Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, Mei 17, 2020

2 ulasan:

  1. Siapa mulakan kerajaan Tebuk Atap?

    PH mendakwa Perikatan Nasional adalah Kerajaan pintu belakang dan tebuk atap atau kerajaan tak sah.

    Mari kita singkap sikit sejarah sejak berakhirnya PRU14 pada 9 Mei 2018 lalu. Kemudian cuba kita sama2 beri penilaian dan beri gelaran utk beberapa kerajaan negeri yg ditubuhkan selepas itu. Selepas berakhirnya PRU14 kita dikejutkan dg tindakan 30 MP BN/ UMNO melompat dan menyokong ke PH sama ada dg menjadi MP bebas atau menyertai parti dlm PH.

    1. Sabah.
    BN 29 DUN + STAR 2 DUN. Musa Aman angkat sumpah jadi Ketua Menteri Sabah dg sokongan 31 ADUN. Warisan, PKR dan DAP menang 29 DUN. Kemudian 6 wakil rakyat BN bertindak menyokong Shafie Apdal sebagai Ketua Menteri Sabah yang baharu.
    Apa gelaran yang sesuai untuk Kerajaan ini? TEBUK TUPAI?

    2. Kedah.
    PH menang 18 DUN. PAS dan UMNO juga menang 18 DUN. Tiba2 ADUN Guar Chempedak menyokong Mukhriz dan Mukhriz angkat sumpah Menteri Besar.
    Kerajaan ini kerajaan apa?
    TEBUK DINDING???

    3. Perak
    Kerusi DUN Perak ada 59. PH menang 29 DUN. Tak boleh tubuh kerajaan. Entah kenapa 2 wakil rakyat UMNO menyokong PH. Faizal Azumu angkat sumpah MB Perak.
    Apa nama sesuai utk Kerajaan ini?
    Kerjaan TEBUK LANTAI???

    Selepas 22 bulan PM7 pun penat atau tersilap perkiraan atau tersilap perkataan. PM7 letak jawatan. Bila PM letak jawatan maka dg sendirinya semua Jemaah Menteri secara otomatik meletak jawatan dan kerajaan terbubar - TEBUK MUKA SENDRI


    padan muko..!!!

    BalasPadam
  2. Ada peluang berkuasa mrk berebut kuasa antara mrk. Satu puak mahu berkuasa sepenggal dan puak satu lagi nak diberikan segera kuasa. Konon ada janji antara mrk.
    Gila berebut kuasa, negara dan rakyat diabaikan. Bila rakyat menyampah org lain pula dipersalahkan.

    Angkara berebut kuasa si ketua meletak jawatan tanpa memaklumkan kpd ketua2 parti yg lain. Maka kerajaan tumbang.

    Setelah kerajaan tumbang berebut pula mrk akan kuasa konon ada majoriti kuasa sokongan. Serah pada kebijaksaan ydpa menyelesaikannya dan keputusan rasional diperolehi maka negara ada ketua yg baru.

    Wlbagaimanapun ada puak yg masih gila nak berkuasa. Yg telah tumbangkan kerajaannya dan yg kempunan asyik jadi bakal ketua.

    Terpulanglah korang berdua...yg nyata tiada keikhlasan dah di mata rakyat usaha korang.

    Yg sorang lebih mengutamakan legasinya..
    Yg sorang lebih mengutamakan cita peribadinya...

    Maka..berebut dan mengutuklah sesama sendiri utk memperolehi kuasa. Ada wang besar mgkin ada kejayaan tetapi kena ingat rakyat telah menolak anda dgn penuh majoriti.

    Jika ditakdirkan pru15 diadakan segera..rasanya akan ada puak akan hilang terus dari radar politik negara. Kalau wujud pon hanya memporak perandakan negara.Jadilah dia mangkuk negara dan bukannya negarawan negara.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...