PANAS!! : PARTI ISLAM (AMANAH) SAH BERTANDING 13 KERUSI PRN SARAWAK

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub

KUALA LUMPUR - Parti Amanah Negara (Amanah) hari ini mengesahkan parti itu akan bertanding sebanyak 13 kerusi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak.

Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub berkata, kesemua calon yang akan dipertandingkan merupakan anak jati Sarawak yang diyakini mampu meraih sokongan pengundi di negeri itu.
Beliau bagaimanapun tidak mendedahkan kerusi yang bakal ditandingi namun memberi bayangan dengan mengatakan ia mungkin campuran kerusi bandar dan luar bandar.

"Mesyuarat bulanan Amanah telah memutuskan yang kita akan bertanding sebanyak 13 kerusi.
"Kami telah pun selesai berbincang tentang perkara tersebut dengan rakan Pakatan Harapan yang lain," ujarnya pada sidang media yang diadakan di sini, hari ini.

Katanya lagi, Amanah telah mengarahkan jentera parti untuk ke lokasi yang telah dikenal pasti bagi membantu kemenangan menjelang pilihan raya kelak.

"Calon-calon telah dikenal pasti dan keputusan telahpun dibuat dalam mesyuarat kali ini," katanya lagi.

sh

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

 klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my
 
  http://www.kelabsimkad.com/
Previous
Next Post »

52 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 10:11 PG delete

Sebagai sebuah negara demokrasi, kita hormat keputusan PAN bertanding di 13 buah kerusi prn sarawak..

Kita tunggu parti mana yg bakal membantu PAN..aku dah tahu parti mana. Pastinya para penunggangnya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:12 PG delete

Presiden pas kata pas akan menang di semua kerusi disarawak...kuikuikui

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:30 PG delete

Pan yg bertanding. Wanrosli Nyibuk plak..nak tanya pas btanding brp kerusi?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:31 PG delete

Pesideng kata pas kuat...semua kerusi mesti menang punya....tgk jele nt brp kerusi pas buleh menang. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 10:32 PG delete

PAS tak byk . 11 kerusi aje.. Blok ke 3 kan kecil aje jika dibandingkan dgn Pakatan Harapan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:40 PG delete

Laaaa.aritu kata pas kuat pas hebat pas matang pas pilihan org cina....11 kerusi je ke??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:48 PG delete

Mmgla pas ckp mcmtu,aritu time kuat,skrg br sedor xkuat br le bgabung ngan ikatan bowtie.ikatan ada btanding kat srwk x?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 1:24 PTG delete

Tak payah sombong sgt tuan2.. tahu lah nak lepas geram sambutan GST anjuran PAN hanya 2000 org je dtg.. itipun dah termasuk unit ARIF 200 org.. cuba bygkan tu di semananjung.. betul ke ahli PAN 40K org..

Aku tak leh bygkan di sarawak nanti.. aku pun tak sabar nak menunggu saat itu.. aku bg chance korang berseronok2 dahulu..huhuhu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 2:03 PTG delete

An anonymous okla tu sekurang2 nya ph ada berusaha membantah gst drp pas bantah sorg2 kat umah je habuk pun tarak

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 2:29 PTG delete

Dari pas wat demo utk penoreh getah kat kedah tpi sibuk kutip derma dari diaorg..patutnya bantu ni gi kutip lagi duit.org sana dh susah..TITM wat cramah lak 10 org je dtg..tu ke pas yg kuat?kuat uturn,kuat kencing,kuat meminta minta..kahkahkahkah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 2:35 PTG delete

Kami dari pas xnkla bertanding byk2 kerusi nt kalau pas menang semua kerusi nt ph nk mkn apa..kami kesian juga pada ph kasi la ph bertanding kerusi sikit...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 3:06 PTG delete

2:29.. amat mustahil ceramah TITM hanya 10 org.. takkan tak de gambar sbg bukti..atau kau nk aku percaya fitnah sebegini.. tak semudah itu bro..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 3:49 PTG delete

Bila tang pan kemain lagi fitnah itu ini semua percaya bulat2,bila tang pas semua fitnah xpercaya.alahai perangai walakontol susu omega

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 4:24 PTG delete

Kami parti Islam amanah kena berkeja 16 jam sehari, presiden kami mahu semua 13 kerusi yang ditandingi mesti menang, kita mesti tumbangkan BN pada pilihanraya kali ini.

Jentera kami terdiri dayak dan kadazan, kami berbincang menggunakan group whatsapp, kami dilarang masuk sarawak, strategi kami hanya dibincangkan melalui internet, tapi kami kental menghadapi situasi ini.

Pertandingan kali ini merupakan pertandingan tiga penjuru, BN, PH dan PAS. Kami akan pastikan yang kami mampu memenangi kesemua kerusi yang ditandingi, walaupun kami payah berkomunikasi tetapi kami ada kawan disana iaitu DAP.

Walaupun kita bersedia bertanding tiga penjuru, kelebihan akan berpihak kepada BN juga akhirnya, kami dan PAS sebenarnya mencuba nasib, PAS atau kami yang naib johan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 4:46 PTG delete

Walaon mengaku amanah. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 4:50 PTG delete

Ngaku pun pas xblh menang sarawak. Dulu kemain kata kuat hebat dasyat matang, parti pilihan org cina smpi sanggup pakai dewa.. Kan senang ngaku awal2 xkuat xhebat xmatang xla malu semua walaon dan walakontol terpaksa menanggung malu akibat kesombongan pesideng.. Ni br semalam titm ulang balik pas kuat hebat dasyat boboiboy.. Hairan pas ni kata membawa islam tp perangai lebih buruk drp kapir

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 5:33 PTG delete

Ada la dlm 10 ke 20..tgok kat al hussyen.itu pun nti walakontol kata tu baru mula..kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 6:34 PTG delete

Selagi kami parti Islam amanah ada disitu jangan harap PAS boleh menang, kami bertanding lawan PAS bukan kami nak menjatuhkan umno/bn, kami parti Islam amanah dah bersetuju dengan madey nak jatuhkan najib.

Kami hanya nak kurangkan undi PAS, kalau kami ada disitu undi PAS berpecah, itu matlamat kami, semua tahu kami hanya parti nyamuk dan kami mengaku.

Slogan kami pada pilihanraya kali ini " Tumbangkan UMNO/BN ", tapi itu hanya slogan supaya penyokong kami bersemangat, hakikatnya semua tahu parti kami parti Islam amanah hanya parti nyamuk yang tidak mampu untuk menjatuhkan umno/bn. Tapi kami puas bila PAS mendapat kekurangan undi.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 7:09 PTG delete

Aku dah tgk mana ada al husseyn (al syiah?) ada tunjuk.. cuma ulasan penyedap perasaan sendiri...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 7:32 PTG delete

Wanrosli buat perangai balik,sendiri komen sendiri balas.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 April 2016 7:48 PTG delete

Aku heran tgk komen pro PAN.. x de langsung hujah utk mempertahankan DAP macam selalu.. jgn2 dah serik.. almaklumlah kes banglo nmpak gaya dah mirip kes khir toyo.. so dah tak de hujah lagi nak pertahan tok guru korang yg makan babi tu iaitu TGLGE..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 8:22 PTG delete

Hati jahat ni mula2 dia menyumpah dlm hati. Lepas tu dia sumpah dgn kata2. Lagi dasyat, dia sumpah dgn kaki dan tangan. Dlm komen2 yang ada, kita boleh lihat sapa yang hati dia jahat.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 9:02 PTG delete

An anonymous mula mencarut dah...kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 9:04 PTG delete

Wanrosli bising2 pasal babi.kalo teringin p mkn jela cicah ngan susu omega. Xyah nyumpah2 ya

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 9:39 PTG delete

Biasa la walakontol kalau bab ngata org no 1.salah sendiri xnampak,ntah Walakontol ni islam jenis apa ntah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 9:41 PTG delete

Nama pun walakontol kalau die nampak salah pas pun buat2 xnmpk pastu kalih isu swimming pool..paham sgt dh perangai walakontol. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 9:50 PTG delete

Wanrosli ajak Berhujah,nt kita bg fakta, dia kalih isu swimming pool la susu Omega La..xyah hujah la wanrosli.. Simpan jela hujah swimming pool wanrosli tu ya..jgn lupa minum susu omega byk2 smpi tersedak dedak tau.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 10:07 PTG delete

Mustahil ooo ceramah titm 10-20 org. Biasa nya juta2 kan. Kahkahkahkah. Terima lah hakikat pas dah xlaku,ceramah2 xda org dtg, jualan harakah xlaku,pesideng tiada prinsip selalu uturn, pas semakin ke belakang kembali ke era 80 an.next pru kelantan kembali pada bn,pas jadi parti hiasan kertas aje...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 April 2016 11:03 PTG delete

An anonymous, kami parti Islam amanah bersetuju dengan presiden PAS yang mengatakan LGE tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah. Memang itulah sikap presiden PAS, kami akui yang kami sendiri tidak bersikap begitu.

Kami sebagai parti Islam amanah dan penyokong2 kami atau pun sesipa saja yang ada dalam PH membandingkan 2.6 billion dengan 2.8 juta, sikit je nilainya, rata-rata penyokong membandingkan angka LGE dengan Najib, walhal tidak pernah sekalipun kami atau sesiapa membandingkan LGE dengan pemimpin2 PAS. Cuba kita bandingkan angka LGE dengan pemimpin PAS, apa jawapannya?

Memang LGE makan babi, itu memang fakta, kami tak makan pasal kami parti Islam amanah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 7:45 PG delete

Tak sangka PAN agak jijik dgn perkataan babi.. demi menghormati kejijikan yg dialami oleh PAN, saya mengambil keputusan utk tidak lagi menggunakan perkataan tersebut.. kini saya hanya akan menggunakan perkataan lain iaitu khinzir shj. Sekian..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 7:52 PG delete

Tak pasti plk dalam kategori apakah sekiranya kita bertokgurukan tok guru TGLGE yg makan khinzir..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 9:10 PG delete

Kahkahkahkah. Wanrosli2, dia yg kata babi dia yg kata jijik.aish.udah minum susu omega ke belum nih.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 9:11 PG delete

Kahkahkahkah.sbl ni kata babi,lepas kene bahan terus tukar khinzir...kahkahkahkah.. Xda pendirian, sama mcm pesideng kaki uturn. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 9:14 PG delete

Udah2 la tu ngaku amanah.getik benor teman nengok tektik bebudak tadika nih Wanroslisusuomega oiiiii.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 8:02 PTG delete

Terbaek penjelasan yg dikemukakan..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2016 8:02 PTG delete

Kasihan PAN..

Mula2 sibuk dibesar2kannya aura ulamak2 PAN spt mursyidul am dan timbalannya dgn meyakinkan orgramai bhw ulamak mereka tidak sesekali spt ulamak PAS yg asyik degil utk tunduk pd tokong DAP; tidak spt ulamak PAN.. tapi org masih tak nak masuk PAN..
Kemudian diwar2kan penubuhan PH kononnya dgn adanya aura PKR/DAP, bisa menarik orgramai masuk PAN.. ternyata gagal juga strategi sebegitu..
Kini mereka menggunakan pula ikon yg mereka dulu beria2 benar menyumpah seranah iaitu Tun M, pun masih lagi org tak nak masuk PAN..

Sbb tu lah sampai sekarang husam dan mahfuz masih ragu2 utk masuk PAN pabila melihatkan sambutan yg cukup hambar ini.... semoga PAN dpt membuktikan sesuatu pd pilihanraya sarawak nanti..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 10:55 PTG delete

Kata kat org..pas blh menang ke kerusi sarawak??? Saje tanye jgn marah.kalau pas kuat hebat matang nape 11 kerusi je kat sarawak..takot deposit hilang ke?kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2016 10:57 PTG delete

Ala udah2 la tu wanrosli komen wanrosli. Bertaubatla selagi pintu taubat masih terbuka

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 April 2016 8:08 PG delete

Itu strategi kami.. kami tak pertikai pun PAN nak bertanding di 13 buah kerusi.. jgn risau tuan.. kita tgk je lah nanti bagaimana hasilnya.. bukan tuan shj, sy sendiripun dah tak sabar menunggu saat2 itu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 April 2016 10:46 PG delete

Hapa punya bengap la si wanrosli, bukan mslh pertikai kerusi,tp pas punya la sombong bongkak ego kata pas kuat hebat matang disukai ramai...buktikan lah kehebatan tu tunjuk mampu menang semua kerusi disarawak. Jgnla ckp xserupa bikin

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 April 2016 11:21 PG delete

Komen kau ni menunjukkan kau mula rasa malu bila parti yg tak sampai pun setahun jagung; PAN umumkan utk bertanding 13 kerusi di Sarawak melebihi 11 kerudi oleh parti yg dah berusia 60 thn .. tak pe kami faham..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 April 2016 12:11 PTG delete

Jgnla spin.pan xckp pun kami kuat,hebat blablabla...logikla 13 kerusi je bertanding...
Tp pas sentiasa mendabik dada kami kuat hebat matang disukai org2 cina tp bertanding 11 kerusi je..sape yg malu skrg ni...???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 April 2016 12:19 PTG delete

Not to worry bro.. kami faham okay?..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 April 2016 4:39 PTG delete

Wanrosli dah xterjawab ker.kahkahkahkah. Kata bijak2 selepas minum susu omega. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 April 2016 12:10 PG delete

Pan sebenarnya bukan parti islam laa wahai admin. Pan juga bukan parti amanah sebab kalau amanah takkan mereka keluar parti.sebab apa keluar parti ? Kerana tak dapat jawatan dalam pas maka mereka kecewa dan keluar parti dan buat parti pan. Semua orang tau hal ini. Pan sampai sekarang tak letakkan islam dan sumber2nya dalam perlembagaan pan. Pan masih pakai perlembagaan parti pekerja. Sampai sekarang pan belum ada perlembagaan seperti yg dijanjikan. Sebenarnya pan adalah parti sosialis islam seperti dalam surat kebenaran penubuhan pan. Tak payahlah admin dangkal sangat..silak simak semula wahai admin yg kurang sihat.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 April 2016 6:11 PG delete

Komen tuan ni dah berulang2 kali diutarakan dan dah berulang2 kali juga saya jelaskan.. saya harapkan di masa hadapan jgn lah buat malu PAN lagi dgn komen yg sebegini..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 April 2016 9:04 PG delete

Wanrosli xda modal ckp jela.tau la malu hudud ntah kemana akta ntah kemana.kahkahkahkah. Tp masih ngaku kuat hebat dasat boboiboy. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 April 2016 5:51 PTG delete

PAS tak rugi apa2 pun bila hudud yg sedang PAS perjuangkan dihina diperlekeh ditentang serta dipersenda kerana PAS yakin hudud adalah risalah Allah.. tapi pastinya ada pihak lain yg rugi atau patut berasa rugi kerananya..

Pd mereka yg paling penting ialah putrajaya.. pun di sini PAS tak rasa rugi apa2.. selagi prinsip Islam dijunjungi, PAS tetap yakin berada di landasan yg BETUL..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 April 2016 11:06 PTG delete

Wanrosli ulang balik pasal hudud perlekeh.salah tu wanrosli, org xperlekeh hudud. Cuma org perlekeh pas sbb kena perbodohkan dgn umno je pasal hudud. Paham x.dah ulang2 byk kali jwpn tu.kalau xpaham juga xtau la ape jenis bebal siwanrosli ni

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
8 April 2016 5:20 PG delete

Bagus .. sekurang2nya kini PAN sudah pun mengaku secara terbuka bahawa PAN adalah khadam DAP.. manakala tuduhan pd PAS bhw PAS khadam UMNO hanyalah tuduhan tidak berasas sama sekali memandangkan kini PAS bersama Blok ke 3 bukannya BN!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 April 2016 9:09 PG delete

Kopipes lagi.aduyaiiiiiii. Mmg jenis walaon ni semua pemalas ke.. Dh jadi khadam bn kena la rajin sikit wanrosli oi

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes