Berita Hot!! : RUU 355 tiada dalam senarai pembentangan?

RUU 355RUU 355
Usul rang undang-undang persendirian untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Akta 355) tidak akan dibentangkan pada sidang Dewan Rakyat penggal kelima ini.
Hanya empat RUU dibentangkan pada sidang sehingga 6 April depan seperti disahkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said semalam.
Antara RUU yang akan melalui bacaan kedua dan ketiga adalah RUU Mahkamah (Kaedah-Kaedah Pemulaan Tindakan Sivil) 2016; RUU Kebankrapan (Pindaan) 2016; RUU Memperbaharui Undang-Undang (Perkahwinan dan Perceraian) (Pindaan) 2016; dan RUU Setem (Pindaan) 2016.
Semalam, Naib Presiden Pas Idris Ahmad yang juga adalah ahli Parlimen Bukit Gantang berharap RUU itu dibentangkan kali ini.
"Kita harap ia akan dibentangkan. Itu kita harap. Kita harap juga kerajaan terutamanya, ada inisiatif dan keberanian supaya membenarkan RUU dibentangkan," katanya seperti dipetik Malaysiakini.
Usul pindaan Akta 355 yang dibuat Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi pada 26 Mei tahun lalu belum sempat dibentang atau dibahaskan ekoran kerap kali bertukar nombor giliran termasuk ditangguhkan sendiri sebanyak dua kali atas permohonan Presiden Pas itu.
Selepas ditangguhkan pada 26 Mei dan 24 November, Pas mengerahkan ahli dan penyokongnya hadir ke program ceramah menyokong RUU 355 di Padang Merbok, Kuala Lumpur pada 18 Februari lalu.
Turut dihadiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, beliau dalam ucapannya di hadapan peserta himpunan berbaju ungu itu memberitahu kehadirannya di himpunan itu dipersetujui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Penampilan pemimpin Umno sepadang dengan pimpinan Pas itu lanjutan daripada aksi kedua-dua parti berkenaan sekapal dalam misi bantuan ke Myanmar pada 3 Februari lalu.
Terdahulu, Abdul Hadi juga sepentas dengan Najib yang juga Presiden Umno pada himpunan atas nama kepentingan etnik Rohingya di Stadium Titiwangsa di ibu negara, 4 Disember tahun lalu serta berpakaian sedondon dalam Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia, 18 Disember 2015.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan mudah
Previous
Next Post »

30 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 11:53 PG delete

Dah bgtau awal dah.pas kena main je.ruu setem pun boleh dibaca kali ni.bermakna ruu355 xpenting berbanding setem mkahkahkahjahkah.mana yg ramai2 berhimpun tu awat x mai berhimpun plak kali ni bantah Kerajaan sbb xmasukkan dlm bacaan.kahkhakahkah.paklebai2 mabuk dedak nape xnk sekeh kepala azalina pulak. Kikikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 1:03 PTG delete

Terbukti buat kesekian kalinya ini adalah permainan politik pemimpin PASCAI dgn UMNOBN. Para walauntaik pulak diperbodoh utk terus letakkan otak kat bontot. Bentang pun tidak, tahu2 nak kata org tolak. Hadi n the gang kayaraya, yg walak tanpa otak terus penuhkan tin milo. Tolong le, Islam tidak bodoh mcm ni. Buat wan rosli (cybertrooper UMNO kot), video mat sabu itu masihku nanti.

Reply
avatar
IbnAbdHalim
AUTHOR
7 Mac 2017 1:42 PTG delete

Kena kencing dek UMNO ker?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 3:17 PTG delete

Dah kena kencing banyak kali pun x sedar2 lg.kesian

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 3:56 PTG delete

Tanda soal(?) di hujung ayat dah jelas admin sengaja menimbulkan kekeliruan.Para lgbt dan hamba kapir dapigs apa lagi mcm beruk dpt bunga jer...hehehe
Hari tu aku sembang dgn kapir dapigs dan dia pun heran kenapa mrk perlu sibuk dgn undang2 utk org Islam.Lagipun ia utk mendidik umat Islam.Ada juga kapir dapigs yg tak bodoh mcm puak PANtat dan lgbt pgayR....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 4:00 PTG delete

Jgn jer kena kencing kapir dapigs yg jadi penapis fatwa agama...
Cai..ko tak baca ker tajuk yg dihujungnya ada tanda soal(?)
Sama ada ko buta atau seronok kena kencing kapir dapigs dan peliwat tua...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 4:02 PTG delete

Tak sangka ko nie buta huruf dan tak kenal tanda baca...
Seronok sendiri rasanyer...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 4:09 PTG delete

Alahai umat PANtat dan pgayR nie tahap membaca pon msh tahap prasekolah...
Woi...tak nampak tanda soal(?) hujung tajuk tu ker????
Lawak betul...patut pon mudah kena kencing oleh kit sial..gay tua..mat sabun..husam tugu dan mamak kerala.
Baik ko teruskan berguling2 atas jln jer...
kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:21 PTG delete

Kesian walataik. Xreti apa2 tau mencarut je.xtkt ke Allah cabut nyawa masa mencarut tu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:22 PTG delete

Salah tu.kencing pigs lg hancing.kahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:23 PTG delete

Kahkahkah tanda baca dikisahkan.ajer bodoh walauntaik nih.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:25 PTG delete

Kesian walauntahik hanya tau mencarut je.patutla senang kena tipu sbb bodo sgt.kahkahkahjahjahjahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:26 PTG delete

Walataik tu bukan mencarut ker???
Yang penting jangan jadi munafikun mcm puak PANtat dan lgbt pgayR...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:27 PTG delete

Nama pun walautahik.apa yg mrk tau.seks lucah mencarut je lah dieorg tau.otak kan letak kat lutut spt kata ulamak pas.pas kuat sbb ada siku lutut rupanya otak pun letak kat lutut. Kahkahkahkagkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:29 PTG delete

Cai...ko sentap ker????
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Bodoh rupanyer tak kenal tanda baca..mmg layak ko jd hamba abdi kapir dapigs dulu kini dan selamanya....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 7:54 PTG delete

Jgn layan walaun pas ni dia kolek jubo tgn kanan dia jlat tgn kiri mana dia ada rasa bingai smpai mampos

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 9:39 PTG delete

Apa kurang korang.Mengangkat pendubur dan pemuki yg dlm jel sbg peeM korang.Itu pon bakal pm boneka kpd kapir dapigs...hehehe
Makin malang jwtn tu blm tentu milik dia sejak mahdey dah comolot dgn kit sial.Sekor2 bangsaT melayu dlm haprak terpaksa menjilat bontot kapir dapigs utk jd boneka mrk..kesian.Hehehe...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mac 2017 10:20 PTG delete

Nampak sangat ahli-ahli dan bloger-bloger Umno sudah jadi wakil PAS dalam ni. Ayat-ayat mereka jelas dari jari-jari Umno kerana ada kesan dedak. Hahahaha

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Mac 2017 10:06 PG delete

Mmgla pas dan umno sama2 bodoh merompak menfitnah mencarut menyamun..... Itu jer la mrk tau....seks2..... Lain apapun xtau....yg si wanrosli keje melancap jer 24jam pastu salahkan dap.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 Mac 2017 6:50 PTG delete

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua.

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Mac 2017 12:10 PG delete

So mana bukti video matsabu tolak hudud tu wanrosli walataik oi

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Mac 2017 11:23 PTG delete

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mac 2017 10:24 PTG delete

Takdak video nya kan.sah lah walataik wanrosli penfitnah kan?!??!!!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Mac 2017 4:26 PTG delete

MOHD NASIR!

Mintak lah kat Husang Musang video PAS terima RM90 juta! Keh keh..

Mentang2lah Husang dah di luar parti Islam boleh je fitnah sesuka hati Keh Keh..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2017 11:27 PTG delete

pasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Mac 2017 5:08 PG delete

1. Tak payah menyamar lagi lah Mat Nasir Keh Keh! Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

2. Bagi je video PAS terima RM90 juta tu Mat Nasir! Lembam lah Mat Nasir ni Keh Keh!

3. Ada ke nama Mat sabu disebut dalam doa aku tu Mat Nasir lembam oi? Jawab le jawab Keh Keh!

4. Maka dgn itu marilah kita berdoa lagi dan lagi:

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!
Dasar barua DAP! Keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2017 9:27 PG delete

Laaaaa.kan dah kata xda video 90juta.xda sape sebut pun ada video 90juta....tp wanrosli sebut ada video matsabu tolak hudud mana video nya. Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Mac 2017 5:13 PG delete

Mana video husang 90 juta? Fitnah le tew..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 10:35 PG delete

Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 4:10 PTG delete

Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng