ISU SEMASA : GST BOLEH DIHAPUSKAN JIKA PH MENANG..

GST
SHAH ALAM – Penghapusan GST sepenuhnya seperti yang dinyatakan Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak mustahil kerana pembangkang mempunyai beberapa pilihan.

Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, dua kaedah boleh digunakan pembangkang antaranya mengurangkan perbelanjaan negara atau membuat pinjaman untuk menggantikan sumber kewangan melalui GST.

“Perbelanjaan negara boleh dikurangkan dengan mengehadkan sektor pembangunan negara selain mengehadkan jumlah penjawat awam,” katanya kepada Sinar Harian.

Bagaimanapun sebelum melaksanakan langkah itu, pembangkang perlu mengumumkan mekanisme menggantikan GST kerana ia bukanlah satu kerja mudah.

“Rakyat perlu tahu apa kaedah yang mereka mahu gunakan. Adakah ia akan memberi manfaat atau sebaliknya kerana impaknya amat besar kepada mereka,” katanya.

Ahad lalu, Tun Mahathir mengumumkan penghapusan GST sepenuhnya, jika sokongan serta peluang diberikan kepada pembangkang untuk menerajui kerajaan selepas PRU14.

Md Shukri berkata, pembangkang terutamanya Tun Mahathir tidak boleh berpuas hati dengan cadangan mereka kerana setiap langkah yang diambil memiliki risiko yang akhirnya akan memburukkan lagi keadaan negara.
“Sama ada mereka berpatah balik ke perlaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) atau memperkenalkan kaedah baharu, setiap satunya bakal memberi kesan kepada negara secara keseluruhannya.

“Ia mungkin mendatangkan ketidakstabilan pasaran dan keyakinan pelabur serta peniaga terhadap sistem itu sendiri. Kalau satu sistem ini dipolitikkan, maka negara akan menghadapi satu ketidakstabilan dari sudut persepsi ekonomi,” katanya.

sh

IKLAN BERBAYAR

Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

20 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Januari 2017 12:18 PTG delete

Jika pas menang pulak balak semua dihapuskan masuk ke poket pas shj...berserta dedak2 umno sbb dedak 90juta dah nk abis dah....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Januari 2017 3:28 PTG delete

Kalau Pas menang pulak akan melaksanakan BST...Balak service Tax

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Januari 2017 4:31 PTG delete

kahkahkah,,,,,dah habis modal,,,,,kalau PH menang bukan mansuh gst naik lagi ada la,,,,kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Januari 2017 4:32 PTG delete

Kalau PH menag pulak langsung LGBT jadi halal,,,,kahkahkah

Reply
avatar
17 Januari 2017 8:20 PTG delete

Tanpa nama 4.32... kau tahu ke apa yg kau tulis LGBT..kau tahu mengejek tp cerita asal LGBT kau tak tahu.. selalu asyik memperlekeh org membaca taknak. Semua org org beragama benci LGBT tp semua negara kena terima.. itu piagam bangsa bangsa bersatu.kalau nak jadi ahli PBB.. kena terimalah syarat2 dia. Kalau kau nak salah PH.. tak payahlah.. kau cari PM yg tandatangan semasa malaysia nak jadi ahli PBB... aku bg contoh senang...hukuman rotan di sekolah. Nampak kecik.. tp itu tak dibenarkan oleh kementerian pelajaran.. kenapa.. itu termasuk piagam PBB..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Januari 2017 9:39 PTG delete

Bukan piagam rujukan kita, kena ingat kita ada rujukan yang lebih utama, pergi mampus la dengan PBB.

Memang patut pun PH dipersalahkan sebab perkara tu memang salah dan tidak bermoral.

Kau ni dalam cermin nampak LGBT tu mulia ke? Bahlol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 12:57 PG delete

LGBT= Lebai Gampang Tongong Taik@Hadi..Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 12:58 PG delete

Piagam apebende Sarawak report pun xberani nl saman lagi mau sembang Piagam.... Piagam pas Piagam tahik adalah.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 7:51 PG delete

Eh, mana sama LGBT, atas tu jadi LGTT pulak, kahkahkahkah,,,,,bodoh rupanya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 7:55 PG delete

Tak ada kena mengena dengan kau dan PH, itu masalah PAS la,,,,,kenapa DAPigs tak saman Ungku Aziz sampai sekarang? takut pecah banyak lagi rahsia? DAPigs memang bacul, dalam negara sendiri je kot, tak berani nak saman.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 11:12 PG delete

Naik gst??? Apa punya bebal walaunkontolol sekor nih.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 11:14 PG delete

Laaaa xsekolah ka walaunggas nih..LGTT tu pangkat baru lg hebat dr lgbt iaitu hadi sbb terlebih mkn dedak kahkahkahkah. Bebal

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 11:16 PG delete

Eh Eh...dok tanya saman ungku.. Dap x ckp pun nk saman ungku tp pas beria2 nk saman SR dlm sebulan xsaman2 pun skrg....lepas tu mintak tuntutan SR supaya Mintak maaf tp SR xlayan pun...kahkahkah wat malu je pas ni umpama pepatah org2 tua.ckp berdegar2 beral merata gelegar.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 11:18 PG delete

Pembetulan typo error*pas berak taik cirit merata gelegar.....kagkahkahkahkahkhakhakhkahkahkahkahlajkahkahkahakjkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 12:30 PTG delete

Kepala hotak kau dah kena najis kafir, kau yang tulis LGBT= macam kau tulis diatas, jadi bodoh apabila terkena najis kafir rupanya.....kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 12:36 PTG delete

Tu lah pasal DAPigs takut apatah lagi nak saman bersuara pun takut giler dengan ungku, bacul rupanya kafir najis ni,,,,,kahkahkah
PAS ada maruah suruh SR memohon maaf, DAPigs nak suruh ungku nak minta maaf pun takut dan bacul, si Rozali pun tunggu jugak saman dari DAPigs, kata nak saman,mtak saman2 senyap terus,,,,kahkahkah,

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 12:38 PTG delete

Kat dalam negara je kot, rozali dan ungku tak lari, tunggu DAPigs tapi tak saman2, bacul dan pengecut lah kafir najis ni,,,,,,kikikikikikikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 5:52 PTG delete

Najis kafir xpa xda mempergunakan ayat quran utk putar belit supaya halal rompak balak.....lembab otak budak walaunggas ni xreti nk bezakan dosa besar dan dosa kecil...cth mudah...hadi mkn rasuah tu kira dosa besar ke kecil..pastu plak hadi sentuh anjing kira mcmane plak?????nk tgk otak walakontolol ni bebal tara mana....kahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Januari 2017 5:55 PTG delete

Eh eh eh....ulang2 lg ayat kafir najis. Teringat utang lama walaunggas tu dok kata kafir najis...cer tunjuk aku ayat mana surah mana dlm quran yg mengatakan kafir tu najis...setahu aku org yg pakai jubah lebai serban tebal 5kilo guna nama islam merompak balak yg lebih hina jijik busuk dr kafir.....cer tunjuk aku surah mana...tlg jgn kalih kasi alasan bodo plak ya nt nampak sgt kebodohan walaunggas sekor nih....kahkahkahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
29 Januari 2017 8:07 PG delete

Tak perlu risau akan tuduhan kafir itu najis.. yg perlu dirisaukan ialah samada kita bersama2 menentang RUU 355 bersama kafir dan munafik atau tidak..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes