PANAS!!! : Blok3 PAS ketiga alat UMNOBN

Salahuddn AyubSalahuddn AyubGabungan beberapa parti yang membentuk "blok ketiga" adalah alat untuk memecah-belahkan pembangkang, kata Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub.
Beliau dalam satu kenyataan dipetik berkata ia terhasil daripada suatu perancangan sulit dan rapi pihak yang berkenaan selepas Pakatan Harapan kian mendapat sambutan daripada rakyat.
Dalam kenyataannya Salahuddin berkata, disebabkan itu kewujudan blok ketiga itu dijangka boleh memberi sumbangan kepada kemenangan BN.
Justeru, katanya, rakyat mesti diyakinkan bahawa kewujudan blok ketiga terbabit memang perancangan rapi untuk melemahkan pakatan pembangkang.
"Amanah dan parti rakan dalam Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) akan melaksanakan kempen besar-besaran ke seluruh negara supaya rakyat benar-benar faham bahawa pakatan blok ketiga adalah proksi BN walaupun mereka menegaskan mereka tidak bersama BN," katanya seperti dilapor Malaysiakini hari ini.
Ketika beberapa parti bergabung dalam Pakatan Harapan, Pas bersama beberapa parti lain membentuk kerjasama berasingan dan menganggap mereka sebagai "blok ketiga".
Ia diwujudkan sebagai satu lagi pilihan kepada pengundi selain BN dan Pakatan Harapan.
Bersatu cuba membawa Pas menyertai Pakatan Harapan namun mereka bertegas menolak kerana enggan bekerjasama dengan Amanah serta DAP.
Beberapa pihak pula menganggap Pas mengambil sikap begitu kerana mengikut percaturan mereka, parti berkenaan memiliki kelebihan dengan tidak menyertai Pakatan Harapan.
Salahuddin berkata, pada masa sama Amanah menganggap Bersatu sebagai parti yang boleh diteladani.
Alasannya parti itu dilihat bersegera memperkukuh posisi mereka bersama Pakatan Harapan untuk "menentang kezaliman BN" yang didakwanya mengalami skandal terbesar ketika ini.
"Rakyat wajib menolak parti politik yang hanya ingin menjadi King Maker dan kelihatan pro-BN.
"Ini adalah parti yang tidak boleh dipercayai sama sekali untuk diberikan mandat dalam PRU14 akan datang," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for bukti gaji tone excel
Previous
Next Post »

34 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 1:08 PTG delete

PAN pulak alat kepada kafir najis DAPigs.

Cukup bulan dapat dedak dari kafir najis DAPigs.

Bodoh dan Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 4:09 PTG delete

Mana surah yg kata kafir najis tu.aku masih tunggu lagi...kafir dan musyrik dua perkataan yg berbeza dr segi makna dan istilah pun jelas berbeza xkan ko bahalol sangat Itu pun xtau?.skrg jgn kasi alasan bodoh lagi..tunjuk aku mana ayat yg kata kafir tu najis??????Kalau xda jelas ko lah sebusuk2 najis yg sebenar2 nya.....

Reply
avatar
Osman Parang
AUTHOR
24 Januari 2017 5:07 PTG delete

Biasalah bro dia belajar dgn ulamak2 dedak dlm Pas, bila ckp pasal agama main hembus je ahaha dia ingat kita ini bongok macam dia.

Bila kita hujah balik... dia kelam kabut ..merapu meraban macam taik apek dlm jamban. Soalan yg kita tanya masih tak jawap jugak ahahaha.

Biar je bro dia terlungkup dgn blok ketiga dia tuh. Pi jahanam !

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 5:36 PTG delete

Tu jer standard buruk puak PANtat...asyik2 menagih surah itu dan ini demi mempertahan kapir dapigs wlpun sedar dlm perlembagaan dapigs menolak Islam sebagai agama rasmi spt singapork.Beruk2 nie mgkin buta huruf atau badak punye pekak..
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Cai..ko suruh mahdey buat pengakuan adakah anwar tu difitnah atau anwar memang seorg pendubur dan pemuki.
Jelas sifat2 munafik dlm diri mrk jika membiarkan perkara2 fitnah antara mrk tidak diselesaikan sblm habis nafas mrk...FAHAM TAK??!!!!!
Klu ko tak faham..jelas korang termasuk dua ekor munafik tu hanya dianjeng dan dikeldaikan oleh kapir dapigs dlm memenuhi hasrat mrk.Hal ini akan jadi sejarah kpd anak2 dan waris2 serta pengikut2 mrk sehingga kiamat.Maka perlu selesaikan sebelum mrk dah tiada dan jadi sejarah hitam negara..FAHAM TAK???!!

Klu korang tak faham mgkin kekenyangan menjilat bontot kapir dapigs sampai isu berat dan munafik tersebut boleh dipandang sepi..
Dah gila agaknya...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 5:53 PTG delete

Tu jelah kemampuan pas...hanya mampu mencarut dan mencarut dan mencarut..... Keje malas belajar malas bila jadi bodoh dungu salahkan org lain.mujur ada dap jadi tempat disalah kan...jgn lari tajuk walataik x-taik 98.... Aku tanya ni mana ayat quran yg mengatakan kafir tu najis????????jgn nk kalih isu dgn mencarut, keji sgt nampaknye dan nampak terlalu bodoh walaun2 pas xda ke yang bijak2...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 6:18 PTG delete

Wahai malaon x-reformis konon padahal pelacur melucah..kalau btl Dsai peliwat, mengapa masa Anwar kena hukum liwar,Fadzil Nor ajak Dsai masuk pembangkang. Masa tu Fadzil Nor presiden pas. Apakah Fadzil nor dan nik Aziz mau bersekongkol dgn Peliwat?????? Yusuf Qardawi pun sahabat baik Anwar pernah hantar surat memohon Krjn Malaysia bebaskan Anwar bermakna Yusuf Qardawi pun menyokong peliwat????Fadzil nor, nik Aziz, Qardawi merupakan ulamak hebat lebih mengenali Dsai berbanding malaonpas kuat mencarut nih hanya pemakan taik hadi... Dok kutuk2 dapigs xsedar diri sendiri lebih real babi PIGS.....knp dulu blh plak pas bekerjasama dgn dapigs???? Skrg pas selangor masih bsama krjn selangor xterasa busuk dapigs ker???inilah macai paling bodoh bak kata org tua2 "cakap berdegar2 tp berak cirit birit merata gelegar"......Kagkahkahkahkahkahkahkah.bedekah bedekah.. (nak gelak....tahan jer)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 6:32 PTG delete

Alahai...ko baca abis tak..bahlol!!
Antara anwar dan mahdey...siapakah munafik????
Tak payah bawa yusuf qardawi krn dia tak tahu cerita sebenar.Lagipun dia tak tengok video besi tu.
Skrg antara anwar dan mahdey...siapakah munafik sebenar?!
Korang bawa jer 2 munafik tu bersumpah laknat dan buat pengakuan krn sejarah mencatatkan bhw anwar adalah pendubur dan pemuki agung dan mahdey pula adalah penfitnah agung.Korang sebagai penjilat tegar..jilatlah elok2 bontot munafik tu...hehehe
Tak puas jilat bontot kapir dapigs yg sah tolak Islam dlm perlembagaan mrk skrg korang gila menjilat bontot mahdey dan anwar yg sah munafik agung...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 6:39 PTG delete

Ginilah rupanya klu blajar ilmu agama dgn ostad husam tugu dan ostad mat sabun....hehehe
Pendubur dan pemuki agung nak dijadikan ketua....
Skrg...si mamak kerala mahdey yg dikatakan kaki fitnah serta maha firaun penyamun besar mengkayakan waris dan kroni dijilat bontotnya demi kebodohan melampau...hehehe
Memang hamba dapigs nie tolol dan bangang dan hanya layak jadi pengikut PANtat dan pgayR....
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 7:11 PTG delete

Tanpa nama, kat sini memang ramai manusia bodoh dan bahalol, dah jadi ternakan kafir najis DAPigs.

Ada ayat terang-terangan dari Allah SWT pun mereka lebih menyanjungi kafir najis lagi dari sesama mukmin dan ketepikan ayat-ayat Allah SWT.

Bodoh dan Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 9:27 PTG delete

Berhujah dengan orang jahil gitu la jadinya.

Cuba nyatakan kafir itu apa?

Musyrik itu apa?

Bodoh, kalau musyrik dan kafir dikatakan berbeza.

Anwar dan Madey pun dianggap sama.

Kafir dan musyrik pulak nak kata berlainan.

Cina DAPigs penyembah berhala tu apa?

Kafir musyrik atau kafir atau musyrik.

Ke kau kata kafir musyrik DAPigs tu kafir mukmin?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 9:36 PTG delete

Bahalol, Yusuf Qardhawi ke ATGNA ke atau ATGFN ke mereka semua pun tak berani nak kata DSAI bukan seorang peliwat, mereka bukan boleh mensucikan dosa seseorang.

Kalau betul DSAI bukan seorang peliwat kenapa Madey tidak membuat permohonan maaf secara terbuka bukan saja pada DSAI dan keluarga bahkan rakyat semua pun masih lagi keliru.

Siapa yang membuatkan DSAI sekeluarga menderita?

Madey kan? Sekarang Madey pun kau sokong DSAI kau sanjung.

Mana pendirian kau bahlol?

Musyrik dengan kafir pun kau tak faham.

Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 9:40 PTG delete

Tak perlu ayat Quran la bodoh.

Sila nyatakan ciri-ciri seorang kafir.

Dan sila nyatakan ciri-ciri seorang musyrik.

Kalau itupun kau tak tahu, tak perlu minta ayat Quran la.

Sila nyatakan perbezaannya antara musyrik dan kafir dulu.

Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 10:44 PTG delete

Woi walataik bahalol... Ko yang kata kafir musyrik tu sama tetiba org lain plak yg kena jelaskan.. Bangang tara mana ko ni...kafir dan musyrik pun xreti nak beza ka....kafir dan musyrik sama???ko ni islam ke kafir? Ko tau ke kafir tu makna apa musyrik tu makna apa?mcmna plak blh sama...ajer bangang walaunggas ni...ko tau x kafir tu ada byk jenis..bila jo kata kafir najis bermakna seluruh org kafir tu najis..mana ayat yg kata kafir tu najis(bukan Kafir musyrik)...,, awat bangang sgt hang ni nk lari dr soalan pura2 bodoh.. Skrg cuba jgn kasi alasan bangang... MANA AYAT KATA KAFIR TU NAJIS????????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 10:49 PTG delete

Oleh kerana walaunggas bangang malas membaca meh sini aku tunjuk perbezaan kafir daang musyrik itu kemusyrikan dan kemusyrikan dengan pengertian keka

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 10:52 PTG delete

Kekafiran adalah menolak kebenaran dan menutupinya karena makna dasar kekafiran dalam bahasa Arab adalah menutupi. Sedangkan kemusyrikan adalah beribadah kepada selain Allah. Kekafiran bisa timbul karena menentang dan mendustakan sedangkan orang musyrik itu beriman kepada Allah. Inilah perbedaan mendasar antara orang kafir dan orang musyrik.
Akan tetapi terkadang digunakan kata kekafiran dengan pengertian kemusyrikan dan kemusyrikan dengan pengertian kekafiran. Jadi maknanya bisa ditukar tukar.
An Nawawi mengatakan, “Istilah kekafiran dan kemusyrikan terkadang digunakan dalam pengertian kafir kepada Allah. Namun kedua kata tersebut terkadang maknanya berbeda. Kemusyrikan dikerucutkan dalam pengertian beribadah kepada patung atau makhluk lainnya diiringi pengakuan dan keimanan kepada Allah. Dalam kondisi ini kekafiran itu lebih luas cakupannya dari pada kemusyrikan” (Syarh Shahih Muslim 2/71).
Syaikh Ibnu Baz mengatakan, “Kekafiran adalah menolak kebenaran dan menutupinya semisal orang yang menolak kewajiban sholat, zakat, puasa di bulan Ramadhan, berhaji bagi yang mampu, wajibnya berbakti kepada orang tua dan semisalnya. Contoh lainnya adalah orang yang menolak keharaman zina, minum minuman yang memabukkan, durhaka kepada kedua orang tua dan lain-lain.
Sedangkan kemusyrikan adalah beribadah kepada selain Allah semisal meminta tolong agar kesusahan yang dia alami hilang kepada orang yang sudah mati atau orang yang masih hidup namun beda tempat, kepada jin, patung, benda angkasa dan lain-lain, menyembelih hewan untuk makhluk-makhluk tersebut dan bernadzar untuknya. Akan tetapi orang kafir boleh disebut musyrik dan orang musyrik boleh disebut kafir sebagaimana dalam QS al Mukminun:117, al Maidah: 72, Fathir: 13-14. Dalam QS Fathir: 13-14 Allah menyebut doa kepada selain Allah sebagai kemusyrikan sedangkan dalam surat al Mukminun disebut sebagai kekafiran.
Dalam QS at Taubah: 32-33 Allah sebut orang-orang kafir dengan sebutan orang kafir dan orang musyrik. Hal ini menunjukkan bahwa orang kafir bisa disebut musyrik dan musyrik bisa disebut kafir. Ayat dan hadits yang menunjukkan demikian banyak sekali.
Dalil lainnya adalah sabda Nabi, “Garis pemisah antara seseorang dengan kemusyrikan dan kekafiran adalah meninggalkan shalat” (HR Muslim dari Jabir bin Abdillah). Nabi juga bersabda, “Poin pembeda antara kami dengan mereka adalah shalat. Siapa saja yang meninggalkannya maka dia kafir” (HR Ahmad, Abu Daud, Tirmidzi, Nasai dan Ibnu Majah dengan sanad yang shahih dari Buraidah bin Hushaiyyib)” (Majmu Fatawa Syaikh Ibnu Baz 9/174-175).
Ibnu Baz juga mengatakan, “Diantara kemusyrikan adalah beribadah kepada selain Allah secara totalitas. Hal ini disebut kemusyrikan juga disebut kekafiran. Siapa saja yang cuek dari Allah secara total dengan beribadah kepada selain Allah semisal pohon, batu, patung, jin dan sebagian orang yang sudah mati tepatnya yang disebut wali. Beribadah kepada wali, shalat dan puasa untuknya serta melupakan Allah secara total adalah kekafiran dan kemusyrikan yang sangat besar. Demikian pula orang yang mengingkari keberadaan Allah dan mengatakan tidak ada yang namanya tuhan karena hidup hanyalah alam materi saja semisal komunis atheis yang mengingkari adanya tuhan, mereka adalah manusia yang paling kafir dan paling sesat serta paling besar kemusyrikan dan kesesatannya.
Intinya pemilik keyakinan-keyakinan di atas dan semisalnya disebut orang musyrik juga bisa disebut orang yang kafir kepada Allah. Karena ketidaktahuannya ada orang yang melakukan kesalahan fatal dengan menamai tindakan berdoa meminta-minta kepada orang yang sudah mati wasilah dan dikira hukumnya adalah boleh. Ini adalah kesalahan yang fatal karena perbuatan ini termasuk kemusyrikan kepada Allah yang paling besar meski sebagian orang yang bodoh atau musyrik menyebutnya wasilah. Perbuatan tersebut adalah ibadahnya orang-orang musyrik yang Allah cela.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 10:59 PTG delete

Hek eleh.walaun tongong spin mcm umno. Fadzil nor, nik Aziz, Qardawi xberani kata Dsai bukan peliwat???? Hek elehh.ayat busuk.. Kalau xberani kenapa mrk berkerjasama dgn Dsai..kalau berkerjasama bukankah sama busuk spt peliwat? Adakah Fadzil nor dan nik aziz dan Qardawi sanggup berkerjasama dgn Peliwat?????? Otak letak kat mana walaun tongong oi.....kalau dsai benar seorang peliwat igt Fadzil nor dan nik Aziz dan Qardawi nak bersama mrk kee????mrk bukan bodoh mcm walakontol kuat mencarut tu....mencarut je kejenye nt tuhan ambil nyawa dlm keadaan mencarut baru pencarut tu tau kafir dan musyrik tu lain.kahkahkahjahjahjag.....(nak gelak.... Tahan jer)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 11:30 PTG delete

مَّا يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَلَا الْمُشْرِكِينَ أَن يُنَزَّلَ عَلَيْكُم مِّنْ خَيْرٍ مِّن رَّبِّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَن يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ

Orang-orang kafir dari Ahli kitab, dan juga dari orang-orang musyrik, tidak suka kiranya diturunkan kepada kamu sedikit dari kebaikan (atau wahyu) dari Tuhan kamu Padahal Allah berhak menentukan rahmatNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; dan Allah (jualah Yang) mempunyai limpah kurnia yang amat besar. {2:105}

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 11:34 PTG delete

Walataik sila teliti ayat quran atas tu cth mudah kafir dr ahli kitab dan dr org2 musyrik.. Kalau walataik tau membezakan antara kafir dan musyrik.. Kalau x,mmg taik la walataik ni otak letak kat taik..kahkahjahjahjahjay

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 11:45 PTG delete

Bahalol, kau nak tahu kenapa ulamak hebat seperti Yusuff Qardhawi, ATGNA dan ATGFN menolak tuduhan liwat keatas DSAI?

Sebabnya mengikut kehendak islam yang menuduh tu, kau tahu siapa kan? kena bawa empat saksi maka disebabkan itulah para ulamak minta dilepaskan DSAI.

Sekarang DSAI masih lagi menderita sebabnya DSAI sepetutnya dibicara dimahkamah syariah diatas tuduhan meliwat

Ini yang sedang diusahakan oleh PAS untuk memartabatkan lagi hukuman keatas peliwat atau yang mencipta fitnah. Tapi PKR macam acuh tak acuh je, DSAI akan bebas kalau RUU 355 diperkasakan.

Tinggalkan jahiliyah dan kembali lah kepada Al Quran, oleh sebab itu para ulamak Yusuf Qardhawi, ATGNA dan ATGFN menolak fitnah bersebab, mereka meletakkan Al Quran sebagai rujukan bukan undang-undang lord reid.

Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 11:54 PTG delete

Bahalol, kau taham tak ayat ini :
Intinya pemilik keyakinan-keyakinan di atas dan semisalnya disebut orang musyrik juga bisa disebut orang yang kafir kepada Allah. Karena ketidaktahuannya ada orang yang melakukan kesalahan fatal dengan menamai tindakan berdoa meminta-minta kepada orang yang sudah mati wasilah dan dikira hukumnya adalah boleh. Ini adalah kesalahan yang fatal karena perbuatan ini termasuk kemusyrikan kepada Allah yang paling besar meski sebagian orang yang bodoh atau musyrik menyebutnya wasilah. Perbuatan tersebut adalah ibadahnya orang-orang musyrik yang Allah cela.

Kafir jugak disebut oleh Allah SWT kepada mereka yang mengsyirikkan mereka, kau faham tak bodoh?

Kafir mereka golongan musyrik yang mengsyirikkan Allah SWT.

Tiada keampunan kepada mereka yang mengsyirikkan Allah SWT, mereka itu kafir.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Januari 2017 11:56 PTG delete

Laaaa...bahalol, musyrik itu semamangnya kafir la ngok.

Bodoh dan bahalol.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Januari 2017 6:29 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Januari 2017 6:34 PG delete

Hakikatnya setelah bersetuju utk bersekongkol dgn tun m maka dengan secara tak langsungnya pkr dap dan pan menyokong apa jua kenyataan tun m termasuk tuduhan tun m kpd dsai sebelum ini.. kan simple je FAKTA ini..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 9:12 PG delete

Bahalol malaon..reti membaca ke x ni.faham ke xfaham ni.ape ke bangang sangat ayat mudah pun xfaham ke...ni lah akibat byk sgt makan taik hadi tau taik hadi...pastu melucah tiap masa...dlm quran pun kebanyakan ayat menyebut Kafir..xbyk ayat menyebut kafir musyrik.cth ayat ni.
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ

Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman. {2:6}

Kafir ada byk jenis. Yang Allah maksudkan najis tu ialah kafir musyrik. Bukan pkataan umum "kafir" sbb bila walataik sebut kafir najis bermakna seluruh org kafir tu najis..... Aje tongong walataik pas sekor ni...skrg ni tunjuk kat aku mana Ayat Quran yg kata Kafir tu najis..jgn la kasi alasan bodoh mcm taik... Kahkahjahjahjah....(nak gelak....tahan jer)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 9:14 PG delete

Ckp byk tarak guna la wanrosli.... Utang lama buat2 lupa plak. Dah fitnah org buat2 bodoh mmg keji perangai pas.. Nak laksana hudud?????perompak balak nak laksana hudud????!utang lama tu.. mana Video Matsabu tolak hudud??????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 9:15 PG delete

Ulasan mencarut lah ni...24jam mencarut je kejenye walaunggas pas nih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 1:02 PTG delete

PAS PARTI YANG PELIK

Pertama yang pelik bagi PAS ini ialah PAS dimusuhi oleh kedua-dua belah pihak. PAS dimusuhi oleh pemerintah dan PAS juga dimusuhi oleh pembangkang. Apa yang tak kena pada PAS ini? BN serang PAS dan bermati-matian. Blok pembangkang juga serang PAS siang dan malam. PAS pun bangkit bangun berhadapan dengan sesiapa sahaja di kiri dan kanannya yang cuba menikamnya. Peliklah PAS ini.

Dalam keadaan kawan dan lawan berjuang demi Putrajaya, PAS pula berjuang demi redha Allah. Orang lain kata PAS ini gila kerana berjuang untuk kalah. Yang peliknya, orang gila inilah yang sibuk mencatur gerakan massa. Orang tak gila pula sibuk mencatur kabinet bayangan, Orang gila inilah yang tidak duduk sebelum berlunjur. Orang tak gila pula burung terbang dipipiskan lada.

Yang peliknya, dalam mengharapkan redha Allah, orang PAS-lah yang berjuang pelik-pelik. Orang lain berjuang apabila dihulurkan habuan. Ada duit minyak ada duit tambang. Ada bekal, ada makanan, ada upahan. Orang PAS pula turun ke medan sambil menghulurkan wang. Orang lain berjuang kerana rasa partinya akan menang. Orang PAS berjuang walaupun tahu partinya selalu kalah berjuang.

Peliklah PAS ini. Orang lain berimankan undi non-muslim penentu pemenang. PAS pula beriman dengan pertolongan Allah. Allah kata pertolongan-Nya dekat. Orang PAS yakin kemenangan itu semakin hari semakin dekat walaupun sudah menjangkau puluhan tahun. Inilah peliknya orang PAS. Mereka tak pernah ragu dengan janji Allah.

Orang lain mengangkat pakar yang berkiblatkan akal. PAS pula mengangkat pakar ilmu wahyu. Gahnya orang lain dengan kajian dan data yang bersumberkan hukum akal. PAS tidak. PAS dilihat lekeh kerana bersumberkan hukum wahyu. Orang lain sudah merasakan mereka telah jauh ke depan kerana akal. PAS pula yakin mereka sentiasa ‘evergreen’ kerana selari dengan wahyu.

Ya PAS memang pelik. Orang lain takut menuntut syariah kerana takut hilang sokongan rakyat. PAS tegas dengan Islam. Kamu nak benci, bencilah. Kalau nak kalah, kalahlah. Orang PAS memang pelik. Ketegasannya gila-gila. Keyakinannya gila-gila. Pengorbanannya gila-gila. Kerja pilihanayanya gila-gila. Istiqamahnya gila-gila. Ini pelik orang PAS.

Puncak segala kepelikan ini teringat aku akan hadis Nabi s.a.w. Abu Hurairah r.a. berkata: Bersabda Rasulullah s.a.w., "Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing,pelik). Dan ia akan kembali asing (pelik) pula. Maka beruntunglah orang orang yang asing (pelik)".



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 1:04 PTG delete

Hebat PAS dibawah pimpinan Ulamak TGHA. DAPigs sanggup merayu pada PAS, sebab mereka tahu tanpa PAS mereka akan mampus keras.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 2:33 PTG delete

Walataik cakap pusing2 tarak guna...fitnah lama pun xselesai lg hebat apebende... MANA AYAT QURAN KATA KAFIR NAJIS??? MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD?????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 2:42 PTG delete

Tak lerlu lah nak ayat kalau kamu bidoh dan banggang, kafir itu najis.

Kafir DAPigs yang kau sanjung tu kafir apa? Musiyrikin ke dzimmi?

Bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 2:48 PTG delete

Hebatnya PAS, Lim Kit Sial pun sanggup melutut pada TGHA.

Lim Kit Sial dah kemaruk nak jadi TPM. Sanggup buat apa saja,mtahi pun dijilatnya.

Adalah lebih baik TGHA sambut salam kemaafan dari mukmin seperti umno daripada salam dari kafir najis DAPigs.

Mampus keras la kau DAPigs.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 4:26 PTG delete

Bahalol walataik pas mula menggelupur elak2 soalan....balik semua pada soalan asal.MANA AYAT QURAN YG KATA KAFIR TU NAJIS(bukan Kafir musyrik) ?????? Jgn kasi alasan bodoh nt nmpak sgt bodoh nya walaupun sememangnya walataik bodoh2 belaka.kahjahjahjahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Januari 2017 4:28 PTG delete

Ayat bodoh.. Xjawab soalan pokok pun... MANA AYAT QURAN YG KATA KAFIR NAJIS(bukan Kafir musyrik plak ya)???

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
28 Januari 2017 5:00 PTG delete

Nampak tak betapa Allah hina parti pan kini.. setelah terkeluar dari jamaah islam terus bertukar watak sehingga bagitu mudah percaya kepada para fasik yg menyampaikan sesuatu berita.. pada mereka apa2 shj berita asal sahaja datang dari si kafir dan fasik pastilah mereka membenarkannya..

Harap kita tidak mengajar anak2 kita utk mendekati parti pan yg amat hina juga di mata muslimin kini..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes