Parti Islam Amanah anjur seminar pemikiran Tuan Guru Nik Aziz

Setiausaha Agung Amanah Mohd Anuar Tahir (baju putih) bersama barisan kepimpinan Amanah Batu dalam sidang media berkaitan penganjuran seminar pemikiran Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik MatSetiausaha Agung Amanah Mohd Anuar Tahir (baju putih) bersama barisan kepimpinan Amanah Batu dalam sidang media berkaitan penganjuran seminar pemikiran Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat
Parti Amanah Negara (Amanah) akan menganjurkan Seminar Pemikiran Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 19 April depan sebagai ikrar parti itu untuk meneruskan kecemerlangan beliau dalam pemerintahan.
Menurut Setiausaha Agung Mohd Anuar Tahir, seminar tersebut bukan sekadar mengenang Allahyarham Nik Aziz namun lebih kepada membincangkan keberkesanan beliau memerintah kelantan lebih dua dekad selain sebagai pemimpin Pas yang disegani dan dihormati kawan dan lawan.
Ini katanya sangat penting agar Amanah dapat meneruskan apa yang telah dimulakan dan dilaksanakan beliau bagi menjadikan parti itu sebuah parti Islam yang berjaya.
"Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz bukan sahaja ulama terulung, tetapi juga seorang pentadbir yang cemerlang.
"Kejayaan beliau mentadbir Kelantan dengan slogan Membangun Bersama Islam lebih dua dekad, tentunya satu kejayaan yang amat dikagumi.
"Bukanlah mudah kerana terpaksa berhadapan dengan tekanan segenap sudut terutama oleh kerajaan Persekutuan sendiri.
"Keterampilan beliau yang serba sederhana, mesra rakyat sentiasa berada di tengah-tengah rakyat, merasai denyut jantung rakyat, menyebabkan beliau amat dihormati kawan dan disegani pihak lawan." katanya dalam sidang media di Wisma Amanah Negara hari ini.
Seminar yang akan berlangsung di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) dengan Amanah kawasan Batu sebagai penganjur bersama itu akan menampilkan bekas Exco Kanan Kelantan ketika pentadbiran Nik Aziz, Datuk Husam Musa.
Beliau akan menyampaikan ucaptama manakala Presiden Amanah Mohamad Sabu sebagai perasmi.
Antara pembentang kertas kerja termasuk Penasihat Umum Amanah Ustaz Ahmad Awang; Ahli Jawatankuasa Eksekutif DAP, Liew Chin Tong; dan Penyelidik di Anwar Ibrahim Research Institute (AIRI) Wan Ji Wan Husin.
Mengulas lanjut, Anuar berkata, kesungguhan Nik Aziz mentadbir khazanah negeri terutamanya mendidik pegawai-pegawai negeri berjimat cermata, mencegah pemborosan merupakan kejayaan yang patut diteladani.
"Parti Amanah mahu jadi sebuah parti yang sederhana, wakil-wakil rakyat hidup sederhana, tidak berboros malah mengutamakan agenda membantu rakyat," katanya lagi.
Memberi contoh negeri Terengganu, beliau berkata walaupun negeri itu pernah ditadbir oleh Pas tetapi hanya dapat bertahan sepenggal sahaja.
"Bukankah perbandingan ini dapat kita simpulkan bahawa pendekatan yang dilaksanakan oleh tokoh terulung ini adalah satu pendekatan yang mesra rakyat, mendidik, lemah lembut dan berjaya martabatkan Islam di tempat yang sewajarnya berbanding pendekatan keras yang menghukum, yang jelasnya menakutkan rakyat pada Islam, yang berakahir dengan kegagalan," katanya lagi.
Justeru Anuar mengajak pemimpin-pemimpin Amanah di peringkat nasional, negeri dan kawasan untuk meluangkan masa menghadiri seminar ini.
"Seminar ini terbuka kepada semua, ahli Amanah dan bukan ahli Amanah, Islam dan bukan Islam dan saya harap di sebalik kesibukan wakil rakyat dan pimpinan Amanah, mereka dapat meluankan masa hadir ke seminar ini kerana ada sesuatu yang berharga perlu dikutip," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah
Previous
Next Post »

31 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 11:16 PG delete

Mana wanrosli walataik ni. Smpi skrg xda video matsabu tolak hudud tu apa cter? Fitnah tu dosa besar wahai wanrosli walataik.... Byk2 igt Tuhan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 2:40 PTG delete

Wanrosli menyorok dlm kain batik mak dia.kahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 5:08 PTG delete

Husam tugu lagi!!!!
Hehehe...mimpi apa pulak beruk nie???
Jgn jer mimpi gay tua wahai husam tugu yer....
Nanti rabak lubang taik ko tu...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 5:14 PTG delete

Nampaknya bersusah payah benor husam tugu menarik minat org ramai utk menyertai haprak...
Berbekalkan modal mimpi karut utk menipu rakyat.Udah2 ler jadi anjeng kapir dapigs husam tugu oiii...
Kesian bebenor aku melihat usaha ko tu..
Ntah berapa kerat ker yg akan dtg setelah upacara meriam warna puak lgbt...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 5:16 PTG delete

Budak tadika mana ni.sian pas amek budak tadika jadi ahli.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 5:17 PTG delete

Nampak benor bodoh nya walataik sekor ni bebenor bodohnya.hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 7:56 PTG delete

Sentap ker!!!hehehe
Klu sentap...makan jer dedak babi dpd tuanmu si kapir dapigs...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 7:59 PTG delete

Hehehe....
Kapir dapigs ambik sibangang jadi kuli dia....
Patut pon puak nie angkat kapir jd mufti dan kaliPah...hehehe

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Mac 2017 8:20 PTG delete

Akta jenayah Islam di Kelantan telah diaktakan di zaman arwah TGNA.. manakala akta jenayah syariah di Terengganu pula di zaman TGHH.. itu dah satu point penting yg sama. Maknanya PAN menuduh arwah TGNA juga bersifat menghukum.

Arwah TGNA pernah sepentas dgn Tun Mahathir selari dgn TGHH yg pernah sepentas dgn DSNR.

Tindakan arwah tidak melantik Husang Musang sbg MB menggantikan beliau juga sebenarnya menyamai tindakan perwakilan PAS di zaman TGHH yg tidak memilih Husang Musang sbg Naib Presiden PAS.

Malah tindakan arwah TGNA menyebelahi TSKI ketika krisis MB Selangor juga menyamai pendirian TGHH dan bertentangan pula dgn pendirian 2 org barua serta G18 yg lainnya.

Begitu juga dgn arwah TGNA yg pernah bermimpi Baginda Rasulullah SAW juga selari dgn TGHH yg pernah bermimpi Baginda Rasulullah SAW juga.

Alhamdulillah..

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
21 Mac 2017 8:35 PTG delete

Pheewwwwiiiit.... hebat wanrosli, penuh fakta dan ilmiah. Mcm cerita video matsabu tolak hudud tu. Pujian pertama dari aku buat wanrosli yg semakin kukagumi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 10:48 PTG delete

Tak nak puji ds anwar sekali ker????

Oppssss....tak jd nak gelak
Ada yg mati meroyan nanti...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 11:02 PTG delete

Yang ni bodo piang. Tetiba je anwar dilibatkan. Apa punya bangang. Perasan lawak pulak tu. Pegi le main jauh2. Setakat otak tahap tadika mcm ni, masuk le mana2 blog kanak2 riang. Oppsss... sori, agak menghiris

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 11:26 PTG delete

Xsentap.tp ulasan mu terlalu bodoh. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 11:28 PTG delete

Xusahla jual nama nik aziz pula.nama hadi xlaku ker.kahkahkahjahkahkahkajajkahkah. Nik aziz x ajar org wat fitnah mcm hadi fitnah pilkuda tu.dan jg wanrosli walataik fitnah matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 11:30 PTG delete

Owh.ini lah mat nasir yg wanrosli walataik selalu sebut tu. Jarang2 muncul tp sekali muncul pedas. Patutla wanrosli walataik takut sgt dgn mat nasir... Tahniah bro..wanrosli walataik skrg tiap masa ketar lutut dgr nama matnasir...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2017 11:31 PTG delete

Mana wanrosli walataik ni.apa cter nik abodoh kalah teruk kat tempat dia.dah xlaku ke dia tp ada ati nk rampas selangor. Kehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mac 2017 3:17 PG delete

Kita tengok sahaja nanti adakah seminar itu nanti akan memuji atau memaki semua points saya di atas termasuk betapa tepatnya arwah TGNA tidak melantik husang musang dan akta jenayah syariah negeri Kelantan yg diusahakan oleh arwah TGNA.. ataupun tiada langsung perbincangan mengenai topik akta itu kerana bimbang DAP akan berdehem!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 8:59 PG delete

Aik wanrosli. Tak payah maki ala hadi syiah dan tak payah fitnah ala wanrosli walataik ..

Bagi je video bukti2 matsabu tolak hudud .. keh keh keh..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 9:10 PG delete

Klu badut PANtat guna nama arwah tgna kira dibenarkanlah!!!!!
Sampai ada sanggup menipu bermimpi sampai 15kali....ptuiihhhhh
Baik dia guna nama aljuburi alang2 ada yg sanggup berguling2 tgh highway....hehehe

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
22 Mac 2017 11:11 PG delete

Hentikanlah semua andaian yg akhirnya terbukti tanpa fakta dan bertaraf cakapdengar sahaja wanrosli. Kita boleh bila2 sahaja dipanggil pulang ke pangkuanNYA. Aku sebenarnya sedih melihat sikap menegakkan benang basah yg ko pertahankan. Satu perkara yg terang2 fitnah drp ko ialah video matsabu tolak hudud yg sampai skrg gagal ko buktikan. Sebaliknya ko tambah lg dgn fitnah baru iaitu minta kami beri video ttg RM90 yg tidak pernah kami katakan ada. Ko mohon agar ALLAH ampunkan dosa kita semua tp disambung dgn keh keh keh. Begitukah adab berdoa? Kalau betul pun kita membenci seseorg jgnlah fitnah dijadikan sandaran. Kalau betul pun kita menyokong sesorg, jgnlah kejelekannya pun kita sokong. Aku harap sgt sekiranya benar kebenaran yg kita cari, bersikap waraslah. Bukan dgn makian, carutan atau fitnah spt yg x reformist amalkan. Jika diteruskan juga, bimbang nnt semulia mulia makhluk akan jadi sehina hina makhluk. Aku tidak kesah utk terus bertentang pendapat asalkan ketertiban dijaga. Kalau ikut tertibnya, video matsabu patut didahulukan. Mana? Jgn belit lg kerana yg suka membelit itu ular dan jin suka berupa dlm bentuk ular. Wanrosli seekor jin?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 2:42 PTG delete

Patutla wanrosli walataik takut dgn matnasir sbb ayat2 matnasir mmg pedas berfakta.xhairanla kalau wanrosli walataik dengar nama matnasir terus dia cabut lari atau menyorok bwh ketiak....maa berani wanrosli walataik nk jwb.kalau jwb pun dok ulang2 jwpn bodoh. Mmg memalukan pas btl la wanrosli walataik nih..xmalu ka walaun2 lain tgk sikap wanrosli walataik membusukan pas mcm ni.seolah2 semua org pas bodo2 belaka..jwb dgn fakta kalau wanrosli walataik berani..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 4:07 PTG delete

BODOH!!!!
Klu dh tak ada video mat sabun...ko nak tanya bnyk kali buat apa!!??
Sama dgn video rm90juta yg korang war2kan...bagi jer klu ada!!!
Yang sah dan jelas ialah melayu haprak akan tolak ruu355 jika majoriti beruk2 dlmnya menolak.
Nak kata apa...dah dedak babi punca periuk nasi mrk.Semuanya takut dgn mufti dan kaliPah kapir dapigs.
Sah bodoh dan bangang bila tulur dipegang oleh kapir dapigs...

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
22 Mac 2017 4:23 PTG delete

Maki,carut,fitnah. Itu je dlm sel otak saudara? Fahamkan dulu isu baru boleh cerita. Tanya wanrosli apa yg berlaku sebenarnya. Jgn main serbu je,takut kalau2 tertiarap dalam kandang babi. Kecuali saudara mmg jenis binatang tu, mmg sireh pulang kegagang le - sori, kasar sedikit.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 5:15 PTG delete

4.07 dulu wanrosli walataik beria2 kata ada bukti Kukuh video matsabu tolak hudud... Skrg sudah xda la ya..hahahaha.btl lag selama ni fitnah kan kan kan...fitnah kan dosa besar...islam x ajar menfitnah mencarut... Siapa yang kata ada video rm90juta tu???? Xda siapa kata tetiba walaun kata kami kata ada video rm90juta. Fitnah kata org ada video rm90juta la pulak. Berkali2 fitnah ni x igt Allah ke???byk2 istigfar walaun2 ya

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Mac 2017 6:01 PG delete

Seperti yg disarankan oleh mahligai seni yg saya yakin pro PAN, tak perlulah memaki dalam berhujah. Walaupun saya seorang PAS, saya boleh shj ambil perkara2 yg baik dari musuh utk diteladani. Tapi malang sebaliknya pula yg berlaku kpd yg sekapal dgn mahligai seni sendiri. Tapi terpulanglah kpd anda semua. Mahligai seni sedang memerhati! Betul kan MOHD NASIR (Akhirnya terpancul juga warna anda yg sebenar)?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 9:59 PG delete

Aik wanrosli. Tak payah maki ala hadi syiah dan tak payah fitnah ala wanrosli walataik ..

Bagi je video bukti2 matsabu tolak hudud .. keh keh keh..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Mac 2017 9:04 PTG delete

Diharap akan ada juga perbincangan mengenai Sumpah Baiah yg telah dimulakan sendiri oleh TGNA.. tapi takkan lah diorg nak serang arwah TGNA balik ye tak?

Saya sarankan agar tindakan arwah yg bijaksana tidak melantik pengkhianat sbg MB baru akan turut dibincangkan atau dijadikan kertas kerja utama.. berani ke tu?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mac 2017 9:45 PG delete

Aik.seronok wanrosli walataik menfitnah nampak...

Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
24 Mac 2017 7:01 PTG delete

Syukurlah arwah TGNA tidak melantik pengkhianat sebagai pengganti beliau!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 3:53 PTG delete

Hadi letew pengkhianat yek. Hehehe

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
27 Mac 2017 3:06 PG delete

Siti kasim sekutu PAN.. terrrbaekkk

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes