Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, September 10, 2019

'Boikot produk berdasarkan bangsa, agama perbuatan tidak sihat'


KUALA LUMPUR - Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar kempen anjuran pihak tertentu yang menyeru pemboikotan produk berdasarkan kaum dan agama, dengan menyifatkan perbuatan itu sebagai ‘tidak sihat’.

Beliau berkata, kempen untuk mempromosikan produk halal boleh diterima tetapi dengan menggunakan isu perbalahan kaum adalah tidak sihat dalam negara berbilang kaum seperti Malaysia.

"Sebagai seorang Muslim, saya fikir penting bagi kita untuk mempromosikan produk yang sangat baik. Terdapat produk yang diperlukan oleh Muslim yang memang dibuat oleh orang Cina.

ARTIKEL BERKAITAN: Boikot produk tindakan cetek: Tun M

Penggunaan konotasi perkauman (dalam kempen boikot) tidak sihat dalam masyarakat berbilang kaum dan dunia pluralistik," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama di Majlis Antarabangsa Kerjasama Sejarah dan Kebudayaan-Asia Tenggara (ICHCC-SEA) Persidangan Antarabangsa mengenai Sejarah dan Kebudayaan di sini hari ini.

Persidangan dua hari yang bermula hari ini, bertujuan menyediakan platform untuk pertukaran budaya dan pendidikan.

Kini terdapat kempen yang berterusan di media sosial oleh pihak tertentu yang menghasut orang ramai supaya memboikot produk bukan Islam.

Jumaat lepas, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tindakan memboikot produk bukan Islam adalah tindakan mereka yang cetek fikiran dan gerakan seperti itu tidak akan mendatangkan kesan yang besar, malahan ia akan mengundang api kemarahan sahaja. - Bernama

SH

Picture

22 ulasan:

  1. Pakat pakat, ramai ramai masuk Islam semua. Tak der dah isu.

    BalasPadam
  2. Aku tak pernah boikot tapi tetap kempen dahulukan barangan buatan bangsa seagama.
    Bila lagi kita nak tolong mrk?
    Bangsa lain dah lama kempen utamakan barangan mrk dan kita turut diperdayakan dgn barangan jenama melayu dan Islam tanpa kita sedari.
    Tak perlu dipolitikkan.
    Kita sering dimomokkan dan dihina sebagai bangsa yg hanya membantu 30% pendapatan cukai negara.
    Dgn persaingan sihat yg mgutamakan barangan buatan bangsa seagama akan dpt membantu ekonomi mrk serta membantu dlm pendapatan bercukai negara.

    BalasPadam
  3. FORMULA TURUN HARGA SUDAH JUMPA..!

    Pakar ekonomi tak jumpa formula cara nak turunkan harga barang di Malaysia. Rupanya Buy Muslim Products 1st itulah formulanya.

    Formula ini tidak didapati pada Al-Jubori, mamak kutty, Mujahit, Mahpos, Kalit Gereja, dan Fauziah Radioaktif
    Ramai terkejut minyak masak rm24 boleh turun sampai rm14.... Penangan kempen BMF. Bukan setakat minyak banyak barang tiba tiba secara magic turun harga.

    Mereka bermati matian membantah penggunaan subjek jawi di sekolah mereka.

    PEMIMPIN SAMPAH SUDAH USANG LUSUI
    AKIDAH BANGSA JUGA DEPA GADAI SEMUA
    FORMULA TURUN HARGA SUDAH DIKETEMUI
    #BUYMUSLIMFIRST FORMULA KITA SEMUA
    AYOH TERUSKAN GERAKKAN SAMPAI BERJAYA!

    Mereka membuat bantahan, pasang banner besar2 dan buat demontrasi.

    Mereka terbalikkan bendera Malaysia sebagai mesej.

    ATOK KATA JANGAN TOLONG BOIKOT
    APA KATA TOKONG ATOK IKUT AJER
    TELO KENA CLAMPING TOKONG KOTT..!
    ACAH2 ATOK BERKUASA PIBG LAGI POWER

    kikikikikiki...!!!

    Mereka mengunakan tulisan jawi di hampir 90% produk keluaran mereka untuk menarik 61% market rakyat Msia beragama islam.

    Mereka inilah yg mengawal harga pasaran barangan mentah, terbukti skrg apabila harga2 minyak masak boleh di turunkan 14-15 ringgit sebotol sewenang2nya tanpa kelulusan kpdnkk

    Jommm Hapuskan Monopoli !!!!

    Dan akibat terasa tertipu dan dan puas bersabar.. Maka beberapa gerakan pengguna muslim, ngo dan pengguna muslim yg mempunyai ke ahlian lebih sejuta org di malaysia telah melancarkan kempen ' promosi beli barangan keluaran bumiputera' @ buy muslim first (BMF)

    Tapi mereka kata kita boikot barangan mereka... Kita x penah boikot, tapi kita cuma utamakan barangan buatan muslim

    Terima kasih kepada mereka kerana wujudnya gerakan ini dan insyallah ini adalah pejuangan kita... Jihad ekonomi, bersama mebangunkan ekonomi ummah

    #BUYMUSLIMPRODUCT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atok bangsat mengutamakan ekonomi anak..proksi dan kroni
      Aku pula nak mengutamakan ekonomi bangsa dan agamaku...
      Rasanya tak salah kan....

      Padam
  4. Apa pemerintah 60 tahun buat selama ini... nk kutuk orang kena fikir2 jugak... udang punya otak tak sah tunjuk kt sini...

    BalasPadam
  5. 60 tahun 22 tahun ++ di perintah politikus sampah ..... bila sampah sudah dihumban keluar baru formula dijumpai....

    sampah sarap umno pas sudah berambosss

    BalasPadam
  6. Untuk pengatahuan ko orang sampah usang lusuh dan busuk ini sedang cuba hijack dan sabotaj Himpunan Penyatuan Umah #HPU914 kitar semula isu basi bodoh kafir mengkafir amanat hadi sedangkan si fitnah sampah usang lagi busuk ini menjulang pluralisma murtad, COMANGO toksik bersama anakcucu marina gereja,Syiah dan Evanglists komunis


    sampah usang dan busik ini tunggu masa di kuburkan....

    BalasPadam
  7. jln jem di semua lebuhraya di seluruh lebuhraya menuju ke KL dan PWTC..


    update teekini.... alhamdilullah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa dtg?
      Arwah rapiji ker...
      Atau mendiang atok yg mengutamakan anak..proksi dan kroni..
      Atau pesta semburit...
      Hihihi

      Padam
  8. SATUKAN UTUSAN HARAKAH

    Alangkah indahnya jika dalam Utusan ada tinta Presiden PAS. Begitu juga tinta Presiden UMNO dalam Harakah

    Jika ahli UMNO dan PAS pakat-pakat beli dua akhbar ini pasti semua selamat dan penyatuan makin utuh

    SELAMATKAN Utusan Melayu dengan mengahwinkan dengan akhbar Harakah demi perpaduan ummah dan keuntungan bersama. Saya yakin, jika sebahagian ahli UMNO dan PAS membeli Utusan dan Harakah, pasti kedua akhbar ini akan menjadi gah.

    UTUSAN HARAKAH BERGABUNG AKHIRNYA
    AKHBAR TERBAIK UNTUK SEMUA RAKYAT
    MACAI HARAP AKHBAR LINGKUP HENDAKNYA
    BERKECAI IMPIAN MACAI BODOH MERATAP

    Akhbar Utusan ada sisipan berita Harakah. Manakala, akhbar Harakah ada sisipan berita Utusan. Jika ini boleh dilakukan, perpaduan ummah semakin menjadi kenyataan.

    Memang tidak dinafikan bahawa Utusan Melayu agak terlebih UMNO atau menjadi lidah UMNO suatu masa dahulu dalam pemberitaannya. Belajarlah daripada kesilapan.

    Namun, peranan Utusan Melayu yang pada ketika bertulis jawi, jangan dilupakan. Semangat wartawan mereka sangat kental dalam penulisan mereka menuntut kemerdekaan.

    Pendek kata, akhbar Utusan Harakah memainkan peranan besar dalam menyumbang kemerdekaan negara tercinta ini.

    #BUYMUSLIMFIRST

    BalasPadam
  9. Marilah kita orang bijak dalam beragama...

    BalasPadam
  10. Titisan Airmata Kesyukuran Di Saat Termeterai Piagam UMNO Dan PAS DI
    #HPU914


    Firman Allah SWT dalam Al Quran :


    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ
    وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ

    Mafhumnya :

    Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kamu kepada Allah dengan sebenar-benar takwa kepada-Nya, dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam...

    Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu berpecah belah, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah, orang-orang yang bersaudara dan ketika kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya...

    Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayatNya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk...

    #buymuslimproduct

    BalasPadam
  11. Baru2 nie jumpa kwn yg pernah celebrate habis bila pakatan semburit menang pru14.
    Dia skrg tak habis2 menyumpah seranah tua kutuk tu yg hanya bersandiwara 24/7.
    Baru dia tersedar siapa yg 'cash is king' sebenarnya. Asyik nak mengkayakan anak..proksi dan kroni. Nak dpt tauliah alim suci.. tua kutuk asyik nyebut basmi rasuah konon dialah pejuang anti rasuah sebenarnya. Tapi petron syarikat anaknya dpt tender pengedar minyak sektor awam dan badan berkanun. Kenapa tak utamakan petronas...keluaran tempatan.katanya.
    Aset2 glc dijual pula kpd proksi dan kroni. Jarahlah selagi dpt dijarah sambil memunafikkan diri melaung2 anti rasuah.Kononnya dia nak dipandang bersih depan rakyat. Puxxxxx...sumpah dia kpd tua kutuk tu tak habis2 wlpun aku cuba mengelak bercakap hal politik negara kpdnya.
    Sedar dia nie jenis tak mampu dikalahkan dgn hujah2 kencing manis ditimba ilmunya dpd ceramah2 pakatan semburit sebelum ini...hihihi
    Dia turut menyahut seruan utamakan barangan keluaran muslim krn meluat dgn menteri kewayangan paling bangang dlm sejarah negara. Klu dia boleh utamakan ekonomi anak..proksi dan kroni jangan dia minta kita utamakan barangan org lain.
    Wlbgamapun hatinya msh kukuh menyokong mantan banduan liwat dan tak sabar menunggu mantan banduan liwat mengganti tua kutuk yg munafik tu..katanya.
    Ada ker kita disuruh ikat perut sedangkan dia dgn kabinetnya bergaji cukup besar dan kekayaan anak2nya hasil 'anti rasuah' tak habis makan 7 keturunan.Dahlah ada yg keja hanya sepenggal tapi dpt pula pencen sampai mati.
    Cukup menyampah dia melihat muka tua kutuk tu skrg. Lebih menyampah dpd dia melihat muka najib. Dahsyatnya....hihihi

    BalasPadam
  12. Kerjasama UMNO-Pas boleh menang 40 kerusi DUN di Perak.

    PRESIDEN Parti PUTERA, Datuk Dr. Ibrahim Ali berucap dalam ucapan di Ceramah Umum Perkasakan Ummah di Bota Kanan semalam.

    Kerjasama UMNO dan Pas boleh memenangi 40 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Perak .

    Datuk Dr. Ibrahim Ali berkata, ini menyebabkan Pakatan Harapan (PH) bimbang terhadap kerjasama dua parti tersebut.

    “Di Perak ada 59 kerusi DUN dan jika UMNO serta Pas bekerjasama, tiada tiga penjuru maka 40 kerusi DUN menang.

    “Mereka (PH) hanya boleh menang 19 kerusi, bererti kuasa kekal di tangan orang Melayu.

    PERAK BOLEH LINGKUP SEKELIP MATA
    UNDI TAK PERCAYA DAN RAMPASAN KUASA
    DUA ADUN DAP SAH LETAK JAWATAN PULA
    KERAJAAN PH PERAK LINGKUP AKHIRNYA

    “Sebab itu Lim Guan Eng takut, dia gelisah kerana mengikut kira-kira ada 29 kerusi Parlimen, kalau Pas dan UMNO bekerjasama boleh menang.

    Tangkap Mukhriz bila undi tak percaya di Perak dan Kedah masa terdekat ini.

    Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan kalah di Jerlun dan Datuk Seri Dr Mujahid Yusof pun kalah,” katanya.

    #BUYMUSLIMFIRST

    #POPCORNTAMBAHDANTEPUK

    BalasPadam
  13. Teruskan menyokong produk Muslim. Memandangkan Muslim ramai dalam kalangan orang Melayu yang kini perlu bersaing dalam perkhidwatan awam atas alasan kesamarataan kaum, maka ada logiknya kita perlu menyokong produk Muslim supaya mwngukuhkan ekonomi orang Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat...
      Kita cuma mengutamakan produk muslim dan bukan boikot...

      Klu atok mengutamakan anak..proksi dan kroni sehingga mrk semuanya kaya raya apa salahnya kita mengutamakan produk dan ekonomi muslim.

      Anak..proksi dan kroni atok bukan shj dibantu dgn tongkat dan kuasa tapi kelulusan segera oleh atok.

      Raykat pula dpt sedikit subsidi dan bantuan khas dah melatah dan meroyan atok mengeluarkan madah berhelahnya.
      Rasuahlah..dedaklah..

      Inilah dia mahkluk yg minta raykat berikat perut tapi suku sakatnya boleh berpesta ala2 filem james bond menyambut hari jadi.
      Raykat disuruh membeli kereta proton tapi anak2 dia membeli kereta sport dan mewah buatan luar negara.

      Munafik bangsat yg patut ditolak habis2an.... Ptuiiihhhh

      Padam
  14. KINI SUDAH BANYAK SEKOLAH TUTUP SEKARANG
    SAKIT MATA HIDUNG LAGI PEDIH DI DALAM HATI
    KRONI ANAKCUCU YANG BAKAR HUTAN DI LADANG
    FUCK PH.!TAK KE BABI NAMERNYER NIHH..!!?

    KRONI ANAK CUCU KAYA RAYA PUNYA LADANG DIBAKAR RAKYAT MARHEAN TELAN JERUBU..


    #BUYMUSLIMPRODUCT

    BalasPadam
  15. Bakal PM ke 8 Aljub pooojaan hati KD Jon Doe Pomen Bawah Tanah Kriss Berayon Budak Suman

    Dolu

    Hari ini ke Putar Jaya esok minyak turun...!!

    Dolu-dolu

    Beri saya masa 2 minggu..!! 2 Minggu masalah Kg Buah Pala selesai... kikiki .. yer mme selesai segala buah pala pun x nnpk lagi.. kikikiki..!!

    Sekarang...!!

    MA63: Anwar beri jaminan selesai cara baik bila jadi PM... lu fikir la sindri...!!!


    #buymuslimfirst

    BalasPadam
  16. LOI THERESA 🙂

    Kami kini memberi pinjaman kepada Asia Tengah Amerika liar

    negara dan lain-lain @ 2% Kadar Faedah dengan NO KAWALAN KREDIT dari USD5000, hingga berbilion dolar sepanjang tempoh 12-144 Bulan.

    REMUNERASI LENDING kami bermula dalam masa 3 bulan selepas penerima menerima pinjaman pada hari kelulusan dan kami menawarkan pelbagai

    daripada pinjaman, termasuk:
    * Penyatuan hutang
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Peribadi
    * Pinjaman Rumah
    * Pinjaman Kewangan Kereta

    ✔. Senarai hitam boleh dikenakan

    ✔. NO CHECK CREDIT

    Kajian ✔.Debt atau perintah mahkamah boleh dikenakan

    ✔.ETC boleh memohon.
    Pinjaman Tunai Theresa Syarikat ini adalah a

    filem pinjaman berdaftar dan dibenarkan dan kami menawarkan pinjaman kepada semua warganegara yang tersenarai hitam, tidak semak KREDIT.

    Terapkan sekarang dengan nombor mudah alih anda, nombor ID, nama penuh, jumlah pinjaman dan tempoh pinjaman kepada E-mel

    : Nombor pejabat Theresaloancompany@gmail.com ++ 12817208403

    Untuk kejelasan lanjut, jangan ragu untuk menghubungi kami atau WhatsApp (+12817208403).

    Salam sejahtera,

    Theresa

    Pengiklan Pinjaman (Pr),

    Pinjaman Theresa

    BalasPadam
  17. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    BalasPadam
  18. Saya Fitriani Suhesti dari kota Medan. Saya melihat postingan ibu Yanti Ari dengan detailnya bagaimana dia meminjam dari Guaranty Trust Loans untuk memulihkan usahanya dan juga mengembangkan usahanya. Ibu berkata dia tinggal di kota Medan dan saya tinggal di kota itu jadi saya memutuskan untuk menghubunginya karena saya telah kehilangan 16 juta karena penipuan hanya karena saya membutuhkan pinjaman untuk mengembangkan bisnis saya.

    Di bawah ini adalah informasinya yang saya lihat dan yang saya hubungi.

    nama ibu: Yanti Ari
    nomor telepon: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    Kota: Medan
    email ibu: ariy6261@gmail.com
    Setelah saya menghubungi ibu yanti dia menceritakan semua yang perlu saya ketahui dan dia berkata kepada saya bahwa setelah saya menghubungi Guaranty Trust Loans dan menerima pinjaman saya, saya harus mencoba untuk membagikan cerita saya agar orang lain yang membutuhkan pinjaman dapat diandalkan perusahaan dapat diselamatkan dari orang-orang curang yang bukan pemberi pinjaman.

    Jadi saya mengajukan pinjaman sejumlah 500 juta Rupiah, dan mereka meminta kredensial saya yang saya serahkan dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah lelucon dan mungkin itu salah satu dari penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi karena ibu Yanti berasal dari Medan dan saya melihat buktinya jadi saya mempercayai mereka, saya kagum ketika saya mendapatkan pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam dengan bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa Allah memakai ibu yanti yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari pemberi pinjaman palsu dan juga akan mewujudkan impian bisnis saya.

    Jadi saya menyarankan semua orang yang tinggal di Indonesia, Malaysia dan belahan dunia lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau lainnya untuk menghubungi Guaranty Trust Loans dan di bawah ini adalah detailnya
    email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi perusahaan dengan nomor ini: +1(470)481-0039
    jangan ragu untuk menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (fitrianisuhesti90@gmail.com)
    Terima kasih telah membaca cerita saya, dan semoga Allah terus melindungi dan memberkati kita semua bahkan di masa-masa sulit karena pandemi virus corona.

    BalasPadam
  19. Nama saya Bu Yanti Ari. Saya pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    Jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Maka saya menghubungi Ibu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
    Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Nama: Yanti Ari
    Nomor telepon saya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    Kota: Medan
    Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

    Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...