PRN SARAWAK : Pertembungan PKR-DAP Menunjukkan Kegagalan Kepimpinan Pakatan Harapan kata YB Khalid Samad


  My Photo

PKR-DAP Clash Shows Leadership Failure in Harapan
 
The clashes between Pakatan Harapan allies DAP and PKR in Sarawak are an unfortunate situation that happened due to leadership failure in the opposition coalition, Amanah information chief Khalid Samad says.

The clashes between the two parties in six seats after nominations closed on Monday should have been avoided at all costs, Khalid told Malaysiakini.

“No one benefits, besides BN. Some, however, insist on learning the hard way. Learn the lesson well so that we do not commit the same mistake again,” the Shah Alam MP stressed.

However, Khalid added that the current situation did not spell the end of Harapan, formed to replace the previous Pakatan Rakyat opposition pact comprising PKR, DAP and PAS.

“It only means there are issues to be worked out… It’s unfortunate that we had to start in Sarawak, but then the hardest is over.

“If Harapan can survive this test, although there are seats we are contesting against each other, it means we can stay together through thick and thin,” he said.

More on Malaysiakini
-The Office of MP for Shah Alam-

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

 BISNES ONLINE 100%
Previous
Next Post »

16 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 9:27 PG delete

Betul tu, kena perbaiki kelemahan..jgn mcm pas pula,masuk prn utk kalah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 11:34 PG delete

Kahkahkah....DAP dah tahu memang kalah, LKS dah keluar kenyataan...masuk bertanding untuk kalah je...LKS dah tau BN akan membentuk kerajaan slps PRN nanti....apa lagi macai2...ckp sama LKS jgn bertanding lagi elok.....kahkahkah...kantoi..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 11:36 PG delete

Tunggu apa lagi Khalid Samad tunjukkanlah kehebatan kamu atau kamu tidak mempunyai kehebatan apabila ianya terkena pada DAP.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
29 April 2016 2:46 PTG delete

Aku lihat pemimpin parti yg mengaku islam kononnya amat risau akan pertembungan antara parti kafir dan sekular.. tapi dia tak bimbang langsung akan pertembungan parti dia dgn parti islam yg syumul.. Sekian..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 10:50 PTG delete

Aik.pas lagi awal2 kata masuk prn sarawak utk kalah. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 10:50 PTG delete

11:36 ape ke bengap beno kamu nih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 10:51 PTG delete

Parti islam syumul masuk prn utk kalah.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 April 2016 7:18 PG delete

Alhamdulillah atas pengiktirafan parti islam syumul.. bukan parti islam liberal spt lawannya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 April 2016 8:05 PG delete

TGHH memang hebat, Idea yang dilontarkan oleh TGHH akan disangkal dan disanggah habis-habisan oleh lks/DAP selang beberapa minggu selepas tu lks pula mengguna pakai segala idea TGHH.....hebat2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 April 2016 8:15 PG delete

Mmg hebat idea hadi masuk prn sarawak utk kalah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 April 2016 11:45 PG delete

Kahkahkah...kesian macai2...otak kecik....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 April 2016 12:50 PTG delete

Mmg betul macaipas semua otak xleh pikir jauh terpaksa minum susu omega cicah pil kuda utk fikir jauh tp tetap bebal jg.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 Mei 2016 7:08 PG delete

PTahu tak kenapa PAN dilarang masuk Sarawak?.. 

Kerana di Semenanjung mengikut rekod mereka banyak buat hal.. antaranya dikhuatiri jika PAN menang sekalipun dibimbangi mereka pada bila2 masa boleh jadi sesumpah dan bertukar parti atas arahan DAP! Malah bukan itu sahaja; mereka juga akan membawa bersama kerusi DUN pd parti baru tanpa BERANI meletak jawatan utk diadakan pilihanraya kecil.. jadi perangai seburuk ini dibimbamgi mengganggu atau mempengaruhi politik yg sedia aman di Sarawak..

Kesimpulannya.. masuk Sarawak nak bertanding pilihanraya kununnya.. tapi bila tukar parti, TAK BERANI plk nak letak jawatan DUN mahupun PARLIMEN bagi bertanding pilihanraya kecil.. tapi bukan main berlagak nak bertanding pilihanraya negeri..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mei 2016 12:01 PTG delete

Ala kopipes. Pemalas punya wanrosli. Xyahla Sibuk2 prn sarawak, pas pun nak kalah.kahkahkahkah.tu sbb adenan xheran masuk la sejuta kali sehari xde hal kalau nak kalah. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 Mei 2016 1:53 PTG delete

Kenapa mereka tidak pernah menafikan bhw segala tindakan mereka adalah atas perintah DAP??. Tapi kalau mereka menafikan pun rakyat Sarawak takkan nak percaya penafian mereka kerana tidak sebengap PAN.. dan macam biasa kalau mereka mengakuinya pun mmg kita dah tahu lama...

Sekian.

Yg menurut perintah Tuan Besar,

(Tandatangan)
PAN

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mei 2016 2:02 PTG delete

Ala kopipes. Pemalas punya wanrosli. Xyahla Sibuk2 prn sarawak, pas pun nak kalah.kahkahkahkah.tu sbb adenan xheran masuk la sejuta kali sehari xde hal kalau nak kalah. Kahkahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes