Hot!! : Pengundi Cina Temerloh sokong Tun M sebagai PM

Pengundi Cina Temerloh sokong Tun M sebagai PM
Timbalan Pengerusi AMANAH Pahang, Syed Hamid Syed Mohamed (gambar atas) berkata, masyarakat Cina di kawasan Parlimen Temerloh menyambut baik dan menyokong perisytiharan Pakatan Harapan (PH) yang menamakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri (PM) sekiranya PH berjaya mengambil alih Putrajaya pada PRU14 nanti.
Perisytiharan itu dibuat oleh PH dalam konvensyen yang diadakan Shah Alam minggu lalu. Dalam perisytiharan itu Tun M dinamakan calon PM dan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai Timbalan Perdana Menteri (TPM).
Menurut Syed Hamid, masyarakat Cina kebanyakannya terdiri daripada orang berniaga dan dalam keadaan ekonomi sekarang lebih-lebih lagi setelah sistem cukai GST dilaksanakan, kesemua itu sangat membebankan mereka.
Kebanyakan mereka merasakan polisi-polisi berkaitan GST yang dikenakan ke atas peniaga-peniaga menyulitkan dan tidak membantu menyuburkan perniagaan.
“Ada peniaga yang sudah berumur, yang tidak tahu menggunakan komputer, kini terpaksa menggajikan seseorang untuk menguruskan hal-hal berkaitan GST ini sedangkan pendapatan hasil perniagaannya tidaklah seberapa.
“Malah ada peniaga yang terpaksa tutup kedai,” kata Adun Kuala Semantan itu kepada Malaysia Dateline.
Hal ini berbeza sewaktu Tun Dr Mahathir menjadi PM dahulu dan mereka yang telah melalui zaman tersebut dapat membandingkan dengan keadaan ekonomi di bawah pemerintahan Najib Tun Razak sekarang, kata beliau.
Selain itu, janji PH untuk menghapuskan GST dalam masa 100 hari jika PH memerintah negara, turut memberikan harapan dan kelegaan kepada mereka, katanya.
Kata beliau lagi, pengundi Cina mewakili peratus yang besar dalam Parlimen Temerloh dan bakal memberikan impak siginifikan pada keputusan pilihan raya kawasan parlimen itu nanti.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
mdl
Picture
Previous
Next Post »

18 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 9:32 PG delete

Bukan peniaga Cina sahaja lega... GST dimansuh sampai 0%, orang Melayu yang kena bayar lebih... lagi bersyukur. Setiap hari GST ambil duit, tapi bukan bertambah kemudahan rakyat. Kalau sekadar GST nak bayar hutang IPIC dan 1MDB, eloklah tuntut semula hak rakyat yang dicuri tetapi dah dibeku oleh DOJ US. Nilainya lebih 30b yang dapat disita. Belum masuk nilai yang masih ada pada kleptokrat sial Najib dan Rosmah Mansor, rantai permata pink hadiah Jho Low.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 10:57 PG delete

Mahdey bedal lbh rm100billion tak jadi hal kpd haprak sebab dosa2nya dh dihapuskan oleh peliwat tua dan maharaja lim....hehehe
Ttg DOJ...hrp jgn teguk sgt kencing mahdey tu..cai.Buat kajian dan brtanya dgn bukan kaki fitnah.
Kali pertama dikemukakan dakwaan oleh suku sakat mahdey n haprak kpd doj amerika....siasatan dilakukan dgn terperinci oleh pihak mrk.Keputusannya adalah tiada bukti dan asas kukuh utk didakwa ke mahkamah.
Kali kedua dakwaan dibuat...pihak doj dgn sop mahkamah amerika meminta pihak yg mendakwa mengemukakan sendiri bukti kpd pihak mrk.Tetapi sampai skrg tiada bukti yg dibawa atau dihantar oleh haprak atau mahdey kpd doj amerika.Bagaimana mrk nak memulakan siasatan?
Itu cara mahkamah amerika dan mrk bukannya bodoh tanpa sop dlm mnjalankan tugas.Mahdey ingat doj amerika sebijik mcm mahkamah malaysia ketika era dia jd peeM...senang2 pecat hakim dan dikawal sehingga wujud kementerian kehakiman.
Doj amerika bukan bodoh mcm pengikut2 haprak yg mudah dikencing.
Rasanya elok pengikut2 haprak membantu badut2 mrk dlm mengumpul dan membawa bukti2 ke doj amerika.Mrk sedang menunggu kedtgan anda....hehehehe

Reply
avatar
Nur Asiza
AUTHOR
15 Januari 2018 11:04 PG delete

Mohon dimaafkan sebelumnya....!! terpaksa sy ngeposting disini karna sy sudah mengalami skrg bagaimn rasanya tinggal di perantauan jd TKW. Anak dan suami di tinggal di kampung. Sy dulu 4 tahun 5 bulan tinggal di Taichung Taiwan.. hanya jeritan batin dan tetes air mata selalu menharap. tp tdk ada hasilnya sm sekali. Cuman gali lobang tutup lobang trus. dulu.. pengen pulang ke indo gaji tidak seberapa. Tetapi namanya juga rejeki itu tidak ada yg tau. Yg penting kita betul-betul yakin dan percaya Pasti ada jlan keluarnya. Halal tidaknya hanya tuhanlah yg menentukan. Kebetulan waktu itu sy istirahat di kamar buka facebook dapt nmor telpon Mbah Suroto di halaman tki sukses. setelah sy baca ternyata beliau murid Eyang Guru Jugo dari gunung kawi. dengan adanya Pesugihan Dana Ghaib ini dan Pesugihan Anka ghaib/Togel 2D sampai 6D pilihan..., sy memilih jalan Pesugihan Dana Ghaib saja karna tidak ada tumbal menumbal. alhamdulillah ternyata benar2 terbukti hasil nya dari Mbah. skrg sy bsa buka usaha kecil-kecilan di rumah.. ya allah terima kasih rejekimu ini yg enkau berikan. Mungkin ada teman pengen merubah nasib nya seperti sy. ini nomr nya Mbah Suroto +6282291277145 karna tidak ada salahnya kita berbagi. sy sudah merasakan manis pahitnya tinggal di perantauan. Trmksh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 2:04 PTG delete

Klu benarlah ada wang yg dibekukan oleh doj amerika kenapa husam tugu tak dpt bawa balik????
Kenapa najib yg pernah ke amerika tak dpt bawa balik???
Kenapa duta kita di sana tak bawa balik????

Sebab tak ada kes utk disabit spt kata doj amerika.Zaman internet dan smartphone senang utk kita google2 maklumat ttg kes tersebut kecuali klu bhs inggeris kita lemah...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 3:52 PTG delete

Hahahaha... Spin macai Umno ingat Rakyat bodoh. Hahahaha..... Najib dan Rosmah tu dua ekor kleptokrat sial. Tak ada kes ke... tak ada telur nak mengaku curi duit kerajaan sendiri? Sudah curi, tak berani mengaku. Jalan terkepit sebab telur tak ada, itulah kleptokrat sial bernama Najib Tun Razak. Harta kena rampas DOJ kleptokrat sial Najib takut nak minta semula. Sampai kena lelong mansion Riza Aziz, tapi guna duit Kerajaan Malaysia. Sial punya kleptokrat.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 3:55 PTG delete

Hahahahahahaha gelak baca komen macai umporno..awat bodo sgt. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:01 PTG delete

Kes 1MDB di US takkan berhenti dan bukti tetap terkumpul. Macai boleh semak kes sejarah kleptokrasi di US. Memang masa berpuluh tahun diperlukan. Sebab itu, kleptokrat sial Najib dan Rosmah dah cari jalan nak lari ke tempat persembunyian. Larilah ke lubang tikus mana pun, akan ada spy yang akan bocorkan pergerakan kleptokrat sial ini.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:20 PTG delete

Syarikat pereka fesyen dipergunakan oleh Lim Go End untuk memperbodohkan rakyat Penang, melalui syarikat Voir Holding tokong Lim Go End merompak ratusan juta ringgit wang rakyat....kleptokrasi konon ptttuuuiihhhhh....

Why is a fashion company building the Penang Tunnel?

Kahkahkahkahkah.....KLEPTOKRASI sebenar

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:24 PTG delete

Kenapa lambat sgt nak kumpul bukti???
Susah sgt ker klu dh sana sini mencanang bukti2 ttp tak juga sampai2 ke doj amerika...hehehe
Sama ada hanya klepet2 mahdey atau mmg haprak tiada bukti...hehehe
Doj amerika dh bagi peluang kemukakan segala bukti ttp tak ada sorg pon ketuk pintu mrk.Setakat tuduhan dan dakwaan...mahdey pon boleh...hmmmmm mahdey mmg boleh..hehehe
Sama kes dia tuduh anwar meliwat dan melancap kote pasangannya...hehehe
Hanya dakwaan tanpa bukti dan itu mmg standard klepetokutty mahdey...hehehe
Hari tu husam tugu berdegar2 kata akan bawa balik wang rakyat dari amerika tapi habuk pon tarak krn sah tiada kes.Kesian husam tugu kena klepet oleh mahdey...hehehe
Klu bab fitnah mmg dh darah daging haprak...rm90juta tuduhan kpd pas dah jd rm200juta pulak.Yg menuduh sampai mampus tak berani kemukakan bukti.Skrg ambiga sipendukung lgbt mggigil bila namanya disebut oleh claire brown.Hebat mainan fitnah haprak.
Cai...ko tolong lah mahdey dan konco2nya mencari bukti.Bukannya apa..mahdey tu dh tua dan mudah lupa.Sikap ego dan pendendam buat dia mudah lupa.Tanya kat dia...aku nak tlg cari bukti utk dihantar dgn doj.Tak payah naik kapalterbang...guna emel atau faks pon ok kecuali klu ada bhn bukti mcm tilam liwat anwar tu...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:29 PTG delete

Porno2 nie jgn sebut cai...
Kesian dgn bakal pm korang tu...
Diakan pelakon porno video besi...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:40 PTG delete

Sama cerita dgn mahdey suatu ketika dulu bagi tender lbh rm200juta kpd syarikat kapal anaknya utk angkut gas tapi sebijik kapal tangki pon tak ada.Klepetokutty....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:44 PTG delete

1 lagi klepet mahdey...jual tanah di putra jaya kpd kroni lbh rm200juta dan 2 tahun kemudian beli balik dgn harga rm3billion.Senang betul nak jd kaya zaman mahdey nie.Untung anak dan kroni klepet nie...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:48 PTG delete

Pelik...kata dah beku wang tapi kemudian bertahun2 pulak doj nie.
Mana satu yg betul klepet mahdey nie...hehehe
Samada meroyan atau gila nak berkuasa...hehehe
Tak puas2 nak klepet rakyat mahdey nie...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:52 PTG delete

1 lagi klepet mahdey...bagi ipp dgn kroni.Harga minyak naik atau turun tetap dpt harga rm1.60.Kemudian jual tarif letrik dgn margin yg besar kpd tnb.Mcm mana tnb nak dpt untung.Alih2 rakyat dpt tarif letrik yg tinggi.Kroni goyang kaki dpt laba...ptuiiiihhh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 4:56 PTG delete

1 lagi klepet mahdey...pecat hakim kemudian tuduh bekas ydp agung yg pecat.Ntah...siapa yg jd ketua negara dan buat keputusan????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 5:00 PTG delete

blogspot.my/2015/06/antara-dosa-dan-salah-laku-mahathir.html?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 10:42 PTG delete

Kleptokrat sial macam Najib dan Rosmah baru kena sita di US. Ada lagi harta macam Kapal Layar Equanimity, rantai permata pink, penjenayah money laundering 1MDB pun ketakutan bersembunyi di China dan Taiwan. Hanya anak babi kleptokrat Riza Aziz sial masih duduk bawah kangkang Rosmah Mansor. Bila nama anak babi ini ikut lawatan kerja ke Arab Saudi agaknya menyondol geram siapa yang bocor nama dia? Itulah nasib sial kleptokrat. Ke mana kau pergi akan dibenci Rakyat dan manusia.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Januari 2018 10:49 PTG delete

Kleptokrat sial macam Najib dan Rosmah hidupnya takkan tenang. Duit rakyat yang dicuri daripada perbendaharaan Malaysia akan membakar mereka bersama dengan pendedak. Hidup sesial kleptokrat akan terima pembalasan. Dengan doa laknat setiap hari menembusi langit, kleptokrat sial dan pendedak tak akan aman. PRU14 undi Rakyat akan menghukum kleptokrat sial.




Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes