Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Januari 05, 2018

Muafakat dicapai PH kejutkan pemerhati politik, Anwar seru teruskan agenda perubahan

Muafakat dicapai PH kejutkan pemerhati politik, Anwar seru teruskan agenda perubahan
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Muafakat yang dicapai di antara tokoh, wadah dan kecenderungan yang berbeza dalam Pakatan Harapan (PH) mengejutkan pemerhati politik.
Oleh itu para pemimpin PH digesa memperkukuhkan pemuafakatan dengan menghindari kenyataan melampau dan terlanjur yang boleh menjejaskan maufakat yang dibina.
Ini penting bagi memastikan usaha melakukan perubahan politik negara tidak terjejas demi kepentingan dan kemaslahatan rakyat.
Dalam satu kenyataan semalam, penasihat umum PH Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu prinsip luhur permuafakatan PH terus dipertahankan manakala permasalahan lain yang tidak mendesak dirungkai melalui mesyuwarah.
“Pakatan Harapan telah mula bertapak dengan meyakinkan, dan terbukti mampu menggembleng semua kekuatan lama dan baru.
“Malah ia telah mengejutkan pemerhati politik yang curiga akan kemungkinan tercapainya muafakat di kalangan tokoh, wadah dan kecenderungan yang berbeda,” katanya.
Kesemua ini, katanya berlaku kerana tumpuan utama parti-parti komponen PH adalah menyelamatkan negara dari kebobrokan akibat keangkuhan kuasa, merebaknya rasuah dan kronisme, serta pembolotan dan ketamakan kleptokrasi.
Apa yang tambah meruncing, ujar beliau adalah mekarnya aliran perkauman melampau dan kefanatikan agama yang mengenepikan asas risalah Islam yang menjadi rahmat bagi sekelian alam.
“Saya gesa semangat permuafakatan segera dipahat dalam wadah Pakatan Harapan dengan mengenepikan kenyataan melampau dan terlanjur.
“Prinsip luhur inilah yang yang perlu didahulukan, manakala permasalahan lain yang tidak asasi atau mendesak dirungkai secara musyawarah,” katanya.
PH, jelas mantan timbalan perdana menteri itu memang bertunjangkan empat parti namun kekuatannya adalah suara rakyat terbanyak.
Beliau turut menyeru PH mengekalkan tradisi berunding dengan badan bukan kerajaan (NGO) dan aktivis masyarakat.
mdl
Picture

45 ulasan:

  1. Perubahan kat mana lagi Datuk? Semuanya diubah dan di u-turn habis-habisan oleh Madey, reformasi dah jadi nasi basi

    BalasPadam
  2. mana hudud?? lobai2 janggut sonyap jek..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hudud tu hak PAS ke atau hak Allah SWaT dan yang mewajibkan umatnya menuruti segala suruhannya?

      Padam
    2. Allah SWT telah menunjukkan Parti suci dan Lebai suci gagal menegakkan Hudud. Malah mengolokkan pula dengan ganti RUU355. Ditipunya Allah dengan kata 100 rotan, 30 tahun penjara dan denda RM100,000 ialah kehendak Allah. Allahu Akbar. Jauh sesatnya Lebai suci takfiri hingga Allah balas mereka dengan ribut taufan dan panahan petir. Moga cepat bertaubat dan kembalikan harta curi yang didermakan Najib dengan segera. Allah Maha Penerima Taubat hamba-Nya yang tersesat tetapi kembali taubat nasoha. Insya Allah.



      Padam
    3. Laaaa....tanggungjawab PAS ke? Berdosa ke PAS jika gagal menegakkan Hudud? Manusia yang menggagalkannya lah bertanggungjawab, lembab la macai haprak ni

      Padam
    4. Terima kasih kerana berpandangan hudud di bawah tanggungjawab pas.. alhamdulillah.. maka ia nya seolah2 bukan tanggungjawab PH.. sila maklumlah wahai para pengundi melayu islam yg amat dikasihi..!!

      Melihat daripada ulasan kamu jelas kamu sebenarnya tak faham pun matlamat Ruu 355 dan kaitannya dgn hudud, tapi tak apa, aku tak salahkan kamu kerana hudud bukannya tanggungjawab PH pun..

      Nampak jawapan macam cerdik tapi belum cukup pintar.. tak sangka pulak pimpinan PAN tergamak membiarkan para penyokong kekal tidak faham sebegini.. namun muslihatnya ialah agar penyokong mudah dimanipulasi; sama juga dgn pimpinan, cuma penyokong tak dapat dedak je..

      Namun oleh kerana hanya baru sekarang aku dapat tahu limit kefahaman penyokong PAN mengenai RUU 355 ni, maka aku masih sudi utk menjelaskan sedikit sebanyak tentang apa yg aku faham RUU 355 ini..

      Hukum Jenayah Islam ada tiga bahagian; Qisas, Hudud dan Takzir.. kalau nak tahu lebih lanjut elok rujuk kpd ketua agama PAN..

      Pada aku Hukum Jenayah Syariah Islam Negeri Kelantan dan Terengganu adalah selari dgn Hukum Jenayah Islam kerana setakat ini hanya dua negeri ini yg dah ada Akta Jenayah Syariah Islam yg lengkap.. manakala negeri2 lain boleh sahaja ikut jejak langkah kedua2 negeri ini jika Sultan atau YDP masing2 bersetuju kelak..

      Ok jawapan aku seterusnya ialah:

      - Sebat SEHINGGA HAD 100 kali, ini di bawah Hudud
      - penjara SEHINGGA HAD 30 tahun tu lebih kpd Takzir.
      - manakala denda SEHINGGA HAD 100 ribu tu sebenarnya lebih kpd Takzir.

      Sengaja aku highlightkan perkataan SEHINGGA HAD tu kerana perkataan ini sengaja disembunyikan agar org islam PAN tidak memahami RUU 355 demi undi cina yg didambakan. SEHINGGA HAD tu juga bermaksud terpulang kpd mahkamah syariah negeri2 akan jumlah tahun atau jumlah sebat yg diinginkan asalkan tidak melebihi HAD yg ditetapkan.. nama pun dah Takzir iaitu hukuman2 yg tidak terdapat dalam alQuran dan Hadis..

      Sebab tu kesemua MP Muslim kelak patut bersatu hati mengundi untuk luluskan Akta RUU 355.. bukannya sengaja tambah kelirukan penyokong masing2 dan org kafir..

      Padam
    5. Kalau begitu Hadi Awang hanya ingin menekan umat Islam dengan hukum Takzir secara melampaui batas? Dengan penjelasan takzir sahaja, Pas telah menipu umat Islam dengan hudud potong tangan jika mencuri? Rujuk kenyataan TMB Nik Amar yang maklum konon Kelantan baru dapat sediakan algojo pemotong tangan untuk hudud tahun ini. Sudahlah ditangguh-tangguh bahas dan undi RUU355, umat Islam juga ditipu cara pelaksanaannya oleh Lebai suci. Lebai suci cuma berniat menghukum lebih berat secara takzir? Bukankah yang dihebohkan kepada Ahli Pas ialah jika Kelantan tidak laksana Hudud MB akan letak jawatan dan Pas akan perang? Allahu... Jika Para Lebai suci sedar dosa menipu dan bersumpah palsu ialah dosa besar dan terkutuk. Sudah tentu mereka tak mengolokkan hukum hudud.




      Padam
    6. Awat Hudud dah tukaq Takzir pulak dahhhhh? Patut Lebai ponteng duk tangguh6x. Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................

      Padam
    7. Lebai dapigs...hehehe

      Padam
    8. Hehehe.....kesian sebab masih lagi tak faham2

      Padam
    9. Bukan semuanya tertakluk pada hudud, itulah natijahnya kalau tak faham hukum Islam

      Padam
    10. Hahaha dah jelas aku tulis kat atas tu 100 sebatan di bawah hudud, lagi walaun dap 12:17 dan 2:17 kata pas tak nak buat hudud?? Itulah lain kali buatlah para ulamak jadi teman bukannya si kafir harbi.. kan sekarang dah tak faham dan pastinya akan gagal nak fahamkan si kafir harbi pasal ruu 355 ni.. dah jelaskan sekarang tahap pemahaman walaun2 DAP ni?

      Padam
    11. Jelasnya Pas bohong ahli sendiri. Itu bukan hudud. Takkan 100x rotan dah kira hudud? Berapa level kefahaman ahli Pas pasal hudud ni? Yang diumum nak buat hudud, yang ditipu rupanya hukum takzir sahaja. Nak spin lagi walaupun sendiri tulis menunjukkan parti Lebai suci menipu umat Islam? Janganlah jadi sesat dan menyesatkan. Akui sahaja RUU355 tak akan bantu Pas laksana hudud sebenarnya di Kelantan. Tiada hukum hudud untuk pencuri, murtad, penzina yang dah berkahwin. Hanya penzina bujang dan minum arak yang kena. Jadi lebai suci terbukti menipu dan bersumpah palsu nak laksana hudud. Hudud itu adil kepada semua. Jika ada golongan umat Islam kena dan ada yang berkecuali, apakah jawapan lebai suci jika ada yang kata tidak adil? Nak maki Tuhan atau nak maki diri sendiri?




      Padam
    12. Bila aku kata bodoh macam pan johor karang marah.. namun aku nak ulang lagi; wahai pengundi melayu islam lihatlah sikap pan terhadap ruu 355 ni dan pastinya reflect kpd hudud juga jelak..

      Inilah puncanya Hudud atau Akta Jenayah Syariah Kelantan dan Terengganu tidak dapat dilaksanakan lagi.. bila RUU 355 diluluskan kelak barulah ianya selari dgn perlembagaan dan boleh dilaksanakan sebahagiannya spt meminum arak, berzina, qazaf, berjudi, etc. namun mungkin masih tak sepenuhnya kerana hukuman membunuh, mencuri, merogol dan mencederakan sudahpun termaktub dalam undang2 sivil di bawah perlembagaan..

      100 sebatan tu had maksima.. utk hudud zina boleh sampai 100 rotan.. utk hudud qazaf 80 rotan, utk hudud arak 40 rotan dan takzir judi terpulang kpd hakim syarie asalkan maksima 100 rotan...

      Sebab tu kita ambil kaedah tak boleh buat semua, jangan tolak semua..

      Padam
  3. Faham ke tidak ni apa itu Rahmat Untuk Sekelian Alam? Hudud adalah salah satu darinya

    BalasPadam
  4. Mana ada muafakatnya? Isu PM pun dah jadi huru-hara, isu berebut kerusi pun lintang pukang, muafakat konon, muafakat dalam kain ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar klu bab sembang lebih nie mmg boleh tahan...hehehe
      Jaga dulu kote tu baru nak jaga negara...hehehe

      Padam
    2. Sapa nak jadi Ketua Pembangkang bila BN kalah? Najib cabut pi Koh Samui dah. Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....................

      Padam
    3. Tak sabar melihat DICKtator mahdey jd pm sementara mnunggu pelakon lucah video besi mgambil alih...hehehe

      Padam
    4. Kalau BN kalah apatah lagi haprak yang jauh ketinggalan hanya gila merebut jawatan dan kuasa, PAS akan jadi juara nanti

      Padam
    5. Pas dah kembali mundur seperti masa zaman 80an. Ustaz muda yang memaki hamun bekas pejuang yang keluar Pas, akan diasak seperti yang pernah dialami pejuang lama. Bersedialah mental dan fizikal. Jangan akhirnya, ustaz muda ini sendiri mufarakah dan jadi penjilat Kerajaan pula. Lebih memalukan lebai-lebai suci, jika Kerajaan baru yang dipimpin oleh Pakatan Harapan.




      Padam
    6. Kalau zaman 80 an, pastilah ahli pas tak cecah hampir 1 juta org macam sekarang.. kan?

      Ulamak PH nak asak ustaz muda PAS? Sedangkan mufti suci pro PH pun tak boleh jawab soalan mudah aku.. apakah hukumya suami tak bagi isteri pakai tudung? Ntah laa..

      Padam
  5. Bila Hadi Awang tiada, baru kata sepakat mudah dicapai dalam PH. Syukurlah Najib berjaya memisahkan Hadi Awang daripada Pakatan. Ibarat serigala dan kambing jinak, Najib menari bersama Hadi konon kumpulan yang dibuangnya bermasalah. Biarkan Rakyat menghukum si tukang kafir dan tukang curi nanti dalam peti undi. Dah tak lama lagi dah.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah....manusia yang bermasalah semuanya dah masuk haprak, penyamun ada, perasuah ada, penzina isteri orang pun ada, kaki betina ramai, kaki mabuk arak ada, lgbt ramai, kafirpun dah jadi dominan dalam haprak, syukur la PAS masih lagi bermaruah

      Padam
    2. Masalah gaji staf Harakah yang tidak bayar 2 bulan bagaimana? Kerugian berbillion akibat Hadi Awang batal perjanjian didedahkan ADUN BN pula adakah masalah MB sepenggal itu? Bagaimana masalah Rakyat Kelantan daripada mangsa banjir, peniaga Pasar, orang Asal, ahli Pas yang kecewa dengan halatuju Pas dan Umno, ahli Pas yang memencilkan diri akibat tidak lagi percaya kepada pimpinan, juga terdapat ahli Pas yang berpura-pura aka taqiyyah menyokong Pas tetapi bertekad mengundi PH. Pas sudah hancur bawah Hadi Awang hasil tarbiyyah pecah-belah dan berpuak-puak yang diamalkan oleh mereka sendiri. Jika mereka anggap hanya harum manis sebagai masalah besar parti suci, jangan harap dapat pertahan Kelantan lagi selepas PRU14.




      Padam
    3. Tuhan nak hukum siapa???
      Mahafiraun..peliwat dan kapir dapigs???
      Semua mrk tu ada dlm haprak...hehehe
      Lain kali klu nak mengutuk...cermin2 lobang hidung sendiri yea...hehehe

      Padam
    4. Itu bukan masalah, itu adalah ujian pada yang patuh dengan suruhan Allah SWT dan tidak pula mendatangkan kemudaratan, PAS semakin digeruni sehingga Madey dah rapat ke dinding, hebat TGHA

      Padam
    5. 12:27,

      Kalau pas dapat 90juta ehhh dah jadi 200juta(?), pastilah pas boleh bantu harakah dan selesaikan lain2 masalah yg timbul spt yg ko nyatakan tu..

      Malah jika ada lebih, bolehlah pas buat rumah agam ala disney.. kalau ada lebih lagi pas boleh beli kereta2 mewah dan diparkir dalam kawasan pagar tumah agam tu agar org tak nampak kecuali jika org naik helikopter je yg boleh nampak... malah kalau ada lebih lagi pas boleh bg anak sedara dalam 4 juta utk kegunaan satu generasi pun jadi lah..

      Padam
  6. Kesian ahli Pas yang mula jauh hati juga ada gelaran daripada Lebai suci. Ini akibat suka berpuak-puak seperti orang Arab. Nabi berjaya menyatukan kaum Arab menjadi satu, Hadi pula berjaya memecah-belahkan umat Islam menjadi harum manis, tembikai, pengkhianat, bewok, Lebai, anjing, babi dalam bukit, anak butir tahik dan bermacam lagi gelaran baru.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebai panggey depa Assabiqun. Depa suci takpa gelar orang. Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......................

      Padam
    2. Tak dpt lawan lebai dapigs...hehehe
      Biar kepala dipijak demi periuk nasi selamat...

      Padam
    3. Lebai dapigs nie lah yg kuat mengutuk mamak kerala suatu ketika dulu.Tapi skrg semua dh melutut demi dedak segantang....hehehe

      Padam
    4. 12:44,

      Lebai suci si pejuang hak golongan atheis dan sekedudukan jugak yg gelarkan.. tapi bagi aku lagi tersohor ada mufti suci yg boleh tolong diamkan isu pemimpin tak bagi bini pakai tudong.. mufti jenis ni ialah mufti suci lagi menyucikan (pengerusi PH)..

      Padam
  7. Cerita pasal PH....................... pasaipa walaun nak komen lebey? Dah tadak cerita sendiri ka? Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...........................

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami cerita pasal haprak, sebab haprak nak jadikan PM yang diberi tempoh, PM bukan untuk Haprak je tapi untuk seluruh rakyat Malaysia, hancur la Malaysia kalau dapat PM macam ni, jauhilah Haprak, undilah Gagasan Sejahtera untuk kesejahteraan sekelian alam

      Padam
    2. Betul 1.32...Sepatutnya bawalah calon PM sendiri jika tidak setuju. Bukan merendah dan maki hamun macam tiada akhlak. Jika bawa nama Islam tapi akhlak macam Umno? Rosaklah nama agama, bangsa dan negara. Lawan cara matang dan bukan cara budak-budak hingusan. Mungkin calon PM mereka jenis gagal, seorang pencuri dan seorang lagi takfiri. Maka mereka ini tak sanggup nak usulkan calon PM tersebut. Siapa yang nak calon PM mencuri atau mengkafirkan semua orang? Nauzubillahi min zalik.



      Padam
    3. 7:44,

      Pas simple aje kalau menang baru cerita pasal calon.. kita tegur PH sebab calon2 yg dicadangkan nampak sgt bermasalah.. kita kan sama2 menentang umno bn.. kalau calon tu sama aje macam pm sekarang hancurlah pembangkang.. tambah lagi kalau calon tu lagi jahanam drpd najib lagi leborlah.. nak kena setelkan dulu kes perwaja lah, misc lah, pkfz lah, ipp lah, petronas lah, bimb lah, bmf lah, mas lah, macam2 lagi lah..

      Ada ke calon PAS pencuri sedangkan pas tak calonkan sesiapa pun? Dah dapat calon penyangak pandai pulak nak tuduh pemimpin pas pencuri.. takkan macam ni hujah ko..? Cer jawab hujah2 aku kat atas tu..

      Padam
    4. Hang ni duk tahun 80- 90an lagi ka? Hang nak korek sampai zaman mana ...cuba habaq mai? Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................................

      Padam
    5. 744....biaq pi depa duk maki-hamun. Biaq orang baca rasa cemuih kat Pas. Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................

      Padam
    6. Aku habaq zaman ni lah.. loq laq hang ni.. apa yg x betoinya aku tulis tu?? Kita kan nak bertanding 3 penjuru.. sama2 nak jatuhkan umno bn.. tak lah macam di kelantan tu.. ada parti yg bekerjasama dgn umno nak rampas kerajaan negeri!!

      Cemuih apanya setiap bulan ribuan org dok masuk paih.? Cuba hang habaq mai berapa belaih org masuk pan setiap bulan?

      Padam
    7. papa jarum,

      Hang jangan jadi macam hat lain pulak, senyap bila aku ajak berhujah..

      Padam
    8. Nak habaq kat hang......depa bolayan pasai hang punya hujah takbley pakai. Tadak sapa amik port pasai no substances. Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....................................

      Padam
    9. papa jarum,

      Ini jer jawapan hang..?? hang tak rasa bakai memalukan pan ke kalau setakat bodo2 ni je kecapaian akai yg hang termampu?

      Padam
  8. Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

    BalasPadam
  9. Berikut adalah peluang pembiayaan 100% bagi Anda yang mencari pinjaman asli, Yayasan Keuangan Perusahaan LLC di sini untuk membantu.
    Mereka menawarkan pembiayaan 100%.
    Mereka Bahkan Bisa Melakukan Industri Minyak dan Gas
    Persyaratan: 1-30Yrs
    Min / maks: $ 3000 - $ 10.000.000
    Consumer Finance sekarang tersedia tanpa opsi pemeriksaan kredit.

    Layanan lainnya termasuk
    Pinjaman Pribadi
    Pinjaman bisnis
    Perbaiki dan Balik Pinjaman
    Pinjaman Proyek
    Pinjaman Modal
    Memulai Pinjaman
    Pinjaman Jembatan
    Pendanaan Real Estat
    Keuangan Peralatan (Semua Industri)
    Keuangan Komersial
    Pinjaman Rehab
    Layanan Pedagang (Pemrosesan Kartu Kredit)
    Pinjaman Modal Kerja
    Pembiayaan Konsumen / Pelanggan (Mebel, Prosedur Medis, Perhiasan, Proyek konstruksi, atap)
    Layanan Kredit
    Catatan Pembelian (otomatis, rumah, catatan lainnya)
    Pembiayaan Traktor
    Pembiayaan Pertanian
    Akuisisi Bisnis
    Anjak
    Pembiayaan Truk
    Bagian Pembiayaan Trailer

    Jika tidak terdaftar, tanyakan !!

    Cepat dan dapatkan kualifikasi melalui: foundationfinancecompanyllc@gmail.com

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...