Iklan Penaja 1

Rabu, Mac 22, 2017

Panas!! Sikap pengecut kerajaan Kelantan semakin ketara, kata Husam

Husam MusaHusam Musa
Wakil tunggal Amanah di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kelantan Datuk Husam Musa yang tidak diberi peluang berucap sebelum tamat persidangan semalam menganggap kerajaan Kelantan bersikap pengecut.
"Apa yang ditakutkan, jika tiada kelemahan ketara cuba disembunyikan," soal beliau dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.
Menurutnya ini satu yang mendukacitakan kerana menurut amalan biasa Dun, sebelum sesi perbahasan ditutup, Speaker akan memberitahu Dewan atau bertanya bilangan Adun yang masih ingin berucap.
"Ini tidak berlaku. Jam 4.30 semalam, selepas Adun Selising habis berucap, saya bangun untuk berucap tetapi Timbalan Speaker terus menutup persidangan dan tidak pula memberi notis sesi perbahasan telah tamat.
"Pada jam 4.30 petang masih awal untuk ditutup. Ia boleh berlangsung paling kurang, sampai jam 5 petang. Bahkan, Parlimen ada masanya berbahas sampai malam," katanya.
Menurutnya sebagai Adun Amanah tunggal dalam Dewan Undangan Kelantan, peluang perlu diberikan.
"Untuk hanya Adun tunggal Amanah pun tidak berani diberikan, sedapat mungkin kerana saya percaya persidangan Dun Kelantan kali ini akan ditamatkan tengah hari ini.
"Pada hal, lazimnya Dun atau Parlimen bersidang sampai petang," katanya.
Beliau mengecam sikap speaker yang dianggap tidak berbaloi menuntut elaun sehari penuh untuk persidangan dewan.
"Setiap Adun yang menghadiri sidang Dun layak menuntut elaun. Elaun itu untuk persidangan sehari penuh.
"Tetapi atas suka hati Speaker, elaun sehari penuh itu terbayar untuk persidangan separuh hari," katanya.
Menurut Husam sekalipun layak menuntut elaun persidangan, beliau tidak pernah berbuat demikian.
"Apatah lagi dengan persidangan separuh hari seperti hari ini, yang disengajakan.
"Pada hal, keadaan memerlukan persidangan sehari penuh," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah

20 ulasan:

  1. Akhirnya walaun akui xda pun video matsabu tolak hudud... Jelas itu semua fitnah.. Insaflah wahai walataik walaun walakontol.. Selagi pintu taubat masih terbuka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAN dan macai2 dah bertaubat ke?

      Padam
    2. Video yang fitnah PAS nak UG dengan umno ada tak? Bertaubatlah wahai macai2 sekelian.

      Padam
    3. Siapa plak kata ada video pas nk ug...cer pigs tunjuk video org yg kata ada video pas ug tu.bertaubatlah wahai walataik sekalian.kehkehkeh

      Padam
  2. KOTA BHARU: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Datuk Husam Musa diarahkan supaya meninggalkan dewan apabila terus mengganggu Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob membuat penggulungan titah Pemangku Raja, Dr. Tengku Muhammad Fa-Iz Petra.



    Speaker DUN, Datuk Abdullah Ya’ kub mengeluarkan arahan itu setelah bekas Exco Kerajaan Pas Kelantan itu diberi amaran lisan beberapa kali kerana tindakannya mencelah dan melakukan provokasi semasa Ahmad sedang berucap.

    Husam dikatakan tidak berpuas hati dan meminta Ahmad memberi penjelasan mengenai kelayakan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah dan Hubungan Seranta negeri, Datuk Nasuruddin Daud yang bercakap berhubung isu bai’ah dan hukum taklik ketika sesi penggulungan sebelum itu.

    Sementara itu, Ahmad ketika ditemui di luar dewan berkata, tindakan Husam menjadi kesalahan dalam peraturan dewan dan perkara itu tidak sepatutnya berlaku.

    “Hari ini adalah sesi untuk penggulungan dan dia (Husam) tidak sepatutnya mengambil kesempatan. Husam sepatutnya mengambil peluang sekiranya mahu membahaskan titah berkenaan semalam.

    “Setiap ahli dewan sudah dibekalkan buku mengenai peraturan yang perlu dipatuhi dan dia sebagai ADUN sepatutnya tahu perkara itu.

    “Jadi, arahan meminta Husam keluar dewan dibuat mengikut peraturan sedia ada,” katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Manusia yg moralnya rendah akan terkinja2 mcm pondan tua minta dilayan.Bila tak dilayan akan menabur fitnah kononnya dia adalah mangsa keadaan.Itulah dia sikap manusia yg suka mengadu domba yg bernama husam tugu yg amat diagung2kan oleh para pemakan dedak babi kapir dapigs...ptuiiihhhhh

      Padam
    2. Wanrosli walataik kata org fitnah. Fitnah matsabu tolak hudud tu mana video nya???

      Padam
  3. Babi ada kapir tak kapir ke?

    BalasPadam
  4. Kalau husang musang tidak pengecut pasti beliau tidak menggunakan nama Yusuff Qardawi utk melengah2kan debat dengan ustaz Nasarudin Daud.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah datang kenapa tak bagi debat aritu. tapi di halau balik pulak. Pengecut la tu

      Padam
    2. Dlm sidang dun klntn pun xkasi husang berucap...apa pas takut sgt dgn usang ni.kata usang kuasa 10 tp tgk skrg mmg btl usang ada kuasa 10..semua pemimpin pas kecut telur dgn usam

      Padam
  5. What? Husam musa lengah2kan debat dgn Nasruddin? Byk masalah ko ni wanrosli. Dah terbelit pun masih nak membelit ke? Bila menipu pun tak pernah rasa bersalah, kuat makihamun tapi nasihat org jgn makihamun, suka melabel tapi tetap tuduh org lain yg melabel, dah tertangkap suka buat fitnah tapi terus cuba bawa watak suci. Tolong le, kebangangan tahap apa ni?

    BalasPadam
  6. Wanrosli walataik. Cuba tunjuk bijak sikit.ni asyik2 tunjuk bodoh aje mcm budak tadika plak...kehkehkeh

    BalasPadam
  7. Yang pengecut sebenarnya si husang bertugu musang, menggunakan nama ATGNA untuk kepentingan peribadi dan dalam masa yang sama si tugu ni memperlekehkan ATGNA dengan sumpah bai'ah, ATGNA dah kembali ke rahmatullah tapi si tugu ni masih lagi bertemu dengan ATGNA sebanyak 15 kali......kahkahkahkah...lawak, lawak bodoh....macai2 kat sini dah sama bodoh dengan si tugu nih......kehkehkehkeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas yg lari dr husam.ajak debat pun takut, suruh saman husam pun takut,dlm dun pun takut husam bsuara maka halau husam pastu kata husam pengecut??? Ang mabuk ketum ka walaunwalataikcirit....atau mabuk mkn taik hadi pil kuda. Kehkehkeh

      Padam
  8. Kalau husam berani ajak debat di majlis ceramah memang tak betullah otak beliau.. ustaz nasaruddin daud ajak berdebat dia berdalih petik nama Yusof Qardawi lah bagai.. Saya cuma bimbang dalam mimpi dia ajak debat sbb boleh dia petik nama arwah TGNA pulak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aik seronok wanrosli nampak..

      Kehkehkehkehkeh

      Padam
  9. Dalam mimpi jumpa org yg disanjung.. di luar mimpi pertikai apa yg dibuat oleh org yg disanjung.. pura2 kuat sangat ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blh x walakontol wanrosli jgn tunjuk bodoh kat sini...kitorg mmg dh tau wanrosli walataik tu bodoh... Kehkehkeh

      Padam
    2. Akurlah bahawa husam telah mempertikaikan sumpah baiah hingga dibawa kpd pengetahuan Yusoff Qardawi.. lepas tu buat seminar pemikiran TGNA yg telah dipertikaikan oleh husam sendiri..
      Lawak politikus husam ni..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive