Iklan Penaja 1

Isnin, Jun 04, 2018

Kerajaan telus beri impak positif kepada pelabur, kata Guan Eng

Kerajaan telus beri impak positif kepada pelabur, kata Guan Eng
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Ketelusan kerajaan berkenaan hutang kerajaan Persekutuan bakal memberi impak yang positif kepada para pelabur terutamanya pelabur antarabangsa bagi jangka masa yang panjang.
Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata situasi pergerakan pasaran tidak boleh diukur dalam jangka masa yang pendek seperti kejatuhan nilai saham di Bursa Malaysia baru-baru ini kerana ia tidak memberikan gambaran pasaran secara keseluruhan.
“Pada awalnya, kemungkinan pelabur-pelabur ini akan merasa terkejut (dengan jumlah hutang kerajaan). Tetapi saya rasa mereka telah mengambil kira maklumat ini (terlebih dahulu). Apa yang penting sekarang ialah kita mahu tunjukkan kepada dunia bahawa Malaysia sekarang adalah ‘Malaysia Baharu’.
“Kita tidak mahu sembunyikan dan palsukan penyata kewangan. Kita mahu berterus-terang. Apa yang anda lihat itulah yang anda dapat.
“Saya rasa ketelusan ini akan meyakinkan pelabur untuk jangka masa panjang,” katanya dalam program Bicara Khas terbitan RTM1 malam tadi lapor Bernama.
Lim berkata Malaysia memerlukan masa sekurang-kurangnya setahun atau lebih untuk mendapat gambaran sebenar berkenaan kestabilan pasaran saham dan ekonomi negara.
“Saya yakin, sekiranya kita dapat tunjukkan kepada dunia bahawa kerajaan hari ini telus dan boleh dipercayai, mereka (pelabur) akan lebih yakin untuk datang dan melabur di dalam negara kita,” katanya.
Beliau juga yakin kredibiliti Malaysia di mata agensi penarafan seperi Moody’s dan S&P tidak akan terjejas dalam tempoh jangka panjang kerana usaha-usaha yang dijalankan oleh kerajaan sekarang memperlihatkan kesungguhan dan sifat tanggungjawab fiskal terhadap ekonomi domestik.
mdl

Picture

12 ulasan:

  1. Teruskan berjuang..macai macai umno terus kepanasaan dan Gila meroyan...diluar sana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku mewakili macai2 haprak meroyan krn 100 hari kena kencing....
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  2. CyberTroopers umno dan balaci Dan macai umno terus provokasi meecahbelahkan pendirian majoriti rakyat yang yakin dan teguh kepada PH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak pecah belah apa pulak..cai
      Hehehehehehe....

      Dah pak menteri korang menipu 100 hari...yg undi haprak takkan senyum jer...hehehehehe

      Nie lantik si daim asalnya loyer jd penasihat mjls org2 tua...musuh ketat reformis tu....hehehehehe
      Sejarah dia jd menteri kwangan pon selalu rugi dan rugi...hehehehehe
      Bisnes bank dia luar negara pon nazak dan rugi.Ada hati nak up projek ecrl rm11b yg sah dinafikan kerajaan china ttg skop kajian seminggu dua daim mll majlis org2 tua tu????
      Hehehehehe...bangang kan!!!!
      Atau ada kawtim....hehehehehe

      Kemudian batal pula mrt3 yg menjamin keselesaan dan kemudahan kpd rakyat tapi membiarkan kroni tun klepet buat projek rm30billion di langkawi utk org2 kaya...apa citer????

      Maka...malaysia baru laungan muka2 kena kencing cuma malaysia zaman legasi 22tahun...hehehehehehe

      Kroni dan proksi dikayakan...rakyat dikencing dgn spekulasi negara bangkrap tin milo...hehehehehehe

      Padam
  3. Perosak dan pengkhianat negara terus memburuk dan membusukan niat mulia suci PH. Puak puak pengkhianat mwmbawakan sentiment huru hara supaya rakyat memberontak....dekat dan halang hapuskan pengkinat nwgara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat mana sucinya cai?....tertipu adalah...kehkehekh

      Padam
  4. Semakin hari semakin terasa....

    BalasPadam
  5. Jadikan hutang yg di bwh standard umum 55% berbanding kdnk sbg alasan utk menipu macai2 haprak...hehehehe
    Yg kena tipu terpaksa angguk2 utk jaga kemaluan pak2 menteri haprak...hehehehe

    Negara luar buat kajian terowong dasar laut cuma rm12juta dan siap sepenuhnya.Kerajaan haprak buat kajian lebih rm300juta tapi bekas pon tak nampak...hehehehehe

    Khir toyo kena jel...pak menteri haprak ada kes yg sama....??????
    Jgn buat malu haprak iye...hehehehehe

    BalasPadam
  6. Macai haprak...hehehehehe
    Slps 100 hari kena kencing harap BAPAK SEGALA TOLol buat kajian pulak ttg TOLol...hehehehe

    Berdosa menipu macai2 haprak tau...hehehehe
    Tlg pandang sikit muka mrk yg jaga kemaluan para penipu mrk...hehehehe

    BalasPadam
  7. Impak positif kpd pelabur?????
    Ko kencing jer muka2 macai haprak tu...hehehehe
    Kejatuhan saham paling buruk dlm sejarah ketika ekonomi mengukuh...rizab bnm paling tinggi dan sektor kewangan perbankan meningkat...hehehehe
    24/7 asyik buat spekulasi bangkrap...sapa berani melabur...BANGANG!!!!
    Hehehehehe...

    Harap badut2 haprak tak kacau duit petronas yg paling tinggi setakat ini.Kali terakhir diusik ketika legasi 22tahun bermaharajalela...hehehehe
    Jgn cekau iye...hehehehe

    BalasPadam
  8. Nak lantik individu yang tak reti bahasa Malaysia untuk menjadi AG, tak tahu bab undang-undang syariah nak lantik jadi AG.....lebih baik suruh Lim Guan Eng jadi PM la...biar padan muka penyokong melayu PH duduk bawah ketiak masam si kafir.....kehkehkehkeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nie pon satu cerita ttg AG.
      Nampak sgt tun klepet umpama presiden parti dapigs...hehehehehe
      Dgn gaya legasi 22tahun tanpa boleh dibangkang langsung permintaannya...kuku besi
      Hehehehehe...

      Perkara nie buat rakyat sakit hati dan jgn salahkan umno bn pulak pecahbelahkan rakyat.Salah sendiri...

      Kapir satu hal...ada kepentingan dgn kes rasuah tokong wal banglo tarak kolam tu..1 hal....hehehehehe
      Kenalah lihat sudut kepentingan peribadi lah jugak wahai haprak oi klu nak lantik AG....

      Kdg2 tindakan bangang dlm tempoh 100hari buat rakyat meluat dgn haprak.Seolah2 negara dah jd negara dapigs.Tun klepet cuma boneka bodoh!!

      Alasan menipu tun klepet dlm menidakkan janji ialah negara ada hutang sgt besar.Tokong pulak nak setel hutang sblm tunai segala janji...BANGANG!!!

      Cai...hutang keta n rmh aku lbh rm500k tapi msh mampu bayar bulan2 ikut kemampuan dan perjanjian.Tanpa hutang..tak mampu nak memiliki rmh.
      Yg penting gaji tetap ada...sama dgn negara kita yg kdnk antara yg tertinggi iaitu rm1.3trillion berbanding hutang rasmi tak sampai rm700b
      Ada lebih rm600billion perolehan negara utk buat mrt3 dan projek ecrl dsbnya.
      Maka...tun klepet jgn ingat rakyat bodoh dan tiada akses dgn maklumat terkini negara.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive