Terbaik!! : Kaum Cina tubuh cawangan Amanah di Kelantan

Bapa saudara Yang Dipertuan Agong Yang Mulia Tengku Mohamad ibni Sultan Yahya Petra turut hadir ke program Amanah Kelantan baru baru iniBapa saudara Yang Dipertuan Agong Yang Mulia Tengku Mohamad ibni Sultan Yahya Petra turut hadir ke program Amanah Kelantan baru baru ini
Kejayaan kaum Cina dalam perniagaan adalah hasil pengurusan beramanah yang menjadi amalan mereka dan bukan semata-mata kerana pengaruh bangsa.
"Orang Cina pun yang tidak mengamalkan pengurusan beramanah akan gagal dalam urusan mereka sebagaimana terjadi pada kebanyakan orang Melayu yang gagal hasil perlakuan serupa," kata penasihat Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan, Datuk Husam Musa di majlis dialog bersama kaum tionghua di Lemal, Pasir Mas kelmarin.
Beliau mengulangi kata-kata bekas menteri besar Kelantan, almarhum Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa semua kaum adalah dari dua ibu bapa yang sama iaitu Adam dan Hawa dan tidak perlu menghina antara satu sama lain.
"Perlakuan baik dan buruk seseorang tidak boleh sama sekali dikaitkan dengan sesuatu kaum kerana semua kaum ada golongan yang baik dan golongan yang jahat.
"Dalam konteks politik negara kita, kumpulan yang menentang kezaliman, rasuah dan salah guna kuasa akan berkumpul dalam satu pasukan walaupun berlainan bangsa dan agama," katanya.
Menurutnya golongan yang cuba melindungi kerja-kerja korupsi selalunya menggunakan perisai perkauman bagi mengaburi mata rakyat.
"Kaum Cina terus menerus cuba digambarkan sebagai golongan yang jahat semata-mata kerana mereka berlainan bangsa dan agama dengan kaum majoriri Melayu di negara ini.
"Amanah berjanji perkara ini akan jadi teras utama jika diberi peluang memerintah sehingga tiada lagi pandangan serong terhadap seseorang dibuat semata-mata kerana mereka dari kaum tertentu," katanya.
Di Kelantan kata beliau, almarhum Nik Aziz telah memperkenalkan pelbagai polisi supaya hubungan kaum di negeri ini diperbaiki dan dilayan secara adil.
"Lantikan-lantikan politik seperti penghulu, ahli majlis daerah dan pegawai-pegawai di pelbagai agensi di peringkat negeri diberi peluang untuk dilantik dari kalangan orang-orang bukan Melayu.
"Ini tidak pernah berlaku di negeri Kelantan dalam pentadbiran-pentadbiran sebelum itu," katanya.
Tok Guru juga katanya memecahkan tembok perkauman di Kelantan apabila beliau menziarahi kematian-kematian pemimpin agama bukan Islam.
"Ini perkara taboo dalam masyarakat Kelantan dulu.
"Kini amalan ini sudah menjadi kebiasaan di mana amalan saling menziarahi kematian antara kaum tidak lagi dilihat janggal," katanya.
Beliau yang menyeru Cina di Kelantan supaya menukar kerajaan negeri dan persekutuan dalam pilihan raya akan datang berkata tindakan ini perlu dibuat kerana kerajaan-kerajaan ini melakukan perkara tidak baik.
"Kita mengambil tindakan ini bukan asas perkauman.
"Kerajaan pusat kini menekan rakyat dengan pelbagai jenis cukai dan pemotongan kemudahan untuk rakyat yang kini menjadi ikutan kerajaan negeri pula.
"Mereka harus ditolak dan diganti dengan pasukan yang pro-rakyat dan menjana ekonomi negara dengan memanfaatkan kekayaan semulajadi pemberian tuhan," katanya.
Pada majlis itu, Husam menerima kemasukan 25 orang ahli Amanah dari kalangan kaum Cina untuk menubuhkan sebuah cawangan.
Seramai 25 orang dari kaum Cina menyerahkan borang menyertai Amanah kepada penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam MusaSeramai 25 orang dari kaum Cina menyerahkan borang menyertai Amanah kepada penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa
Turut hadir dan menyampaikan ucapan di majlis itu ialah bapa saudara Yang diPertuan Agong Yang Mulia Tengku Mohamad ibni Sultan Yahya Petra.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for bukti gaji tone excel
Previous
Next Post »

66 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 2:45 PTG delete

Tak nampak pulak cina yang hadir, hati-hati dengan kafir nih, Rasulullah SAW berpesan mukmin kalau nak bersalam dengan kafir jangan hulurkan tangan kita dulu biar mereka dulu yang hulurkan tangan.

Ada setengah ulama berpendapat apabila bersentuhan dengan kafir maka terbatal wudhuk kita, pasal kafir ni najis.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Januari 2017 6:08 PTG delete

Woi babi,

Ulama mana kau ikut???

Ulama hadi sial???

Ke ulama syiah perogol dan pembunuh umat islam laknatullah???

Woi babi, kalau kafir tu najis dah tentu2 orang kafir tak boleh masuk masjid!!!

Apasal di masjid negara kafir boleh masuk masjid???

Apasal masjid2 termasuk di kelantan orang kafir boleh masuk masjid kalau najis???

Hei kau yang syiah babi laknatullah, kau ni sesat nak mampos sejak ikut hadi sial tu!!!

Kau reka sendiri hukum agama, kau tak rasa ke kau tu sial???

Sial punya budak tak ada pelajaran, agama tak ada nak merosakkan islam!!!!

Hei sial ulama mana yang kau cakap kata kafir tu najis???

Kitab apa??? Surah apa??? Hadis mana????

Babi punya budak tak ada pelajaran!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 6:59 PTG delete

Kau je yang bahlol, kafir ni dilarang mendekati apatah lagi memasuki Masjidil Haram sebab mereka ni najis.

Kat Malaysia ni serba boleh sebab ramai orang bahlol macam kau.

Bukan ulama yang kata kafir tu najis tapi Allah SWT yang turunkan ayat, kau je bahlol pasal tak faham Al Quran.

LGBT memang selalu cuba untuk menghalalkan apa yang haram.

Bahlol.


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 8:13 PG delete

Senyap, sunyi sepi bahlol2 kat sini.

Dah jumpa ayat yang kata kafir itu najis?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 11:25 PG delete

Hei babi sundal,

Kau tak jawab soalan aku pun!!!

Kenapa kafir dibenarkan melawat masjid2 termasuk di kelantan kalau mereka najis???

Di masjidil haram sebab sosiopolitik ke sebab agama???

Ulama mana yang kata sentuh kafir batal wudhu???

Aku memang menyampah habis tengok tulisan kau!!!@

Macam babi!!! Kau cipta sendiri hukum agama!!!!

Woi babi laknat!!!!

Kau dah ikut babi syiah ke perogol dan pembunuh umat islam!!!!

Kau babi laknatullah cipta hukum sendiri tak ada pelajaran, bodoh sial dan sundal!!!!

Kau nak menyundal kahwin mutaah macam syiah ke???

Woi sundal, kau babi perosak agama yang sial!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 11:29 PG delete

Klu ngaji kat mukaddam je pi main jauh2 jgn nk putar belik hukum tuhan pi kwn dgn hj hadi delbarua tu

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 11:38 PG delete

Woi babi laknat,

Kau nak maduk neraka ke reka2 ayat yang tak ada???

Woi celaka sial,

Tak ada ayat alquran yang kata kafir tu najislah sial!!!!

Kau nak cerita babi apa sekarang???

Babi macam kau elok masuk neraka jahannam!!!

Aku baca tulisan2 kau lepas2 memang tunjukkan kau tu bahlol!!!

Hadi berpeluk dengan syiah perogol wanita muslim kau kata meraikan tetamu???

Kalau kau ada anak perempuan, orang rogol dan bunuh anak perempuan kau, kau nak berpeluk dengan dia ke???

Semua ulama muktabar tak pergi persidangan tu walaupun dijemput!!!

Hadi tu dah jadi babi pro syiahkan!!!!

Sikit pun dia tak bela umat islam yang tertindas!!!

Memang hadi tu sial macam kau otak tak bole fikir sial sesial2 manusia!!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 12:32 PTG delete

Woi mangkok ayun walaunggas walakontolol walataik walaun semua kata ramai sgt sejuta lebih ahli..yg menyibuk dlm blog ni pun ramai konon2 nya ada 2 benda fitnah besar utang lama korang...
1) mana video matsabu tolak hudud...
2) Mana ayat Quran yg kata kafir tu najis (Bukan ayat hadi kluk klek).
Malaon kata kuat islam la hudud la bagai tp fitnah pastu mencarut sana sini apa cter walaunggas? Sudah2la tu membusukan nama islam....bertaubatlah kembali ke pangkal jalan...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 12:48 PTG delete

Bahlol, kau jangan tunjuk sangat kau bodoh tak reti baca Quran.

Tiada kena mengenanya TGHA dalam hal ni.

Nampak sangat kau ni bodoh dan bahlol, hanya sumpah seranah je yang mampu dilontarkan.

Konon nak guna ayat Quran tapi tak tahu baca Quran sebenarnya.

Bahlol. Sama macam LGBT.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 12:51 PTG delete

Kafir ni najis sebab tu mereka diharamkam mendekati dan memasuki Masjidil Haram.

Imam Hambali memutuskan kafir dilarang memasuki masjid sebab mereka najis.

Takkan la mukmin yang junub dilarang masuk masjid sedang kafir najis dibenarkan memasuki masjid.

Jangan jadi bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 12:52 PTG delete

Nie lah masalah klu ada mahluk sembah peliwat tua sebagai ketua mrk...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 1:06 PTG delete

Bukan main lagi gay tolol aka nobody mencarut dan mengutuk org...
Yang dia tu menyembah dan mengagung perogol dan peliwat jantan dan pelaku video seks chinadoll...lupa kerrrr???
Atau ko tu puak lgbt yg tak kesah pon main lobang taik....hehehe
Mengutuk dan memfitnah bukan main tapi yg disembah pecinta lobang taik...
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 1:22 PTG delete

Woi babi kafir laknat,

Kalau kau tu tak ada pelajaran jangan cakap kau cerdik la!!!

Tak ada hukum kata kafir tu najis!!!

Apa ke babi kau ni reka hukum agama???

Mana ada ayat alquran kata kafir tu najis???

Kau ikut alquran syiah ke???

Hei sundal, aku boleh terima kau bodoh tapi aku tak boleh terima kau cipta hukum sendiri kau kata ayat alquran!!!

Aku bukan macam kau tak reti baca alquran tak berpelajaran lepas tu kau nak fitnah Allah!!!

Kau tak payah pusing2 cerita junub pulak la atau cerita masjidil haram!!! Kau bukan tahu pun sosiopolitik sebab kau tu bodoh!!!

Kau kafir sundal memang kau najis laknatullah cipta hukum sendiri babi sial!!!

Tak ada ayat alquran yang kata kafir tu najis bahlol!!!

Kau nak reka ayat alquran ke???

Jangan cerita orang tak pandai mengaji kalau yang bodoh piang tu kau!!!

Kau tunjukkan ayat alquran mana yang kata kafir tu najis!!!

Sial punya budak tak ada pelajaran!!!!

Allah pun kau nak fitnah!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 1:28 PTG delete

Mazhab hambali kepala hangguk kau!!!

Kau ikut hambali aliran mana???

Aliran mainstream ke???

Aliran mainstream aku dah tahulah. Aku bukan macam kau bodoh tak ada pelajaran!!!

Kau tak payahlah nak reka2 ulama hambali konon!!!

Babi sial!!!

Kau jangan nak bawa aliran ekstrim pulak!!!

Sial punya orang!!! Kau nak fitnah lagi!!!

Kau memang babi!!! Allah pun kau nak fitnah!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 1:35 PTG delete

Woi babi kafir najis laknatullah,

Tak payah kau nak bela hadi sial penghina islam tu!!!

Hadi babi tu dah buat salah besar kepada umat islam!!!

Kau yang tak reti mengaji alquran!!!

Kalau kau betul, mana ayat alquran kata kafir tu najis wahai babi sial???

Kau tak payah nak berdolak-dalik macam babi!!!

Kau memang sial!!!

Kau cakap dengan aku imam ahmad bin hambal ada cakap kafir tu najis atau pengikut imam ahmad yang cakap???

Kau tu bodoh beri ayat alquran dulu!!!

Nak cerita mana bukti kau???

Kau memang babi!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 1:40 PTG delete

Hei sial x-reformis 98,

Penipu!!! Kau tu sial laknat pemfitnah!!!

Mana bukti anwar peliwat???

Kau tak payahlah nak tuduh2. Kesalahan kau tu termasuk dalam hukum hudud memfitnah tanpa saksi!!!

Mana bukti kau???

Kau dah bersedia masuk neraka ke ???

Kau babi sial tak payah nak guna nama x-reformis macam aku tak tahu masa tahun 98 kau tu kanak2 mumaiyis kecing bercabang lagi!!!

Orang tua takkan bodoh macam kau!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 2:05 PTG delete

Masalahnya orang macam kau penyembah pemfitnah orang meliwat dan menganiaya orang!!!!

Kau tanggung dosa dan masuk neraka jahannam atas fitnah2 yang kau buat!!!!

Mana bukti video lucah terlaris di jepun video vip melayu???

Bukan kau reka sendiri fitnah tu???

Tak cukup lagi kau tambah pula cerita anwar beraksi dalam majalah lucah!!!!

Woi bahlol, jangan jadi bodoh la!!!!

Kalau betul ada anwar beraksi dalam majalah lucah dah lama cybertrooper umno canangkan dalam blog!!!!

Kau ingat semua orang bodoh macam kau, kami bukan pemfitnah macam kau lah!!!

Majalah apa anwar beraksi tu???

Kalau kau nak tunjuk kau tu babi tak payahlah memang kami dah tahu kau tu babi!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:06 PTG delete

Kafir nak masuk masjid kena bersebab dan meminta izin dulu dari seorang muslim. bukan main masuk macam tu je.

Mukmin boleh masuk tanpa izin pada bila2 masa je bahkan boleh tidor dalam masjid sebabnya mukmin itu suci.

Kalau tak faham jangan jadi bahlol, belajar dulu.

Jangan belajar dengan Madey atau kafei najis atau golongan LGBT.

Satu lagi jangan tunjuk sangat kita ni jahil Al Quran terserlah kebodohannya.

Bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:09 PTG delete

Mazhab Hambali menegaskan kafir itu najis dan dilarang memasuki masjid.

Takkan muslimah yang dalam haid dilarang memasuki masjid sehingga bersuci sedang kafir najis dibenarkan.

Bahlol.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 2:15 PTG delete

Woi babi laknat,

Kita tak cerita pasal minta izin wahai babi!!!

Kau ni dah bodoh sangat ke nak pusing2 cerita ni!!!

Kau nak suruh aku belajar dengan siapa???

Dengan kau??? Kau tu babi!!! Babi reka sendiri ayat alquran kata kafir tu najis!!!

Tak payah cerita madey lah atau apa saja kau nak pusing, mana ayat alquran kata kafir tu najis???

Kau kata ada!!!

Kalau tak ada kau memang kafir laknat najis babi sial!!!

Tunjukkan mana ayat alquran tu. Kalau tak kau tak reti mengaji alquran dan kau kafir reka sendiri ayat alquran laknatullah!!!

Pondan ke???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 2:23 PTG delete

Sudah2lah kau berbohong!!!

Kau tu penipu. Kau sebut pada aku sekarang kitab imam ahmad bin hambal yang kata kafir tu najis???

Kau cerita pasal aliran extreme dalam hambali baik kau ikut cakap isis semua orang kau kafirkan!!!

Woi babi, kau ni tak pernah pergi masjid ke sampai tak pernah tengok kafir masuk masjid???

Hei sial, mana ayat alquran kau yang kata kafir tu najis!!!

Kau nak fitnah Allah ke???

Kau memang sial sesial2 manusia!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:31 PTG delete

Bahlol, kalau kau hebat kau mesti tahu ayat mana yang menerangkan kafir itu najis.

Jangan tunjuk sangat kita ni bebal dan bahlol.

Kau cari a sendiri atau kau belajar lah dengan ustaz2 dalam PAN.

Bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:35 PTG delete

Bahlol, Allah SWT yang menurunkan ayat bahawa kafir itu najis.

Apa yang diharamkan oleh Allah SWT dihalalkan oleh kafir maka Allah SWT menurunkan ayat bahawa kafir itu najis.

Bahlol saja macam pondan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:39 PTG delete

Bahlol, buat apa ada pelajaran kalau ayat yang menerangkan bahawa ksfir itu najis pun tak tahu.

Belajar tinggi konon, bodoh dan bahlol lagi adalah.

Bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:42 PTG delete

Bahlol, siapa yang fitnah DSAI?

Siapa yang menzalimi DSAI sampai sekaranag masih menaggung derita?

Kau dah keliru, keliru yang amat berat.

Semuanya kau sondol yang dituduh meliwat pun kau sondol yang menuduh pun kau sondol.

Mana pendirian kau BAHLOL?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 2:46 PTG delete

Woi babi laknat aka pigs,

Aku memang tunggu cabaran kau.

Aku beri kau hadis riwayat imam ahmad. Rasulullah saw bersabda tidak boleh memasuki masjid kita orang musyrik kecuali kafir dzimmi dan pelayan2 atau budak2 mereka.

Siapa kata islam tak izinkan kafir masuk masjidil haram???

Kafir dzimmi boleh!!!

Sebab tu kalau kau tu dah bodoh pergi belajar agama!!!

Jangan nak membabikan diri ikut hadi pro syiah laknatullah tu!!!

Kau cabar aku aku boleh keluar lagi lah dalil2.

Aku bukan macam kau, Allah pun kau fitnah!!!

Memang kau tu babi!!! Bila kau nak bertaubat???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 2:50 PTG delete

Woi tanpa nama babi yang bongok,

Macamlah aku tak tahu ayat alquran!!!

Aku bukan macam kau tak ada pelajaran merapu sana sini!!!

Kau sebutkan ayat tu aku ulas.

Sudahlah, jangan nak pusing2 lagi. Mana ayat alquran kau.

Aku dah bersedia.

Setakat lawan babi menyondol macam kau aku tak gentar la!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:50 PTG delete

Bahlol, kalau kau tanya bukti kau tanya Madey sebab kerana Madey lah DSAI menderita.

Kenapa kau tak minta Madey membuat permohonan maaf secara terbuka kepada DSAI, keluarga beliau dan seluruh rakyat?

Shaari Sungip pun minta mahathir memohon maaf secara terbuka.

Rakyat masih keliru dan apa lakaran sejarah untuk generasi yang mendatang.

Adakah sejarah akan melakar DSAI seorang peliwat?

Atau sejarah akan melakar bahawa DSAI difitnah oleh Madey?

Yang ni pun kau dah keliru dan tiada pendirian?

Itulah sebabnya kau ni BAHALOL.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:54 PTG delete

Kau faham siapa kafir zimmi yang dimaksudkan?

Apa kriteria kafir zimmi?

Siapa yang akan mengatakan bahawa kafir ini zimmi dan kafir itu harbi?

Kat Malaysia ni kafir apa? Zimmi ke Harbi?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 2:56 PTG delete

Bahlol, kau baru jumpa ayat yang mengatakan kafir itu najis?

Kau nak lawan ayat Allah SWT?

Kau setuju tak bahwa kafir itu najis?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 3:00 PTG delete

Buat ada pelajaran kau kata???

Kau ni dah terencat akal ke???

Kau sebut ayat alquran tu aku nak bahas aku nak tunjuk kepada kau dan semua yang tengok blog ni bahawa orang bodoh tak ada pelajaran macam kau ni memang babi tal guna!!!

Mana ayat alquran kau???

Pondan ke???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 3:17 PTG delete

{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شَاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (28) قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلا بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ (29) }
Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu najis, maka janganlah mereka mendekati Masjidil Haram sesudah tahun ini. Dan jika kalian khawatir menjadi miskin, maka Allah nanti akan memberikan kekayaan kepada kalian dari karunia-Nya, jika Dia menghendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Mahabijaksana. Perangilah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan tidak (pula) kepada hari kemudian dan mereka tidak mengharamkan apa yang telah diharamkan oleh Allah dan Rasul-Nya dan tidak beragama dengan agama yang benar (agama Allah), (yaitu orang-orang) yang diberikan Al-Kitab kepada mereka sampai mereka membayar jizyah dengan patuh, sedangkan mereka dalam keadaan tunduk.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 3:25 PTG delete

Sebenarnya wahai babi,

Kau cakap kafir tu najis tak boleh masuk masjidil haram kan???

Kafir dzimmi tu bukan kafir ke???

Kau tak ada otak ke???

Kalau kau dah salah tu bertaubat jangan nak pusing2 cerita nak tanya kriteria pulak!!!

Ingat aku main sondol macam kau ke???

Kau dah salah tu minta maaf dulu baru kita cerita lain.

Aku nak tanya kau sekarang, kafir tu najis ke sampai tak boleh masuk masjid???

Kau kalau dah tak berpelajaran tu pergi belajar jangan nak memfitnah islam!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 7:10 PTG delete

Kafir dzimmi ni kafir yang tuduk dan patuh dengan mukmin, dengan penuh rasa terhina dan rasa kekalahan.

Mereka perlu membayar jizyah/pajak kepada kerajaan islam sebagai ganti kerana mereka menolak islam.

Itu kafir dzimmi, ada ke kat Malaysia kafir dzimmi?

Bahlol.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 8:24 PTG delete

Hei babi,

Kau reka cerita lagi, tak cukup lagi ke kau menipu???

Budak2 bodoh dalam pas bolehlah kau tipu sebab sama bodoh dengan kau!!!

Kau kan tak berpelajaran!!!

Jangan cerita pasal kafir lah bodoh!!! Itu kita boleh cerita venue lain. Kau tau ke apa tu venue??? Jangan bodoh sangat macam tu sekali???

Kenapa nabi benarkan kafir dzimmi masuk masjid???

Sebab mereka bukan najis bahlol!!!!

Dah tau kau bodoh nak mampos, dah tau salah apasal nak pusing cerita pasal kafir dzimmi atau harbi???

Kau memang kaki kencing kan???

Ikut lebai hadi kencing memang macam tu, hancing!!!

Jangan nak pusinglah, mana hujah kau kata kafir tu najis???

Yang aku tau babi macam kau memang tak boleh masuk masjid, najis berat!!!

Jangan buat cerita palsu lagilah berkenaan kafir dzimmi,cerita kafir tu najis kita belum settle lagi!!!

Babi punya budah, hukum Allah kau nak reka, kaki pusing laknatullah!!!

Memang kau babi!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 8:30 PTG delete

Woi bahlol,

Kau tu bodoh!!!

Kau yang lawan ayat Allah, macamlah aku bodoh macam Allah larang kau memfitnah liwat dan zina kau bukan sahaja tuduh kau reka cerita bangang kau kata ada majalah lucah anwar beraksi!!!

Sudahlah penipu mana bukti kau??? Majalah apa???

Kau pemfitnah dan penipu besar, memang kau kafir laknat!!!

Kau babi sial dan sundal!!!

Aku tak setuju kafir tu najis, berapa banyak dalil aku boleh keluarkan lah!!!

Bukan macam kau, babi sundal pemfitnah laknatullah!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 8:41 PTG delete

Pendirian aku simple, aku bukan budak terencat akal macam kau!!!

Pelajaran tak ada!!!

Anwar dah maafkan mahathir mahathir pun dah minta maaf dengan keluarga anwar cukup!!!

Sekarang ni najib yang aniaya anwar hadi setan tu menyokong perkara mungkar aku menentang kemungkaran najib dan si setan tu sekali!!

Woi babi yang dilaknat Allah macam kau!!!

Kau cakap video lucah terlaris di jepun video vip malaysia tu apa??? Itu kisah benar???

Itu fitnah kaulah bahlol!!!

Kau cakap anwar beraksi dalam majalah lucah tu apa??? Itu kisah benar???

Itu fitnah kaulah babi setan!!!

Kalau fitnah kau tu benar dah lama cybertrooper umno celaka dah publish dalam blog la!!!

Mana bukti kau wahai babi???

Kalau betul ada aku publish sendiri dalam blog aku!!!

Memang kau kaki kencing!!! Memang tak ada!!!

Dah tau tak ada kenapa kau reka??? Kau babi kutuk sial yang sundal memang masuk neraka jahannam pemfitnah dan kaki kencing kafir laknat!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 8:48 PTG delete

Woi bahlol,

Orang yang boleh mengampunkan dosa orang kepada dirinya adalah orang yang dianiaya itu sendiri!!!

Kau hukum najis pun tak tahu nak cerita apa??? Cerita bangang??? Cerita babi???

Apasal aku tak minta???

Aku bukan Anwarlah bangang!!! Kalau Anwar dah maafkan cukup!!!

Yang aku pantang pasal kau memfitnah anwar beraksi dalam majalah lucah!!!

Kau kaki kencing, babi, kaki fitnah apasal kau tak minta maaf???

Kalau kau tak fitnah dah tentu2lah bersepah cybertrooper umno publish majalah lucah tu dalam blog masing2.

Apa nama majalah tu???

Kau tu kalau dah jadi babi tonyok duduk dalam hutan jangan campur dengan manusia!!!

Kau tu najis!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 8:54 PTG delete

Hahahah!!!!

Aku dah agak kau mesti keluar ayat di atas tu!!!

Kau ingat kau dah menang ke???

Sebab tu bila kau cakap buat apa ada pelajaran, kau tu sebenarnya tunjukkan kau tu terencat akal!!!

Bodoh macam kau dengan orang kat sini pun kau kalah, kau nak lawan siapa, nabi muhammad???

Rasulullah lagi faham alquran ke kau lagi faham daripada rasulullah???

Kau rasa2 hadis riwayat imam ahmad yang menunjukkan rasulullah kata kafir tu tak najis maksudnya rasulullah tu salahlah berbanding kau???

Hahahhaha, bodoh punya babi laknat!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 9:47 PTG delete

Bahlol, nak lawan lagi ayat Allah SWT demi habuan dunia.

Kafir itu najis sehingga mereka tunduk dan patuh pada mukmin dan mereka perlu membayar jizyah/pajak.

Allah SWT dah turunkan ayat bahwa kafir itu najis dan Rasullulah tak pernah mengatakan bahawa kafir itu suci.

Kau yang bahalol kerana kafir kau sanggup merendahkan martabat sesama mukmin.

Kau hina ulamak, kau maki hamun ulamak dan kau sumpah seranah semua penyokong mukmin PAS, kau siapa nak mempertikaikan mereka.

Ulamak adalah manusia yang terpilih dari seluruh manusia dan Allah SWT menjadikan mereka berilmu dan diberikan rahmat supaya meneruskan perjuangan Rasulullah SAW.

Bila ulamak tak sehaluan dengan kamu, kamu fitnah dan maki hamun mereka, apa ni Bahalol?

Kan mereka semua sesama mukmin dan dipilih oleh Allah SWT.

Kau siapa yang nak melawan insan yang dipilih oleh Allah SWT.

Bertaubatlah sebelum terlambat, jangan kerana habuan dunia dari kafir najis kamu sanggup mengkafirkan sesama mukmin.

Kalau jahil belajar dan jangan jadi bahlol, gunakan akal yang dikurniakan oleh Allah SWT untuk kesejahteraan bukan saja dunia bahkan akhirat perlu dilebihkan.

Dan jauhi perkara yang ditegah oleh Allah SWT sepeti LGBT.

Tiada siapa yang kalah dan siapa yang menang, sebabnya walaupun dibagi ayat-ayat Allah SWT kau masih lagi dengan pendirian kau yang bahalol dan bodoh sombong.

Insaflah, cukup-cukuplah memaki hamun ulamak dan sesama mukmin demi habuan dunia, masih belum terlambat untuk kau memohon maaf pada TGHA dan seluruh ahli dan penyokong PAS.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 9:51 PTG delete

Woi babi,

Kau tau tak bahasa arab???

Kau tak tahu kan??? Memang lah sebab kau tu tak berpelajaran nak tunjuk bodoh kau pada bijak pandai apa jadi???

Terserlahlah kau tu bodoh!!!

Ni, kau tau tak bahasa arab tu seni ada metaforanya. Dalam ayat tu ditafsirkan najis (bahasa malaysia) sebagai kufur bukan najis macam taik bahlol!!!

Kau pergi cari contohnya dalam bab seorang musyrik masuk masjid dalam sahih bukhari apa imam bukhari tulis!!!

Imam syafie mengizinkan orang kafir masuk masjid sama ada ahli kitab atau selainnya!!!

Kau tak reti bahasa arab kau nak memandai2 taruk hukum pakai baca tafsir kau!!! Kau ni dah bongok babi pula tu!!!

LAGI SATU KAU PUNYA BODOH, KAU CERITA SENTUH ORANG KAFIR MEMBATALKAN WUDHU'!!! HAHAHHAHAH KALAU DAH BANGANG TU BANGANG JUGA!!!

KAU PERGI SEMAK PERKARA2 MEMBATALKAN WUDHU', PERKARA2 YANG MEMBATALKAN WUDHU' TERMASUK KENCING, KENTUT DAN SEBAGAINYA. SENTUH NAJIS KIRA MEMBATALKAN WUDHU' KE HAHHAHAHHAH???

SENTUH NAJIS CUCI BALIK LAH BODOH!!! KALAU PEGANG BABI MACAM KAU KENA SAMAK BUKAN BATAL AIR SEMBAHYANG!!!

KAU MESTI NAK TWIST KATA AKU KATA KAFIR TU NAJIS!!! AKU SINDIR KAU LAH BAHLOL!!!

ULAMA MANA KATA SENTUH NAJIS BATAL WUDHU'???

MEMANG KAU NI BABI HARAM JADAH!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 9:57 PTG delete

Siapa yang ampunkan dosa siapa?

Bagaimana dengan rakyat keseluruhan yang masih mengangap DSAI itu seorang peliwat?

Siapa yang nak bersihkan maruah DSAI dari tanggapan rakyat keseluruhan?

Kau jangan keliru, tengok Shaari Sungip pun mendesak agar Madey membuat permohonan maaf secara terbuka.

Itu baru dikira penjelasan yang perlu dinoktahkan, bukan dibiarkan tanpa noktah.

Ayat Allah SWT dah terang mengatakan kafir itu najis kau masih lagi nak tafsir ikut akal kau yang memang dah bahlol.

Aku tak tahu cerita pasal video tu, kau silap orang.

Perjuangan dunia tidak kekal hanya perjuangan yang membawa berkat untuk akhirat itulah yang sepatutnya.

Jauhi LGBT, sebab ianya adalah kemurkaan Allah SWT.






Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
22 Januari 2017 10:06 PTG delete

Kau ni memang babi hutan eh???

Mana kau dapat idea kalau kafir tu bayar didyah dia bukan najis kalau tak dia najis???

Kau ingat agama ni kartun ke???

Wahai babi, kau tunjukkan bukti aku hina ulama???

Ada aku hina nik aziz, ibnu hajar alasqalani, hamka, dr maza, nasruddin albany, rachid ghanauchi atau imam syafie???

Kau yang hina agama islam, kau reka hukum sendiri, kau memfitnah sana sini, kau fitnah dengan mengatakan sesetengah ulama kata sentuh kafir batal wudhu' kau tak hina mereka pulak???

Kau tak payah cerita guna akal kat aku sebab yang tak guna akal tu kau!!!

Apa lagi fitnah kau nak buat???

Woi babi laknat cakaplah!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 10:10 PTG delete

Aku tahu memang kafir ni najis dari aqidahnya, tidak seperti mukmin yang suci dan boleh memasuki masjid pada bila-bila masa tanpa minta izin.

Kafir ni najis sehingga mereka membayar jizyah/pajak dengan patuh kerana najis pada aqidah. Tunduk dan terasa hina dan terasa kalah dengan mukmin.

Imam Syafii mengatakan kafir yang nak memasuki masjid mesti bersebab dan perlu meminta izin dari seorang muslim tidak seperti mukmin yang tiada halangan untuk memasuki masjid pada bila-bila masa.

Kafir DAPigs atau MCA atau Gerakan kat Malaysia ni dah bayar jizyah/pajak dengan patuh dan tunduk pada mukmin? Tidak kan? Mereka ni bukan dari golongan kafir dzimmi yang dimaksudkan.

Kalau dah jawatan TPM dan Menteri kewangan pun mereka nak sapu bagaimana pulak mereka nak patuh dan tunduk dengan mukmin?

Mukmin pulak yang kena tunduk dengan mereka.

Cukuplah hina ulamak demi mempertahankan kafir najis ni.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 10:20 PTG delete

Bahlol, kau kena fahami betul-betul maksud ayat tu, kalau kau nak tafsir guna akal kau yang bahlol, lupakan saja.

Idea kepala hotak kau, itu semua dah dijelaskan dan ditafsir oleh ulamak-ulamak terdahulu.

Akal kau memang celaru sebanya semua kau campur peliwat dan pemfitnah liwat dan LGBT kau campur semuanya.

Reka hukum tu kau yang selau meletakkan hukam kafir pada sesiapa yang tidak sehaluan dengan kau.

Kau maki hamun semua penyokong dan ahli PAS dan kau hina penyokong dan ahli umno yang kebanyakkannya adalah mukmin, sebab mereka tak sehaluan dengan kau, insaflah bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 10:29 PTG delete

Firman Allah Swt.:
{حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ}
sampai mereka membayar jizyah. (At-Taubah: 29)
Maksudnya, jika mereka tidak mau masuk Islam.
{عَنْ يَدٍ}
Dengan patuh. (At-Taubah: 29)
Yakni dengan patuh dan menyerah kalah.
{وَهُمْ صَاغِرُونَ}
sedangkan mereka dalam keadaan tunduk. (At-Taubah: 29)
Yaitu dalam keadaan hina, rendah, dan kalah. Karena itulah tidak boleh membanggakan ahli zimmah, tidak boleh pula meninggikan mereka atas kaum muslim; bahkan mereka harus dipandang terhina, kecil lagi celaka, seperti yang disebutkan di dalam kitab Sahih Muslim melalui Abu Hurairah r.a., bahwa Nabi Saw. pernah bersabda:
"لَا تَبْدَءُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى بِالسَّلَامِ، وَإِذَا لَقِيتُمْ أَحَدَهُمْ فِي طَرِيقٍ فَاضْطَرُّوهُ إِلَى أَضْيَقِهِ"
Janganlah kalian memulai salam kepada orang-orang Yahudi dan orang-orang Nasrani. Dan apabila kalian bersua dengan seseorang dari mereka di jalan, maka desaklah mereka ke sisi yang paling sempit.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 10:39 PTG delete

Ayat ini menunjukkan bahwa orang musyrik itu najis, seperti yang disebutkan di dalam sebuah hadis sahih (lawan katanya), yaitu:
"الْمُؤْمِنُ لَا يَنْجُسُ"
Orang mukmin itu tidak najis.
Adapun kenajisan tubuh orang musyrik, menurut pendapat jumhur ulama sebenarnya tubuh dan diri orang musyrik tidaklah najis, karena Allah Swt. telah menghalalkan sembelihan Ahli Kitab. Tetapi sebagian kalangan mazhab Zahiri mengatakan bahwa tubuh orang musyrik najis.
Asy'as telah meriwayatkan dari Al-Hasan, "Barang siapa yang berjabat tangan dengan mereka (orang musyrik), hendaklah ia berwudu." Demikian menurut riwayat Ibnu Jarir.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 11:16 PTG delete

Bahlol la, kafir dzimmi tu apa kriterianya?

Kafir yang tunduk dan patuh dengan mukmin dan tidak pula menentang ajaran Islam macam kafir DAPigs.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 11:19 PTG delete

Kau sebenarnya yang bodoh dan bahlol, bukan aku yang fitnah DSAI.

yang membuatkan DSAI mendrita ialah Madey la ngok.

Madey Kutty yang kau sanjung dan Madey ni lah menghina Rasulullah SAW satu ketika dulu.

Melayu mudah lupa hanya kerana habuan dunia.

Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 11:22 PTG delete

Aku memang pernah berbalah dengan pondan lagaknya dan tutur katanya sama macam kau.

Jiwa lembut tapi hati keras.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 11:28 PTG delete

Bahlol, simple kepala hotak kau, bilamasa DSAI memafkan Madey.
.
Dan bilamasa Madey meminta maaf pada DSAI.

Kau ingat perkara liwat ni macam nasi lemak boleh simple.

Kau kena ingat ianya melibatkan seluruh rakyat dan generasi yang mendatang.

Perilaku yang amat terkutuk bagi umat Islam. Fitnah meliwat atau meliwat, keduanya amat besar dosanya.

Perkara masih belum bernoktah lagi.

Samada Madey buat pengumuman secara terbuka dan meminta maaf pada seluruh rakyat atau DSAI memang sorang peliwat belum lagi terjawab dan dititikan.

Mana noktahnya bahalol?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Januari 2017 11:45 PTG delete

Kes DSAI belum bernoktah, rakyat masih tertanya-tanya dan rakyat masih lagi keliru.

Perkara ni harus dinoktahkan segera agar maruah DSAI dan keluarga dibersihkan sepenuhnya.

Yang membuatkan DSAI menderita dah bergabung sekali dengan DSAI, apa salahnya buat pengakuan dan minta maaf pada semua rakyat Malaysia yang akan membuang undi tidak lama lagi.

Baru mantap gabungan pembangkang untuk menghadapi PRU 14.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 9:13 PG delete

Walaun bangang....ko tau x hadis tu ada yg sahih dah ada yg x sahih?aku ulang lagi kali yg ke seribu kali....Mana ayat Quran yg mengatakan kafir tu najis?????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 9:15 PG delete

Apa bukti jelas yg mengatakan dsai peliwat?tuala good morning?????bebal punya walaun

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 9:17 PG delete

Woi bahalol pas...ko tau ke apa tu hadis dan apa tu ayat quran????bangang jgnla tunjuk bro....aku tanya mana ayat quran yg mengatakan kafir tu najis???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 9:22 PG delete

Itu kafir musyrik.....ko tau ke kafir musyrik tu ape?cer walaun jelaskan kat sini apa tu kafir musyrik?????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 9:26 PG delete

Astaga bangang nye walaun ni...bodoh yg amat sangat...ko tau x sape golongan kafir musyrik tu?cer terangkan apa maksud kafir musyrik tu?????ini dikatakan ilmu baru sejengkal menggunakan ayat Allah utk kepentingan pas sendiri....sekarang jelaskan apa itu kafir musyrik??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 9:34 PG delete

Aku nak tanya kalau btl DSAI meliwat knp lepas dsai kena hukum terus Fadzil nor berjumpa Anwar..Last2 Anwar jd ketua pembangkang.. Adakah Nik Aziz dan Fadzil Nor bersekongkol dgn Peliwat??Mrk lebih tau menilai dsai berbanding walaunggas pas yg keji fitnah carut sana sini nk melabel dsai mcm2...Adakah Yusuf Qardawi juga terlalu bodoh smpi bersahabat dgn Anwar dan ada menghantar surat meminta krjn Malaysia bebaskan Anwar?Adakan walaunkontolol hina kuat mencarut marut dlm pas ni lebih hebat drp Nik Aziz,Fadzil Nor dan Yusuf Qardawi??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 9:39 PG delete

Walataik jgn nk lari...Hutang anda belum selesai...Aku kata mana surah "kafir najis"..tp dia kasi surah "kafir musyrik " itu najis....Ayat quran pun nk pusing2 ke walataik.... Busuk betul perangai walataik ni sama perangai pas pakai serban tebal besar 5 kilo mulut kumat kamit baca zikir padahal merompak balak kelantan...... Skrg tunjuk aku mana ayat Quran tg nmengatakan Kafir tu najis???....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 10:44 PG delete

X-reformis ke x pelacur ko ni melucah jer kahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 10:47 PG delete

Bodoh dan bahlol musyrik tu kafir la ngok.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
23 Januari 2017 11:07 PG delete

Kepala hotak kau reka kriteria dzimmi pulak!!!

Apasal kau tukar cerita???

Kau dah tau kau salahkan???

Kau babi hutan sundal reka hukum agama kata macam2 sampai kau kata Masjid orang kafir tak boleh masuk masjid sebab najis, sekarang Rasulullah sendiri beri orang masuk masjid, kafir tu najis kepala babi kau!!!

Hei babi, mana sesetengah ulama yang kata sentuh kafir batal wudhu'???

Kau reka cerita dongeng apa???

Kau nak malukan ulama pulak???

Babi macam kau mana tau bertaubat, dah tau salah spin sanan sini!!!

Pergi mamposlah kau dengan hadi sial kau tu parti pigs babi penyokong syiah!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
23 Januari 2017 11:12 PG delete

Kau lah yang babi memfitnah Anwar!!

Apasal kau cakap dia beraksi dalam majalah lucah dan video seks terlaris video vip Malaysia???

Itu bukan fitnah ke bangang????

Itu fitnah lah bahlol!!!

Kau dah melakukan dosa besar dalam Islam!!!

Apa yang Mahathir hina Rasulullah??? Macam aku tak tahu pulak!!! Tapi ada dia keluar lagi kenyataan tu???

Kau sekarang mengulang-ulang fitnah yang kau sendiri tau fitnah apa ke bodoh kau ni???

Lau tu sundal!!! Kaki kencing dan fitnah!!!

Eloklah penyokong hadi sial syiah laknatullah macam sialnya si hadi!!!

Reply
avatar
Osman Parang
AUTHOR
23 Januari 2017 12:45 PTG delete

Walataik dah terkencing dlm seluar bro... tak leh jawab . ..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Januari 2017 2:53 PTG delete

Bodoh nye ko ni.nampak sgt jahil dan bangang nye..musyrik dan kafir tu berlainan...astaga....xsangka aku walaunggas sebangang ni.kalau kafir tu sama dgn musyrik nape Allah sebut dlm quran "kafir Musyrik"? Xkan Allah maksud kan kafir-kafir...ko tau ke kafir tu byk jenis...kalau bangang jgn tunjuk wat malu walaunggas2 lain jer.kahkahkahjahjahjahjahkajahkah.bdekah bedekah........

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Januari 2017 6:40 PG delete

Senang citer suruh je tun m tarik balik tuduhan bhw dsai tu peliwat maka selesai masalah.. masalahnya tun m yg kini disanjung oleh ph ni tergamak ke nak tarik balik?

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes