Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Mei 01, 2017

Panas!! : Kerajaan Selangor perlu segera singkirkan parti Pas

Muktamar sayap utama Pas telah jelas memilih untuk memutuskan tahaluf siyasi bersama PKR sekaligus menjadikan Pas tidak ada lagi sebarang hubungan dengan mana-mana parti dalam Pakatan Harapan.
Dalam arti kata lain juga, Pas secara umumnya telah menjadi musuh politik Pakatan Harapan dan kemungkinan untuk berlaku pertembungan tiga penjuru termasuklah di Selangor adalah cukup tinggi.
Mengetahui Pas merupakan musuh politik yang jelas bagi Pakatan Harapan, adalah langkah yang tidak cermat untuk kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Harapan untuk mengekalkan mana-mana pemimpin dari Pas, atau pun ahli Pas untuk terus memegang jawatan dalam kerajaan negeri sama dalam Exco kerajaan negeri mahupun jawatan lantikan politik yang lain kerana kumpulan mereka jelas merupakan duri dalam daging kerajaan Pakatan Selangor.
Sekiranya, pentadbiran menteri Besar Datuk Seri Seri Azmin Ali bertindak mengekalkan pimpinan dan ahli Pas dalam jawatan lantikan politik di Negeri Selangor, ia akan memberi kelebihan kepada Pas untuk mendekati seramai mungkin rakyat di atas kelebihan mereka sebagai exco, atau ahli majlis.
Namun, apa yang akan berlaku melalui pertemuan itu pastinya tidak akan menguntungkan musuh politik Pas, tidak kiranya samada AMANAH, PKR atau DAP kerana hari ini sudah jelas bahawa ketiga parti ini yang menjadi sasaran serangan dan tohmahan Pas.
Langkah yang paling wajar diambil Datuk Seri Azmin Ali adalah dengan mengarahkan semua ahli Pas yang memegang jawatan diatas lantikan politik, untuk meletak jawatan mereka selari dengan resolusi dewan ulama dan sayap Pemuda parti itu untuk memutuskan hubungan dengan PKR yang sekaligus meruntuhkan kerjasama "Pakatan Rakyat" yang sebelum ini masih nyawa nyawa ikan.
Dalam situasi pilihan raya umum ke-14 boleh diadakan bila bila masa sahaja lagi, ketiadaan atau sebarang penangguhan tindakan terhadap perkara ini akan merugikan Pakatan Harapan, apatah lagi jika jawatan yang dikosongkan mampu diisi oleh mana mana individu dalam Pakatan Harapan yang pastikan boleh manfaatkan ruang yang ada untuk mengukuhkan sokongan rakyat Selangor kepada Pakatan Harapan.
mdl

Iklan Berbayar [ 23/4/17 ]

3 ulasan:

  1. Singkir aje la, dah tak lama dah.......

    BalasPadam
  2. Rakyat Selangor tak lama lagi akan dapat MB baharu yang jauh lebih berintegriti dan berprinsip.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...