Iklan Penaja 1

Picture

Rabu, Mei 15, 2019

Tarikh dilantik PM ke-8 sedang dibincang - Anwar Ibrahim


BANGI: Tarikh untuk Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik menjadi Perdana Menteri kelapan, sedang dibincangkan bersama Tun Dr Mahathir Mohamad.
Ketika memaklumkan perkara itu, Anwar yang juga Ahli Parlimen Port Dickson, berkata perbincangan antaranya dengan Perdana Menteri itu berjalan baik.
“Soal tarikh dan sebagainya (mengenai pelantikan sebagai Perdana Menteri) biarlah beliau (Dr Mahathir) berbincang dengan saya seperti yang sedang berlaku dengan baik.
“Saya tidak ada masalah sama sekali kerana Dr Mahathir punya peranan pada masa sekarang dan beliau harus diberi ruang.
“Andai kata saya ambil alih (kepimpinan) pun, peranan Dr Mahathir tetap ada sebagai seorang negarawan yang banyak berjasa kepada negara kita. Saya tidak fikir isu (penyerahan kuasa ini) adalah masalah,” katanya kepada media selepas menyampaikan ucaptama pada Konvensyen Belia Kebangsaan 2019 di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di sini, hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas proses pelantikannya sebagai Perdana Menteri yang dijangka dalam tempoh kira-kira setahun dari sekarang, berdasarkan perjanjian dicapai bersama parti komponen Pakatan Harapan (PH) sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
Ditanya mengenai ‘ulang tahun’ pembebasannya daripada penjara yang genap setahun esok, Anwar menzahirkan rasa syukur dan memanfaatkan kebebasan itu dengan menemui pelbagai pihak dari dalam dan keluar negara menemui rakan lama.
Anwar mendapat pengampunan penuh Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V pada 16 Mei tahun lalu selepas rayuan pengampunan penuhnya dipertimbangkan pada Mesyuarat Lembaga Pengampunan bagi Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya.
www.bharian.com.my

Picture

21 ulasan:

  1. Ko berani ker nuar nak berbincang dgn atok?

    Apa2 pon...semoga berjaya
    Hihihi....

    BalasPadam
  2. Dr wakil Pemuda UMNO bikin lawak pecah perut di Mahkamah.

    Kononnya Dr guna kiriman wang masuk ke akaun tidak dikenali sebanyak RM42,000,000,000.

    Kononnya Dr cuba trace pemilik akaun tetapi gagal.

    Kononnya lagi Dr tak masuk wang jika tahu akaun Najib Razak.

    Rakyat Malaysia amat terhibur dengan Dr wakil Pemuda UMNO selaku saksi dan pemilik syarikat cuci duit haram SRC.

    Harap Dr berhenti kerja dan boleh daftar jadi peserta rancangan Maharaja Lawak musim baru.

    Boleh asah bakat melawak di pentas selain Mahkamah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa sprm boleh halang pihak bank dpd peguambela dan anak guamnya mgakses transaksi mrk????
      Klu bukan akaun kita...sedia maklum. Ini nak akses akaun sendiri tak dibenarkan.
      Adakah takut wang masuk dpd kerabat saudi mmg sah benar???!!

      Pelik betul KERAjaan hancenng nie.Tiada dlm sistem perundangan dunia.....hihihi

      Padam
    2. Buktikan dulu duit dalam akaun tersebut milik sendiri.

      SPRM sudah temubual kerabat Saudi yang kononnya Zahid Hamidi jumpa.

      Langsung tiada pengakuan penyerahan derma sebanyak 2.6b ke dalam akaun Ambank.

      Takkan nak semak akaun sendiri yang di dalamnya duit milik siapa dan dimasukkan oleh siapa pun tidak tahu?

      Lebih teruk orang yang kirim wang pun tidak tahu pemilik akaun bank.

      Pelik bin ajaib.

      Agaknya Penyamun Ummah nak semak apa dalam akaun itu?

      Padam
    3. Dituduh dpt komisen 1% dari jumlah pinjaman kwap.

      Kenapa slps 3 tahun pinjaman diluluskan baru nak dituduh kawtim.

      Adoyai...hihihi

      Nak semak akaun pon dihalang...hihihi

      Sama kes pas yg dituduh kasi claire brown rm1.4juta tapi akaun dari org lain...hihihi

      Patut blurr bila kena tuduh sedangkan transaksi akaun tiada....hihihi

      Mmg hebat fitnah KERAjaan atok yg penuh daddykasi....

      Hihihi

      Padam
    4. Menteri luar saudi dah buat pengumuman ada transaksi dpd keluarga kerabat saudi tapi masih tak percaya.

      Samalah dgn para mahacai2 yg percaya negara akan bangkrap dan hutang trillion2 dpd atok daddykasi...hihihi

      Klu atok dan kwn2 kata bossku dpt duit dpd beruk pon para mahacai akan percaya....hihihi

      Inilah dia pemimpin2 KERAjaan hanceeennng yg tarak kesah dgn fitnah. Yg penting dpt kuasa dan harta. Menipuuuuu 24/7...hihihi

      Sekejap kata ekonomi dah kukuh..
      Sekejap kata ekonomi dah jatuh..

      Semuanya demi menutup kebangangan sendiri...hihihi

      YANG PELIK...msh ada para mahacai yg percaya dgn penyamun yg ada sejarah daddykasi kpd anak..proksi dan kroni...hihihi

      Padam
    5. Kahkahkah.

      Kalau Menteri Luar Arab Saudi sudah jadi saksi pembelaan barulah macai boleh menipu Rakyat.

      Setakat hearsay dan cakap mulut tanpa bukti transaksi siapa nak percaya?

      Macai terus perbodohkan Rakyat.

      Najib Razak sendiri pun tak ada buat kenyataan di Mahkamah tentang derma Tok Arab.

      Takut kena charge menghina Mahkamah sebab cakap tanpa bukti transaksi.

      Tak payah lebong sangat ikut boss Penyamun Ummah.

      Semua sudah terbongkar dan peguambela pun gagal lawan bukti yang ada.

      Padam
    6. Macai meroyan minta Penyamun Ummah semak akaun.

      Akaun sudah tutup baru nak semak?

      Lawak. Lawak.

      Kalau boleh pertahan diri sendiri bawalah saksi Menteri Luar Arab Saudi.

      Senang habis cerita SRC dan 1MDB sekaligus.

      Bersih nama anak Tun Razak daripada Kleptokrasi dan Penyamun Ummah.

      Nak semak akaun cuci duit haram sejak 2012-2015 sebelum ditutup buat apa macai?

      Shafiee dan Penyamun Ummah sudah terbukti sengaja nak melambatkan perbicaraan.

      Anjing gigit, hilang ke tandas, tak nak masuk kandang, main selfie, meroyan panjang di FB.

      Kemukakan sahaja transaksi Tok Arab yang sepatutnya dalam simpanan Penyamun Ummah.

      Transaksi takkan semua pakai pindah duit tabung sahaja?

      Pindah juta-juta tak ada bukti transaksi ingat Rakyat bodoh macam macai?

      Tak payah meroyan nak semak akaun cuci duit haram semata-mata nak simpati Rakyat.

      Tindakan Penyamun Ummah semakin membuat Rakyat jadi muak dan sakit hati.

      Padam
    7. Melambatkan perbicaraan lah pulak...

      Sprm halang pihak bank membenarkan najib dan peguamnya mgakses transaksi mrk...apa citer????

      Standard sprm bawah undang2 KERAjaan hanceng ker????
      Bukannya apa...raykat pon tahu sejarah peeM ke4 bila ada kes2 mahkamah yg melibatkan legasinya...hihihi

      Padam
    8. SPRM yang siasat akaun Najib Razak macai lembam.

      Akaun sudah ditutup oleh Najib Razak.

      Najib Razak sudah tiada hak pada akaun disiasat SPRM.

      Pemilik transaksi akaun jatuh hak kepada penyiasat SPRM.

      Penyiasat berhak tentukan bukti siasatan mana dan bagaimana.

      Najib Razak nak minta benda dari hak orang lain.

      Macai tak faham tutup akaun ke?

      Macai hancing tahap lembam.

      Padam
  3. Nuar!!!!
    Ada ladang babi yg beroperasi secara haram di parlimen pd.
    Tolong setel cepat sblm nak jadi peeM..
    Hihihi....

    BalasPadam
  4. Beriya sungguh Penyamun Ummah nak melagakan Tun M dan DSAI.

    Macam-macam adu domba dikorek sampai tak tercapai dek akal waras.

    Kalau macam Kartel Dedak PAS yang buat Rakyat tahu sebab mahu tutup mulut ahli bincang dedak haram UMNO.

    Tapi macai bawahan yang tak terima dedak berjuta-juta?

    Macai jenis begini terikut-ikut juga nak melagakan pemimpin negara memang kelakar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kah mrk berdua pernah berlaga suatu ketika dahulu?

      Dan ura2 mp2 pakatan haprak nak buat undi tak percaya thdp atok masa sidang dwn gagal krn rahsia bocor...usaha siapakah itu???
      Hihihi....

      Kenapa takut?????

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah


      Klu tahu dia tu penyamun daddykasi...kasi rebah jer...hihihi

      Padam
    2. Orang lain yang kerja melagakan Tun dan DSAI sudah dapat upah berjuta-juta.

      Semua mengaku dalam Mahkamah.

      Macai?

      Nak laga siapa kalau setakat lebong kuat?

      Hancing macai hancing.

      Tak ada orang pun yang percaya.

      Hahahahahahahahahahahahaha.

      Padam
  5. Skrg apa cerita...
    Asyik2 cerita dpn raykat perundingan peralihan kuasa....hihihi
    Tarikh sebenar TAK ADA..

    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

    Ko ingat atok tu bodoh setelah ko cuba tikam dia dari belakang...hihihi

    Skrg ko dan mahacai2 ko salahkan org lain lah pulak....tak ker bangang namanyer...hihihi

    Atok tu dah bnyk berpengalaman dan bijak dgn strategi wlpun parti dia kecik. Dia tak bodoh mcm beruk mendesak raykat berdemo dan merusuh demi kuasa. Dia gunakan kebolehan berkata2 dan kencing hancingnya utk mempengaruhi lawan dan kawan....hihihi

    Cuma raykat dah jijik dan geli setelah projek tikam belakang jadi buntu ko cuba bodek dan jilat kaw2 ludah atok...hihihi

    Apa boleh buat...raykat sedar strategi pemasaran dlm politik pakatan haprak.
    Bijak jadi kuda...
    Bijak mengkuda...
    Hihihi....

    Mahacai...
    Jom kita teka dan meramal tarikh sebenar nuar jd peeM....hihihi
    Ok ker???

    Bukannya apa...tersangatlah ingin isi minyak dgn rega rm1.50sen seliter

    Hihihi

    BalasPadam
  6. nak sedapkan ati la tuweeeeww

    kita tengok sapa yang keenaaaa..!!

    BalasPadam
  7. Kahkahkah.

    Spekulasi macai kalah George Soros.

    Tak kasihan ke Mat Hassan dan Zahid?

    Tak masuk calon langsung ke jadi PM?

    Kahkahkah.

    Belum kira Presiden Kartel Dedak lagi.

    Khabarnya sejak 2008 masa Pakatan Rakyat sudah mengaku mahu jadi PM.

    Bila letak calon angkat Ku Li dari UMNO.

    Hancur Parti Kartel Dedak PAS angkara makan duit UMNO.

    Kahkahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi....

      Kejadian lawak antara anwar n mahdey nie....

      Bila tengok muka nuar...kesian lah pulak....hihihi
      Lama sgt dh dia pegang title 'bakal'
      Hihihi.....
      Mahdey aka atok pon satu...
      Dh nyanyuk angkara u_turn...v_turn tu kasi jer lah putra jaya tu dgn anwar. Layak tak layak tu blkg kira asal jangan kencing raykat...hihihi

      Ttg ladang babi haram di pd tu mgkin boleh anwar hapuskan dari putra jaya...hihihi

      Jujurnya lawak mainan politik mrk berdua. Yg sorg tuduh meliwat...yg sorg pulak kata dia kena fitnah.Skrg tgh berunding pulak dgn jwtn peeM ke8. Lawak....hihihi

      Semoga tercapai impian dia sejak di bangku sklh lagi...hihihi

      Padam
  8. Engko tu kalau tak menyamun tak mencuri jangan harap keturunan engko kaya sampai 7 keturunan.
    Maka JANGAN jadi munafik!!!!!
    Sedar diri sikit bila bercakap tu!!!!

    BalasPadam
  9. FUYOO BANG NON SOLAT JENAZAH KETUA PENGGUNA
    BIASA LA TU BAKAL PM TUNJUK ISLAM SEMULA
    SLOGAN ISLAM JER YANG BELUM MUNCUL LAGI YEER..!!?
    PLURALISMA MURTAD COMANGO TATAP POOJAAN HATINYA


    ... AWAS KEPALA PENIPU PEMBOHONG TUNJUK ALIM.... RAMAI LA GOLONGAN
    GEN-Y FB TUMBLR BIGO TWOO TINDER WECHAT MICHAT TELEGRAM CICKAROS K POP YG BALIK DARI PUB TERKESIMA DNG KEALIMAN BANG NON KITEEE..!!


    ALAHAIIII BUKAK MULUT DAH BAU PENIPU NYA...!!

    BalasPadam
  10. Baru jumpa blog nih.. Banyak hiburan kat sini ye..

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk jutawan2step.com

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive