Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Oktober 16, 2019

6 ulasan:

  1. Harap angan2 mu jadi kenyataan abg non ku.
    Mgkin raykat akan merasa minyak rm1.50 seliter slps ko jadi peeM.
    Anak emas mu si sotong bakar fitnah tu mgkin berpeluang menunjukkan skill formulanya bagi membantu raykat. Rugi jer tok mangkuk tak gunakan skill sotong tu. Mgkin klu khidmatnys digunakan mgkin negara tak teruk spt sekarang.
    Sayangkan?!

    BalasPadam
  2. Macam ada persamaan DAP dan Anwar

    Bila DAP rasa lebih power dari PDRM - Pekung, wajah sebenar DAP makin terbongkar
    Brother Anwar Bin Ibrahim pula mahu kaedah SOSMA lebih Lembut, untuk disesuaikan dengan kehendak DAP

    Jangan sebarkan virus bodoh supaya rakyat pun bodoh sama macam kamu Lit Kit Siang, patutnya kamu protes kepada Mahathir, dia Perdana Menteri, parti kamu satu pakatan dengan dia. Dakwa atau lepaskan - Kit Siang

    Lim Kit Siang hari ini menuntut agar dua Adun DAP, P Gunasekaran dan G Saminathan yang ditahan berkaitan siasatan hubungan mereka dengan kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) di Malaysia.

    Veteran DAP itu berkata kedua-dua mereka yang ditangkap di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) (Sosma), mesti dibebaskan segera atau didakwa di mahkamah untuk memberi mereka peluang membela diri.

    Gunasekaran dan Saminathan adalah antara tujuh yang dtahan menurut undang-undang keselamatan yang membolehkan penahanan tanpa perbicaraan sehingga 28 hari.

    Apa yang memeranjatkan;

    Tiada satu kenyataanpun dari pihak DAP yang berterima kasih kepada pihak polis atas komitmen membasmi keganasan.

    Sehingga kini DAP tidak mengeluarkan kenyataan mengecam kumpulan LTTE yang ditakrifkan sebagai pengganas.

    Beberapa pimpinan DAP menegakkan benang yang basah dengan menyamakan simpati dan sokongan mereka terhadap LTTE adalah sama seperti rakyat Palestin dan masyarakat Rohingya

    Mana-mana negara di dunia ini tidak boleh diperintah atau ditadbir oleh pemimpin yang menyokong mana-mana pengganas walau atas apa alasan sekalipun.

    TERKINJA CEMAS GELABAH ALJUBORI
    PERALIHAN KUASA PIDANA MINTRI
    PUTIH MATO LA NNPK NYA LAGI NII..!!
    DIPATUK 2X ULAR RENTUNG TAK ADE GIGI


    KIKIKIKIKI...


    KPALO PEROMPAK VS KEPALO PENIPU HEBAT
    COMANGO LIBRAL VS PLURASISMA MURTAD
    PADAN LA MUKO MEMASING MUSIBAT LAHANAT
    POP CORN KASI TAMBAH KASI TEPUK PADU KUAT...

    KIKIKIKI..

    Brother Anwar Bin Ibrahim pula DAP versi lembut mahu kaedah SOSMA lebih Lembut, untuk disesuaikan dengan kehendak DAP

    1. Polis perlu beri salam sebelum memberkas penjenayah

    2. Polis perlu raikan penjenayah bukan menggari atau berkasar kepada penjenayah yang memberontak ketika ditangkap.

    3. Polis perlu dengar dan berlembut dengan mana-mana pihak yang membantah ke atas penangkapan ahli DAP.

    4. Polis tidak perlu ada soal siasat terperinci sebaliknya ajak mengopi sambil makan

    5. Polis tidak perlu lokapkan penjenayah tetapi cukup jemput ke balai dan bebaskan setelah 5 minit berborak kosong tanya khabar ok ke tak ok.

    Wow! Cara tersegera jahanamkan negara

    #buymuslimfirsf

    BalasPadam
  3. CELAH MANA PERANAN Bossku DLM KES 1 MDB..!?


    1MDB: Shafee ‘belasah’ hingga Shahrol terdiam
    Terdiam dan tidak mampu menjawab soalan

    Ketika diasak bertalu-talu oleh peguam bela, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah sebentar tadi, saksi ke-9 perbicaraan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terkedu dan seolah-olah tidak tahu apa yang hendak dijawab.



    Shafee ketika pemeriksaan balas dengan Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi yang merupakan bekas Ketua Eksekutif 1MDB terdiam dan tidak mampu menjawab soalan tentang mengapakah beliau sesuka hati menandatangani minit mesyuarat yang tidak dihadirinya.

    Walaupun tidak menghadiri mesyuarat tersebut, Shahrol tetap menurunkan tanda tangan minit mesyuarat ‘palsu’ itu kerana mendakwa ianya telah diminta oleh ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jo atau Jho Low.

    Shafee merujuk kepada sebuah minit mesyuarat antara Pengerusi Tetap Lembaga Penasihat (CBOA) iaitu Datuk Seri Najib Razak dan Shahrol sebagai CEO 1MDB pada tarikh 30 Mac 2011 yang kemudiannya diberikan kepada Shahrol untuk disemak di mahkamah sebentar tadi.

    Saksi iaitu Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB, Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi hadir bagi perbicaraan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) melibatkan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur. foto NOOREEZA HASHIM, 17 OKTOBER 2019.

    Dakwa Shahrol, minit mesyuarat itu diberikan oleh Jho Low dan telah ditandatangani oleh Najib sendiri.

    Shahrol mengakui menandatangani minit palsu kerana beliau percaya Najib dan Jho Low bekerja bersama demi membawa kebaikan untuk Malaysia.

    Shafee: Ok. Saya hendak tanya kamu, adakah kamu faham fakta serta apakah urus niaga yang kamu tandatangan ini?

    Shahrol: Tidak.

    Shafee: Tahukah kamu apakah sebenarnya minit mesyuarat ini? (dalam nada tinggi)

    Shahrol: Tidak.

    Shafee: Tapi kamu tandatangan begitu sahaja?

    Shahrol: Ya, betul.

    Shafee: Tahukah kamu, kamu adalah CEO syarikat? Ada benda yang dibuat di luar pengetahuan kamu, kamu langsung tidak tahu. Tetapi hanya sekadar menandatangani apa sahaja yang diberikan. Tidak lebih daripada ‘rubber stamp’ (memberi kelulusan tanpa pertimbangan).

    Shahrol: Pada anggapan saya, Najib dan Jho Low sedang melakukan sesuatu yang baik untuk negara dan saya hanya sekadar mengikut arahan sahaja sebenarnya. Pada saya, 1MDB adalah ‘alat’ untuk mencapai matlamat kebaikan negara yang saya katakan itu.



    Shafee: Mesyuarat apa ini?

    Shahrol: Saya betul tidak tahu.

    Shafee: Kamu tahu peranan kamu sebagai CEO adalah membantu Najib sebagai CBOA tidak ‘main’ tandatangan ‘sampah’, contoh seperti minit mesyuarat palsu ini?

    Shahrol: Saya masih menganggap Jho Low mewakili Najib dan mereka berdua sentiasa bekerjasama.

    Shafee: Ok. Jadi kamu rasa Najib duduk sendirian, buat mesyuarat dengan dirinya sendiri? Begitu? Kerana kamu sudah akui tidak pula hadirkan diri dalam mesyuarat ini. Selepas itu, ada orang buatkan minit mesyuarat ini. Ini adalah ‘silo’ paling hebat yang pernah saya dengar. Macam psiko bukan?

    Shafee kemudian terus menyambung menyoal Shahrol tentang apa yang telah dilakukan olehnya sebagai CEO 1MBD pada ketika itu.

    Shafee: Kamu sedar atau tidak apa yang telah kamu lakukan ini? Kamu telah tandatangan satu dokumen palsu yang di reka-reka. Ini satu pembohongan, penipuan. Kamu sanggup letak tanda tangan dokumen tidak benar.

    Shahrol yang terdiam seketika kemudian memberikan jawapan yang tidak di sangka-sangka.

    Shahrol: Saya tandatangan kerana Jho Low yang arahkan saya berbuat demikian. Katanya Najib yang mahu saya tandatangan.

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hadir bagi perbicaraan kes 1Malaysia Developement Berhad (1MDB) di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur. foto NOOREEZA HASHIM, 17 OKTOBER 2019.

    BalasPadam
  4. DISEBALIK ‘ I HAVE THE NUMBERS’ , SEKARANG JANGAN DENGAR BISIKAN SYAITAN KECIL... HIPOKRIT SUNGGUH

    BERBICARA jawatan perdana menteri ke-8, nama MP Semborong jadi bahan hujah di Parlimen, kerana dikatakan bahawa ahli parlimen itu dalang kepada komplot menubuhkan kerajaan ikatan baharu tanpa DAP dan Amanah. Jelas, maksud kepada ikatan baru itu, mahu menafikan perubahan jawatan Perdana Menteri sehingga PRU-15.

    Teringat selepas PRU tahun 2008, perkatan “ i have the numbers’ terpacul daripada mulut Anwar, sehinggakan mendiang Karpal Singh menuduh jika berlaku perubahan kerajaan, maka ianya merupakan malapetaka kepada demokrasi negara.

    HIPOKRIT SUNGGUH SI ALJUB KITA
    DOLU I HAVE NUMBERS HARAMJADAH
    KINI JANGAN DENGOR SYAITAN KATA
    HIPOKRIT HARAMJADAH CEMAS GELABAH

    Gegaran perkataan “i have the numbers” menyebabkan puluhan MP Bn masa itu terpaksa menghiburkan hati ke Taiwan, dalam usaha “regrouping” para MP Bn, untuk menghalang berlakunya perubahan kerajaan pada 16 September, 2008 menerusi GERAKAN 16 SEPTEMBER!!!.

    Mendasari disebalik “i have the numbers” jika benar-benar perkara itu wujud, pergantian jawatan Perdana Menteri mungkin lama sudah berlaku, seperti mana ‘perancangan” menerusi PRK Port Dickson, namun kerana “numbers” bagi merealisasikan perancangan PD hingga kini di awang-awangan.

    Berselindung pada Mei 2020, apabila genap 2 tahun Tun Dr Mahathir menjadi PM, selepas menumbangkan kerajaan Barisan Nasional, merupakan hari keramat, apa kah akan berlaku pergantian jawatan Perdana Menteri?

    Secara bertulis, memang tiada perjanjian demikian, walaupun Dato Seri Anwar Ibrahim menyebutkan bahawa ada perjanjian pada Januari, 2018, bahawa selepas Tun Dr Mahathir maka Anwar akan mengambil alih.

    Sesiapa sahaja mahu menjadi Perdana Menteri perlu dirai, bukan kerana ikhsan pemimpin lain. Berasaskan itu, maka jika Anwar mahu menjadi Perdana Menteri, maka beliau perlu raikannya menerusi PRU-15, dan masa sekarang, beliau membuat keputusan untuk terus menyokong Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, kerana cara demikian, lebih diterima rakyat secara umumnya. Fikir-Fikirkan.

    KEMPUNAN LA ALJUB KITA LAGI
    2X PATUK ULAR LIDI TAK BERBISA
    2X DI SAMBAR KILAT YG TAK JADI
    KESIAN KO BAKAL PM SAMPAI TUA

    KIKIKIKI..!!

    Apa yang menjadi isu sekarang, memang “numbers” menyokong Dato Seri Anwar mengambil alih tidak mencukupi, maka untuk merealisasikan agar beliau menjadi Perdana Menteri masih sangat bergantung kepada kesediaan Tun Dr Mahathir melepaskan jawatan, kerana “numbers” masih berpihak kepada PM-7 itu

    #formulaturunhargaBMFokeyy..!!

    BalasPadam
  5. LEPAS TG PIAI MUNGKIN KE NIBONG TEBAL PULA
    SINGAH DI SANGLANG KEMUNGKINAN PUN ADA
    NAMPAK DARI SELATAN PRK MCM MENUJU KE UTARA
    JANGAN LUPA LANGKAWI PUN TUNGGU MASA AJER


    KIKIKIKIKI....!!!

    #formulaturunhargaBMFokey..!!

    BalasPadam
  6. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...