dari rakyat Indonesia yang berkata rakyat Malaysia beruntung dapat pemimpin yang cakna kepada rakyatnya. Dapat banyak bantuan. Sedangkan di Indonesia, masing-masing perlu usaha sendiri untuk hidup. Tidak keluar bekerja, maknanya tidak dapat makan.

    Begitu juga di Filiphina. Semakin hari kes semakin meningkat, dan semakin ramai yang mati. Rakyat terpaksa 'berperang' dengan polis demi mencari makanan.

    Dan pagi ini, saya lihat gambar ini pula. Semasa Perdana Menteri Thailand berucap, ramai yang memberi emoji marah, manakala semasa Perdana Menteri kita berucap, rakyat memberi sokongan penuh kepada 'abah' kita.

    MasyaAllah, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

    Dengan wabak yang sedang melanda negara kita, saya tetap dapat rasakan Allah merahmati kita semua.

    Kita dapat menguruskan wabak ini dengan baik hingga diiktiraf dunia. Majoriti rakyat kita mendengar kata walaupun ada sesetengahnya degil dan menjengkelkan.

    Barisan Hadapan kita sentiasa bersedia setiap masa untuk rakyat. Rakyat juga tidak jemu berganding bahu membantu mereka yang lebih susah.

    Para pemimpin kita juga bukan biasa-biasa, orang yang alim, berilmu agama, seorang mufti, seorang ustaz.

    Saya benar-benar terasa Allah melindungi dan merahmati bumi Malaysia.

    Kalau setakat gebang bangang tapi tak menyumbang lebih baik duduk diam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi ada juga walaun puak yg tak merasa pencen menteri mempertikai tindakan kerajaan skrg.
      Pendubur dan pemuki agung mrk mengecam tindakan kerajaan minta bantuan tentera. Dpd mrk makan gaji buta spt kata puak dapigs..mrk frontliner yg digeruni.

      Yang pasti KERAjaan phanceng telah terbukti gagal krn ingkar dgn amaran pihak WHO. Asyik kata wabak dpt dikawal.
      Tak dpt dibayang kalau mrk masih memerintah.

      Padam
  5. Ringkasan kronologi covid19 di malaysia.

    25jan2020- 3 kes pertama
    27jan2020- 7 kes
    30jan2020- 8 kes
    31jan2020- WHO isytihar DARURAT KESIHATAN DUNIA
    -menteri kata wabak dpt dikawal
    -menteri kata jgn bimbang takut cetus panik.
    -menteri kata mana nak letak 1juta raykat china...kandang lembu?
    -menteri kata itu masalah kecil...pakai topeng...benarkan mrk masuk

    4feb2020 -10 kes positif, PUI dan kontek rapat?
    5feb2020 -12 kes
    10feb2020 -18 kes

    12feb2020- pihak WHO memberi amaran keras ttg bahaya wabak kpd negara
    -menteri?

    14feb2020 -22 kes...PUI & kontek rapat?

    Rakyat dah risau dan ada yg didakwa dan ditangkap sebar berita palsu. Yg paling sial..mrk digelar CORONAPALATAU

    18feb2020-ijtimak tabligh mendpt kebenaran mengadakan perhimpunan dpd pdrm.
    -kenapa menteri kesihatan tak bagi nasihat kpd kabinet phanceng utk HARAM kan sebarang bentuk perhimpunan.
    22feb2020- atok letak jwtn. KERAjaan phanceng tumbang.
    28feb2020-perhimpunan tabligh, piala sumbangsih

    KENAPA DARI KES PERTAMA SEHINGGA ATOK LETAK JWTN TIADA SOP JELAS UTK PANDUAN RAKYAT???!!!!

    KENAPA TIADA LARANGAN SEBARANG BENTUK PERHIMPUNAN DIADAKAN???!!!

    Pukimak sial KERAjaan phanceng!!!!
    Korang kencing kepala rakyat dan korang alu2kan kedatangan wabak yg membunuh ramai rakyat kita!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tak letak pulak Kronologi dari 14hb - 22 Februari tu tiada Kes Baru Covid. Maksudnya kerajaan PH telah berjaya untuk selesaikan masalah tu. Tapi Geng Pengkhianat lah yg mensabotaj kerajaaan duk di sheraton utk atur pengkhianatan utk bentuk kerajan pintu belakang. Semasa itu Kerajaan PH dah bertungkus lumus memerangi Covid drpda merebak. Dgn Kejatuhan kerajaan maka kelompangan tiada kerajaan hampir dua minggu yg memungkinkan tidak boleh tindakan dibuat oleh menteri dlm negeri yg juga PM skrg ni....

      Padam
  6. kepada, Tanpa Nama11 April 2020 11:28 PTG,
    Bukan ke Jamaah Tabligh berlaku pada 27 Feb to 1 March dimasa kita tak ada kerjaan sebab Atuk letak jawatan pada 22 Feb. Bukan ke Langkah Sheraton (Muh dan Azmin) yang menyebabkan tidak ada kerajaan?....Macamana nak stop Tabligh, siapa yg nak stop tabligh? Menteri tak ada dan orang kerajaan, "Yang menurut perintah? nak turut perintah siapa?......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai..ko tak baca kronologi atas tu ker???

      Perhimpunan ijtimak tabligh mendapat kelulusan pada 18feb2020 dpd pdrm. Perhimpunan mrk pd 27-1mac.

      18feb2020 kenapa masih diluluskan????
      Sebab menteri kesihatan kata jangan panik..wabak dpt dikawal DAN tiada nasihat yg mantap kpd pihak kabinet phanceng!!!!

      Spjg tempoh kes pertama 25jan2020 sehingga kelulusan perhimpunan tabligh dan atok ko letak jwtn pd 22feb2020 LANGSUNG TIADA ARAHAN ATAU SOP YG JELAS DIMAKLUMKAN KPD RAYKAT!!!!

      Kalau lah menteri kesihatan akur dgn amaran pihak WHO pd 31jan2020 dan yg terakhir khas utk negara kita pd 12feb2020 maka si bangang tu dah boleh bagi nasihat kpd kabinet phanceng dan atok umum TIADA SEBARANG PERHIMPUNAN.

      Dpd 25jan2020 sehingga KERAjaan phanceng tumbang pd 22feb2020 TIADA ARAHAN MEMBATAL ATAU MGHARAMKAN SEBARANG BENTUK PERHIMPUNAN.

      KALAU ADA...PDRM TIDAK AKAN MELULUSKAN IJTIMAK TABLIGH PADA 18FEBRUARI2020.

      Padam
    2. Tabligh dpt kelulusan pada 18 Februari 2020.Setiap tahun mrk anjurkan perhimpunan. Rasanya kalau kerajaan lalu ketatkan kawalan di pintu masuk negara dan ada larangan berhimpun rasanya pihak tabligh akan akur.
      Setakat ini bila ada screening pihak tabligh bagi kjsama tak seperti kluster kayangan. Mereka tak bersalah kerana mereka pun tak tahu tahap penyebaran wabak tersebut.
      Apa yang penting sekarang kita haruslah patuhi arahan terkini kerajaan demi memutus rantaian wabak covid-19 ini.

      Padam
  7. Vietnam dapat kes pertama covid19 daripada pelancung china pada 24jan2020. 6 HARI slps kes pertama tersebut kerajaan vietnam terus adakan lockdown dan total lockdown di daerah wabak. Tiada sebarang perhimpunan dan tiada kemasukan warga china wlpun negara mrk bersempadan.

    Keprihatinan kerajaan vietnam menyebabkan kes positif mrk terendah iaitu sebanyak 258 sehingga skrg DAN tiada kematian.

    Beza kerajaan vietnam dgn KERAjaan phanceng.
    24jan2020 dpt kes pertama...6 hari slps itu terus buat lockdown dan arahan2 jelas kpd rakyat.

    KERAjaan phanceng?
    Rakyat yg menyatakan kerisauan dipanggil coronapalatau dan ada yg ditangkap dan didakwa menyebar berita palsu.

    Harimau asia dh uzur..penasihat pulak bodoh dan bangang!!!!!
    Rakyat jadi mangsa!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau sebegini tindakan kerajaan lalu menangani wabak covid19 mungkin kes sekarang tak lah teruk sangat.
      Nampak kelemahannya di situ bila tidak mendengar amaran pihak WHO atau mengambil tindakan yang proaktif sejak dari awal.

      Padam
  8. Di Baling Kedah 13 pekerja binaan warga asing hanya makan ubi dan umbut bila bekalan makanan terputus akibat PKP. UMNO Baling menghulurkan bantuan makanan pada warga asing. Alhamdulillah syukkur..



    ALAS PERUT DENGAN UBI DAN UMBUT
    SEMOGA TABAH UTK FAMILY JAUH DIMATA
    KAT SINI ADA TERLAJAK GEBANG MAUT
    KAT FB KERJA DIA MEMBATU API SAJA


    KIKIKIKIKK...mangkok ayun batu api ni..!!

    BalasPadam
  9. SEKALI KITA TROLL DEPA LARI TERUS MATI
    SUDAH PERINGAT LAWAN DNG FAKTA & BUKTI
    NI MASIH NAK FITNAH MEMBATU API DLM FB
    KLU NAK JADI BODOH SOKONGLAH PH SKLI LAGI

    KIKIKI..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah...
      Ijtimak tabligh mndpt kelulusan pd 18feb2020.

      Kenapa menteri kesihatan masa tu tak nasihat kabinet sejak kes positif pertama pd 25jan2020 agar mengHARAMkan sebarang bentuk perhimpunan.

      31jan2020 WHO dah isytihar DARURAT KESIHATAN SEDUNIA.
      12feb2020 amaran terakhir WHO kpd malaysia

      Memang patut pon rakyat menyumpah KERAjaan phanceng nie. Kencing kepala raykat tanpa rasa malu. Kemudian bawa masuk wabak pula.

      Pernah bagi komen dan rasa risau. Jwpn mrk anda bukan ada kepakaran hal wabak!!!!
      Ramai yg digelar coronapalatau..

      Yg nampak data peribadi ditangkap dan didakwa sebar berita palsu.

      Itulah dia standard kerja KERAjaan phanceng...
      Itulah dia standard menteri kesihatan phanceng yg nak di offer kpd kerajaan pn oleh lim kit sial. Rasanya mangkuk itu tak akan dgr pandangan pakar dlm kkm. Pakar dia lim kit sial??!!!

      Padam
  10. Memang kesal dgn cara kerajaan ph tangani wabak c19 nie. Pm7, tpm dan menteri kesihatan semuanya lulusan perubatan/doktor. Mereka macam tidak serius sejak kes pertama. Asyik mengatakan wabak dapat dikawal tapi SOP ketat untuk makluman rakyat langsung tidak ada. Sejujurnya memang sangat kecewa dan sedih bila ada kluster yg terlibat turut tidak memahami situasi bahayanya wabak tersebut serta betapa pantasnya merebak sehingga ramai yg menjadi mangsa.
    Apa boleh buat nasi dah jadi bubur. Sebelum lebih parah baik semua patuhi arahan dan tindakan kerajaan sekarang. Kepada pihak yang sentiasa cuba mencari kesalahan kerajaan sekarang dlm usaha memutuskan rantaian wabak eloklah berhati-hati kerana rakyat sentiasa memerhati.

    BalasPadam
  11. Siapa ada baca kenyataan terbaru mantan menteri kesihatan?
    Dia minta kerajaan skrg agar membenarkan pekerja swasta yg ada antibodi bdn yg kuat agar pegi bekerja.

    Bodoh dan dangkal idea mangkuk sial phanceng nie!!!
    Bersabarlah pukimak oii!!!!
    Kerana sikap bangang ko...ko gagal bagi apa2 nasihat yg padu kpd kabinet phanceng!!!!
    Cukup2 lah menyibuk!!!!

    Alang2 ko penasihat kesihatan di negeri selangor...ko buat lah tindakan tersebut di selangor dulu!!!

    Ekonomi memang kita utamakan tapi terjejas utk tempoh pkp agar rantaian wabak tu terputus adalah sangat penting. Kita tak mahu berlaku gelombang baru yg sukar kita banteras. Dah wabak reda rasanya kerajaan tahu apa nak lakukan!!!!

    Inilah tahap standard nasihat bangang pukimak pemimpin phanceng dlm kita berperang melawan wabak yg mrk alu2 kan masuk ke negara kita.

    SYUKUR SGT KORANG TUMBANG!!!
    TAK TAHULAH JENIS KENCING APA YG KORANG PANCUT ATAS KEPALA RAYKAT JIKA MASIH MEMERINTAH!!!!
    DIAM DAN JANGAN MENYIBUK!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takyah dilayan idea bodoh mereka tu. Nanti timbul kluster italy 2.0 pulak. Yang positif tanpa gejala menjangkit ibu bapa, anak bini dan satu kpg merana.
      Biar rantaian wabak ini betul-betul terputus dan ada langkah SOP khusus barulah kita bina balik sosio ekonomi negara kita.
      Sekarang kita perlu patuhi SOP kerajaan dan bersabarlah.

      Padam
  12. KERAJAAN PINTU BELAKANG SIAPA YANG MULAKAN..

    Dah lupakah kita Peristiwa 16 September 2008 di mana Anwar Ibrahim berkelentong keliling kampong cuba menggulingkan kerajaan BN-Umno di bawah pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    Anwar Ibrahim berkata konon kerajaan baru akan dibentuk pada 16 September 2008 sempena tarikh Sabah dan Sarawak merdeka melalui Malaysia. Ketika itu, menurut Anwar, Pakatan Rakyat menguasai 82 dari 222 kerusi parlimen di Dewan Rakyat. Majoriti 2/3 Barisan Nasional di parlimen dapat dikurangkan dan 30 ahli parlimen didakwa bersedia melompat parti pada tarikh keramat itu . Anwar Ibrahim terus bercakap tentang kerajaan dalam penantian, ternyata habuk pun tarak, semuanya hanya gempak kosong Anwar semata-mata.

    Atap sendiri yang bocor tuduh orang tebuk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat2 bersyukur raykat dgn kerajaan tebuk atap nie. Mcm ditakdirkan Allah swt dihantar saat wabak teruk melanda negara. Tak dpt dibayangkan kalau KERAjaan phanceng masih memerintah. Gerenti raykat resah dan risau. Gerenti keadaan lebih dashyat dibanding skrg.

      Tengoklah mantan menteri kesihatan phanceng minta pekerja sektor swasta bekerja asalkan antibodi mrk kuat. BANGANG!!!

      BANGANG mrk tu mcm tak dpt disimpan sblm pru15.
      Yg abg non pulak kecam kerajaan guna khidmat tentera. BANGANG yg sentiasa terserlah!!!

      Lepas nie apa pulak idea mrk. Kdg2 kenyataan mrk tu bersifat cemburu. Cemburu krn sblm ini mrk lebih bnyk menipu negara akan bangkrap dan bnyk hutang.
      Sekali kerajaan tebuk atap muncul....rm250b dpt digunakan utk bantu rakyat dan ekonomi negara. Mana ada hutang negara lebih tinggi dpd rizab negara.Itulah bahan yg selalu dicanang2 puak sial phanceng nie!!!

      Kesian...bab ini najib bnyk kena fitnah. Tak ada fitnah..tak menang phanceng nie!!!

      Padam
  13. HEBAT SUNGGUH AKHLAK ALJUB DI BLOG LAMAN REFORMASI
    ADA LIST MENJELA SAMPAI BAWAH LANTAI LAGI
    BILA MASUK MAHKAMAH BISU TANGGUH BERATUS KALI
    ANWAR HARUS BERTAUBAT KAPAL SINK KATA PADA ALJUBURI...



    MMMMMM...GANG OTAI DI BLOG LAMAN REFORMASI KLU AKHLAK BAGUSSS KENAPA PEGUAMNYA MINTA TAUBAT....


    HAHHHH NAK JAWAPAN SILA TEPUK DAN TAMBAH POP CORN DOLU...!!!

    BalasPadam
  14. BUY MUSLIM FIRST KEMPEN INI PERLU DIPERHEBAT LAGI.

    RM153.24 juta zakat diagih bantu asnaf sepanjang PKP

    Sebanyak RM153.24 juta zakat sudah diagihkan kepada asnaf di seluruh negara sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, berkata bantuan zakat itu disalurkan ke institusi zakat seluruh negara bagi membantu asnaf yang terjejas dengan penularan COVID-19.

    Jumlah berkenaan katanya, adalah agihan yang dibuat sepanjang tempoh PKP sahaja dan tidak termasuk pelbagai skim bantuan lain.

    Jumlah bantuan itu akan ditambah dari semasa ke semasa mengikut keadaan wabak COVID-19 dan tempoh pelaksanaan PKP.
    “Terima kasih kepada pembayar zakat, anda semua adalah ‘hero’ kepada asnaf.
    “Sekiranya pihak kita tidak mengadakan dakwah dan seruan kepentingan berzakat sudah tentu tidak dapat mengumpul sejumlah besar itu, sekali gus dapat menyalurkan bantuan kepada pihak memerlukan,” katanya dalam kenyataan menerusi Facebook.

    Setakat ini Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan dan Pusat Pungutan Zakat sudah mengagihkan RM34.41 juta; Zakat Pulau Pinang (RM14.52 juta); Majlis Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang serta Pusat Pungutan Zakat Pahang (RM12.2 juta); Majlis Agama Islam Kelantan (RM12.6 juta); Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (RM14.35 juta).

    Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (RM20.2 juta); Lembaga Zakat Selangor (RM15 juta); Majlis Agama Islam Johor (RM7.4 juta); Lembaga Zakat Kedah (RM16.7 juta); Perbadanan Baitul Negeri Sembilan dan Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (RM4.3 juta); Zakat Melaka dan Majlis Agama Islam Melaka (RM4.26 juta).

    Tabung Baitulmal Sarawak pula sudah mengagihkan RM6 juta; Bahagian Zakat dan Fitrah Majlis Agama Islam Sabah (RM6 juta) dan Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis (RM3.98 juta

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahniah...semoga diberkati hasil zakat kita dunia akhirat.

      #BMF tetap diteruskan. Digembar-gembur nanti makin kepanasan puak khadam dapigs.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng