Iklan Penaja 1

Sabtu, Jun 30, 2018

Pasukan Petugas Khas 1MDB sahkan akaun Umno, individu, organisasi dibekukan

1MDB sahkan akaun Umno, individu, organisasi dibekukan
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pasukan Petugas Khas 1MDB hari ini mengesahkan membekukan sejumlah akaun milik individu dan beberapa organisasi termasuk Umno serta parti politik lain yang dipercayai terlibat dengan penyelewengan dana 1MDB.
Dalam kenyataannya, pasukan itu berkata antara yang turut dibekukan adalah akaun milik persatuan dan syarikat yang turut terlibat dalam siasatan kes berkenaan.
“Pasukan Petugas Khas 1MDB memberi jaminan siasatan dijalankan secara adil dan profesional serta mengikut undang-undang yang ditetapkan,” katanya.
Pasukan itu turut meminta semua pihak memberi ruang kepada pihak berkuasa bagi melaksanakan proses siasatan tersebut.
“Jangan membuat sebarang spekulasi dan mensensasikan kes berkenaan kerana dikhuatiri akan menjejaskan proses siasatan,” katanya.
Pasukan Petugas Khas 1MDB berkenaan dianggotai bekas peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail; bekas ketua pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Abu Kassim Mohamed; Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Mohd Shukri Abdull dan Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman Datuk Abdul Hamid Bador.
Semalam, Pemangku Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendakwa akaun Ibu Pejabat Umno Pusat dan Selangor dibekukan SPRM manakala akaun Umno Johor juga hampir pasti akan dibekukan SPRM dalam masa terdekat.
mdl

Picture

10 ulasan:

  1. Bubar dan mansuhkan terus 1mdb.Tak payah diteruskan.Teruskan dgn menunaikan segala janji yg haprak dah termaktub dlm manipistol haprak.

    Tak payah nak menipu hal hutang dan bangkrap.Rakyat bukannya bodoh tak tahu hutang sebenar negara dan kemampuan membayar balik.Tambahan lagi kdnk mencatat rekod terbaik berbanding hutang negara.Rizab bnm adalah yg tertinggi dan aset dan kewangan bank2 meningkat sgt tinggi berbanding era memewahkan kroni.Aset dan kewangan petronas juga antara yg terbaik rekod jika dibanding ketika jajahan kroni dan proksi era 22tahun.

    Hrp pak2 menteri haprak tidak jadi hamba atau diperkudakan ketika zaman bn 1.0.Bayangan dah kelihatan cuma para kroni masih menyimpan kuku2 tajam mrk.Hanya menunggu kealpaan menteri2 bangang atau yg dah kawtim dgn penjajah 2.0 utk memulakan misi.
    Sekor dh dikatakan menjual balik sahamnya dlm syarikat yg terlibat dlm ecrl.Saham yg baru dibeli setelah pelabur cabut lari krn diwar2kan projek mgkin dibatalkan.
    Bijak permainan tua kutuk tu bersama dgn kroni2nya.
    Ingat rakyat nie bodoh dgn pengumuman penjualan semua saham.Ntah2 dibeli oleh kroni yg lain tetapi modal yg sama.
    Kpd macai2 haprak...mrk hanya berubah utk mengaburi mata hati rakyat tetapi perjuangan meneruskan legasi 22tahun tak akan berubah.
    Semoga pak2 menteri haprak tidak sebangang spt yg dikatakan.
    Dia tidak mencuri...dia cuma mengambil sahaja...hehehehehe

    Klu tak..tak mgkin anak..waris..proksi dan kroni kaya raya....hehehehe
    Mrk hanya menunggu utk menerkam habuan.Sama ada berjaya bergantung dgn kebodohan pak2 menteri haprak....hehehehehehe

    BalasPadam
  2. umno haprak masih dialam fantasia,dok meracau x puas hati,stock dedak dah xde lagi,lubang nak songlap duit xde lagi,susah ke jadi pembangkang,belum sampai 60 hari dah gila babi,kesian,,pi ngadu kat zh penorogo,mana tahu ade sisa tulang babi

    BalasPadam
  3. Umno merayu kepada SPRM pulang duit akaun dibekukan untuk bayar gaji pekerja parti Umno dan pentadbiran parti Umno. Bangsatnya parti Melayu Umno sekarang? Bawah Presiden terakhir Zahid Komedi sudah jadi Parti Kebangsatan Melayu Bersatu? HAHAHA.

    BalasPadam
  4. Zahid Komedi ikrar ubah Umno. Wow! Track record Zahid Komedi? Nama baru mungkin diubah kepada Pertubuhan Kebangsatan Melayu-Bangladesh. HAHAHA.

    BalasPadam
  5. Tun klepet dah mengaku..janji haprak cuma kencing hancing jer....hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia dh kata terpaksa kencing dan auta utk menang....hehehehehehe

      Org yg dah biasa menyamun utk anak..waris..proksi dan kroni agak berat memperdulikan nasib rakyat.
      Konsesi TOLol..pgangkutan awam..kos sara hidup dan gaji minimum bukan masalah dia krn dia kaya raya dan tak merasa keperitan tersebut.

      Terpaksa terima...1 utk ngko..2 utk aku
      Hehehehehehe...

      Padam
  6. SPRM dan PDRM sebagai penyiasat kes 1MDB dah berikan clue Zahid Komedi bakal disiasat. Ahli Umno jenis bodoh dan bangang nak malukan juga parti Melayu paling bangsat di dunia. Kau ingat Presiden Umno baru tak kena mengadap kes skandal 1MDB? Padan muka. Kau ingat kau siapa hah? HAHAHA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh, bukan ahli umno ke yang mememenangkan PH malah ramai jugak pemimpin UMNO yang jadi katak lompat, Madey pun UMNO jugak.

      Tapi Madey le ni dah kuasai PH, dulu Mahafirauan, Mahazalim, sekarang dah jadi Mahasuci, kena kencing la korang.

      Yang jadi menteri untunglah mereka walaupun hancing, yang kat bawah ni hancing percuma je.....kehkehkeh

      Padam
  7. KJ berjaya sindir Zahid Komedi dan Hadi Awang sekaligus - Warlords arah, paksa dan ugut Umno Bahagian. Apa Warlords sudah buat? Pilih pemimpin ikut senarai CHAI. HAHAHA.

    BalasPadam
  8. Respect juga pada perwakilan Umno sebab dalam senarai CHAI Umno itu tidak semua terpilih. Maknanya dalam kepala ahli Umno masih belum penuh tahi. Tapi CHAI yang viral Muktamar 2015 memang terbukti, ahli Pas 99% kepala penuh tahi mughalazah. Otak yang ada milik orang lain. HAHAHA.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive