Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, April 18, 2016

PANAS!! : PARTI ISLAM (AMANAH) AKAN LAWAN SEMUA KERUSI PARTI PAS.


Ir. Izham HashimIr. Izham HashimParti Amanah Negara (Amanah) Selangor akan bertanding di semua kerusi yang ditandingi oleh Pas dalam pilihan raya umum lalu di negeri itu, iaitu 20 kerusi Dun dan tujuh parlimen.

Pengerusi Amanah Selangor, Ir. Izham Hashim berkata, untuk itu, mereka sedang membuat persiapan rapi dari pelbagai sudut untuk menghadapi pilihan raya umum ke 14 akan datang.

Kata Izaham, Amanah Selangor sentiasa bersedia menghadapi apa jua pertandingan sama ada dua atau tiga penjuru, mewakili Pakatan Harapan, apabila  pakatan itu membuat keputusan.

“Amanah tidak akan bertanding menentang mana-mana rakan komponan dalam Pakatan Harapan, sebaliknya akan membantu rakan komponan di tempat mereka bertanding,” demikian kata Izham kepada Malaysiadateline baru-baru ini.

Amanah Selangor, katanya, sedang membuat persiapan bagi menghadapi PRU akan datang, termasuk dari segi strategi, calon, jentera dan dana. Semua aspek diambil kira untuk mencapai kemenangan di negeri Selangor, katanya.

Amanah kini adalah rakan komponan dalam Pakatan Harapan bersama PKR dan DAP.
Menurut beliau, Amanah hadir mengisi kekosongan tempat yang dahulunya diwakili oleh Pas dalam Pakatan Rakyat.

Amanah, kata beliau lagi, akan mengambil alih peranan memenangi atau memempertahankan kerusi parlimen dan Dun yang dulu ditandingi dan dimenangani oleh Pas.

Peranan ini akan dilakukan sehingga keputusan akhir dibuat secara bersama dalam Pakatan Harapan.

Menurut Izham, baru-baru ini telah selesai semuanya secara rasmi penubuhan kawasan parlimen Amanah di Negeri Selangor, iaitu sebanyak 22 kawasan Parlimen.

“Saya telah hadir sebahagian besar menyuarat berkenaan di semua menyuarat itu di mana berjalan lancar dan sambutan daripada ahli sangat mengalakkan.

Nasihatnya, "perkukuh parti, tambah ahli, jaga akhlak sebagai parti yang berpaksikan Islam."

Semua ahli, katanya, mesti memposisikan Amanah sebagai parti Islam yang progresif dan inklusif.

Kata Izham,  Pakatan Harapan adalah satu-satunya alternatf kepada BN untuk memerintah negara ini dalam PRU akan datang.

Amanah kini turut membantu kempen calon Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak yang dianggap beliau sebagai latihan ke arah persiapan menghadapi pilihan raya umum.

Mereka ditugaskan untuk menjaga kawasan Demak Laut yang akan ditandingi kemungkinan besar ditandingi oleh Amanah, katanya.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

55 ulasan:

  1. Lawan tetap lawan..hancur umngok,hancur pas,hancur wan rosli ooooppss kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pan parti taik babi dap. Kimikiki

      Padam
  2. Saya mengucapkan syabas kepada AMANAH yang berazam untuk "BERPERANG" dengan PAS di setiap kerusi yang akan di tandinggi oleh PARTI yang baru di bentuk melalui "CHAI" itu. Di harapkan bukan sahaja di Selangor tetapi nak lah menyeluruh. Andai kata anak lelaki "SENIK" yang merupakan "PELARI PECUT" anak dara orang dan bekas tahanan ISA dan juga "TAWKEY" "CHAI" masuk bertanding di mana mana kawasan, AMANAH perlu melawan nya. Juga mereka yang di rekrut sebagai AJK PAS-CHAI juga perlu di "LAWAN".

    BalasPadam
  3. Yaa.ni baru betul perlawanan antara amanah dgn pas.kita tgk siapa yg menjadi pilihan rakyat.

    BalasPadam
  4. Aku amat berharap ia akan jadi kenyataan.. jangan berani sekarang tapi di saat2 akhir ubah fikiran plk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btl tu harap2 pas jangan ubah fikiran nt uturn plak

      Padam
  5. Tak sabar nak tengok senario ceramah PAS dan PAN dibuat bersebelahan..

    Di mana PAS berceramah mengenai islam dan tempat ceramah dikelilingi bendera PAS..

    Di mana juga PAN berceramah mengenai islam liberal dan tempat ceramah dikelilingi bendera PAN (dan DAP?)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kau ingat islam itu hak mutlak dan peribadi pas sahaja ke...

      Padam
    2. Ala wanrosli pongpang pongpang kata pan tolak hudud tp bila minta bukti video yg matsabu tolak hudud xda plak video nya... Islam apa tu tuduh2 tanpa bukti tuu wanrosli.. Nmpak pas yg dh tersesat skrg ni..

      Padam
  6. Pas ceramah mengenai islam label,uturn,ckap tak srupa bikin,ngaku sndiri kuat...sila datang.susu omega ada disediakn bersama bahan cmpuran tmbahan iaitu pil kuda n dedak..kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu dulu tp skrg wanrosli udah bijak2 sikit sbb pil kuda campur susu omega. Kahkahkahkah

      Padam
  7. Tiada DAP tiada khadam.

    BalasPadam
  8. Kahkahkah taip dua kali..kahkah tiada umngok tiadalah pasbongok.tiada pasik terlerai ikatan n hilang lah pasetan..kahkahkahkah

    BalasPadam
  9. PAN ditubuhkan semata-mata untuk melawan PAS, itu matlamat senenar kami, kami sengaja membakar semangat ahli dan penyokong PAS bahawa kami menentang umno bukan PAS supaya mereka pun ikut serta dengan kami, hakikatnya itulah dendam kami, tak boleh menang pun tidak mengapa asal saja undi PAS berkurangan, kami PAN sokong BN sebenarnya.

    BalasPadam
  10. Lihat saja Deklarasi Rakyat, TSLKS bersebelahan dengan madey dengan muhyiddin dengan mokhriz, mereka semua tu kan BN, tiada lagi kesangsian dengan apa yang dilakukan oleh pemimpin umno. Kami PAN sokong TKLKS.

    BalasPadam
  11. Pada mulanya kami dlm PAS agak terkedu dgn kehilangan G18 utk tubuh parti baru memandangkan mereka ni bijak pandai lagi profesional belaka katanya... tapi setelah meneliti kenyataan 3:36 di atas, barulah kami sedari bhw kebijaksanaan mereka digunakan utk menjadi khodam kpd DAP bukannya utk memperjuangkan islam yg syumul..

    BalasPadam
  12. Pada mulanya kami dlm PAS agak terkedu dgn kehilangan G18 utk tubuh parti baru memandangkan mereka ni bijak pandai lagi profesional belaka katanya... tapi setelah meneliti kenyataan 3:36 di atas, barulah kami sedari bhw kebijaksanaan mereka digunakan utk menjadi khodam kpd DAP bukannya utk memperjuangkan islam yg syumul..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa post 2 kali ni benda2 yg sama wanrosli mabuk ketum ka.kahkahkahkah. Udah2 la wanrosli komen wanrosli. Dahla kantoi smlm wanrosli komen2 wanrosli. Arini buat lagi.kahkahkahkah

      Padam
    2. Kahkahkahkah sendiri jawap sndri blakon jdi tanpa nama kahkahkah.dh byak kali bro dia kantol tapi wat lgu tu juga..sbab susu omega cmpur dedak n pil kuda ar dia dh jadi sebal,bebal n terikat dgn ikatan pasik kahkahkahkah

      Padam
    3. Die xminum susu omega arini sbb susu abis,esok die minum br ok balik sel2 otak mule berhubung. Kahkahkahkah

      Padam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Saya setuju sesangat dgn 3:44.. inilah balasan Allah bayar cash di dunia lagi.. sebelum ni asyik menghina PAS dgn UG terutama oleh pimpinan G18 sedari dlm PAS hinggalah Blok ke 3 ditubuhkan.. Alhamdulillah kini UG berbalik kpd yg empunya diri.. tahniah TGHH.. anta memang pemimpjn yg amat bijak berbanding G18..

    Mereka asyik menuduh TGHH suka U turn..
    tapi pada hakikatnya TGHH bijak meng'u-turn'kan tuduhan UG kembali kpd para pejuang islam liberal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkahkah. Ngaku pun hadi kuat uturn. Kahkahkahkah itulah hakikatnya akhirnya mengaku jua pas uturn..

      Padam
    2. TGHH membuat u-turn disebabkan G18 mengemudi bahtera kearah yang salah, TGHH u-turn pasal G18 rakus dan tamak dengan jawatan dan kuasa sehingga sanggup membelakangi Nakhoda, u-turn TGHH disebabkan G18, tanpa G18 maka tiadalah u-turn, sama jugak dengan PAN, tiada DAP maka tiadalah KHADAM.

      Padam
    3. Kah kah kah.. 8:33 berjaya jatuhkan air muka PAN.. itulah yg kita faham selama ini.. tapi dek kerana IQ rendah, mana PAN nak faham kenapa PAS menentang arus akan kehendak G18.. ada ke patut G18 nak ajar kami kaedah bagaimana nak tunduk kpd DAP sebagaimana G18 (kini PAN) tunduk..

      Padam
  15. TGHH bukan u-turn tapi cuma dituduh u-turn oleh puak islam LIBERAL spt yg diakui oleh 6:35..

    BalasPadam
  16. Dah mmg hj hadi kuat uturn..sblum ni kutuk org srwak yg bukn islam tak blh jdi calon sbb tak brpndidikn tggi last2 guna gak calon kristian tu..dgn pkr,dap amanah garang gila,hbis dikapirkn sbb tolak hudud last2 uturn bila dgn ikatan cakap lain..kan bebal n bangang hadi tu..kahkahkahkah surat qardawi mana?mana?kahkahkah dpat lak ahli baghal mcm wan rosli.hancurrr kahkahkahkah

    BalasPadam
  17. Kami PAN setuju benar dengan cadangan Ir Izham Hashim, memang nampak macam kami bernafsu besar tapi itulah hakikatnya kenapa PAN ditubuhkan.

    Tengok betapa Ir Izham Hashim melepaskan apa yang terpendam didalam hati beliau, " kami akan bertanding dikesemua kerusi yang ditandingi PAS di Selangor ", tanpa menyebut dan menggangu kerusi umno/bn.

    Jelas dan nyata pendirian kami PAN, musuh kami ialah PAS bukan umno. Selagi PAS musuh DAP maka automatically kami PAN adalah musuh PAS, selagi umno/bn berpeluk dengan DAP maka kami PAN tanpa segan silu akan peluk umno/bn. Itulah pendirian kami PAN liberal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nakal lah 8:52 nih. Terbaek..

      Padam
    2. Kahkahkahkah. Lawak tgk gelagat wanrosli komen2 wanrosli. Kahkahkahkah

      Padam
    3. Nakal la wanrosli nih..terbaek. Kahkahkahkah

      Padam
    4. Kahkahkahkah..masuk bakul angkt sndiri n jawab sndiri..kahkahkahkah..tahap murakkab dh ni..kahkahkah

      Padam
    5. Muat ke pun bakul tu wanrosli, mau kene byk bakul tu nk masukkan hadi sekali.kahkahkahkah

      Padam
    6. Lift ada boleh naik sendiri tak perlu bakul.. umpamanya PAS boleh bertanding sendiri tak perlu bantuan DAP dan berUG dgn Tun M.

      Padam
  18. Kawasan majoriti cina nk ditubuhkan sekolah cina sape nk marah
    Kawasan majoriti kristian nk tubuh gereja pun xde sape nk marah
    Kerana itu hak mereka
    Tapi kelantan kawasan majoriti islam lebih dari 95%...aikkk nk hudud kene tahan? Macam2 alasan...belum sesuai la...tggu kapir redo la...oh yea lupa...kapir dh redo pan buat hudud nnt.
    Yg pelik oktofest pertahankan
    Nak syirik nama tuhan x rasa sedih
    Zakir naik digelar.setan x rasa pedih
    Melayu nk dihalalkan murtad x rasa terancam
    Jakim nak.dihapuskan x plak bimbang
    Kuasa mahkamah syariah yg dh terhad nkndikurangkan lagi x terasa malu
    Islam liberal x rasa terancam
    Quran alunan melayu x rasa janggal
    Langgar baiah x rasa malu
    Tapi sebut hudud...rasa terancam maku janggal dan pelbagai2 lagi yg negatif
    Di kelantan saja la...tlg la.syiar islam
    Kapir tolak aku faham...umnontolak pun masih jgk boleh faham...tapi g18 yg tolak...apa kejadah kamu ni...tapi tu la...akhirnya terhina...nk.tunjuk gah camner pun allah hina...berselfie...balik mike...logo ciplak...muka org pun ciplak nk promo parti...belum amik kira sign deklarasi utk selamatkan umno lagi tu...puas spin nk cover kebodohan sendiri kene tipu dgn atok 91 tahun
    Ulamak kalah boleh bersabar...kamu kalah tinggalkan jemaah
    Dulu berkopiah...skrg yillek

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ape ke bengong punya perbandingan wanrosli mcm budak xsekolah je. Hujah mcm taik

      Padam
    2. Wanrosli kata kat org kunun....yg dia jadi pasikatan tu apahal.terus buang hudud, xdosa plak yaaaa.hebat2 kepala otak pasik

      Padam
  19. Ceh pigi dah,jgn lupa perak,pas nk bgbung dgn umngok yg tolak hudud tu..bangang tak sudah.hujah mcm taik.kena dgn ikatan hudud sndiri tolak dgn alasan mcam2..uturn lebih!!pigi dah.tuiihh!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn lupe mb perak dulu org PAN sekarang.. sejak dr dulu jd boneka DAP..

      Padam
    2. Rupa2nya sejak dulu G18 dah berkomplot dgn DAP bilamana mereka berkomplot agar kerajaan perak dpt dibubarkan maka akan membuka laluan utk PRN perak.. jika jd kenyataan ketika tu, DAP akan berpeluang meletakkan calon melayu agar apabila menang, DAP x perlu lg melantik mb dr kalangan PAS lagi.. UMNO sudah dpt menghidu komplot ini lalu berjaya memujuk sultan perak agar tidak perkenan pembubaran DUN..

      Padam
    3. Pas sejak dulu berkomplot dgn umno sejak 2008 nk gabung ngan perak last2 bn sapu.kahkahkahkah.pasal hudud pun pas berkomplot dgn umno tp last2 kene tipu.Kihkihkih

      Padam
  20. Pas lgi teruk,tuang presideng brtanding utk kalah kat srawak,tuang presideng bodoh,dpat ahli mcm wan rosli pun bgi hujah yg teramat bodoh.kahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli hujah mcm budak2 tadika xda fight langsung
      Kahkahkahkah. Biar die minum omega byk2 dulu
      Kahkahkahkah

      Padam
  21. Tak payah maki hamun.. yg penting PAN kini hina dina di mata rakyat sarawak.

    BalasPadam
  22. dah terang lagi bersuluh pan khadam umno tak dapat nak dinafikan lg pencacai pan sahaja yg buat2 tak tahu tapi seia sekata dng mahadir pada pan janji pas kalah sebab pan libre sekular seangkatan dengan umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. isu perak rupanya bersangkutan dengan dap yang sekarang didewa2kan oleh pan tapi bodoh umno dapat sebenarnya memg dah rancang untuk umno perintah oleh g18

      Padam
    2. Isu perak terang2 hadi punya kerja la walakontol oi..kahkahkahkah

      Padam
  23. Kahkahkahkah. Wanrosli coming back.harap dah pandai sikit. Mana video matsabu tolak hudud???! Dah lama tgu ni

    BalasPadam
  24. Sebenarnya PAN mana pun dia sapu.. DAP pun dia sapu UMNO pun dia sapu.. sbb tu ceramah tak de sambutan langsung langsung langsung..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila minta video hudud terus kalih isu.kan aku ckp dah pas ni mcm taik. Apa juga dr mulut pas semua busuk2 belaka.kahkahkahkah

      Padam
    2. Di bawah adalah satu teka teki ringkas..

      Bersama PAS jadi pengkhianat..
      Bersama PKR jadi pengacau..
      Bersama DAP jadi khodam..
      Bersama UMNO jadi khodam bergu bersama DAP..

      Dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

      Padam
    3. Wanroslisesumpahlaknat jwpn nya

      Padam
    4. Pabila sesumpah bertukar dari oren kpd merah, inilah fasa yg paling ganas! Sbb dia boleh jadi jelmaan roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel.. begitulah seterusnya sampai binatang sesumpah laknat ni mampos..

      Padam
    5. Jd warna lain kejap pastu tukar balik warna asal ijau.kahkahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...