Jumaat, September 27, 2019

RESPON KEPADA KADIR JASIN - ANTARA 2020, 2030 DAN 2050, TENTULAH 2020 PALING MUNASABAH

Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri, A Kadir Jasin berkata, tiada tarikh khusus ditetapkan berhubung peralihan jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad kepada pengganti yang telah dipersetujui, Anwar Ibrahim.
Kata beliau, tiada dokumen dalam PH yang menyebut mengenai tempoh masa itu.
“Persetujuan itu dalam mana-mana dokumen pun tidak dinyatakan tarikh.
“Tahun 2020 ke, 2030 ke atau 2050 pun tak dinyatakan bilakah tarikhnya,” kata Kadir lagi.
Bagaimanapun, Kadir tetap yakin Tun Mahathir akan berpegang dan menunaikan janji penyerahan jawatan Perdana Menteri itu kepada Anwar sebagaimana yang telah dipersetujui.
Apa yang disebut oleh Kadir itu memanglah betul lagi sahih bahawa tiada ketetapan tarikh yang disebut dalam perjanjian peralihan kuasa, tetapi haruslah disedari tempoh dua tahun mahu memegang jawatan Perdana Menteri telah dinyatakan sendiri oleh Tun Mahathir.
Kata beliau, tempoh dua tahun bermula 10 Mei 2018 menjadi Perdana Menteri adalah memadai untuknya melaksanakan tugas memperbaiki kerosakan dan memulihkan keadaan negara yang ditinggalkan oleh Najib Razak.
Ditambah dengan kesedaran bahawa ketika mengangkat sumpah jawatan itu Tun Mahathir sudah berusia 93 tahun, maka dua tahun iaitu sehingga tahun 2020 atau menjelang usianya 95 tahun adalah masa yang sesuai untuk beliau berundur dan menyerahkan kepada penggantinya, Anwar mengambil alih teraju pentadbiran negara.
Jika tahun 2020 pun Tun Mahathir sudah berusia 95 tahun, di tahun 2030 bermakna beliau akan berusia 105 tahun.
Adakah Tun Mahathir akan panjang umur sehingga usia 105 tahun?
Kalaulah sehingga tahun 2030 Tun Mahathir masih hidup – syukur Alhamdulillah – tetapi keadaan beliau berucap yang ketika ini sering tersekat-sekat dan kadang-kadang perlu pembantu mengulangi soalan wartawan kepadanya, rasanya hampir mustahil beliau ada keupayaan lagi untuk menjalankan tugas sehingga tahun tersebut.
Malah jika sehingga habis penggal iaitu tahun 2023 Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri di mana ketika itu beliau akan berusia 98 tahun, rasanya itu pun sudah terlalu lewat dan tiada keupayaan lagi baginya.
Tahun 2050 tentulah lebih tak terfikir kita kalau Tun Mahathir masih hidup, apalagi kalau masih sihat seperti hari ini.
Bermakna, antara tahun 2020, 2030 dan 2050, paling sesuai, munasabah dan paling tepat untuk Tun Mahathir melakukan penyerahan jawatan ialah pada 2020.
Tiada tarikh lain yang lebih sesuai daripada itu.
Tambahan lagi, sesuai dengan Wawasan 2020 yang dicipta oleh Tun Mahathir, menunaikan janji penyerahan jawatan pada tahun yang sama tentu saja akan membuatkan namanya lebih dihargai dan disanjung tinggi.
Pastilah buruk bunyinya jika tahun 2020 nanti dikenang sebagai tahun Tun Mahathir memungkiri janjinya kepada Anwar yang terbukti telah bersikap tulus, pemaaf serta sedia berganding bahu demi menumbangkan UMNO dan BN, seterusnya menyebabkan permusuhan kali kedua tercetus kembali.
Dalam hal ini, apabila Kadir menyebut tahun 2020, 2030 dan 2050, beliau seakan-akan cuba mengingatkan Tun Mahathir bahawa tiada tahun lain selain 2020 untuk bossnya itu melepaskan jawatan atau jangan lupa janji kepada Anwar yang selalu disebut dan diulang-ulangnya sendiri serta akan tetap ditepatinya itu.
Terima kasih Kadir!! (Shahbudindotcom 23/09/2019)

Picture

5 ulasan:

  1. ALJUB VS ATOK REBUT JAWATAN PM ADUN SAMSENG VS SAMSUL KATIK REBUT KETUA PENGAKAP....WALAWEYY..!!

    PEREBUTAN kuasa bukan hanya berlaku antara Tun Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap jawatan Perdana Menteri.

    Tetapi hal yang sama juga berlaku di peringkat bawahan walaupun hanya melibatkan jawatan kecil dan remeh.

    KALIMAT LAMA 'AWAK YB ATAU SAYA YANG YB'
    KETUA PENGAKAP JADI REBUTAN DI MELAKA
    KALIMAT BARU 'SAYA YB ATAU YB YANG BABI'
    SEMUA MENGKOMER DALAM PH DAH GILA KUASA
    DON'T MESS WITH MELAKA WAHAI 'YB GILA BABI..'

    Ahli Parlimen Hang Tuah Jaya dari PKR, Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd. Akin dan Exco kerajaan Melaka, Norhizam Hassan Baktee dari DAP terlibat dalam isu perebutan kuasa dalam barisan kepimpinan Majlis Pengakap Negeri Melaka.

    “Norhizam kalau tidak faham undang-undang lebih baik diam! Jangan lebih sudu daripada kuah,” Shamsul sebagai Tim Menteri.

    Dalam laporan itu, Norhizam tidak mahu barisan kepimpinan pengakap negeri yang dterajuinya sebagai pengerusi diganggu dan dipilih secara sah pada April lepas.

    Buat Anwar, anda sudah nampak permainan Mahathir untuk mengenakan anda buat kali keberapa pun tidak tahu, masih tidak sedar-sedar?

    Baik jadi kayu jelah kalau tidak melawan.. kikikikikiki..!!


    KEPALO PENIPU JUMPO KEPALO PEROMPAK
    DARI DUO TAUN POIE KO TIGO TAUN LAIE
    DIPATUK ULAR YG SAMO BUKAN DLM SOMAK
    PADAN MUKO SI PENIPU KONO TIPU 2 KALI

    KIKIKIKIK...

    Bila kepala penipu berkawan kepala perompak... lu fikir sindri ..!!

    Padan muko kau...!!

    #BUYMUSLIMFIRST

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi. Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di no Wa 085-254-384-488 rasa senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya menulis pesan ini biar
      Semua orang tau,ini sebuah kisa nyata dari saya dan tidak ada rekayasa sedikit pun yang saya tulis ini,sekali lagi terimah kasih banyak ya Aki dan insya allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu Sartika dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB NYATA

      Padam
  2. TUN M(MANGKOK) BENTANG PENCAPAIAN KERAJAAN BOSSKU BN DI PBB..

    Mahathir dengan bangga di NEW YORK mengatakan Malaysia berjaya meningkatkan ekonomi dan mengurangkan kemiskinan selama bertahun-tahun, selain berjaya mengurus dan mengekalkan sumbernya, iaitu dengan menggunakan data kecekapan pengurusan negara oleh PM dan Menteri Kewangan DS Najib Razak.

    INI SEKO LAGI M FOR MANGKOK TINGKAT
    BOSSKU PUNYA KERJA DIA YG MELONCAT2
    SATU DOONIA DITIPUNYA PUNYA LAHANAT
    MACAI BODOH PIANG JER TERKINJA YA AMAT

    KIKIKIKKKK..

    Malah Malaysia tidak mampu menjana pendapatan yang cukup hingga terpaksa membuat pinjaman baru pada setiap minggu untuk menampung pengurusan negara.

    Apa dia fikir masyarakat antarabangsa bodoh macam pengundi PH gamaknya gen Y

    KEBUNTUAN IDEA MACAI TUN MANGKOK AJER
    SATU DUNIA NAK DITIPU OLEH ATOKNYA PULA
    ATOK BALIK LAH GORENG MAUT TAK LAKU YER
    UDAH LA TU ATOK UNGKA BERUANG CIPAN YG NAK CAYER

    Tetapi dia tidak menyatakan setelah dia ambil alih kerajaan kadar kemiskinan naik 15% dan ekonomi negara jatuh dari tempat ke 2 yang bersaing dengan Singapura kepada tempat tercorot Asia yang sekadar sekadar bersaing dengan negara mundur seperti Vietnam dan Myanmar.

    Malah Malaysia tidak mampu menjana pendapatan yang cukup hingga terpaksa membuat pinjaman baru pada setiap minggu untuk menampung pengurusan negara.

    Apa dia fikir masyarakat antarabangsa bodoh macam pengundi PH gamaknya.

    KUASA VETO PUN DR M(MANGKOK TINGKAT) PUN NAK BELASAHNYA.

    Agak USA China Russia bole dengar ke apa atok M (Mangkok Tingkat) cakapkan tu.. atau sekadar acah acah power. Kat Malaysia kuasa PIBG lagi power dari kuasa Menteri dan Pidana Mintri.

    BUKAN KUASA VITO ATOK UBAHSUAI
    KUASA ATOK KITA YANG KENA UBAH
    OTAK KOSONG IDEA RENTUNG SERABAI
    ASET NEGARA DIJUAL SI HARAMJADAH

    “Negara yang memiliki kuasa veto tidak sepatutnya menganggap diri mereka sentiasa tidak terkecuali daripada undang-undang dan norma antarabangsa,” kata Dr Mahathir ketika menyampaikan kenyataannya pada Perbahasan Umum Sesi ke-74 Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA) di sini Jumaat.

    KIKIKI.. ATOK BALIK LAH KE MESIA
    JUAL AIR LIOR SEKO TAK KUASA DENGAR
    GORENG SANA TIPU SINI SIA2 AKHIRNYA
    LUBANG KUBO ATOK DAH MULO BUNYI BERGEGAR

    Amaran panggilan pulang dah sampai atok ku.... bersiap taubat menipu PBB pulak dah.... ilang akal atok ni..

    KIKIKIKI..

    #UDAHUDAHLAMENIPUTUHH..!!

    #bmf

    BalasPadam
  3. AGAMAWAN BARU TERSEDAR SIAPA SI RENTUNG RENTA

    Dr MAZA mengambil masa 1 tahun 3 bulan 22 hari untuk faham kenapa pembangkang terutama PAS membantah perlantikan Tommy Thomas sebagai Peguan Negara.

    2) Perlantikan Peguam Negara bukan sahaja kita kena lihat dari sudut logik perundangan semata-mata. Bukan juga semata-mata dijustifikasi dengan hujah agama yang terpilih. Ia perlu dilihat dari sudut dunia politik yang penuh konspirasi dan tipudaya juga.

    3) Dalam Malaysia ini, ada yang melihat sesuatu isu penting dengan kacamata agama semata-mata. Ada pula yang memandang dari kacamata politik semata-mata. Sangat sedikit yang faqih agama dan faqih silat-silat politik serentak.

    4) Yang faqih politik tanpa faqih agama, akan memanipulasi apa sahaja untuk kepentingan diri dan kuasa. Yang faqih agama tanpa faqih politik, akan diperalat oleh orang politik yang licik. Sebab itulah orang politik yang licik sangat tidak sukakan agamawan yang faqih agama, pada masa yang sama faqih permainan politik. Agamawan jenis ini akan mengganggu kerja-kerja licik mereka.

    5) Jadi, tidak hairan DrMAZA selaku agamawan yang tidak mahu terlibat dengan politik, akhirnya terlambat memahami gerak-gerak politik, dan memberi sokongan yang tidak kena pada tempatnya. Mungkin termakan dengan hujah-hujah 'bagus' orang politik, dan mungkin tidak mahu menampakkan diri sebagai jumud atau rasis.

    6) Tapi tak mengapa. Orang kata, better late than never. Masih ramai lagi umat yang tidak mampu nampak logiknya keperluan menolak Tommy sebagai Peguam Negara. Terutama golongan mahacai. Sadisss nyer kikiki..!!

    KIRA OK LAH TU WALAU DOLU DIGELAR SI PEKAK
    WALAU PEKAK BADAK AKHIRNYA NAMPAK JUGAK LAH KANN
    MACAI PUN KLAIM KIBAR PANJI ITAM LAGI HAPRAK
    INILAH MACAI PH BODO BANGANG DAH TAHAP CIPAN

    kikikiki...!!

    #BMF

    BalasPadam
  4. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng