Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Januari 04, 2018

Persempadanan semula kawasan pilihan raya tidak jejas hasrat rakyat tukar kerajaan

Persempadanan semula kawasan pilihan raya tidak jejas hasrat rakyat tukar kerajaan
Pelbagai taktik kotor cuba dilakukan pemerintah Barisan Nasional (BN) termasuk memperalatkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membuat persepadanan semula pilihan raya untuk menghalang kemaraan Pakatan Harapan (PH) menubuhkan kerajaan baharu selepas Pilihan Raya Umum ke-14 tidak akan berjaya.
Pengerusi AMANAH Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah berkata,kesedaran rakyat untuk menolak kerajaan kleptokrasi dengan pelbagai dasar yang menyusahkan kini jelas dirasai di semua peringkat.
“GST sebagai satu bentuk cukai yang begitu membebankan kini menjadikan peniaga dan pengguna mangsa yang semakin terbeban.
“Di pusat-pusat perniagaan utama seperti KB Mall dan bazar-bazar lain dapat di lihat kedai-kedai ditutup.
“Pengguna pula terpaksa mengikat perut dan menghadkan jumlah pembelian kerana harga barang terus melambung sedangkan pendapatan tetap sama malah ada yang menghadapi situasi pemberhentian kerja,” katanya di program Dialog Kedai Kopi (DKK) di Kampung Gertak Serong, Tendong Pasir Mas hari ini.

iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com

Dr Rohani Ismail
Katanya, taktik terbaharu BN menghadapi kemaraan rakyat ini adalah memperalatkan SPR.
“Dalam makluman terbaharu, Parlimen Pasir Mas ini akan dikeluarkan dari Dun Chetok dan dimasukkan Dun Meranti.
“Dengan itu Parlimen Rantau Panjang akan menerima masuk Dun Chetok untuk dilengkapkan bersama Dun Bukit Tuku dan Gual Periok,” katanya.
Sementara itu Ketua Jawatankuasa AMANAH Dun Tendong Dr Rohani Ismail mahu semua parti-parti anggota PH terus meningkatkan komitmen untuk meraih kejayaan yang semakin jelas.
“Dulu semasa saya mula bertugas di sini, terasa kerdil kerana bergerak sendirian tetapi dengan kebersamaan PH sekarang, keadaan jelas berbeza.
“Bagaimanapun saya suka mengingatkan supaya berfikir untuk menyumbang dan bukan berfikir apa yang kita akan dapat,” ujarnya.
Turut berucap di majlis itu ialah Pengerusi PH Parlimen Pasir Mas Ir Ali Omar, Pengerusi wanita PH Negeri Norashidah Jaafar dan ahli jawatankuasa PH Dun Tendong Dr Wan Zulkhairie Wan Mohd Zain.
mdl
Picture

14 ulasan:

  1. Dari era Madey lagi SPR jadi alat, jangan lebong la Wan Rohing, oh ya lupa memang Wan Rohing kaki lebong antarabangsa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kem tentera undi pos hanya Najib yang buat pada PRU11. Selepas PRU10 majoriti Najib hanya tinggal 300 saja. Apabila kem tentera jadi alat pemimpin BN untuk selamat, Najib puncanya. Malangnya, tiada lagi Wakil RAKYAT parti BN... Wakil RAKYAT diganti Wakil Undi Pos! Malaysia akan mendapat lebih ramai Wakil Undi Pos dari kem belum siap?



      Padam
  2. Kalau macam tu baguslah.. maka tun m sepatutnya tak payah nak mengkafirkan TGHH, kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tghh kapirkan org lain boleh plak. Bongok simpan sikit blh x..

      Padam
    2. Bila tu? Boleh bagi bukti? Kalau ko tak boleh bagi bukti memang sah ko al barua DAP 7 generasi!!

      Padam
    3. Amanat Hadi Awang telah diwarta sesat dan menyimpang daripada Islam. Hadi telah meletakkan umat Islam yang berpegang kepada Perlembagaan Malaysia sebagai pengikut kafir. Malah dengan berani pula mengkafirkan kerajaan Malaysia yang dituduh amalkan politik suku agama suku. Namun kini Hadi juga menerima Perlembagaan dan parti Umno dulu taghut kini tidak lagi. MAZA menyifatkan Hadi bertaubat senyap2 tanpa minta maaf. Tetapi apa kata umat Islam yang berpecah angkara Amanat Haram itu? Keluarga bersengketa, suami-isteri bercerai-berai, solat 2 imam, nikah tak sah, pulau-memulau? Besar dosa Hadi Awang kepada umat Islam.



      Padam
    4. Sebelum kita pergi lebih jauh, aku nak tanya ayat yg mana satu dalam amanat tu yg kafirkan sesiapa samada umno atau kerajaan malaysia?
      Kalau kamu tak boleh jawab memang kamu dasar barua DAP!!

      Padam
  3. Banyak mana pon persempadanan semula...klu rakyat nak sokong mana2 parti...hak mrk.
    Admin jer bodo...dapigs dh lama melakukan aktiviti memindahkan pengundi2 mrk di lokaliti2 mgikut pengaruh dan peluang mrk.Isu persempadanan semula hanya retorik puak haprak sebagai alasan.Mrk skrg dlm dilema sejak mengangkat musuh no.1 mrk sebagai pengerusi yg menjejaskan sokongan dan simpati para pengundi.Maka jgn bagi alasan.Mgkin dana berbillion rm dpd mahdey dan kroni/proksi boleh membantu dlm kempen pru14.Cuma kena ingat..haprak semakin busuk krn meletakkan ditaktor sebagai pengerusi mrk.Hanya yg bodoh shj boleh diperbodohkan oleh puak klepet dan beruk2 haprak!!!!

    BalasPadam
  4. Pas dan Umno akan menerima tsunami Melayu, Cina dan India. Orang Melayu ditipu Umno dalam isu 1MDB dan Felda. Skandal Tabung Haji dan IMAMS juga melukakan hati umat Islam. Orang Melayu juga ditipu hidup-hidup dengan isu RUU355. Akibatnya, Pas ditinggalkan ahli totok kerana malu Pas main hukum agama untuk politik. Tsunami Melayu lebih besar daripada semasa reformasi DSAI akan melanda 2 parti tua dan lapok.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu faham tak RUU 355 ni sebenarnya? Aku bimbang kefahaman kamu hanya sama level dgn tglks dan tglge.. apa yg kamu faham sebelum aku ulas lanjut?.. kalau tak faham sila mengaku baru senang aku nak jelaskan mengikut setakat mana kamu faham atau tak faham.. silakan..

      Padam
    2. Gerenti dia tak paham.Dia telan bulat2 kencing beruk2 haprak...hehehe

      Padam
  5. Yang kena tipu puak-puak kau cai....ditpu oleh penyamun....cuba bagi satu contoh bagaimana agaknya main hukum agama? faham ke tidak ni bab hukum agama?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau mereka faham hukum agama pun ialah hanya setelah berguru dgn tglge..

      Padam
  6. Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...