Iklan Penaja 1

Sabtu, April 21, 2018

Gelombang PH sudah melanda Johor, kubu BN bocor

Hisomuddin Bakar bimbang kegagalan pollsters di Amerika mengganggu industri yang sama di negara ini.
Hisomuddin meramalkan kubu BN ini akan jatuh ke tangan PH dalam PRU 14.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Hampir sebulan lalu, ketika parlimen belum dibubarkan, pengkaji politik Mohamad Hisomuddin Bakar yakin Barisan Nasional (BN) akan mengekalkan negeri kubunya Johor dalam pilihan raya umum ke 14 ini.
Namun, malam kelmarin, apabila beliau turun ke majlis Jelajah Pakatan Harapan (JPH) di Pagoh, Johor, beliau berpendapat gelombang PH sudah melanda Johor.
“Bagi saya gelombang PH sedang melanda Johor dan juga sebahagian Pahang,” kata Hisomuddin ketika mengulas perkembangan terbaru politik Malaysia seminggu sebelum penamaan calon PRU 14 pada  28 April ini.
Beliau yang turut berada di Pagoh kelmarin berkata, yang lebih menarik dalam JPH Pagoh adalah penyertaan anak muda yang sangat ramai.
Sebelum itu, JPH berlangsung di Pasir Gudang dan Muar, Johor turut mendapat sambutan yang sama.
“Bayangkan, kereta terpaksa diletakkan sepanjang tiga kilometer sepanjang jalan masuk ke tempat perhimpunan, satu KM di kiri dan dua KM di kanan, dan yang ramai datang adalah anak muda.
“Bila saya tanya kenapa mereka datang, mereka kata kami tak mahu susahkan diri selama lima tahun lagi jika undi BN, cukuplah apa yang kami lalui sekarang,” cerita Hisomuddin tentang perhimpunan di Pagoh, kawasan yang akan ditandingi Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyidin Yassin itu.
Orang ramai memenuhi perhimpunan Jelajah PH di Pagoh malam kelmarin.
Anak-anak muda ini bercerita, BN ada menawarkan kepada mereka RM50 hingga RM70 satu malam untuk memasang poster mereka.
“Kami tak mahu senang sekejap tetapi susah lima tahun lagi,” cerita Hisomuddin tentang apa yang dikatakan anak muda ini kepada beliau di Pagoh.
Menurut Hisomuddin, dengan gelombang ini, hampir kesemua kerusi marginal di Johor akan jatuh ke tangan PH dalam PRU 14 ini.
“Bila kerusi marginal jatuh, bermakna Umno terpaksa bertahan di kerusi luar bandar sahaja dan terlepas bandar dan pinggir bandar,” katanya.
Bagi Hisomuddin, turut akan menjadi korban gelombang ini adalah Pas yang tidak berada dalam arus utama ini.
“Saya boleh jangkakan Pas akan ‘wipe out’ (disapu bersih) kali ini kerana mereka tidak ada dalam arus ini,” kata beliau.
Pada penghujung Mac lalu, Hisomuddin meramalkan hanya pengundi yang tinggal di sekitar lebuh raya Utara Selatan (PLUS) sahaja mula berubah ke arah PH manakala yang tinggal di pendalaman khasnya di pantai timur Johor masih senang dengan Umno dan BN.
Ketika itu, Pengarah Eksekutif Ilham Center itu berkata Johor akan kekal jadi kubu kuat Umno dan Barisan Nasional.
“Pengundi Melayu di sekitar laluan Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) seperti Muar, Batu Pahat dan Johor Bahru mula dilihat berubah tetapi pengundi di luar bandar khasnya pantai timur Johor seperti Mersing, Kota Tinggi dan Pengerang masih kekal dengan BN,” kata Hisommudin.
Kajian kumpulan fokus yang beliau buat di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Semerang di bawah Parlimen Air Hitam dan kawasan Felda di Johor ketika itu, beliau mendapati secara keseluruhannya, majoriti pengundi Melayu Johor masih mahu kekal bersama Umno berbanding berpindah kepada PH.
mdl

Picture

13 ulasan:

  1. Calon haram parti haram UMNO dah cuak. Penamaan calon makin dekat. Kekeke. Ada kerusi Umno haram tapi masih berebut dengan MCA dan MIC. Ada pula 16 sabotaj dalaman parti haram. Kekeke. Ahli haram Umno haram yang masih leka dan lalai tak tahu mereka ahli haram parti haram sedang dalam bahaya.

    SPR dan ROS sudah menggigil kaki nak jejak kandang tertuduh dalam High court atas tuduhan lanjutan masa secara haram dan ultra vires perlembagaan parti haram sendiri.

    Presiden haram parti haram Umno juga dah mula sedar. Kekeke. 5 tahun duduk di singgahsana tiba masa menggelupur dihumban ke lubang jamban. Kekeke.

    5 tahun Kleptokrat Sial Najib Tun Razak hanya berikan dedak kepada pemimpin Umno haram dan Pas yang tak berguna kepada bangsa, agama dan negara. Inilah sial bila dapat pemimpin Melayu yang makan dedak semata-mata tapi sebenarnya sampah.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikut cara tun klepet...parti terkubur dan guna logo pgayR.Merasa ngko bawah kangkang bini nuar yg ko kutuk meliwat sambil melancap butuh pasangannya...

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam
  2. Aku sampai skg hendak benar lihat.. gambar2 ceramah parti pak lebai.. 5.. ribu.. 10 ribu..15 ribu.. 50 ribu... masih tak nampak lagi .. dulu pru 13..siap canang... PR guna tenaga kerja tenaga2 sukarelawan pas... tu yg nak tunggu ceramah2 pas ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku pon dtg mana2 majlis tun klepet...hehehehe
      Saja nak lihat gelagat2 badut atas pentas tu jer....
      Yg paling lawak manusia yg mengatakan nak selamatkan negara.22 tahun dia jadi ketua...asyik rugi berbillion duit rakyat menyelamatkan syarikat glc..anak dan melabur sampai hilang rm32billion...ish ish ish
      Lawak kan???

      Hehehehehe

      Padam
  3. mesej Sirul Azhar kepada "boss" selepas jejak kaki di Australia.

    assalam boss. sya ssah kat sini, sya nak 2juta aus dulu sblm boss datang jumpa sya, sya nak utk jaminan msadepan anak kat sini, pastu sya nak 15 j... aus. seumur hidup sya x akan balik ke msia lagi boss. sya x akan jatuhkan pm.



    BalasPadam
  4. 60 Minutes Australia: Dirty Secret

    https://www.youtube.com/watch?v=opKCcemJtPw&feature=youtu.be


    Altantuya Sharibuu meletup lagi di media Australia. Satu dunia kembali meletup dengan pembunuh C4 Sirul Azhar. Kleptokrat Sial sila saman. Rahsia telefon Sirul Azhar - boss sudah dibongkar wartawan Australia.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe...sirul tu dah bersumpah laknat.Sama ada boss dia atau pon dia sendiri yg akan menerima nasib mcm PI Bala...
      Hehehehehe....

      Padam
    2. Ekstradiksi Sirul Azhar kembali ke Malaysia untuk bongkar siapa "boss" dan mengapa kes Altantuya "boleh jatuhkan pm"?

      Padam
    3. Ekstradisi jer....
      Kita pon nak tahu siapa dalang utama..
      Sama spt kes lahad datu...
      Sanggup buat apa saja utk jatuhkan seseorg demi kuasa peeM...hehehehe

      Padam
  5. Takde gelombang lain melainkan gelombang tsunami HIJAU yang akan membenam PH dan BN, awas kalian.

    BalasPadam
  6. Kekeke. Kelakar baca bots-bots BN dalam ruangan komen di alam siber. Pakai nama lain, pakai gambar lain tapi taip komen benda yang sama. Kekeke. Punya pemalas macai fakenews yang control komen. Kekeke. Beli bots pun kebas dan curi duit cukai rakyat. Parti haram Kleptokrat Sial dah makin terdesak dan panic mode. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Haprak cuma bergantung pada media asing jer yg dieksploit oleh mrk sendiri.Klu kena cekup boleh bagi alasan dpt dari media luar negara....hehehehe
      Siapa kaya boleh beli dan perkudakan media asing tu.Siapa yer???hehehehe

      Dulu tua kutuk tu fatwa haram kpd media asing tapi skrg dia dah nyanyuk dan jadi hamba kpd media asing...hehehehe

      Semuanya demi nak dptkan kuasa dan pengaruh ke putra jaya.Ingat rakyat bodoh ker dgn skandal2 kewangan dan salahguna kuasa 22 tahun???

      Konon nak hapuskan gst...apa alternatif yg haprak bagi???Dia dlm tahun 1984 pon pernah cdgkan gst dan kali terakhir 1992 tapi takut dgn proksi2 dan kroni2 yg terdiri dpd bisnesman yg kaya raya.
      Bukan rakyat tak tahu...hehehehe
      Kit sial sendiri pon pernah suarakan agar kita ikut cara singapore urus cukai(gst) yg lbh efisien dan telus.
      Demi kuasa dan harta...u_tuRn
      Hehehehehe....

      Macai doj...tlg jelaskan apa jenis cukai yg tun klepet nak laksanakan????
      Boleh sama2 kita bahaskan...hehehehe

      Padam
  7. Dah curi cukai rakyat beli bots daripada luar negara, komen meroyan ulang-ulang macam orang tak tahu nak detect, lepas tu nak bincang pasal cukai? Kekeke. Macai fakenews, kau tu sokong pencuri - maling - kaki sakau - penyangak - penyamun - kaki kebas - perompak - lanun - Jho Taek Low - China komunis, tak payah cukai rakyat dah, duit rakyat dalam poket pun kau seluk nak beli ketum. Kekeke.



    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive