Panas!! : Bekas CEO Proton Tengku Mahaleel sertai majlis Amanah

Tengku Mahaleel berucap di majlis anjuran Amanah di Kota Bharu pagi ini.Tengku Mahaleel berucap di majlis anjuran Amanah di Kota Bharu pagi ini.
Bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Tengku Tan Sri Mahaleel Tengku Ariff membuat penampilan khas di majlis anjuran Amanah Kelantan di sebuah kedai makan, dekat Kota Bharu pagi ini.
Beliau yang turut memberikan ucapan di majlis dekat Tanjung Chat itu atas jemputan Pengerusi Amanah Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah.
Turut berucap di majlis itu adalah Datuk Husam Musa, penasihat Amanah Kelantan.
Bekas orang nombor 1 di Proton, Shell dan Nestle Malaysia itu berucap kira-kira setengah jam bagi menyatakan pandangan beliau tentang masa depan negeri Kelantan dan apa yang perlu diberikan perhatian.
"Rakyat nak kerajaan yang jaga kepentingan ekonomi. Rakyat nak kan pekerjaan," kata beliau yang sejak 10 tahun lalu kembali tinggal di Bachok bersama penduduk kampung di sana.
Menurut Tengku Mahalel, 71 tahun, kini terdapat kira-kira 300,000 rakyat Kelantan yang berhijrah keluar dari negeri itu untuk mencari pekerjaan.
Beliau mencadangkan agar kerajaan membina banyak sekolah kemahiran sekarang berbanding dengan membina universiti.
"Dunia sekarang memerlukan kemahiran bukan pemikir. Negara kita sekarang mempunyai 200,000 graduan yang menganggur," katanya.
Menurut beliau, kelebihan orang Kelantan adalah mereka bijak. Sebab itu mereka boleh meningkat naik di tempat pekerjaan mereka dengan cepat.
Namun, akibat dari penghijrahan ini telah menimbulkan kesan negatif kepada ramai rakyat Kelantan.
Antaranya masalah sosial yang berlaku akibat dari penghijrahan keluar ini.
"Lebih 50 % penceraian di Kelatan berlaku di kalangan pasangan yang berusia di bawah 30 tahun," katanya yang meminta usaha dibuat untuk menyediakan peluang pekerjaan di negeri ini.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan power tone excel
Previous
Next Post »

24 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mac 2017 11:49 PG delete

Abis la proton lepas ni proton keluarkan Audi7 hadiah utk bini kedua ajer.kahjahjahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mac 2017 2:06 PTG delete

Mana tahu lepas masuk PAN boleh jadi CEO pulak kat mana-mana GLC, nak dedak banyak PAN lah tempat yang paling mudah untuk menjana bekalan dedak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mac 2017 2:49 PTG delete

Salah tu.nak dedak byk kena yanananana dgn umno. Tuan pesedeng pun dah melahap 90juta dedak....bila mau saman Sarawak report atau husam????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mac 2017 3:26 PTG delete

Ok la tu, asal bukan dari yahudi udah ler.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mac 2017 6:43 PTG delete

Tak sangka...yg kuat mengata dpt dedak dpd pembunuh rakyat palestine....hehehe

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 Mac 2017 5:59 PG delete

2:49, harap kamu tidak belajar dari teman sejemaah kamu dalam kegemaran memfitnah ini. Ingat Allah sama..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2017 8:50 PG delete

Sembang kencang. Video mana?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2017 4:15 PTG delete

Sembang wanrosli boleh tumbang..tp bila minta bukti video matsabu tolak hudud terus wanrosli tercirit ijau.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 Mac 2017 12:09 PG delete

Apa beza tuan? Antara si kafir yg menolak hudud dgn si muslim yg menyokong si kafir itu? Dah lama saya tunggu jawapan tuan. Tak perlu khuatir tuan.. apa saja yg dijawab, sokongan kpd pemerkasaan mahkamah syariah sudah terbukti lebih mendapat sokongan org2 beriman berbanding dgn tentangan org2 kafirun dan munafikun pastinya!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2017 12:14 PG delete

Jauh lari. Fitnah video tak settle lg.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2017 10:02 PG delete

Apa ni terlalu bodoh ka wanrosli. Soalan tu mana video matsabu tolak hudud???? BUKAN PERBEZAAN ORG YG SOKONG SIKAFIR TOLAK HUDUD.. Mana Video siislam menyokong sikafir tolak hudud???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2017 10:22 PG delete

Apsal bodo sgt wan rosli ni? Video mana? Mana video? Fitnah berani, bukti mana bodo?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mac 2017 2:36 PTG delete

Fuuuh power soalan aku tu sampai Mohd nasir tak boleh jawab keh keh.. mana si nobody ni? Tolong lah Mohd nasir ni! Keh keh

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
4 Mac 2017 7:41 PTG delete

Salam en. Anonymous,

Kalau jadi walaun kena perasan pandai jugak ke walau hakikatnya bodoh hahahaha!!!

Pemerkasaan undang2 syariah apa kalau orang curi rm10 kena pemimpin kebas rm 2.6 billion ulama pas diam je???

Ataupun anak tiri pemimpin buat filem lucah bagai dana kebas duit rakyat malaysia ulama pas diam bersekongkol dengan maksiat???

Patutlah kalau ulama pas kantoi tengok porno di germany orang dah tak hairan!!! Dah kaki maksiat nak hairan apa ya tak!!!

Dah macam tu nak buat ruu 355 apa???

Ruu 355 terdedah kepada semua bentuk penyelewengan.

Kalau dah terdedah kepada semua bentuk penyelewengan itu bukan pemerkasaan!!! Itu pembodohan!!!

Takkan jadi walaun kena jadi bodoh tak boleh fikir kot???

Orang bodoh je kalau ada yang halal pilih pigs, ada amanah pilih 1mdb, ada filem bagus pilih filem lucah the wolf of the wall street, ada ahli sunnah pilih syiah perogol!!!

Kalau presiden pun kaki ponteng makan duit haram lama2 memang jadi bodoh sebab gelap hati hahaha!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mac 2017 10:48 PTG delete

Wahai si dangkal kamu masih belum menjawab soalan aku.. kesian si Mohd Nasir!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 9:32 PTG delete

Satu soalan....RUU 355 tu HUDUD kah? Dalam undang-undang Islam ada sebut denda RM100K kah?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Mac 2017 4:28 PTG delete

Yeke.dangkal lagi wanrosli walataik smpi skrg xda bukti video matsabu tolak hudud.....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Mac 2017 6:50 PTG delete

Tak payah menyamar lah Mat Nasir. Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2017 11:34 PTG delete

pasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Mac 2017 5:11 PG delete

1. Tak payah menyamar lagi lah Mat Nasir Keh Keh! Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

2. Bagi je video PAS terima RM90 juta tu Mat Nasir! Lembam lah Mat Nasir ni Keh Keh!

3. Ada ke nama Mat sabu disebut dalam doa aku tu Mat Nasir lembam oi? Jawab le jawab Keh Keh!

4. Maka dgn itu marilah kita berdoa lagi dan lagi:

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!
Dasar barua DAP! Keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Mac 2017 10:01 PG delete

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Mac 2017 9:28 PTG delete

Tahniah Mat NASIR kerana percayakan alQuran juga. Cuma mintak kamu tlg bgtahu husang musang akan bahaya fitnah tu! Dan kita bagi masa kpd husang utk videokan bukti yg dia ada (kunonnya)..

AlQuran ada menyebut kewajiban melaksanakan hudud. LKS pula ada menyebut kewajiban menolak hudud. Jadi MOHD NASIR boleh tak tolong bgtahu mana satu pilihan PH? Samada beriman kpd alQuran atau LKS?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 10:43 PG delete

Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 4:12 PTG delete

Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng