Iklan Penaja 1

Khamis, Januari 18, 2018

Calon PM Pakatan Harapan pengaruhi ringgit - Bekas Timbalan Pengarah Bank Negara Malaysia (BNM)



Langkah Pakatan Harapan (PH) mengumumkan calon perdana menteri dilihat turut mempengaruhi trend pengukuhan nilai tukaran mata wang ringgit, kata penganalisis ekonomi.
Bekas Timbalan Pengarah Bank Negara Malaysia (BNM), Dr Rosli Yaakob berkata, keadaan itu dapat dilihat sebelum ini bahawa keyakinan pelabur terhadap ringgit agak goyah.
“Ini tidak boleh dinafikan. Ada tanggapan keberanian Pakatan Harapan mengumumkan calon perdana menteri dan timbalan perdana menteri menggembirakan pelabur asing.
“Kita boleh jangka jika Pakatan Harapan menang, pelabur akan lebih berminat melabur di Malaysia.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
“Bermakna pelaburan asing langsung ke Malaysia dijangka melonjak. Reaksi awal pelabur asing memang begitu, mereka gembira dengan pengumuman itu,” katanya seperti dilapor SelangorKini.
Beliau berkata, pengalaman panjang calon Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi persepsi positif di mata masyarakat perdagangan terhadap masa depan ekonomi negara.
Pada masa sama, Rosli berkata, peningkatan nilai ringgit turut dipengaruhi faktor lain seperti harga minyak di pasaran antarabangsa, hutang negara, pertumbuhan eksport dan kawalan import.
Sejak penghujung 2017, pemilihan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri PH mula menjadi perbualan dalam kalangan pemerhati politik negara sehingga menjadi tajuk berita beberapa media tempatan dan antarabangsa.
Seiring dengan perkembangan politik itu, aliran nilai ringgit turut bergerak positif sehingga pada 5 Januari lalu nilai ringgit mencecah RM3.99 bagi satu dolar AS.
Aliran positif itu terus kekal apabila pada 7 Januari, Pakatan pada Konvensyen Pakatan Harapan 2018 secara rasmi menamakan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri Malaysia ketujuh dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pula calon Timbalan Perdana Menteri.
mdl
Picture

21 ulasan:

  1. Kihkihkihkih......lawak tahap gaban

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1997 sblm peliwat tua ditendang dpd jwtn tpm...ekonomi dan nilai ringgit jatuh ke tahap paling buruk dlm sejarah negara.Lupa...tu zaman mahdey klepet...hehehe

      Padam
    2. Ye lah. Zaman itu satu ASEAN mengalami kejatuhan ekonomi serentak. Paling buruk sampai perlu pinjaman IMF. Sekarang ekonomi Malaysia sahaja yang tak bangkit. Vietnam, Thai dan Indo tak ada pula pelabur cabut lari?

      Padam
    3. Betullah.. kalau tak betul macamana boleh jadi pendatang asing dari Vietnam, Thai dan Indo cabut lari dari negara mereka yg ekonominya bangkit dan datang ke negara kita yg ekonominya mundur?? Tu belum citer mengenai mereka yg datang dari China, Filipina, Kampuchea, Myanmar, India, Pakistan, Bangladesh, Nepal dan warga Afrika..

      Fikir2kan..

      Padam
    4. Setuju Tuan, pelabur di Thai, Vietnam, Philipina, Myanmar dan Indo halau mereka datang ke Malaysia beramai-ramai kerana Malausia lagi mundur dari mereka....kahkahkahkah....lawak la cai...

      Padam
    5. Baik risik dengan Zahid Hamidi. Kes Wang Kelian dan PATI ahli keluarga Zahid jadi dealer kat Malaysia. Anak janda dia sampai bagitahu rakyat Malaysia pemalas sebab nak cover kerja bapak dan ahli keluarga dia. Memang keluarga pendatang asing kut....




      Padam
    6. ANGKUHNYA KATA ORANG PELIWAT.... TAK BERIMAN LANGSUNG PERANGAI TANPA NAMA NI

      Padam
    7. Aku pun kurang setuju bila diulang balik tuduhan calon pm tu kpd suami calon tpm tuh..

      Padam
  2. Masyarakat luar negara menyebut2 dan mengalu2kan kemunculan gandingan 2 org pemimpin terkemuka negara TDM & DSAI utk mengemudi negara dan mengembalikan keyakinan pelabur2 luar.
    SYABAS...PERUBAHAN MESTI DILAKUKAN SEGERA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berangan je la....siapa pun PM kalau Merompak dan Menyamun harta rakyat bukan pelabur yang susah tapi rakyat yang tanggung bro.....Haprak ni kuat betul angan-angannya....kihkihkih

      Padam
    2. Xsalah angan2 tp ngeri kalau hadi angan2 jd pm. Kiikiki

      Padam
    3. Apa yg ngerinya? Ada ke dia samun duit rakyat??

      Padam
    4. pas sudah tangkap cintan sama bn.. hadi boley join mencurut dgn azalina.

      Padam
    5. Bersilat silau lah tak sama samun, kenyang dedak...

      Padam
    6. Ngeri yang dimaksudkan oleh anon 4:55 sebenarnya bukan kengerian bagi muslimin dan muslimat yang mencintai pewaris nabi SAW, ngeri yang dimaksudkan itu adalah kengerian pada golongan LGBT, Athies, Perompak, Penyamun, Liberalisma, dan golongan yang kerosakan akhlak....

      Padam
    7. KALAU TULIS DALAM RUANG INI KERANA DIBAYAR ....MEMALUKAN SANGAT LAHHHHH

      Padam
  3. Tak boleh terima kenyataan macai upahan kleptokrat sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor. Sejak dapat mandat pertama daripada Rakyat pada 2015, nilai RM menurun paling drastik hampir angka RM5 berbanding 1 dollar US. Bank Negara kerugian 160b akibat pembelian RM yang melampau supaya dapat naik ke angka 3 tapi gagal. Hanya selepas perdebatan terbuka dan cadangan menjadikan Tun M sebagai PM hampir diterima semua pihak pada awal Disember, nilai RM mula mengukuh berbanding dollar US. Kleptokrat sial Najib Tun Razak buat apa masa bulan Disember - Jan? Bayar hutang IPIC? Rompak tanah Felda Jalan Semarak? Hadi Awang tak usah cakaplah. Ada Hadi Awang ini pun takkan mengubah pelaburan asing di Malaysia. Sebab khabarnya parti dia sengaja nak mundurkan kemajuan negeri supaya dapat redho Allah. Dua ekor pimpinan yang tak guna macam Najib dan Hadi Awang langsung tiada impak terhadap pelaburan dan ekonomi. Jika umat Islam dan Melayu fikir nak statik dan mundur ke belakang, inilah contoh pimpinan sial yang berjaya - Kleptokrat sial Najib Tun Razak dan Pakar takfiri Hadi Awang.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Islam taruk tepi.. maka sama sahajalah kedua2 mereka.. seorang pencuri dan sorang penyamun.. pencuri belajar daripada penyamun.. penyamun mengajar pencuri..

      Lepas tu nak suruh org2 beriman dan kafir zimmi memilih yg mana satu.. pencuri atau penyamun.. pastilah org2 beriman dan kafir zimmi tak akan pilih kedua2nya..

      Yg pilih antara keduanya pastilah org2 mengaku beriman dan kafir harbi.. tidak diketahui sejauh mana mereka boleh menerima islam yg di dalamnya terkandungnya hukum hudud..

      Padam
  4. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Kezia Arjuna, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah Idle orang, kerana mereka akan meminta pembayaran yuran lesen dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan Syarikat Pinjaman yang palsu.

    Beberapa bulan yang lalu saya terkejut dari segi kewangan dan terdesak, saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat handal bernama Puan Kathleen, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp. 900,000,000 (900 juta) dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%.

    Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya gunakan telah dihantar terus ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, jadi orang boleh mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi ibu yang baik melalui e-mel sebenar: kathleenloancompany1@gmail.com dan WhatsApp Only: {+12093480782}. Dengan rahmat Tuhan, dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga boleh menghubungi saya di email saya: keziaarjuna@gmail.com dan Bulan yang memperkenalkan dan memberitahu saya mengenai Puan Kathleen, dia juga mendapat pinjaman baru dari Cik Kathleen. Sekarang apa yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi bayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak.

    BalasPadam
  5. Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman pribadi uang, apakah Anda berutang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini, renovasi rumah Anda dan kami juga memberikan pinjaman BITCOIN dengan suku bunga sangat rendah 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda dipersilakan ke perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive