HOT!!! Giliran Bersatu pula pertikai sikap Pas


Dr Muhammad Faiz NaamanDr Muhammad Faiz Naaman
Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang sebelum ini dilihat lebih menumpukan usaha untuk berbincang dengan Pas akhirnya mendedahkan sikap negatif pemimpin utama parti itu tidak terkecuali Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggnya  Dr Muhammad Faiz Na'aman berkata, rundingan antara kedua-dua parti itu sejak awal lagi mengalami pelbagai kesukaran atas beberapa faktor yang kebanyakannya berpunca daripada pihak kepimpinan Pas.
"Sebagai contoh sewaktu pertemuan pertama kumpulan rundingan Bersatu dengan P, pihak Pas tidak diwakili oleh Presiden Pas pun.
"Walhal, Presiden PPBM mengetuai kumpulan rundingan di pihak parti, Ini menunjukkan ketiadaan komitmen atau mungkin keangkuhan di pihak kepimpinan Pas yang tidak serius meraikan usaha rundingan sesama ummah.
"Mungkin pihak kepimpinan Pas anggap status Presiden tidak sama dengan Presiden Pas, wallahualam," ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.
Menurutnya, beberapa pemimpin Pas termasuk presiden parti itu tiada adab akhlak Islamiyyah kerana tidak faham erti 'gencatan senjata' sepanjang proses rundingan tersebut berlangsung.
Lima lagi pemimpin Pas Pusat yang berterusan menghentam Pengerusi Bersatu Tun Dr Mahathir secara terbuka di media, ujarnya, adalah Naib Presiden, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah; Ketua Pemuda, Nik Abduh Nik Aziz dan Ketua Penerangan, Nasrudin Hassan.
Turut dinyatakan, Ketua Penerangan Dewan Ulamak, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali serta Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr Zuhdi Marzuki.
"Itu belum lagi termasuk syarat yang dikenakan kepimpinan Pas ke atas PPBM hingga menyulitkan lagi proses rundingan seperti mahu PPBM memilih antara Pakatan Harapan atau Pas.
"Walhal kita tahu bahawa PPBM berusaha menyatukan semua blok pembangkang demi menghadapi BN," ujaranya.
Mengulas lanjut, beliau berkata, pendirian kepimpinan Pas terhadap usaha rundingan dengan parti itu juga dilihat berbeza seolah-olah wujud dua puak dalam Pas.
"Satu pihak mahu perdamaian dengan PPBM melalui Timbalan Presidennya. Lagi satu pihak, dilihat anti kerjasama dengan PPBM yang diketuai Presiden Pas sendiri.
"Oleh kerana itu apabila Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan pada media bahawa Pas menjemput PPBM  berunding agihan kerusi untuk PRU (Pilihan Raya Umum), kenyataan itu seolah-olah dinafikan oleh beberapa tokoh pemimpin Pas seperti Timbalan Mursyidul Am Pas dan Naib Presiden Pas keesokannya.
"Seolah-olah wujud jurang komunikasi antara pemimpin Pas dalam soal rundingan tersebut," jelasnya yang juga Timbalan Ketua Penaja Bahagian Putrajaya.
Sehubungan itu, Faiz berkata, rakyat pada masa ini boleh menilai pihak mana yang sebenarnya menyulitkan usaha rundingan berkenaan selepas tiga kali pertemuan Bersatu-Pas diadakan antara team rundingan Bersatu dengan Pas tanpa sebarang hasil yang jelas.
"Sekarang pendirian PPBM ialah menangguhkan sebarang rundingan rasmi dengan Pas sehinggalah Pas sendiri yang membuat keputusan rasmi di pihak mereka ketika Muktamar Pas April nanti," tegasnya lagi.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Previous
Next Post »

30 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2017 12:55 PTG delete

Puak-puak nih memang jenis dok reti bahasa, PAS tak mahu bergabung dengan PH ada sebabnya, puak-puak ni masih tak faham, kan PAS ni lemah, PAS pengecut, PAS ni cuma ada lebai2 yang malang, PAS ni hanya meletakkan kepetingan Islam mengatasi kepentingan lain, PAS ni kan jenis u turn, PAS ni kan makan dedak umno 90 juta, PAS kan nak UG dengan umno, PAS ni ramai ahlinya yang masih kolot, PAS ni kan macam katak dibawah tempurung dan banyak lagi keburukan PAS yang dilemparkan oleh pembenci PAS, kenapa masih lagi mengharapakan PAS? Kebodohan apa kah yang melanda mereka nih?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 Mac 2017 1:28 PTG delete

Torrrrrbaekkkkkkkk..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2017 5:59 PTG delete

Anon 12:55...perghhh hebat!!!

Klu melayan mahdey demi meneruskan legasi 22tahun dia...lbh baik tak payah.Yang untung adalah anak..waris..proksi dan kroni dia klu mrk dpt menguasai ptra jaya kembali.Mamak tu tiada musuh dan kawan...yg ada adalah kuasa dan harta utk mrk yg rapat dgn dia.Bila dh dpt apa yg dihajati...jadilah mrk spt kapir dapigs yg dulunya sanggup menjilat najis demi kuasa.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 11:30 PG delete

Terbodohhhhhh kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 11:30 PG delete

Komen budak tadika mana ni...kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 1:02 PTG delete

Yer, memang PAS tiada segalanya dan serba-serbi kekurangan, sudah2 lah jadi munafik dan merayu pada PAS yang serba-serbi kekurangan nih.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 1:05 PTG delete

Memang penyokong dan ahli PAS macam budak tadika, cukuplah merayu pada budak-budak tadika nih, jadilah manusia yang matang, buat apa nak bergabung dengan budak-budak tadika?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 2:46 PTG delete

Budak tadika tak jadikan pendubur dan pemuki sbg pemimpin mrk...hehehe
Hanya tolol jer yg sembah pecinta lobang taik dan mufti dapigs...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 3:32 PTG delete

Pas Serba serbi kekurangan tu xpe tp pas dh jd serba serbi kebangangan tu yg mslh tu.kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 3:33 PTG delete

Sian budak tadika ske main dubur rupanya...agak2 dubur pigs pun dia balon.. Astagfirullahal azim macaipas

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 4:19 PTG delete

Yer, termasuk lah kebangagan, apa lagi yang korang nak kata pada PAS? Semuanya dah ada, apa lagi yang boleh diharap pada PAS? Lemah dan layu.

Semua kebaikan ada PH dan semua keburukan ada pada PAS, buat apa lagi dengan PAS, dah jadi tahap sampah pada korang, buangkan saja jangan dibelai dan dirayu macam orang hilang pedoman. Jadilah manusia yang berprinsip.

Reply
avatar
antiug
AUTHOR
26 Mac 2017 4:44 PTG delete

Pas sejak kawan dgn ameno hingga penyokongnya pun dah cakap mencarut dsb...mmg oas dah ganti ameno kah kah kah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 5:42 PTG delete

Bodoh...mcm org gila talak pula korang nie..
Baik korang jaga kapir dapigs tu elok2.Dedak babi mrk mmg utk manusia tolol mcm korang...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 5:44 PTG delete

Cai...dulu aku elok jerrr..
Nobody aka tolol bangang yg ajar aku mencarut...
Mgkin dia sedara ko tak???
Klu ya...mgkin ko pun dah insaf jugak kot...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 9:43 PTG delete

Jgn nk bodoh la walaun. Xda nya nobody nk ajar sesiapa mencarut ko tu yg bodoh slhkan org pulak.kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 9:45 PTG delete

Laaaaa.budak tadika yg ske dubur2 kata kat org pulak....kata dapigs konon padahal dia real punya pigs xsedar diri.kehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 9:49 PTG delete

Insaf apa wanrosli walataik... Fitnah matsabu tolak hudud tu pun wanrosli walataik xpnh insaf apa cter...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2017 11:20 PTG delete

Mat sabun tu jer yg korang nak bangga?????
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Baik suruh dia join maharaja lawak jer....kahkahkahkahkahkahkahkah
Dulu dia yg suka mencarut anwar brahim aljuburi...
Mgkin dah kena juburi maka dia jd badut haprak..
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
27 Mac 2017 6:48 PG delete

RinggitMalaysiaLimaBelasRibuSetiapBulanMasyuk?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2017 8:52 PG delete

Menggelupur letewpuak2 pigs ni... g skolah tadika blik.kahkahkahkahjah. Mana Video matsabu tolak hudud tu wanrosli????? Xtau ke fitnah tu dosa besar

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2017 8:55 PG delete

Yela sbb pas dh jd bangang la kami nk betulkan drp menyesal kemudian hari. Nt dh lambat br nk menyesal xguna dah..xkan itu pun xtau....g skolah tadika balik la kalo xtau. Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
27 Mac 2017 9:35 PG delete

Olehkeranadahlamamungkindahrevisedkutkepadajumlahyanglebihtinggalagi..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2017 11:16 PG delete

Man video matsabu tolak hudud tu?? Rentikanla jd bangang tu. Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
27 Mac 2017 3:10 PTG delete

PPBM mintak tukar nama PH DAP cantas
PPBM cadang ketua PH Melayu PAN cantas..

Tak sabar tunggu episod seterusnya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2017 7:26 PTG delete

Lari tajuk ke wanrosli.kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 Mac 2017 3:34 PTG delete

Yg paling penting jangan kena tipu dgn DAP si kafirun.. sampaikan jd ketua Maqasid Syariah dan mempengerusikan mesyuarat fatwa dan juga pembawakan siti kasim dalam isu ketuhanan melalui getaran pun PAN tidak melihatnya sebagai satu kesalahan.. betapa hinanya jadi barua kafir.. mungkinkah ini memang adat jadi munafikun!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
31 Mac 2017 9:09 PG delete

Laaaaa.cer tunjuk bijak sikit wanrosli.... Xmalu ke x abis2 tunjuk bodoh....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 April 2017 6:11 PG delete

Memang tujuan aku nak bagi korang bengkek.. sambil2 bukak mata korang siapa yg akan solatkan jenazah korang nanti.. samada ulamak yg memperjuangkan hukum Allah atau ulamak su' yg menolak hukum Allah ataupun si kafir yg sama2 menolak hukum Allah!

Pasti bengkek pasti bengkek!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 2:28 PTG delete

Alolololo.kesian wanrosli bengkek..kahkahkah.Tujuan nk bg bengkek tp mslhnya wanrosli jadi terlalu bodoh. Kahkahkah. Kan dah malu.guna la fakta ni kan dah malu menipu.jgn jual nama Allah la wanrosli walataik. ALLAH x ajar menfitnah menipu pun.hukum Allah pebende nya wanrosli. Ruu mcm hukum2 lain.bukan hudud. Tu bukan bengkek wanrosli tp bengap namanye. Kahkahkah eloklah wanrosli buat cmne. Ada modal nak membahan wanrosli. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 April 2017 5:11 PTG delete

Sekurang2nya UMNO masih atau pernah ada keinginan utk menjelmakan RUU 355 kerana bimbang dgn murka Allah maka ini membuktikan masih ada keimanan dlm diri mereka!

Bagaimana pula dgn mereka yg mengharap agar RUU 355 ini tidak menjadi kenyataan kerana bimbang dengan murka DAP? Maka ini membuktikan masih ada ........ kah??

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes