Khamis, Mac 02, 2017

Panas!! : Dato Husam dakwa Raja Petra beritahu Hadi RM2.6b bukan wang 1MDB

Raja Petra Kamaruddin Raja Petra Kamaruddin
Pemilik portal Malaysia Today Raja Petra Kamaruddin memberitahu Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa wang yang masuk ke akaun Najib berjumlah 2.6 billion bukan dari 1MDB ketika mereka bertemu di Bangkok minggu lalu.
Husam Musa bercakap di program minum pagi anjuran pemuda Amanah Kelantan Husam Musa bercakap di program minum pagi anjuran pemuda Amanah Kelantan
Ahli dewan undangan negeri (Adun) Salor Datuk Husam Musa menyatakan perkara ini ketika berucap di majlis minum pagi bersama Amanah di Kedai Kopi Mat Jen Tanjung Chat, Kota Bharu semalam.
"Orang Pas jangan terkejut pulok, macamana saya tahu perkara ini," katanya.
Baru-baru ini semasa berceramah di Pasir Puteh Datuk Husam menyebut Pas menerima wang RM90 juta melalui Affin Bank.
Sebagai reaksi kenyataan itu pemuda Pas telah membuat laporan polis di beberapa tempat berasingan.
Mengulas perkara itu Husam yang juga penasihat Amanah Kelantan berkata tindakan itu kebudak-budakan kerana mereka tidak tahu menahu apa yang sebenarnya berlaku.
"Budok-budok tak tahu kijoe (kerja buat) ayah dio"," katanya.
Tindakan Raja Petra memberi taklimat (briefing) kepada presiden Pas adalah untuk meyakinkan pihak Pas bahawa wang RM2.6 billion itu adalah halal dan Najib tidak perlu dipersalahkan.
Menyentuh pentadbiran Kelantan sekarang, beliau menganggap kerajaan negeri tidak ada sebarang idea untuk mengukuhkan ekonomi selain membebankan rakyat dengan menaikkan pelbagai jenis cukai.
"Sepatutnya dengan sumber kekayaan negeri dan keupayaan rakyat Kelantan kita sewajarnya sudah jauh ke hadapan dalam pelbagai industri.
"Apa yang berlaku menurutnya pihak kerajaan gagal mengutamakan keperluan rakyat dan asyik leka dengan imbuhan dan kemewahan peribadi," katanya.
Beliau terus mempersoalkan masalah pengurusan sampah yang semakin kronik tanpa sebarang penyelesaian.
"Di negara lain, sampah dikitar semula menjadi bahan-bahan bermanfaat yang mendatangkan hasil lumayan.
"Dulu telah ada syarikat yang datang menawarkan pengurusan sampah yang menguntungkan ini namun kelihatannya tidak diurus.
"Boleh tanya Datuk Taki (Takiyuddin Hassan) ahli parlimen tuan-tuan kerana perkara ini masa dia jadi exco PBT lagi," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah

22 ulasan:

  1. Patutla senyap je hadi pasal mdb. Senang kena tipu ulamak pas ni.tambahan dah suap dedak 90juta terusla hadi percaya....ulamak dedak namanya nih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ingat Allah sama tuan. Tuan nampaknya terlalu yakin akan berlakunya kes rm90 juta ni. Tulisan tuan pasti akan dipertanggungjawabkan kelak..

      Padam
    2. Yeke wanrosli. Kalo wanrosli igt Allah.mana bukti video matsabu tolak hudud???

      Padam
    3. Mat sabun dah tak penting lagi, nak tolak ke terima ke itu lantak dia lah......kahkahkahkah

      Padam
    4. Masa depan Allah di akhirat kau akan dipertanggungjawabkan atas fitnah kau kau kata tak penting???

      Patutlah hadi bersekongkol dengan syiah perogol wanita islam kau sokong!!!

      Rupa2nya kau pun bodoh kaki maksiat hahaha!!!

      Padam
  2. Mana bukti video tu wan rosli? Ko ni main tuduh je. Sial le

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hasrat PAN nak merampas Kelantan yg sudah pun punyai hudud sudah cukup jadi bukti kuat utk menolak hudud!! Keh keh.. PKR dan PPBM pun dah nyatakan utk kekalkan kerajaan sediada! Tu lah lain kali cubalah ada sikit rasa malu jadi barua parti lain.. keh keh kesian Mohd nasir!

      Padam
    2. Hasrat pas untuk buat hudud sebenarnya temberang je hahaha!!!

      Ulama pun kaki tunjuk kote dalam fb nak buat hudud apa???

      Hudud temberang???

      Kalau betul pas tu tak temberang kenapa kes hiv akibat homoseksual meningkat mendadak di kelantan???

      Pkr dan bersatu saja pancing orang bodoh macam pas!!! Exco agama belajar pun tak lulus senang je kena tipu!!!

      Orang2 bodoh macam walaun bagi mereka seronok, rakyat kelantan pun dah menyambah dengan kaki temberang macam exco agama yang bodoh tu!!!

      Padam
    3. Kan aku dah kata nobody ni dangkal orangnya!
      Org dangkal mana tahu yg Kelantan dan Terengganu bukannya baru nak berhasrat malah sebenarnya sudah ada pun enakmen jenayah syariah atau hudud!

      Padam
    4. Dangkal lagi org fitnah matsabu tolak hudud tp smpi skrg xdak bukti. Kecut telor berdangkal dangkal.kahkahkaukau

      Padam
    5. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua.

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

      Padam
    6. Yeke.kalau btl.mana video matsabu tolak hudud tu???

      Padam
    7. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

      Padam
    8. Fitnah tu dosa besar walataik oi. Tunjuk aku mana bukti video matsabu tolak hudud....

      Padam
    9. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!

      Padam
    10. Astagfirullahalalalazim.fitnah tu dosa besar. Bertaubatlah wanrosli....

      Padam
    11. Mat Nasir cepatlah mintak kat Husang bulu Musang video PaS terima RM90 juta! Keh keh

      Padam
    12. pasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

      Padam
    13. 1. Tak payah menyamar lagi lah Mat Nasir Keh Keh! Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

      2. Bagi je video PAS terima RM90 juta tu Mat Nasir! Lembam lah Mat Nasir ni Keh Keh!

      3. Ada ke nama Mat sabu disebut dalam doa aku tu Mat Nasir lembam oi? Jawab le jawab Keh Keh!

      4. Maka dgn itu marilah kita berdoa lagi dan lagi:

      Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

      Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!
      Dasar barua DAP! Keh keh

      Padam
    14. Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    15. Tahniah Mat NASIR kerana percayakan alQuran juga. Cuma mintak kamu tlg bgtahu husang musang akan bahaya fitnah tu! Dan kita bagi masa kpd husang utk videokan bukti yg dia ada (kunonnya)..

      AlQuran ada menyebut kewajiban melaksanakan hudud. LKS pula ada menyebut kewajiban menolak hudud. Jadi MOHD NASIR boleh tak tolong bgtahu mana satu pilihan PH? Samada beriman kpd alQuran atau LKS?

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng