Panas!! Sikap pengecut kerajaan Kelantan semakin ketara, kata Husam

Husam MusaHusam Musa
Wakil tunggal Amanah di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kelantan Datuk Husam Musa yang tidak diberi peluang berucap sebelum tamat persidangan semalam menganggap kerajaan Kelantan bersikap pengecut.
"Apa yang ditakutkan, jika tiada kelemahan ketara cuba disembunyikan," soal beliau dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.
Menurutnya ini satu yang mendukacitakan kerana menurut amalan biasa Dun, sebelum sesi perbahasan ditutup, Speaker akan memberitahu Dewan atau bertanya bilangan Adun yang masih ingin berucap.
"Ini tidak berlaku. Jam 4.30 semalam, selepas Adun Selising habis berucap, saya bangun untuk berucap tetapi Timbalan Speaker terus menutup persidangan dan tidak pula memberi notis sesi perbahasan telah tamat.
"Pada jam 4.30 petang masih awal untuk ditutup. Ia boleh berlangsung paling kurang, sampai jam 5 petang. Bahkan, Parlimen ada masanya berbahas sampai malam," katanya.
Menurutnya sebagai Adun Amanah tunggal dalam Dewan Undangan Kelantan, peluang perlu diberikan.
"Untuk hanya Adun tunggal Amanah pun tidak berani diberikan, sedapat mungkin kerana saya percaya persidangan Dun Kelantan kali ini akan ditamatkan tengah hari ini.
"Pada hal, lazimnya Dun atau Parlimen bersidang sampai petang," katanya.
Beliau mengecam sikap speaker yang dianggap tidak berbaloi menuntut elaun sehari penuh untuk persidangan dewan.
"Setiap Adun yang menghadiri sidang Dun layak menuntut elaun. Elaun itu untuk persidangan sehari penuh.
"Tetapi atas suka hati Speaker, elaun sehari penuh itu terbayar untuk persidangan separuh hari," katanya.
Menurut Husam sekalipun layak menuntut elaun persidangan, beliau tidak pernah berbuat demikian.
"Apatah lagi dengan persidangan separuh hari seperti hari ini, yang disengajakan.
"Pada hal, keadaan memerlukan persidangan sehari penuh," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah
Previous
Next Post »

20 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 5:17 PTG delete

Akhirnya walaun akui xda pun video matsabu tolak hudud... Jelas itu semua fitnah.. Insaflah wahai walataik walaun walakontol.. Selagi pintu taubat masih terbuka..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 8:18 PTG delete

KOTA BHARU: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Datuk Husam Musa diarahkan supaya meninggalkan dewan apabila terus mengganggu Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob membuat penggulungan titah Pemangku Raja, Dr. Tengku Muhammad Fa-Iz Petra.



Speaker DUN, Datuk Abdullah Ya’ kub mengeluarkan arahan itu setelah bekas Exco Kerajaan Pas Kelantan itu diberi amaran lisan beberapa kali kerana tindakannya mencelah dan melakukan provokasi semasa Ahmad sedang berucap.

Husam dikatakan tidak berpuas hati dan meminta Ahmad memberi penjelasan mengenai kelayakan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah dan Hubungan Seranta negeri, Datuk Nasuruddin Daud yang bercakap berhubung isu bai’ah dan hukum taklik ketika sesi penggulungan sebelum itu.

Sementara itu, Ahmad ketika ditemui di luar dewan berkata, tindakan Husam menjadi kesalahan dalam peraturan dewan dan perkara itu tidak sepatutnya berlaku.

“Hari ini adalah sesi untuk penggulungan dan dia (Husam) tidak sepatutnya mengambil kesempatan. Husam sepatutnya mengambil peluang sekiranya mahu membahaskan titah berkenaan semalam.

“Setiap ahli dewan sudah dibekalkan buku mengenai peraturan yang perlu dipatuhi dan dia sebagai ADUN sepatutnya tahu perkara itu.

“Jadi, arahan meminta Husam keluar dewan dibuat mengikut peraturan sedia ada,” katanya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 8:19 PTG delete

PAN dan macai2 dah bertaubat ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2017 8:22 PTG delete

Video yang fitnah PAS nak UG dengan umno ada tak? Bertaubatlah wahai macai2 sekelian.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 12:32 PG delete

Manusia yg moralnya rendah akan terkinja2 mcm pondan tua minta dilayan.Bila tak dilayan akan menabur fitnah kononnya dia adalah mangsa keadaan.Itulah dia sikap manusia yg suka mengadu domba yg bernama husam tugu yg amat diagung2kan oleh para pemakan dedak babi kapir dapigs...ptuiiihhhhh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 1:23 PG delete

Babi ada kapir tak kapir ke?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Mac 2017 5:54 PG delete

Kalau husang musang tidak pengecut pasti beliau tidak menggunakan nama Yusuff Qardawi utk melengah2kan debat dengan ustaz Nasarudin Daud.

Reply
avatar
ikan
AUTHOR
23 Mac 2017 8:30 PG delete

dah datang kenapa tak bagi debat aritu. tapi di halau balik pulak. Pengecut la tu

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 9:42 PG delete

What? Husam musa lengah2kan debat dgn Nasruddin? Byk masalah ko ni wanrosli. Dah terbelit pun masih nak membelit ke? Bila menipu pun tak pernah rasa bersalah, kuat makihamun tapi nasihat org jgn makihamun, suka melabel tapi tetap tuduh org lain yg melabel, dah tertangkap suka buat fitnah tapi terus cuba bawa watak suci. Tolong le, kebangangan tahap apa ni?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 10:01 PG delete

Siapa plak kata ada video pas nk ug...cer pigs tunjuk video org yg kata ada video pas ug tu.bertaubatlah wahai walataik sekalian.kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 10:02 PG delete

Wanrosli walataik kata org fitnah. Fitnah matsabu tolak hudud tu mana video nya???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 10:03 PG delete

Wanrosli walataik. Cuba tunjuk bijak sikit.ni asyik2 tunjuk bodoh aje mcm budak tadika plak...kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 10:05 PG delete

Dlm sidang dun klntn pun xkasi husang berucap...apa pas takut sgt dgn usang ni.kata usang kuasa 10 tp tgk skrg mmg btl usang ada kuasa 10..semua pemimpin pas kecut telur dgn usam

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 11:30 PG delete

Yang pengecut sebenarnya si husang bertugu musang, menggunakan nama ATGNA untuk kepentingan peribadi dan dalam masa yang sama si tugu ni memperlekehkan ATGNA dengan sumpah bai'ah, ATGNA dah kembali ke rahmatullah tapi si tugu ni masih lagi bertemu dengan ATGNA sebanyak 15 kali......kahkahkahkah...lawak, lawak bodoh....macai2 kat sini dah sama bodoh dengan si tugu nih......kehkehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2017 12:15 PTG delete

Pas yg lari dr husam.ajak debat pun takut, suruh saman husam pun takut,dlm dun pun takut husam bsuara maka halau husam pastu kata husam pengecut??? Ang mabuk ketum ka walaunwalataikcirit....atau mabuk mkn taik hadi pil kuda. Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Mac 2017 8:44 PTG delete

Kalau husam berani ajak debat di majlis ceramah memang tak betullah otak beliau.. ustaz nasaruddin daud ajak berdebat dia berdalih petik nama Yusof Qardawi lah bagai.. Saya cuma bimbang dalam mimpi dia ajak debat sbb boleh dia petik nama arwah TGNA pulak..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mac 2017 9:43 PG delete

Aik seronok wanrosli nampak..

Kehkehkehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
24 Mac 2017 6:59 PTG delete

Dalam mimpi jumpa org yg disanjung.. di luar mimpi pertikai apa yg dibuat oleh org yg disanjung.. pura2 kuat sangat ni..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 11:34 PG delete

Blh x walakontol wanrosli jgn tunjuk bodoh kat sini...kitorg mmg dh tau wanrosli walataik tu bodoh... Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 Mac 2017 7:55 PTG delete

Akurlah bahawa husam telah mempertikaikan sumpah baiah hingga dibawa kpd pengetahuan Yusoff Qardawi.. lepas tu buat seminar pemikiran TGNA yg telah dipertikaikan oleh husam sendiri..
Lawak politikus husam ni..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes