Panas!! : 'Umno cukup gembira dengar ucapan Nik Abduh'

Nik Abduh Nik Abdul AzizNik Abduh Nik Abdul Aziz
Pengakuan terbuka Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz bahawa Pas pada masa ini mengamalkan pendekatan ke arah perpaduan dan kesatuan umat Islam diyakini cukup menggembirakan Umno, kata Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad.
Menurutnya, pendekatan Allahyarham Datuk Dr Haron Din itu sekaligus menyerlahkan sifat Nik Abduh yang dilihat 'tidak berjiwa pejuang dan pembangkang' seperti dimiliki Almarhum ayahnya, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Khalid SamadKhalid Samad"Saya yakin Umno cukup gembira mendengar ucapan Nik Abduh yang sebegini rupa. Yang paling ditakuti Umno adalah kehilangan pemerintahan.
"Maka selagi mana Pas tidak mencabar kedudukan Umno, tiada sebab untuk ditakuti Pas walau betapa pedas kritikannya," tegas beliau dipetik dari artikelnya di akhbar mingguan Amanah keluaran terbaharu.
Nik Abduh dalam Seminar Pemikiran Datuk Dr Haron Din, 25 Februari lalu lebih bersetuju dengan pendekatan Dr Haron Din berbanding cara ayahnya yang berpanjangan bersengketa dengan Umno bagi tujuan menggantikan rejim tersebut.
Bahkan, beliau dalam ucapannya di Dewan Muktamar, Pusat Islam Kuala Lumpur itu turut menjelaskan matlamat utama Pas bukan meruntuhkan Umno tetapi mengukuhkan ummah.
Mengulas lanjut, Khalid berkata, pendekatan yang dipersetujui Nik Abduh itu cenderung mewujudkan suasana adu-domba yang eksklusif dan mengkotak-katikkan masyarakat.
"Ianya tidak inklusif, tidak seperti yang pernah dibawa Pas dahulu di bawah cogan kata 'Pas Untuk Semua.' Pendekatan inklusif inilah pendekatan Almarhum TGNA (Tuan Guru Nik Aziz)," tegasnya lagi yang juga Ahli Parlimen Shah Alam itu.
Dapatkan akhbar Amanah Edisi 41, 5 - 12 Mac di pasaran yang turut memuatkan banyak artikel pimpinan Amanah Nasional serta kolumnis antaranya Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin, Mohamed Hanipa Maidin, Ahmad Lutfi Othman dan Lim Hong Siang.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah
Previous
Next Post »

38 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
4 Mac 2017 10:38 PG delete

Buat apa berjiwa pejuang dan pembangkang jika hanya utk menjadi barua DAP?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 10:43 PG delete

Jgn byk cerita le wan. Video mat sabu tu mana?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 12:14 PTG delete

Barua audi7 mcmna plak.kahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 12:23 PTG delete

Haprak pulak kecewa dengan kenyataan Nik Abduh......kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 12:24 PTG delete

Apa pulak nk kecewa.nama pun nik abodoh mmgla bodoh
Akhakahkahkahkahkahkau

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 1:54 PTG delete

Kalau tak kecewa diam sudah la ni satu Malaysia duk jaja....hebatnya pemimpin PAS.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mac 2017 2:23 PTG delete

Cuba bandingkan ustaz Ahmad awang dan ustaz nik abduh! Siapa agaknya yg lebih dibenci oleh para kafirun dan munafikun?

Cuba jawab MOHD NASIR!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 4:45 PTG delete

Barua amoi chinadoll mcmana plak...hehehee

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 4:52 PTG delete

Takyah kecewalah wahai PANtat dan pgayR oi...
Korang dah dpt mahdey simamak kerala sebagai mentor...kira oklah.Korang dgrlah puas2 ucapan mahdey sementara mnunggu nuar gay kluar penjara...adil kan
Tak puas hati lagi..tak tau ler...
Hehehe..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 5:06 PTG delete

Setakat ini..jarang sekali melihat org2 umno dan pas meroyan mndengar ucapan lawan mrk.Itu tandanya mrk tenang dan sabar dgn segala tohmahan dan fitnah.Tahniah dan syabas!
Yg puak hamba abdi kapir dapigs nie sejak dapigs taja PANtat...meroyan tak tentu pasal dlm bnyk segi.Mcm org gilak talak termasuk kit sial dan mahdey bila menyentuh ttg pas.Dulu mcm celaka jer kutuk dan fitnah org.Baru dgr ucapan dah mcm tercabut dah nyawa mrk...hehehe.Tu baru kjsama dlm kebaikan ummah...klu kjasama politik gerenti ramai yg terus mampus...hehehe

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
4 Mac 2017 6:50 PTG delete

Salam semua,

Sorry busy sikit sekarang.

Korang main barua2 nampak???

Kalau setakat cakap macam tu tak ada hujah dan fakta sampai bila x sudah!!!

Contohnya barua syiah laknatullah perogol macam mana pulak???

Ataupun barua pembuat filem lucah the wolf of the wall street macam mana pulak???

Ataupun barua ulama tunjuk kote dalam fb macam mana pulak???

Ataupun barua dakwaan meluas bekas setiausaha agong pas dato mustafa ali video seks dengan china doll macam mana pulak???

Ataupun sekarang kes hiv akibat homoseksual di kelantan naik mendadak. Jadi barua kerajaan pas kelantan tak reti tadbir negeri kes lgbt meningkat macam mana???

Ulama pun tak boleh kawal lgbt ke???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
4 Mac 2017 6:52 PTG delete

Kalau jaja tu cerita ulama tunjuk kote dalam fb nak buat apa hahaha!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
4 Mac 2017 6:56 PTG delete

Buat apa nak benci2!!!!

Islam tu agama sayang menyayang!!!

Abu ubadah aljarrah sahabat besar rasulullah disayangi ramai walaupun oleh orang kafir!!!

Kalau nik abduh dibenci ianya disebabkan dia bodoh sangat nak mewakili parti babi hahaha!!!

Benda2 haram ni memang ramai benci hahaha!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
4 Mac 2017 7:00 PTG delete

Patutlah walaun suka cakap lucah2 rupa2nya sekarang kes hiv akibat homoseksual di kelantan meningkat mendadak!!!

Ulama apa mentadbir meningkat maksiat ni???

Agaknya masa sekolah tahfiz walaun dilancap ole senior tak???

Itu yang meningkat hiv akibat homoseksual tu hahaha!!!

Sebab sering dilancap senior itu yang tak malu tunjuk kote dalam fb tu walaupun gelar diri sendiri ulama hahahaha!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
4 Mac 2017 7:06 PTG delete

Orang pas meroyan nak lawan dato husam siap bawa bukti palsu rupa2nya pondan tak berani lawan!!!

Ketua penerangan dewan ulama pas cakap sanggup nak berdebat dengan siapa sahaja sekali dr rora sahut cabaran tukar topik!!!

Kau pergi cakap dengan ulama2 pas kote bukan untuk tunjuk dalam fb!!!

Kalau tak berani debat pergi thailand la tukar jantina!!!

Kalau jadi ulama pas kena jadi pondan jugak ke???

Patutlah presiden bergelar presiden sotong!!! Pondan rupanya hahahaha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 8:23 PTG delete

Byk nak kena jwb ni puWAN ROSLIah. Aku minta video mat sabu tu je. Melihat cara puWAN mengelak Soalan2 mudah, teringat pula akan kepondanan beberapa pemimpin PASCAI, risau aku kalau2 dah merebak pada walaun.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 10:18 PTG delete

Ni semua geng2 Azrul memang suka dengan LGBT nih...kahkahkah

Tengok muka dah nak muntah kalau diliwatnya boleh pengsan jadinya.

Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mac 2017 10:18 PTG delete

Sorilah MOHD NASIR.. nobody pun nampaknya tak boleh tolong kamu jawab soalan aku.. amacam?

Soalan aku mudah je sebenarnya.. OK aku tanya sekali lagi tapi dgn nada lain pulak agar si dangkal (nobody) pun senang faham dan cuba menjawab.

Kalau kafirun dan munafikun diberi pilihan, mana satukah ulamak yg digemari mereka? Ustaz Ahmad Awang kah ataupun Ustaz Nik Abduh kah?

Kemudian bila mereka dah bagi jawapan nanti, gunakanlah panduan yg telah diberi oleh Imam Al-Syafe'i dalam menentukan siapakah di antara mereka yg patut jadi pembimbing kpd kaum Muslimin!

Tapi kenapa ekk aku masih rasa kamu berdua tak mampu nak jawab soalan aku di atas kan? Keh keh keh!






Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 10:19 PTG delete

LGBT ni memang suka kotel...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 10:21 PTG delete

Mana dalil yang mengatakan Abu Ubadah aljarrah sahabat besar Rasullullah SAW dan mana dalilnya yang mengatakan beliau disyangi oleh orang kafir?

Suka-suka mung je....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 10:23 PTG delete

Kan aku dah cakap LGBT ni suka sangat dengan kotel dan melancap nih.

Spesis Azrul.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2017 10:26 PTG delete

Husang memang bacul dan pengecut, sekarang terpaksa mintak pertolongan umno untuk menjatuhkan PAS, dah mula cium mulut dah dengan umno sekarang nih..nak harapkan PAN ahli hanya ada berapa kerat..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 12:20 PG delete

Hidup penyamun duit rakyat 2.6b..hidup kawan penyamun 90juta..peduli apa dgn perasuah..peduli 1mdb..peduli gst..peduli minyak naik..peduli nilai matawang jatuh..peduli dgn pengangguran tinggi..asal yg perintah melayu..islam ke?..dasar lebai dedak bangsat..lebai setan

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mac 2017 4:17 PG delete

'Peduli' apa dgn perkasakan undang2 Islam, 'peduli' apa dgn kafirun dan munafikun yg hina ulamak, 'peduli' apa dgn fatwa Islam pun hendak ditapis oleh si kafirun, 'peduli' apa munafikun dan kafirun yg mahu agar ditangkapnya Dr zakir naik, 'peduli' apa dgn lebih 300K Muslim menyokong hendakkan RUU 355, 'peduli' apa dgn kafirun yg terus mengecam RUU 355 walaupun tidak ada kena mengena dgn mereka.

Jahanam punya barua DAP!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 8:01 PG delete

Mrk semua penjilat jobor kapir dapigs dulu kini dan selamanya....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Mac 2017 4:05 PTG delete

Salah tu.sbnrnya ko penjilat dubur hadi pigs walataik wanrosli walaunggas walakontolol. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Mac 2017 4:06 PTG delete

Laaaa
Macai pas suka kena liwart rupanya.agaknya presiden pas liwat macaii pas. Kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 Mac 2017 6:52 PTG delete

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua.

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Mac 2017 12:54 PG delete

Btoi ke walataik walaun wanrosli oi...kalau btl mana bukti video matsabu tolak hudud????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Mac 2017 11:33 PTG delete

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mac 2017 10:29 PTG delete

Betulla kan wanrosli xda video nya kan.astagfirullahal azim.fitnah tu.kan dosa besar kan walataik walaun....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Mac 2017 4:31 PTG delete

Mat Nasir berani ke mintak kat Husang Musang video PAS terima RM 90 juta Keh Keh.. pasti terkedu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2017 11:32 PTG delete

pasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Mac 2017 5:09 PG delete

1. Tak payah menyamar lagi lah Mat Nasir Keh Keh! Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

2. Bagi je video PAS terima RM90 juta tu Mat Nasir! Lembam lah Mat Nasir ni Keh Keh!

3. Ada ke nama Mat sabu disebut dalam doa aku tu Mat Nasir lembam oi? Jawab le jawab Keh Keh!

4. Maka dgn itu marilah kita berdoa lagi dan lagi:

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!
Dasar barua DAP! Keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Mac 2017 9:58 PG delete

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Mac 2017 9:27 PTG delete

Tahniah Mat NASIR kerana percayakan alQuran juga. Cuma mintak kamu tlg bgtahu husang musang akan bahaya fitnah tu! Dan kita bagi masa kpd husang utk videokan bukti yg dia ada (kunonnya)..

AlQuran ada menyebut kewajiban melaksanakan hudud. LKS pula ada menyebut kewajiban menolak hudud. Jadi MOHD NASIR boleh tak tolong bgtahu mana satu pilihan PH? Samada beriman kpd alQuran atau LKS?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 10:39 PG delete

Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 4:11 PTG delete

Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes