KAJIAN HOT!! : PARTI PAS AKAN KALAH SEMUA KERUSI JIKA 3 PENJURU

Panel pengkaji Invoke membentangkan kajian mereka.Panel pengkaji Invoke membentangkan kajian mereka.
Kajian simulasi yang dibuat oleh Invoke mendapati Pas tidak akan menang satu kerusi parlimen pun dalam pilihan raya ke-14 jika pertandingan tiga penjuru antara parti itu, Pakatan Harapan + Bersatu dan BN berlaku.
Menurut kajian yang dibuat ke atas 104,340 pengundi pula, sokongan pengundi Cina dan India pula jatuh mendadak untuk Pas apabila hanya mendapat 3% sahaja undi dari kedua-dua kaum itu.
Kajian itu juga memberikan hasil yang mengejutkana apabila BN mendapat lebih banyak undi Cina iaitu 43% berbanding PH + Bersatu yang menerima 39%.
Untuk pengundi India pula, kajian itu mendapati BN mendapat peratusan undi lebih besar iaitu 55% berbanding PH + Bersatu yang mendapat 33% manakala Pas juga hanya 3%.
Bagaimanapun, kajian itu mendapati, Pas mempunyai 21% sokongan di kalangan keseluruhan pengundi yang menyertai kajian itu berbanding dengan BN 41%, PH + Bersatu 24% manakala 14% lagi tidak akan mengundi.
Di kalangan orang Melayu pula, sokongan kepada BN adalah 40%, diikuti oleh Pas 25%, PH + Bersatu 21% manakala 14% lagi tidak akan mengundi.
Kajian di kalangan penyokong Pas pula mendapati 39% dari mereka akan mengundi PH + Bersatu berbanding hanya 23% akan mengundi BN jika mereka mempunyai dua pilihan saja antara PH + Bersatu dan BN.
Hasil kajian ini dibentangkan oleh tiga penal Invoke Centre for policy Initiatives (I-CPI). Ia dibentangkan di Invoke Space kepada wartawan, diplomat dan pemimpin politik malam tadi.
Turut serta di majlis itu adalah penaung dan founder Invoke, Rafizi Ramli yang juga ahli Parlimen Pandan.
Menurut mereka, cabaran utama PH + Bersatu dalam pilihan raya ini untuk menang dalam pertandingan tiga penjuru adalah memujuk pengundi yang tidak bersetuju dengan BN agar mengundi mereka dan mengekalkan sokongan di kalangan pengundi Cina dan India yang   diperolehi dalam PRU13 lalu.
Kajian PRU14 itu dibuat melalui telefon secara rawak kepada 8.36 juta pengundi Malaysia yang terdapat dalam buku daftar pemilih di mana 104,340 responden menyertai kajian ini.
Kajian yang dibuat dalam Bahasa Malaysia ini dilakukan antara 25 Disember 2016 hinggalah 15 Januari 2017.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for bukti gaji tone excel
Previous
Next Post »

25 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 10:06 PG delete

Pas kan penasihat umno.tujuan masuk pru nt dia nk menangkan umno lag....penasihat kat xkanla xnk tlg tuannya umno......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 10:11 PG delete

Kahkahkah,,,,kelakar pulak rasanya, haprak ni memang suka berangan la tapi realiti pulak sebaliknya,,,,,angan-angan mat jenin,,,,,rapiji ni macam sotong mana boleh pakai idea dia nih,,,,langkah kajang pun jadi kejang,,,,kahkahkah.

Reply
avatar
ikan
AUTHOR
20 Januari 2017 12:46 PTG delete

gelak la puas-puas sebelum digelakkan kemudian hari

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 2:42 PTG delete

Memang patut gelak pun, kau nak tahu kenapa? Pasal haprak ni hanya berangan, digelakkan dikemudian hari tu apa maksud kau? Gelak pasal PAS kalah semua kerusi? Aku gelak dulu lah awal2 nih nanti korang tiada masa nak gelakkan kami sebab korang pun nanti akan digelakkan,,,,,kahkahkahkah,,,,kikikikikiki,,,,hahahahahah.

Reply
avatar
rusli rashid
AUTHOR
20 Januari 2017 3:12 PTG delete

PAN akan menang di semua kerusi yg ditandingi. Hooray !!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 5:21 PTG delete

PANtat akan menang besar dlm pru14 nanti.Hiphip hooraaaayyyyy!!!!!

(Nak gelak...tahan jer)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 5:24 PTG delete

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...
Tak dpt tahan...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 9:42 PTG delete

Para2 pencarut ni xtakut ke Allah tarik nyawa dlm keadaan mencarut???Islam hapa nye pas ni 24jam mencarut.. Mencarut perangai syaitan....pas dan jd parti ajaran syaitan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 9:43 PTG delete

Kahkahkah.bodoh punya walaun.. Kalau btl pas kuat apasal kalah kat Sarawak pastu kat 2 prk lepas xmenang pun....aku plak gelak.kahjahjahjahjah.kohokohkigkohkih.kihkihkhikihkhhik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 9:46 PTG delete

Kahkahkahkah.sudah2 la wat lawak bodoh wanrosli oi...sendiri komen sendiri balas balik jd x-reformis konon. Kahkahkah... Kahkahkah...(Nak gelak....tahan jer) kahkahkah bedekah bedekah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 10:10 PTG delete

Aku bukan wan rosli lah...kesian korang kutuk org yg salah..hehehe
Baik korang lap kan bontot2 kapir dapigs tu sampai berkilat n kemudian jilat ramai2...
Ambik berkat kaliPah waltarak kolam..
Takut nanti melopong mat sabun tak dpt dana kempen...mimpi basah jer nak menang busat...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 10:39 PTG delete

Kat Sarawak siapa hilang wang pertaruhan, siapa yang hilang separuh kerusi dan siapa yang lawan sama sendiri,,,,,kahkahkah,,,,bodoh punya khodam,,,,,aku gelak,,,,kahkahkah,,,kihkihkih,,,,,kelakau ooooiiii,,,,kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 10:41 PTG delete

Mencarut boleh dimaatkan lagi,,,,tapi kalau dah jadi khodam kafir najis tiada maaf bagimu,,,,kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 10:42 PTG delete

Khodam2 bahlol kat sini ingat wan rosli je,,,,kahkahkah,,,bodoh punya khodam,,,kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Januari 2017 11:57 PTG delete

Kahkahkah.laaaaa xpaham soalan rupanya walakontolol pas ni bangang sgt patutla kena tipu umno sesajer..... Aku tanya Sarawak pas menang ke x.kahkahkah.oooo yelah sarawak kan.ok kat semenanjung plak apasal 2 prk pun kalah.kahkahkagkag..(nak gelak...tahan jer) kahkahkahkah bedekah bedekah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 12:01 PG delete

Kahkahkahkah.bodoh mcm telo.kahkahkahjah.igt Allah tu mcm walakontol ke senang2 carut x insaf2 nk dimaafkan.kahkahjahjahkahjah....eleh xngaku wanrosli konon. Kahkahkahjag.sendiri komen sendiri balas kahkahkahjahjag....kalau xngaku nape bodoh sama mcm wanrosli sebijik. Kahkahjahjahjahjay........nk tanya "dimaafkan" tu ape wanrosli kahkahjahjahjag bodoh tolol rupanya menulis pun xreti patutla bangang kahkahkahjahjag.....(nk gelak..Tahan jer)...kahkahjahjag bedekah dekah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 12:04 PG delete

Aku nk tanya walaunggas ni...mana surah ayat mengatakan kafir tu najis? Cuba jgn kasi alasan bodoh... Nt malu walakontolol 2 yg lain seolah2 xda walakontolol yg bijak ke dlm pas nih...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 12:14 PG delete

Insyaallah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 7:17 PG delete

Laaaa,,,,,kau tau ke tak tahu mengaji nih? Tu la jangan mengaji dengan puak-puak LGBT dan najis kafir,,,,kalau tahu mengaji kau akan jumpa,,,,bodoh dan bahlol la korang nih.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 7:19 PG delete

Jangan pulak kerana tunduk dan patuh dengan najis kafir kau kata ayat tu salah pulak,,,,,kau cari la sendiri.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Januari 2017 12:23 PTG delete

Woi tanpa nama babi,

Sorrylah aku busy sikit sekarang, lama tak baca hujah2 kau yang bodoh tahap babi tonyok tu.

Kau belajar kat mana kafir tu najis?

Kau reka sendiri hukum ke?

Atau kau belajar daripada hadi pro syiah laknatullah?

Ayat kata kafir tu najis tak ada!!!

Memang kau pendusta, pemfitnah dan makhluk perosak islam serta kafir laknat!!!

Kau lah najis babi yang sebenar!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 12:55 PTG delete

Bahlol, aku peduli apa kau sibuk ke tak sibuk, kau sibuk ikut Azlan ngo Bebas ke?

Kalau kau bodoh dan tolol tak tahu mengaji elok kau belajar mengaji dengan hati ikhlas kerana Allah SWT.

Jangan belajar dengan kafir najis atau LGBT atau ngo Bebas, belajarlah dengan Ustaz2 dalam PAN tu.

BAHLOL.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Januari 2017 3:09 PTG delete

Woi walaunggas bodoh... Ko tu najis.... Tunjuk aku mana surah yg mengatakan kafir tu najis setahu aku perangai busuk kuat mencarut mcm ko tu yg najis sebusuk2 najis jenis ko telan taik hadi kan kan kan

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
21 Januari 2017 5:59 PTG delete

Kau lah babi bahlol. Pelajaran tak ada, dah bodoh piang tu bangang tak sedar diri!!!

Aku pun bukan peduli pasal kau la!!!

Aku peduli pasal kau membusukkan islam dengan hukum kau reka sendiri!!!

Woi babi laknatullah, kau jangan nak belajar dengan syiah syirik laknatullah perogol dan pembunuh umat islam macam hadi sial tu!!!!


Syiah perogol dan pembunuh umat islam tu kafir!!!

Apasal kau nak ikut kafir syiah tu reka2 hukum agama???

Kau dah jadi kafir ke???

Babi bongok dan bahlol tak ada pendidikan punya budak kerja low class pro kafir syiah laknatullah macam hadi sial!!!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
28 Januari 2017 10:03 PTG delete

Aku agak yakin nobody ni dihantar utk burukkan nama pan.. tengoklah cara dia mengulas.. tapi mungkin juga dia ni agak stressful sebab dia tak sangka dap melutut kpd pas.. lepas tu bila tiada sambutan maka dap terpaksa nak cover malu nak saman pulak tghh.. Harap2 ia jadi kenyataan.. memang itulah yg dinantikan oleh org Islam dan melayu selama ini. Kita tgk gelagat pan yg akan mempertahankan dap hingga titisan darah terakhir dan mungkin atas pertimbangan dap akan dikira mati syahid.. pasti org pan akan percaya cakap dap ini lebih dari para ulamak di negara ini.. kih kih..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes