Panas!! : PKR kata manifesto Pas jangka pendek

Azan Ismail



KUALA TERENGGANU - Manifesto awal Pas Terengganu yang diumumkan di Kampung Raja, Besut minggu lepas disifatkan seolah-olah menyamai janji Pas untuk melunaskan janji kepada rakyat pada PRU 1999.

Pengerusi PKR Terengganu, Azan Ismail berkata, lima manifesto tersebut juga lebih bersifat fokus kecil dan tertumpu penyelesaian jangka pendek dan berpendapat, ia boleh diperbaiki ke arah mewujudkan skop lebih besar selari dengan status Terengganu sebagai sebuah negeri yang pernah menjadi negeri terkaya dalam negara sebelum ini.

“Saya harap pimpinan Pas akan mengeluarkan satu manifesto yang lebih besar skopnya daripada apa yang telah diumumkan sebab lima perkara yang diumumkan nampaknya seolah-olah manifesto yang diletak semula untuk menunjukkan kesungguhan Pas untuk laksanakan janji tahun 1999 dulu. 

“Kalau mengambil kira keperluan baru di zaman tahun 2017-2027, saya rasa keperluan di negeri Terengganu adalah berbeza,” katanya, di sini.

Pas Terengganu mendedahkan lima manifesto awal dalam usaha menawan negeri itu pada PRU14 antaranya pemberian satu lot tapak rumah bagi setiap rakyat, pemberian geran tanah kekal, caj percuma rawatan di wad kelas tiga di semua hospital kerajaan, peruntukkan RM300 untuk golongan muda mendapatkan lesen motosikal dan karnival kahwin kali pertama secara percuma di setiap Dun. 

Azan bagaimanapun tidak menolak lima manifesto awal itu berkemungkinan strategi Pas untuk mendapatkan maklum balas dan pandangan rakyat, namun menggambarkan tindakan itu tidak sesuai berikutan Pas pernah menjadi kerajaan yang sudah tentu arif terhadap keperluan dan kehendak rakyat.

“Parti-parti yang lain itu bolehlah kata menunggu respons daripada awam untuk membentuk manifesto tetapi parti-parti besar tidak perlu menunggu pandangan orang ramai terutama yang pernah jadi kerajaan atau kerajaan sekarang. 

“BN adalah kerajaan, sepatutnya tidak perlu menunggu respons awam dan Pas yang pernah jadi kerajaan sepatutnya ada mekanisme untuk memahaminya,” katanya
Mengulas lanjut, Azan yang juga Adun Bandar bagaimanapun turut mencadangkan kerajaan mahupun pembangkang menawarkan manifesto yang boleh memberi penyelesaian jangka masa panjang terhadap masalah yang sedang berkembang di negeri ini sejak 10 tahun lalu.

Paling mustahak katanya, semua pihak perlu melihat kepada kedudukan ekonomi secara menyeluruh apatah lagi dengan peratusan agak tinggi rakyat Terengganu bermasalah dalam pengurusan kewangan rumah tangga.

Beliau berkata, keadaan itu turut mempengaruhi masalah kuasa beli sangat rendah sehingga produk di negeri ini tidak dapat dijual dengan baik dengan kadar untung yang baik, selain aktiviti harian yang turut menekan harga menjadi mahal, kos perkhidmatan meningkat, tiada mekanisme kawalan hartanah dan jurang pengangguran semakin besar.
“Sehingga kini tidak nampak ada satu pelan penyelesaian jangka panjang. Sekiranya kita tidak mengemukakan pelan penyelesaian jangka panjang, kita bimbang keluk (carta aliran) ekonomi di Terengganu melengkung ke bawah. Sekarang ini, memang sedang melengkung ke bawah. Kita bimbang perkara ini makin menjunam,” katanya. 

Jelasnya, keadaan itu turut berpunca dari sudut lokasi berikutan Terengganu berada di tengah-tengah antara Kelantan dan Pahang yang menyebabkannya ‘terperangkap’ dalam pembangunan pesat di kedua-dua negeri tersebut.

Beliau sehubungan itu turut mencadangkan manifesto sepatutnya menjurus ke arah menyelesaikan ‘perangkap’ terbabit sambil memberitahu pihaknya akan melancarkan manifesto bersama melibatkan parti-parti Pakatan Harapan Terengganu dan juga Bersatu Terengganu secepat mungkin.

sh

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah
Previous
Next Post »

33 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Mac 2017 6:03 PTG delete

Ahak..ahak
Gelihati aku memandang puak lgbt nie...hehehe
Apa2 pon biarlah mrk dgn dunia mrk..
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Mac 2017 6:42 PTG delete

Nak panjang sampai bila? Tak ingat ke dunia dah nak berakhir?

Liberal sungguh liberalisma.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Mac 2017 7:33 PTG delete

Nak bertanya dgn mana2 pihak yg mengetahui perjanjian sebenar kementerian pndidikan era tsmuhdin yasin dgn YTL ttg perkhidmatan bestari.net.
Dikhabarkan sekolah yg mggunakan perkhidmatan bestari.net membayar rm599 sebulan dgn pelan data cuma 2GB.Jika benar...mmg berat sblh perjanjian tersebut.
Patut pon para guru mengadu perkhidmatan mrk sangat perlahan dan ada kalanya tiada langsung.
Adakah ini satu lagi perjanjian bodoh dan bangang era mahdey yg menguntungkan waris..proksi dan kroni mrk spt perjanjian konsesi tol dan ipp.
Harap ada yg berani mendedahkan pembaziran wang rakyat mll perjanjian berat sblh sebegini.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Mac 2017 7:36 PTG delete

Bayangkan berapa ribu buah sekolah di malaysia?
Jika benar...patutlah org tua bersungguh2 nak berkuasa semula sehingga sanggup comolot dgn kit sial.
Semuanya demi kuasa wang utk waris..proksi dan kroni.

Reply
avatar
mahligai seni
AUTHOR
8 Mac 2017 11:33 PTG delete

Assalamualaikum wbt. Semakin payah nampaknya untuk kami meneliti hujah yang berwibawa, yang diatur dengan bahasa yang sopan. Kebanyakan komentator lebih suka memaki hamun dan mencarut. Adakah komentator itu lupa bahawa kata-kata mereka itu dihitung oleh malaikat di kiri dan kanan mereka? Semoga Allah SWT menunjukkan mereka jalan yang benar dan berhujah dengan rasional serta baik aturan bahasanya. Amin.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Mac 2017 9:09 PG delete

Patut le muhyidin kena pecat. Mana boleh satu kabinet dgn najib dan para menteri dan timbalannya yg terkenal jujur, Amanah, prihatin dgn nasib rakyat, popular seantero dunia kerana zuhud, tidak pernah menipu rakyat,... Tak tertulis rasanya kehebatan Mereka. Bodoh le siapa yg menentang mereka. Bersyukurlah kita semua dan wajib rasanya kita kekalkan pemerintahan ini kerana hidup kita pun nmpknya Semakin hari semakin senang. Harga barang semakin mesra rakyat. Anak2 kita yg belajar kat PPT semuanya dpt biasiswa. Peluang kerja melambak lambak. Harga petrol pun murah sesuai le dgn status sebagai negara pengeluar. Kadar jenayah maintain rendah. Jarang2 kita dengar kes bunuh, samun dsbnya. Tolong le jgn sokong pembangkang. Mereka ni kalau dpt kuasa, habis le negara kita. Kat penang azan sudah tidak kedengaran lg. Fatwa pulak kena tapis. Akan jahanam nnt GLC2 melayu kita seperti tabung haji, mara dan felda. Confirm DAP akan jadi PM sebab bilangan mereka ramai. Rasa2nya, 80% penduduk Malaysia ni bangsa Cina, dah le tu, mereka pulak bertanding dekat 200 kerusi Parlimen. Oleh Itu, marilah kita bersama sama berjuang mempertahankan kerajaan yg sedia ada ini kerana seorg doktor pernah berkata, "setiap butir beras yg dimakan keluarganya adalah pemberian UMNO dan seorang lg manusia dari Kepong (yg isterinya dpt pangkat besar baru2 ni) pula sanggup mati kerana najib. Ayoh, semua pastikan kita terus diperintah mereka smpi kiamat. Dan pastikan jugak kita ada no. Keahlian parti sahabat mereka yakni PAS utk pengesahan tempat di syurga nanti.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
9 Mac 2017 9:31 PG delete

Tak kan kita nak LKS jadi TPM! Tak rela!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
9 Mac 2017 9:33 PG delete

Dalam tak jadi TPM lagi pun anak dia dah punyai kelayakan tapis fatwa org Islam; cer bayangkan jika dah jadi TPM?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Mac 2017 9:41 PG delete

Ada wan rosli, dah hantar belum video tu? Apa jenis manusia ko ni. Lama sgt dah tunggu ni.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Mac 2017 9:54 PG delete

Yeke wanrosli. Mana Video matsabu tolak hudud tu yea???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Mac 2017 9:55 PG delete

Wanrosli kecut telo.mana berani.sama dgn olammak sekor tu beria2 nk sekeh mufti last2 menyembah mufti. Kahkahjahjahjau

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Mac 2017 10:07 PG delete

Wanrosli, Aku mmg nak sokong ko dan para walaun yg lain kat sini tp bg le aku video tu. Aku nak buat modal utk serang mereka yg pro pakatan harapan. Ada ke tak video tu? Lately, aku Nmpk ko mcm takut2 je nak hantar komen Kat sini. Jgn mcm tu, share je video tu dgn kami, semua settle. Nnt lama2 org panggil ko pondan pulak. Tolong ye wanrosli, video tu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Mac 2017 10:19 PG delete

Kafir ni mana tahu halal dan haram, yang diharamkan dihalalkannya, macamana kafir nak pimpin umat Islam sedangkan Al Quran dah berkali-kali memberi amaran kepada uamt Islam agar jangan diambil dari kalangan kafir sebagai pemimpin.

Lim Kit Siang ada anak yang terpalit dengan rasuah dan ada pulak cucu yang terpalit dengan masalah moral, meraba ikut suka dia je, pasal bapak dia pemimpin dan atuk dia pun pemimpin yang tak pernah mengharamkam apa yang diharamkan. Itulah sifat kafirun dan disokong pulak oleh munafikun.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
9 Mac 2017 10:20 PG delete

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua.

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Mac 2017 9:59 PG delete

Berpusing2 ayat wanrosli tp xjwb soalan xda guna nya....soalan mudah pun xreti nk jwb lagi mau pusing2 fitnah. MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD???????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Mac 2017 10:00 PG delete

Yeke wanrosli. Tp mana video matsabu tolak hudud tu?????ckp kosong je kambing pun geleng kepala kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Mac 2017 10:01 PG delete

Puak pigs lagi la gelihati.nama pun pigs nkahkahjahjay pigs merompak balak.kahkahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Mac 2017 10:02 PG delete

Betul tu pjg lgi keris hadi potong kek.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Mac 2017 10:47 PTG delete

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mac 2017 10:23 PTG delete

xda video nya kan. Wanrosli penfitnah kan???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Mac 2017 6:56 PG delete

Keh Keh Mat Nasir masih tak puas hati.. istighfar tuan jiwa pasti tenang!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mac 2017 9:08 PG delete

Jgnla bagi alasan bodoh wanrosli. Masih igt ke dulu dok canang kecoh2 kata matsabu tolak hudud ada bukti jelas video matsabu mengatakan tolak hudud.lepas tu puas aku minta bukti video maka setelah puas wanrosli menggelupur maka wanrosli kasi satu video. Maka wanrosli melompat kegembiraan konon dah antar bukti tp bila aku buka video tu maka hanya ada gambar matsabu bersama pimpinan ph ulasan pulak drp temubual dan ulasan drp macai pas dan iskandar samad.suara matsabu sepatah pun xda mcmmana blh kata matsabu tolak hudud.. Jelas video fitnah sesuai utk golongan2 bodoh mcm wanrosli. Lepastu aku minta lagi smpi lah sekarang wanrosli masih menggelupur kepanasan.. So aku x berputus asa masih menanti MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD TU WANROSLI??????!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Mac 2017 10:03 PG delete

Tok sah menyamar lah Mat Nasir.. Jom sama2 berdoa spt di bawah:

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mac 2017 4:04 PTG delete

Buat pengetahuan wanroslimatnasir. ALLAH Xkan ampunkan dosa penfitnah selagi tidak minta maaf pada org yg difitnah.Dosa fitnah wanroslimatnasir pd matsabu tetap terus sbg dosa fitnah.....bertaubatlah wahai wanroslimatnasir..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Mac 2017 4:23 PTG delete

Mat Nasir malu ke nak mintak kat Husang bulu Musang video PAS terima RM90 juta Keh Keh!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2017 11:25 PTG delete

pasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Mac 2017 5:07 PG delete

1. Tak payah menyamar lagi lah Mat Nasir Keh Keh! Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

2. Bagi je video PAS terima RM90 juta tu Mat Nasir! Lembam lah Mat Nasir ni Keh Keh!

3. Ada ke nama Mat sabu disebut dalam doa aku tu Mat Nasir lembam oi? Jawab le jawab Keh Keh!

4. Maka dgn itu marilah kita berdoa lagi dan lagi:

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!
Dasar barua DAP! Keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2017 9:25 PG delete

Laaaaa.kan dah kata xda video 90juta.xda sape sebut pun ada video 90juta....tp wanrosli sebut ada video matsabu tolak hudud mana video nya. Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Mac 2017 5:12 PG delete

Mana video husang 90 juta? Fitnah le tew..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 10:34 PG delete

Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 4:10 PTG delete

Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 8:39 PTG delete

Laaaaaa bodohnya walakontol wanrosli walataik ni.tu la dulu masa kecik2 mak bapak suruh p sekolah tp malas.bila dah besar jd bodoh salahkan cina pula.kami faham tahap kebodohan dan kebebalan wanrosli. Meh baca lg pelan2 nooo.
Laaa xkan walataik wanrosli sorg pun xreti membaca. Meh baca lg pelan2
Pasal video 90juta tu sila baca.jgn malas baca nt jd bodoh salahkan dap pula.
Oleh kerana walaunggas walakontolol walataik pas sekor tu xfhm.aku terpaksa post lg.sila baca ya walataik. Jgn malas membaca nt jd bodoh salahkan cina pulak
Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 10:27 PTG delete

Selagi takde video RM90 juta, hanya PAN je yg masih percaya kat husang musang ni! Keh keh..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes