PH-Pas Terengganu sedia bekerjasama pulihkan projek sakit BN, agihan royalti minyak

PH-Pas Terengganu sedia bekerjasama pulihkan projek sakit BN, agihan royalti minyak
Pakatan Harapan (PH) di Terengganu bersedia untuk bersama kerajaan negeri dibawah pentadbiran Pas memastikan semua projek terbengkalai di bawah kerajaan Barisan Nasional (BN) diselesaikan secara bersama.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pengerusinya Datuk Raja Kamarul Bahrin Raja Ahmad berkata, dengan kunjungan hormat bertemu Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Samsuri Mokhtar, semalam, beberapa hasrat bersama telah dibincangkan bertujuan membina semula negeri dan negara selepas Pilihan Raya Umum ke-14.
“Kami sama-sama berhasrat untuk melihat Terengganu maju dan memulihkan projek-projek sakit lama peninggalan kerajaan Umno-BN.
“Pakatan Harapan pula di peringkat pusat sedang sibuk menguruskan keruntuhan kepercayaan terhadap ekonomi negara disebabkan skandal 1MDB (1Malaysia Development Berhad), NFL, Felda dan Mara yang diwarisi daripada kerajaan Umno-BN,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.
Raja Bahrin berkata, semua pihak perlu memberikan perhatian untuk menumpukan kepada membina semula negara.
Katanya waktu berkempen pilihan raya telah berlalu kini adalah masa untuk membina jambatan kerjasama demi rakyat yang menaruh harapan tinggi kepada kerajaan PH dan Kerajaan Negeri Terengganu.
“Kedua-dua pihak yang memegang kuasa pemerintahan Pusat dan Negeri pernah menjadi pembangkang bersama untuk menumbangkan Umno-BN.
“Lebih baik kita mencari titik persamaan daripada mencari perbezaan antara kita,” ujar bekas ahli parlimen Kuala Terengganu ini.
Beliau penyandang kerusi Kuala Terengganu pada PRU13 tewas dalam pertandingan tiga penjuru dengan calon BN. Calon Pas Azad Hashim menang dengan majoriti 14,773 undi.
Justeru katanya beliau mengambil sikap proaktif untuk memelihara suasana supaya rakyat Terengganu tidak ketinggalan.
Dengan kesediaan PH memulangkan royalti minyak Terengganu ujarnya lagi, disambut baik rakyat negeri.
“Perbincangan bersama kelak akan menetapkan cara dan formula pembahagian wang royalti tersebut.
“Lebih baik kita duduk berbincang secara berhemah dan konstruktif untuk kebaikan bersama demi rakyat dan negara,” ujarnya.
mdl

Picture
Previous
Next Post »

17 ulasan

Write ulasan
mahligai seni
AUTHOR
25 Mei 2018 3:15 PTG delete

Tengok, inilah cara orang bijaksana dan berjiwa besar berurusan. Tak perlu maki hamun dan tak perlu carut-marut pun.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2018 4:36 PTG delete

Nampak x walaun beza amanah dgn pas

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2018 6:57 PTG delete

Walaun kena gertak dengan royalti pun dah sentap. Kekeke. Belajar cara politik matang cara Amanah. Busuk-busuk pun saudara seIslam.

Ini sampai nak dendam dan halang tak beri kuliah agama, tak bagi imam terawih, tak bagi jadi ahli Amanah semata-mata terikut dengan politik kebudak-budakan. Kekeke. Agama dan akhlak dulu ke politik dulu? Yang matang sahaja boleh tunjuk seperti Amanah dan PH.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 1:47 PG delete

Ingat tokong hebat dlm ekonomi...hehehehe
Nak menjelaskan hal hutang negara sebenar pon bangang...hehehehehe

Ingatkan negara dah nak bangkrap...hehehehe
Rupa2nya msh mengukuh sehingga rizab negara makin meningkat dan sektor perbankan makin positif kewangan mrk...hehehehehe

Ubahlah sikit mental korang dlm bekerja tu.Memalukan negara dpn negara luar sehingga saham jatuh menjunam mghilangkan berbillion2 ringgit slps 2 mggu memegang tampuk keRAjaan....
Pelabur2 pon takut dgn sikap pak2 menteri bangang yg asyik dgn sindrom berpolitik.Macai tolong berikan nasihat yea...hehehehehe

Bila lagi BAPAK SEGALA TOLol nak hapuskan TOLol...hehehehehe
Jgn bagi pelbagai alasan lah pulak...hehehehe
Nie cdgn yg bernas nak jaga air muka pemimpin2 haprak...hehehehe
Klu tak mampu hapuskan TOLol ciptaan BAPAK SEGALA TOLol...kurangkan kadar TOLol dan kaji balik perjanjiannya dan jangan dinaik2kan lagi TOLol...hehehehe
Klu projek2 lain boleh dikaji balik kenapa TOLol tak mampu dikaji semula.Gunakan kuasa menyerbu rmh org utk menyerbu perjanjian2 berat sebelah konsesi TOLol tu....hehehehehehe
Semoga usaha anda diberkati...hehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 1:51 PG delete

Bukan main laju lambang 1malaysia diturunkan....hehehehehe
Minyak bila pulak nak diturunkan spt zaman 80an....rm1.50
Harap macai bagi peringatan yea...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 2:05 PG delete

Yg paling penting....mampukah haprak mengurangkan kos sara hidup?????
Bukannya apa....dulu sana sini haprak melaungkan ttg kos sara hidup rakyat makin teruk.Teruk mcm mana????
Maka diharap haprak mampu mengurangkan kos sara hidup rakyat.Belum sebulan memerintah...harga barang asas meningkat mendadak....ish ish ish
Harap lupakan dulu menuduh dan mendakwa...pegi buat keja skrg!!!!!!
Hehehehehehehehe...

Raya nak dekat nie...harga ayam sekilo dah melambung....ish ish ish

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 7:14 PG delete

Kekeke. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak punya pasal habis satu negara ditimpa musibah.

Kira-kira hutang negara dah melebihi 1,000,000,000,000 (1 trillion) tapi macai fakenews hanya fikir rizab negara yang mengecut lebih 50% daripada zaman Tun dulu angkara pembaziran famili Rosmah Mansor, Emilda Marcos abad ini. Kekeke.

Macai fakenews kena berkorban demi negara macai. Bayangkan bajet terakhir Kleptokrat Sial Najib Tun Razak yang 80-90% tertumpu kepada mengurus. Pembangunan? Huhuhu. Nak bangun apa? Semua dah serah pada China? 7 tahun kemudian kena bayar hutang pula dengan China. Inilah masalah peninggalan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. HUTANG - HUTANG - HUTANG. Semua HUTANG tapi KELUARGA KAYA MACAM RAJA.

Bila ada orang bijak yang nak jimat gaji dan selesaikan HUTANG dengan langkah drastik, dimaki dan dihina pula macai fakenews. Kekeke. Macai paling tak guna di Malaysia. Selamatkan negara kita lebih baik daripada selamatkan tembolok sendiri. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 7:22 PG delete

49% tak suka dan tak undi logo 1M. Hanya 32% yang nak. Jangan sedih-sedih. Kekeke.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 7:31 PG delete

Kekeke. Harga ayam memang naik setiap kali perayaan. Apa macai fakenews duduk dalam gua agaknya? Ingat tak Hassan Malek kata kalau harga ayam naik makanlah ikan? Kekeke. Macai fakenews jangan gebang di komen tapi tak report pada KPDNKK. Nanti jadi macai tin kosong pula. Kekeke. Report macai baru jadi pejuang Rakyat. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 7:48 PG delete

Khabar angin makin kuat dengan MP Pas dan DUN bergoyang di Kelantan dan Terengganu. Malah di seluruh Semenanjung. Serbuan rumah Kleptokrat Sial, Ketua Perisik penjilat Kleptokrat dan Azeez Baling rupanya hanya peringkat awal siasatan.

Hampir semua money trail kini menuju kepada penerima akaun yang merupakan pemimpin tertinggi parti. Mungkinkah PRK akan berlaku jika didapati wang Kerajaan Malaysia dicuri dan dialirkan kepada mereka? Amaran Ketua Pengarah SPRM menunjukkan kemungkinan besar Pas adalah sasaran seterusnya kerana disyaki menerima wang daripada Kleptokrat Sial Najib Tun Razak! Terengganu dan Kelantan termasuk Kedah kini dalam bahaya. Patutlah tawaran Kerajaan UG dipandang sepi oleh PH dan Be End. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 10:07 PG delete

Hehehehe...pru14 dh habis
Tapi pak2 menteri haprak msh belum move on....hehehehe

Pelabur lari dan saham menjunam paling sial dlm sejarah negara.Berbillion2 ringgit hilang dlm beberapa hari oleh kebodohan mulut puaka org tua kutuk dan pakar ekonomi yg bangang...hehehehehe

Jadi bahan lawak negara luar bila haprak letakkan gst 0%....hehehehe
Cubalah ikut saranan yb nurul...turun kpd 4% ker atau 3%.Lapiji langkah kejang pon pernah bersetuju dgn pelaksanaan gst....ish ish
Bangang punya pakar ekonomi...

Klu sst dilaksanakan tidak mggunakan mekanisme spt gst...akan ketawa seronok peniaga2 melarikan cukai dan menipu perolehan sebenar mrk.Bodoh dan bangang pakar ekonomi haprak nie...hehehehehe

Macai!!!!
Minyak bila nak turun rm1.50?????

Tak sabar beli minyak bawah rm2.00 nie...hehehehehe
Negara2 maju semua mengapungkan harga minyak.Ada yg ikut harga harian dan ada yg ikut jam kenaikan.Barulah kerajaan tak terbeban.Klu ko pegi eropah...pkl 8am ko beli..jgn terkejut pkl 4pm harga dia dah berlainan.

Tak apa...rizab bnm melebihi rm400billion....hehehehehe
Negara belum bangkrap spt dakwaan pakar ekonomi haprak...
Hehehe...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 10:11 PG delete

Oi macai bangang!!!!!
Hehehehe....

98.9% tak suka dgn TOLol....
Bila nak mansuh??????
Setakat 49% tak suka dah boleh dibuang tapi yg hampir 100% tak suka TOLol...bila nak mansuh??????

Mmg banganglah pakar ekonomi haprak nie....hehehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 10:14 PG delete

Apa menteri haprak buat?????
Masih berkempen ker!!!!!????
Bangang!!!!!

Cakap bukan main hebat....hehehehe

Reply
avatar
resa julianti
AUTHOR
26 Mei 2018 10:23 PG delete

meu bermain game dengan uang asli tanpa ribet klik di sini aja www.DONACOPOKER.com, ada promo menarik di lebaran ini loh, caranya mudah banget untungnya gede banget tunggu apa lagi biar ga penasaran mainkan gamenya di DonacoPoker.com atau bisa hubungi
BBM : DC31E2B0
LINE : Donacopoker
WHATSAPP : +85515875229

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 4:50 PTG delete

Kekeke. GST sudah ditolak 49% pengundi Pakatan Harapan dan 18% pengundi GS. Jumlahnya ialah 67% Rakyat Malaysia tolak GST 6%. Adoiyai. Nampaknya yang belum move on daripada mimpi cuma macai fakenews. Kekeke. Move onlah macai fakenews. Ada 67% Rakyat sudah tolak GST 6% atas banyak sebab.

Paling utama ialah implementasi GST yang membebankan dan penyelewengan kleptokrasi yang menyebabkan hasil GST tidak berkesan. Pakar ekonomi yang ada dalam Council Of Elders dihormati satu dunia dol. Setakat macai fakenews dan pemimpin Umno - Be End yang ada tak lulus SRP nak komen? Tak berbaloi. Kekeke.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 4:59 PTG delete

Kekeke. Menteri sedang hadap masalah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dol. Bukan macam Umno - Be End, Ketua Menteri tak jadi Musa Aman dah cabut lari keluar negara bila kes rasuah dan seleweng disiasat polis. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2018 5:03 PTG delete

Macai fakenews tiba-tiba prihatin kepada kos sara hidup Rakyat. Kekeke. Cuba tanya kos sara hidup Kleptokrat Sial Najib Tun Razak? Ops. Mungkin yang sebenarnya ialah kos gaya hidup yang melampaui gaji seorang suri rumah dan Perdana Menteri. Kekeke.




Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes