Rabu, Jun 03, 2020

7 ulasan:

  1. Kerusi-kerusi Parlimen PH yang akan masuk longkang jika Parlimen dibubarkan July 2020 ini atau yang mana lebih dulu :

    1. Kangar
    PH = 20,909
    BN + PAS = 23,771

    2. Jerlun
    PH = 18,695
    BN + PAS = 25,242

    3. Kubang Pasu
    PH = 29,984
    BN + PAS = 30,350

    4. Pokok Sena
    PH = 28,959
    BN + PAS = 41,791

    5. Kuala Kedah
    PH = 36,624
    *lBN + PAS = 36,624

    6. Merbok
    PH = 30,902
    BN + PAS = 40,448

    7. Sungai Petani
    PH = 45,532
    BN + PAS = 46,723

    8. Padang Serai
    PH = 31,724
    BN + PAS = 38,360

    9. Kulim Bandar Baharu
    PH = 23,159
    BN + PAS = 31,184

    10. Parit Buntar
    PH = 16,753
    BN + PAS = 25,967

    11. Tambun
    PH = 38,661
    BN + PAS = 48,289

    12. Lumut
    PH = 21,955
    BN + PAS = 31,690

    13. Tanjung Malim
    PH = 24672
    BN + PAS = 29,625

    14. Raub
    PH = 20,659
    BN + PAS = 25,366

    15. Indera Mahkota
    PH = 28,578
    BN + PAS = 35,143

    16. Kuantan
    PH = 22,807
    BN + PAS = 28,363

    17. Temerloh
    PH = 23,998
    BN + PAS = 36,828

    18. Bentong
    PH = 25,716
    BN + PAS = 29,390

    19. Sungai Besar
    PH = 17,350
    BN + PAS = 23,856

    20. Hulu Selangor
    PH = 40,783
    BN + PAS = 44,012

    21. Kuala Selangor
    PH = 29,842
    BN + PAS = 29,879

    22. Kapar
    PH = 47,731
    BN + PAS = 57,837

    23. Kuala Langat
    PH = 43,239
    BN + PAS = 44,858

    24. Titiwangsa
    PH = 23,840
    BN + PAS = 26,546

    25. Kuala Pilah
    PH = 18,045
    BN + PAS = 22,192

    26. Tampin
    PH = 22,435
    BN + PAS = 26,031

    27. Tangga Batu
    PH = 32,420
    BN + PAS = 36,722

    28. Sri Gading
    PH = 21,511
    BN + PAS = 22,771

    29. Tanjung Piai
    PH = 21,255
    BN + PAS = 23,693

    30. Putatan
    PH = 14,106
    BN + PAS = 14,201

    Jika dicampur jumlah kerusi

    BN 79 + PAS 18 + 30 = 127 Kerusi Parlimen
    Kalau + GPS 19 + Bersatu 18 = 164

    APABILA PAS + UMNO = PH TUMBANG !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ...Umno - Pas = Ke 2 terkangkang.

      Padam
    2. Belum kira undi protes lagi. Ini kerja budak kencing bercabang.

      Padam
  2. Org pas yang tak suka pimpinan pas cium mulut dgn umno 30%...kita ambik je 15%
    Aura ahli perlimen 2%.. hasil corak pemerintahan PH yang rakyat celek dan pengundi atas pagar 10%. Semua 27%. dari 30 perlimen tu berapa yang tak berubah.. aku ambik 15% protes pengundi pas..nak tahu berapa % pengundi pas setuju dgn pimpinan pergi buat ceramah.itu belum % protes tuang presiden kena bayar kat SR. Sbb seorg ulamak dunia menampakkan kelemahan lagi tinggi % nya

    BalasPadam
  3. Hello awanama..kamu ingat pengundi yg dulu tu masih mengundi untuk parti itu ke?macam saya 1keluarga ada 5pengundi mmg dh tekad tak undi dah utk bulan dan dacing..dah serik...

    BalasPadam
  4. hello kekubung..kami sekerluarga pun akan undi parti bulan dan dacing..serik dah dengan DAP dan PH NI..

    BalasPadam
  5. Atas kertas tak sama dilapangan.....tunggu pru15 baru tau....rakyat bukan bodoh pon....

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng