PH namakan Mahathir dan Wan Azizah calon PM dan TPM

PH namakan Mahathir dan Wan Azizah calon PM dan TPM
Pakatan Harapan (PH) hari ini menamakan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri (PM) dan Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai calon Timbalan Perdana Menteri (TPM) sekiranya PH berjaya menangi PRU14.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pengumuman mengenai calon-calon PM dan TPM itu telah dibuat oleh Ketua Sekretariat PH, Datuk Saifuddin Abdullah melalui perisytiharan Muafakat Pakatan Harapan sebaik Nurul Izzah selesai membacakan surat Anwar dari penjara.
Ketua Umum PKR yang masih terpenjara di Sungai Buloh menerima keputusan pimpinan Pakatan Harapan (PH) menamakan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri (PM) dan Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai calon Timbalan Perdana Menteri (TPM).
Restu Anwar itu disampaikan melalui satu surat yang dibacakan oleh Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar di konvensyen PH di Shah Alam sekejap tadi.
“Kita percaya keputusan ini telah mengambil kira aspirasi semua parti anggota dan perundingan dengan suara rakyat terbanyak.
“Perkara ini tidak bermaksud kita melupakan perjuangan lebih dua dekad untuk mereformasi institusi kerajaan yang telah begitu lama merosakkan sistem keadilan,” katanya.
Saifuddin turut mengumumkan keputusan pengagihan kerusi antara parti-parti dalam PH.
“Sebagai persiapan PH menghadapi dan memenangi PRU14 kami telah memutuskan pengagihan kerusi-kerusi kawasan parlimen bagi Semenajung Malaysia iaitu yang melibatkan 165 kerusi.
“Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) diperuntukkan 52 kerusi.
“Parti Keadilan Rakyat (PKR) diperuntukkan 51 kerusi.
“Parti Tindakan Demokratik Malaysia (DAP) mendapat 35 kerusi.
“Parti Amanah Negara (AMANAH) diberikan 27 kerusi,” katanya.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

15 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Januari 2018 11:11 PG delete

Terbaik. Komposisi kaum dan faktor Pas sebagai pengacau undi juga diambil kira nampaknya. Semoga gerak kerja bersama dapat diteruskan bawah satu bendera PH.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Januari 2018 12:59 PTG delete

Habis la Malaysia jika Haprak menang Putrajaya, Penyamun kembali lagi, Mahazalim dan Mahafiraun sudah berjaya memperbodohkan manusia yang sentiasa bodoh, dulu ludah sekarang jilat, TPM pulak diletakkan Remote Control yang otaknya separuh dan kekurangan ilmu agama, lepas 6 bulan hingga setahun PM Penyamun akan diganti pula dengan Bekas Banduan yang akan diangkat menjadi PM dengan salah laku liwat, rakyat Malaysia macam tidak ada akal je? Macam Negara kartun "Flinstone"

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Januari 2018 3:22 PTG delete

Walaupun PANdir hanya mendapat 27 kerusi tapi disebalik puji-pujian Madey kepada PANdir disertakan juga dana pilihanraya sebanyak RM 100 juta, boleh la PANdir bermewah dengan hasil pujuk rayu Madey walaupun hanya 27 kerusi, kesian PANdir....kehkehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Januari 2018 4:53 PTG delete

Berpuluh tahun mrk memusuhi mamak kerala tapi akhirnya mrk melutut di kakinya...hehehe
Hebat mahdey nie....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Januari 2018 5:14 PTG delete

Yang buruknya...tiada penjelasan kpd rakyat sama ada mahdey fitnah anwar atau anwar mmg sah seorg peliwat.
Kemunafikannya mendtgkan mudarat dlm strategi haprak kali ini.
Yg kesiannya PANxxx lebih dulu wujud hanya dpt separuh dpd mana2 parti dlm agihan kerusi haprak.Sehingga ada yg merajuk tak dtg konvesyen...hehehe
Adakah mahdey sanggup melepaskan jwtn pm andai menang krn anwar dijangka keluar dlm bulan ogos 2018?Kira2 7 bulan dari skrg..
Maksudnya tak sampai suku tahun mahdey jd pm atau ada perjanjian setan spt perjanjian berat sebelah konsesi tol antara mahdey dgn anwar serta dapigs yg membolehkan mahdey lbh lama di kerusi pm dan melakukan perkara sama yg menguntungkan waris..anak..kroni dan proksi spt dulu sehingga habis rahsianya dibongkar oleh peliwat tua dan kit sial.
PANxxx tak payah masuk campur dlm hal tersebut krn standard hamba jer dlm haprak...hehehe
Dapigs pon nak juga "sesuatu" krn agihan yg membesarkan kuasa parti bunga perlu sokongan cina dapigs.Tak kan berkorban kosong jer....
Apa2 pon...kesian dgn parti angguk2 aka PANxxx yg terpaksa terima segala sisa2 yg ada.Nak kata apa...modal berkempen nanti terpaksa berharap dpd dana yahudi dapigs dan dana waris/kroni/proksi mahdey.Angguk jer lah...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Januari 2018 5:20 PTG delete

Kebodohan haprak nie ialah mrk gagal meletakkan pemimpin2 muda.
Pemimpin tua bekas pm yg dah tahu selok belok memutarbelitkan harta negara dipilih semula.Belum apa2 dah nampak kuku besinya dlm sidang akhbar apatah lagi klu dh jd pm.Tiada perubahan.
Nampaknya nepotisme..kronisme dan klepet2 tetap berulang kembali.Adusss...

Reply
avatar
Nur Asiza
AUTHOR
8 Januari 2018 6:22 PTG delete

Mohon dimaafkan sebelumnya....!! terpaksa sy ngeposting disini karna sy sudah mengalami skrg bagaimn rasanya tinggal di perantauan jd TKW. Anak dan suami di tinggal di kampung. Sy dulu 4 tahun 5 bulan tinggal di Taichung Taiwan.. hanya jeritan batin dan tetes air mata selalu menharap. tp tdk ada hasilnya sm sekali. Cuman gali lobang tutup lobang trus. dulu.. pengen pulang ke indo gaji tidak seberapa. Tetapi namanya juga rejeki itu tidak ada yg tau. Yg penting kita betul-betul yakin dan percaya Pasti ada jlan keluarnya. Halal tidaknya hanya tuhanlah yg menentukan. Kebetulan waktu itu sy istirahat di kamar buka facebook dapt nmor telpon Mbah Suroto di halaman tki sukses. setelah sy baca ternyata beliau murid Eyang Guru Jugo dari gunung kawi. dengan adanya Pesugihan Dana Ghaib ini dan Pesugihan Anka ghaib/Togel 2D sampai 6D pilihan..., sy memilih jalan Pesugihan Dana Ghaib saja karna tidak ada tumbal menumbal. alhamdulillah ternyata benar2 terbukti hasil nya dari Mbah. skrg sy bsa buka usaha kecil-kecilan di rumah.. ya allah terima kasih rejekimu ini yg enkau berikan. Mungkin ada teman pengen merubah nasib nya seperti sy. ini nomr nya Mbah Suroto +6282291277145 karna tidak ada salahnya kita berbagi. sy sudah merasakan manis pahitnya tinggal di perantauan. Trmksh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 Januari 2018 8:58 PTG delete

Apa peduli dgn prinsip...asal dpt dedak semua jadi bodoh.Standard beruk PANxxx.
Cash is king!!Itulah sindiran mahdey yg disebaliknya dia 2x5.Bapak segala perasuah nak menunjuk dia adalah bersih....ptuiiihhh!!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Januari 2018 4:50 PG delete

Kalau setakat ini komen penyokong Najib dan Hadi Awang, peluang Pakatan Harapan lebih cerah nampaknya. Baru didedahkan kawasan Parlimen, mereka dah macam beruk pekena belacan. Selama zaman pemerintahan Tun Lah sampai Najib, orang Melayu Islam cuma dapat pemimpin yang curang, cuai dan curi. Sekarang aura pemimpin Melayu Islam yang bermaruah sudah kembali jadi pilihan pengundi. Syukur Alhamdulillah.




Reply
avatar
papa jarum
AUTHOR
9 Januari 2018 1:36 PTG delete

Depa loklaq pasai malu nak habaq, sebenaqnya depa jaki kat PH. Depa tadak pemimpin yang boleh pakai. Appa punya turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................................................................................

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Januari 2018 4:25 PTG delete

Rasa malu jugaklah...dh puas hentam mahdey skrg semua kena klepet n tunduk melutut sekor2...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Januari 2018 4:27 PTG delete

Kahkahkah....alahai kesian PANdir.....kata nak ganti PAS....nak tanding semua kerusi yang PAS tanding.....130 lebih kerusi....last sekali hanya ihsan je yang dapat.....27 kerusi je......ciput je tu.....layak la PANdir digelar barua pun....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Januari 2018 5:15 PTG delete

Jika langkah wakil PH ke Parlimen yang dipilih pimpinan tidak baik, sudah tentu musuh akan diam dan bertepuk tangan. Seperti pesan allahyarham UFN. Pimpinan yang mempunyai pengalaman mentadbir kerajaan dan menjaga negara mesti ikut kelayakan. Bukan ikut sign buta saja macam PM sekarang. Maka, semangat kerjasama yang ditunjukkan Amanah wajar dihormati. Jika musuh perlekeh secara peribadi, maksudnya dalam diam mereka tahu Amanah satu parti yang berkualiti. Lain jika diperlekeh akibat cuai, curang dan curi. Tahniah Amanah sebagai parti yang mengikat 4 parti tunjang.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Januari 2018 5:51 PTG delete

Dengar cerita Dr Hatta nak tubuhkan parti baru psl Dr Hatta nak bertanding jugak di Titiwangsa......kehkehkehkeh.....begitulah nasib pengkhianat

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
9 Januari 2018 7:16 PTG delete

5:15,

Komen macam bagus tapi tak perasan yg pan pernah:
i. cuai memegang tanggungjawab mempertahankan tuan presiden drpd serangan luar terutama dari dap,
ii. curang kerana amat damba kan undi cina, dan akibatnya sanggup pula,
iii. curi kerusi pas dan mengaku hak sendiri

Maka selayaknyalah pan diherdik seperti yg sepatutnya..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes