Khamis, Mac 16, 2017

Panas!! Parti Pas sekarang buat kerja Umno

Datuk Dr. Mujahid Yusof RawaDatuk Dr. Mujahid Yusof RawaTanpa menyatakan nama Pas, Datuk Dr Mujahid Yusoff Rawa menyebut tentang adanya parti cenderung menjadi penyambung politik fitnah yang lazim dilakukan Umno-BN sebelum ini.
"Yang ceramah ke hulu, ke hilir cakap DAP rasis, anti Islam, anti Melayu dulu Umno tapi sekarang ada satu parti itu, dia yang ulang apa yang pernah Umno sebut.
"Parti itu sekarang buat kerja yang Umno dulu buat," tegasnya dalam ceramah di Pekan Bukit Jenun, Pendang di Kedah malam tadi.
Menurutnya, parti berkenaan juga berkecuali terhadap usul Bajet 2017 ketika parti pembangkang lain iaitu Amanah, DAP dan PKR mengambil keputusan menolak.
"Ada satu parti ini kita pun tak tahu dia duduk mana. Sini pun tak, sana pun tak. Dalam Parlimen kita tolak bajet, tapi ada satu parti ambil sikap berkecuali.
"Dia bimbang bagaimana pegawai kerajaan nak dibayar gaji walhal parti itu pembangkang, macamlah dia kerajaan. Kita bercakap tentang RM42 bilion, RM2.6 bilion masuk poket Perdana Menteri.
"Bagi kami tak masuk akal nak minta lebih RM200 bilion tapi RM42 bilion hilang tak beritahu pergi mana," bidasnya.
Sikap pemimpin parti berkenaan juga dipertikai apabila kerap kali hadir dalam majlis disertai pemimpin Umno walaupun mendakwa kononnya menolak rejim itu.
"Ada satu parti ni kita tanya hang (kamu) nak lawan (Umno-BN) ke tak mahu? 'Aku lawan' tapi sedondon tengok sekali dalam kata habis melawan Umno," ujarnya.
Dr Mujahid yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar turut memberitahu sidang Dewan Rakyat akan datang bakal menyentuh isu dakwaan pemimpin tertinggi sebuah parti yang menerima RM90 juta daripada Perdana Menteri.
"Ada soalan YB Hanipa kawan saya (Ahli Parlimen) dari Sepang. Khamis (9 Mac lalu) punya soalan, keluar (giliran) nombor 20, minta SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) ambil tindakan ke atas dakwaan sebuah parti yang menerima RM90 juta.
"Benda soal dalam Parlimen, dia (kerajaan) mesti jawab pasal dah naik (Aturan Urusan Mesyuarat). Kalau Datuk Husam (Penasihat Amanah Kelantan) dakwa RM90 juta masuk dalam akaun Affin Bank, saya minta presiden parti itu saman Husam kerana memalukan parti Islam terbesar itu," ujarnya.
Sehubungan itu, Dr Mujahid mengingatkan rakyat yang akan keluar mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan datang sebenarnya tiada pilihan dengan segala kebobrokan rejim Umno-BN pada masa ini.
"Datanglah empat, 10 parti tapi hakikatnya pengundi seluruh negara hanya ada dua pilihan: Undi BN atau undi Pakatan Harapan dan Bersatu.
"Mungkin kalau BN menang, dia seronok kasi naik lagi GST. Bila dia (BN) menang lagi, semua subsidi habis ditarik balik. Rakyat tanggung dua perkara. GST naik dan harga barang semakin naik sebab tiada lagi bantuan subsidi daripada kerajaan," tambahnya lagi.
Ceramah Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu turut dihadiri Pengerusi Amanah Kedah, Datuk Dr Ismail Salleh; Pengerusi DAP Kedah, Tan Kok Yew; Timbalan Pengerusi Bersatu Kedah, Mejar (B) Annuar Abd Hamid dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Lunas, Azman Nasrudin.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah

33 ulasan:

  1. Ada sesiapa dengar tak husang musang dengan Mat sabu war2kan nak amik Kelantan?

    PAN buat kerja sape pulak macam tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkahkah.korang tgkla wanrosli. Udah citer war2 pulak....star war ke.kahkahkah.tp mana video matsabu tolak hudud tu ya.kahkahkay

      Padam
  2. PAN lah yang jadi peyambung lidah umno, bukan setakat umno je kerja kafir DAPigs pun mereka sanggup jadi keldai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pigs lah penyambung lidah umno sbb smpi skrg fitnah matsabu tolak hudud tu xda pun bukti video nya....

      Padam
    2. Keja nkau ni nk putar alam jer

      Padam
  3. Kepada wanrosli dan walataik kaki fitnah renungkanlah hadis ini.

    Hadits Abudaud 3705

    حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ فَارِسٍ حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي مَرْيَمَ أَخْبَرَنَا ابْنُ فَرُّوخَ أَخْبَرَنِي أُسَامَةُ بْنُ زَيْدٍ أَخْبَرَنِي ابْنٌ لِقَبِيصَةَ بْنِ ذُؤَيْبٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ قَالَ حُذَيْفَةُ بْنُ الْيَمَانِ وَاللَّهِ مَا أَدْرِي أَنَسِيَ أَصْحَابِي أَمْ تَنَاسَوْا وَاللَّهِ مَا تَرَكَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ قَائِدِ فِتْنَةٍ إِلَى أَنْ تَنْقَضِيَ الدُّنْيَا يَبْلُغُ مَنْ مَعَهُ ثَلَاثَ مِائَةٍ فَصَاعِدًا إِلَّا قَدْ سَمَّاهُ لَنَا بِاسْمِهِ وَاسْمِ أَبِيهِ وَاسْمِ قَبِيلَتِهِ

    Rasulullah tak pernah meninggalkan penyeru fitnah hingga berakhirnya masa kehidupan dunia, yg jumlahlah lebih dari tiga ratus orang kecuali beliau menyebutkan kepada kami akan namanya, nama bapak & kabilahnya. [HR. Abudaud No.3705]

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan baca lagi ni wahai wanrosli dan para walataik yg suka menfitnah

      Hadis Huzaifah r.a katanya: Aku telah mendengar Rasullullah s.a.w bersabda: "Tidak masuk Syurga orang yang suka menabur fitnah".

      Padam
    2. Hadis ni sesuai untuk kamu dan PAN laaa.....kahkahkahkah

      Padam
    3. Bagus sekurang2nya MOHD NASIR percayakan juga hadis2 dan mungkin husang musang boleh ambil iktibar kerana FITNAH RM90 juta, FITNAH anak arwah TGNA dan FITNAH arwah TGNA itu sendiri nak masuk PAN, FITNAH mimpikan arwah TGNA sebanyak 15 kali, FITNAH PAS balun balak, FITNAH PAS UG dgn UMNO dan lagi dan lagi..

      Dari sudut lain pula, agak2 MOHD NASIR nak tunjukkan jugak tak ayat2 al Quran mengenai sikap mengambil kafirun sebagai pemimpin?

      Padam
  4. Jangan jer jadi hamba abdi kapir dapigs udah ler....hehehe
    Mufti pon terpaksa ikut fatwa kapir dapigs...ptuiiihhhh

    BalasPadam
  5. Fitnah lg. Ayat2 taik walataik.

    BalasPadam
  6. Lebai bangsat..kerja menipu org kampong..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooooo....ni bukan fitnah tau, ni adalah kenyataan walaupun ianya bukan betul....

      Padam
    2. Apa kurangnya pelakon video besi yg cuak bersumpah laknat sampai tertinggal jam omega...tak ngaku!!!
      Pengikut bodoh berguling2 tgh jln raya menyembahnya...ptuiihhh!!!

      Padam
    3. Siapa jam omega tu..ramai org pakai jam org. Wanrosli pun pakai jam omega tiruan china.kahkahkah

      Padam
  7. Bagus sekurang2nya MOHD NASIR percayakan juga hadis2 dan mungkin husang musang boleh ambil iktibar kerana FITNAH RM90 juta, FITNAH anak arwah TGNA dan FITNAH arwah TGNA itu sendiri nak masuk PAN, FITNAH mimpikan arwah TGNA sebanyak 15 kali, FITNAH PAS balun balak, FITNAH PAS UG dgn UMNO dan lagi dan lagi..

    Dari sudut lain pula, agak2 MOHD NASIR nak tunjukkan jugak tak ayat2 al Quran mengenai sikap mengambil kafirun sebagai pemimpin?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laa.. mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

      Padam
    2. Kalau percaya hadis dan alquran tp x ikut suruhan Allah xda gunanya wanrosli. Eloklah wanrosli bertaubat sbb fitnah tu dosa besar.mana ada video rm90juta tu wanrosli. Yg kami tgu mana video matsabu tolak hudud tu???

      Padam
    3. Tahniah Mat NASIR kerana percayakan alQuran juga. Cuma mintak kamu tlg bgtahu husang musang akan bahaya fitnah tu! Dan kita bagi masa kpd husang utk videokan bukti yg dia ada (kunonnya)..

      AlQuran ada menyebut kewajiban melaksanakan hudud. LKS pula ada menyebut kewajiban menolak hudud. Jadi MOHD NASIR boleh tak tolong bgtahu mana satu pilihan PH? Samada beriman kpd alQuran atau LKS?

      Padam
    4. Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
      Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

      Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    5. Laa.. mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

      Padam
    6. Wanrosli walataik dah xda modal. Kikikiki
      Laa.. mana video matsabu tolak hudud tu Wanrosli walataik ? Fitnah macam hadi le tew!

      Padam
    7. Laa.. mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

      Padam
    8. Laaaa bodoh tara mana wanrosli ni.meh baca lagi
      Pasal video 90juta tu sila baca.jgn malas baca nt jd bodoh salahkan dap pula.
      Oleh kerana walaunggas walakontolol walataik pas sekor tu xfhm.aku terpaksa post lg.sila baca ya walataik. Jgn malas membaca nt jd bodoh salahkan cina pulak
      Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
      Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
      Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

      Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    9. Selagi takde video RM90 juta, hanya PAN je yg masih percaya kat husang musang ni! Keh keh..

      Padam
    10. Xfaham masih ada manusia sebodoh wanrosli. Igtkan manusia sebodoh wanrosli walataik dah pupus. Kakakah.apabila kita dh bgtau jwpn tp masih ulang soalan yg sama membuktikan wanrosli walataik semakin membodohkan diri.lagi diulang2 bodoh nama nya wanrosli walataik ni.kahkahkah
      Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah.
      Kalau xcaya pasni mesti wanrosli walataik ulang lg soalan yg sama xpe tu membuktikan wanrosli walataik semakin bodoh. Kahkahkah.elok pun wanrosli walataik ulang soalan sama byk kali menampakkan betapa bodoh dan bebalnya puak2 walataik PIGS ni.ahahaahahha.adui lawak2

      Padam
    11. Tak payah maki ala Mat Sabu dan tak payah fitnah ala Husang Musang..

      Bagi je video bukti2 RM90 juta .. keh keh keh..

      Padam
    12. Tak payah maki ala hadi syiah dan tak payah fitnah ala wanrosli walataik ..

      Bagi je video bukti2 matsabu tolak hudud .. keh keh keh..

      Padam
    13. Terbukti PAN fitnah PAS UG dgn UMNO.. sekarang tanpa rasa malu kena jilat balik la fitnah tu.. syukurlah PAS tak pandai memfitnah... yg pandai fitnah pun dah keluar PAS dan sehingga kini org yg dah meninggal pun dia masih berani memfitnah! Keh keh..

      Padam
    14. Aii seronok nya wanrosli walataik menfitnah???

      Kehkeh

      Padam
    15. Memaki nampak Mat NASIR keh keh..

      Padam
    16. Ikut hadi syiah king maki letew...kehkeh

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng