Iklan Penaja 1

Isnin, Mei 21, 2018

Lucu : ‘Mat Sabu junior’ cerita kepincangan Najib

Telatah kanak-kanak ini mengajuk ucapan Mohamad Sabu tentang skandal 1MDB tular di media sosial.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Tular di media sosial rakaman video seorang kanak-kanak lelaki mengajuk sedutan ucapan Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu yang juga merupakan Presiden AMANAH pada kempen PRU-14 lalu.
Dianggarkan berusia dalam lingkungan 10 hingga 12 tahun, dia yang memakai kemeja-T berwarna merah dan berkopiah hitam itu dilihat selamba menghiburkan khalayak yang menyaksikan telatahnya.
Rakaman berdurasi 30 saat itu memaparkan kanak-kanak berkenaan duduk di atas pangkin batu dengan disaksikan sekumpulan lelaki.
“Pengerusi 1MDB Najib, Menteri Kewangan Najib, Perdana Menteri Najib. Bila duit 1MDB tak cukup sebab dah belanja mewah semua, Najib minta kepada Najib.
“Najib kata nanti, aku bincang dulu dengan perdana menteri – Najib. Bila Najib berbincang dengan Najib, luluslah wang rakyat kepada Najib,” ajuk kanak-kanak itu disambut ketawa berdekah-dekah pendengarnya.
Petikan ucapan humor tersebut antara ungkapan popular yang kerap disebut Mohamad dalam siri Jelajah Pakatan Harapan (PH) sebelum ini dalam menerangkan tentang kepincangan urus tadbir 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Ucapan lucu Mohamad Sabu pada musim kempen PRU-14 diingati rakyat termasuk kanak-kanak.
Antaranya, di Guar Chempedak di Parlimen Jerai, Kedah pada 29 Mac lalu.
Mohamad merangkap Pengarah Komunikasi dan Mobilisasi PH itu dikenali sebagai pemimpin yang sarat dengan ucapan bernada sindiran dan lucu bagi menerangkan isu semasa kritikal negara.
Ahli Parlimen Kota Raja berkenaan dilihat menghuraikan skandal 1MDB yang bersifat teknikal itu dengan menggunakan bahasa yang mudah difahami masyarakat awam.
Bahkan, sejumlah suntingan sedutan ceramah lawak beliau sepanjang kempen PRU-14 lalu meraih sehingga ratusan ribu tontonan apabila dimuat naik di laman perkongsian video YouTube.
mdl
Picture

12 ulasan:

  1. Syabas KJ mengaku bodoh menipu Rakyat bahawa realiti Skandal 1MDB ialah persepsi Pakatan Harapan semata-mata. Rakyat Malaysia sedang menunggu bila agaknya semua kepimpinan Be End - Umno yang gagal mentadbir dahulu meletakkan jawatan dan jadi MP biasa dan ADUN biasa.

    Kau semua sudah tiada moral dan tiada kredibiliti menjadi pemimpin Be End. Selagi muka lama masih menempel di puncak, muka baru yang cuba naik tetap akan diconteng dengan kebodohan pemimpin lama Be End. Berundurlah dengan maruah kerana telah gagal dalam sahsiah dan menjaga maslahah parti dan gabungan!

    Kalau tidak, pemimpin lama yang terkenal korupsi dan rasuah tetap akan menjadi barah dan ketumbuhan yang buruk kepada Be End - Umno. Kalau Pemuda pun dah jadi bacul, yang Puteri pula dah jadi mandul, apa yang akan berlaku cuma tunggul kayu mati tinggal dirodok menyembah bumi. Berubahlah sebelum rebah. Buang kepala kleptokrat termasuk KJ dan Zahid. Beri peluang muka baru naik. Jangan bagi malu Umno macam Kleptokrat Sial Najib Tun Razak lagi.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe...dlm kempen dan dlm ceramah tun klepet berserta org2 kanannya melaung2 ttg 1mdb dan najib.
      Yg pelik...lps menang baru nak suruh gani patail buat siasatan....hehehehehe
      Mana pegi bukti2 sblm ini????
      Atau semuanya sekadar fitnah...hehehehe

      Yg malang..petugas di sprm akan dilantik oleh parlimen agar lebih telus...ada ker?????hehehehehehe
      Dilantik oleh tun klepet...ada ler

      Nak tanya macai2 haprak kenapa daim naikkan kos projek ecrl dpd rm55b kpd rm66b????
      Kata nak batalkan..mklumlah dah digadai kpd kerajaan komunis...hehehehe
      Tapi skrg diteruskan dgn tambahan rm11b....ada muslihat ker????hehehehe

      Semua tahu daim tgh mghadapi masalah kewangan paling teruk apabila bisnes perbankan di luar negara mghadapi masalah.Dikatakan dia pernah memohon bantuan dgn najib tapi tidak dilayan.

      Apa2 pon...kita berharap para penyamun yg pernah menyamun negara selama 22tahun sentiasa diperhatikan gerak geri mrk oleh barisan kabinet haprak.Jgn ada kawtim dan jgn dilayan segala bentuk ganjaran dan rasuah dpd para penyamun ini.Cukup2lah mrk merompak dan menjarah harta rakyat dan negara.

      Utk makluman..anwar pernah kata daim adalah menteri kwgn paling korup dlm negara....hehehehehe
      Maka berjaga2lah...mcm tak ada manusia lain lbh bagus dpd daim yg dipilih.Betul2 merosakkan lagi reputasi tun klepet di kalangan pakatan rakyat dan rakyat amnya....hehehehehehehe

      Padam
  2. Harap slps ini dia tidak digelar sebagai BAPAK SEGALA TOLol...hehehehehe
    Tak sabar driving tanpa membayar TOLol lagi....hehehehehehe

    MACAI2 HAPRAK....KORANG JANGAN LUPA INGATKAN PEMIMPIN2 KORANG KHASNYA BAPAK SEGALA TOLol AGAR HAPUSKAN TOLol DGN SEGERA....hehehehehe

    TAKKAN MUNGKIR JANJI KOT....hehehehehe

    BalasPadam
  3. Khir toyo kena jel atas kesalahan yg sebijik mcm sitokong.
    Anda semua rasa tokong akan kena jel????

    Klu suatu ketika dulu sistem kehakiman dan mahkamah pernah kena cabul dan dirogol oleh ditaktor dan tak terkejut ia akan berulang kembali.

    Boleh potong telinga masing2 klu tokong kena jel....hehehehehehe

    BalasPadam
  4. Errrrr....harga minyak bila nak bwh rm2???
    Mampukah tun klepet sediakan 1juta pekerjaan???Memecat 500 pekerja dkt nak raya ada lar......
    Janji2 yg diklepet2 kan....hehehehehe

    BalasPadam
  5. Kekeke. Macai fakenews meroyan sampai waktu berbuka puasa. Stress kalah PRU14 belum habis lagi ke macai fakenews? Kekeke. Meroyan dah lebih seminggu. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Pening kepala macai nak lindungi janji2 manismu tun klepet....hehehehehe

      Padam
    2. Kekeke. Rakyat puas hati sebab #TangkapMO1 sedang dijalankan. Inilah sebab macai fakenews gagal menghasut Rakyat. Kekeke. 90 hari lagi meroyan dol. Larat ke? Kekeke.



      Padam
    3. Harap tokong tak terlepas dpd mahkamah tun klepet...hehehehehe
      Klu terlepas..amat memalukan kpd sejarah perundangan malaysia...
      Tapi para macai gerenti bertepuk sorak...hehehehe

      Padam
  6. Sambil macai fakenews meroyan panjang sampai 2 minggu, senarai barang dirampas atas dakwaan bawah AMLA (Jenayah Penggubahan Wang Haram) daripada Kleptokrat Sial Najib Tun Razak, Rosmah Mansor, anak-anak sial mereka sedang viral dan menjadi tatapan Rakyat, ahli-ahli Umno dan sekutunya. Malangnya belum ada lagi Ulama yang ambil peluang beri tazkirah sempena serbuan rumah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak.

    Berilah nasihat seperti haram hukumnya mengambil harta kerajaan, atau nasihat juga daging yang tumbuh dengan hasil haram maka neraka Jahanamlah tempatnya. Mungkin juga nasihat duit haram masuk dalam jemaah Islam maka haramlah jemaah tersebut. Kekeke.

    Alang-alang bermimpi jadi penasihat Kerajaan, tak payah tunggu orang sorong jawatan Lebai. Jangan maki dan hina Kleptokrat Sial jadi biawak atau anjing salak babi cukuplah. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak2..waris..proksi dan kroni kaya raya makan duit haram adalah halal bagi macai2 haprak...hehehehe

      Padam
  7. ركن كلين للصيانة والنظافة
    بجميع ارجائها كما تهتم لعمليات تنظيف اخرى مثل غسيل الموكيت بالرياض المنازل و غيرها فالهدف الاول ه راحة العملاء و اكتساب ثقتهم مهما تكلف الامر مع ضمان جودة الخدمات المقدمه و سرعة انجازها بكل سهوله و امان و على احدث و افضل الاساليب. تسليك مجارى بالرياضlevel
    شركة تنظيف موكيت بالرياض
    شركة تنظيف فلل بالرياض
    شركة تنظيف كنب بالرياض
    شركة تنظيف واجهات بالرياض
    شركة تنظيف خزانات بالرياض

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive