Iklan Penaja 1

Jumaat, April 15, 2016

PANAS!! : DEMOKRASI NEGARA SUDAH MATI.

S.A.M.M

Kenyataan Umum

14 April 2016

PRN Sarawak Kemuncak Kematian Demokrasi Negara

1. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah pun mengumumkan tarikh penamaan calon dan hari mengundi bagi Pilihanraya Negeri (PRN) Sarawak.

2. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyifatkan PRN Sarawak ini sebagai kemuncak kematian demokrasi negara. Lama sebelum ini, Ketua Menteri, Adenan Satem telah mengumumkan tarikh PRN Sarawak akan diadakan. Tindakannya yang mendahului SPR itu menyerlahkan betapa SPR hanyalah satu aparat rejim Pemerintah dan kini ia hanyalah sebagai satu formaliti sahaja walaupun tarikh yang diumumkan oleh SPR itu sedikit berbeda daripada yang diumumkan Adenan. Hakikat yang perlu disedari bahawa segalanya telah disusun atur untuk memenangkan BN.

3. Tindakan Pemerintah Negeri Sarawak yang menghalang kemasukan pemimpin-pemimpin oposisi juga adalah simbol kepada kematian demokrasi. Malah, kenyataan Adenan bahawa beliau tidak akan membatalkan larangan itu dan pemimpin pembangkang hanya boleh masuk ke Sarawak selepas PRN selesai membuktikan sikap kuku besi Adenan. Mengapa Adenan tidak menghalang pemimpin-pemimpin UMNO dan parti sekutu yang mengamalkan politik perkauman daripada memasuki Sarawak jika benar Adenan mahu melindungi negeri itu daripada elemen yang tidak baik?

4. Pengerusi SPR dalam satu pengumuman menyatakan bahawa hari ini beliau mendapat permohonan PBDS baharu untuk bertanding  dalam PRN kali ini dan beliau juga membuka sampul surat di atas pentas, dan mengumumkan lulus sebaik sahaja sampul surat dibuka juga adalah tindakan yang amat pelik.

5. Inilah perkara sebenar yang patut di lawan oleh Parti-Parti Pembangkang dan gerakan masyarakat sivil. Akan tetapi, nampaknya pihak pembangkang sibuk bersekongkol dengan Mahathir dan berebut kerusi. Tanpa disedari, mereka sebenarnya sedang berebut untuk disembelih dalam padang demokrasi yang pincang dan berat sebelah.

6. PRN Sarawak ini juga menyerlahkan kemunafikan kartel Mahathir. Sanggupkah Mahathir, Mukhriz dan Muhyiddin ke Sarawak, berkempen untuk menumbangkan Najib dan penyokongnya. Seperti yang diketahui, Adenan dan Sarawak adalah penyokong setia Najib.

7. SAMM yang sememangnya bergerak sejak lama di Sarawak melalui komrad tempatan akan terus mempertingkatkan aktiviti di sana. PRN kali ini diambil kesempatan sebagai peluang menyebarluaskan dan memperkukuh pendidikan politik warga tempatan.

Che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
cheGuBard@gmail.com

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

54 ulasan:

  1. Tapi hadi kata kalau nak jatuhkan Najib biar cara demokrasi next pru.kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli xleh nk jwb. br bangun tido br nk minum susu omega supaya sel2 otak dpt berhubung. Kuikuikui

      Padam
    2. Memang betul.. PAS nak lawan najib masa PRU14.. sekarang PRN Sarawak.. PAS lawan BN aka najib juga..

      Bukan macam PAN yg sampai bila pun dikhodamkan DAP..

      Aku ada soklan.. PAN sokong hudud ke idak ni? Dah byk kali aku tanya termasuk dlm blog2 lain.. tapi tak de sorang pun jawab.. apa ke bangang PAN ni..

      Padam
  2. Kahkahkahkah. Wanrosli bangun terus meroyan...kahkahkahkah. Jwb dulu ikatan sokong hudud x?kahkahkahkah

    BalasPadam
  3. Hahahahaha ni jwpn PAN...PAN xtolak hudud pun pas yg mcm biasa perangai tuduh org tolak hudud la jebon la anwarinas la... Mat SABU dah kata kita menang putrajaya jaya dlu lepas tu lebih drp hudud pun boleh dlaksanakan..yg pas tolak ialah "kene perbodohkan umno pasal hudud "....Tp chif khadam (hadipesideng) degil,masih percaya umno nk tlg laksana hudud. Nah skrg padan muka pas hudud pun xda,kena tipu lg dgn umno. Kahkahkahkah. Nik Aziz dah pesan dan jgn kena tipu 2 kali tp chif khodam (hadipesideng) degil nk percaya umno jgk.kan dah kena tipu lg.kahkahkahkah. Padan muka pas skrg dh jadi parti xbguna skrg.hahahaha

    BalasPadam
  4. Sekarang ni kau tak jawab soalan aku lagi.. PAN tolak hudud atau sokong hudud..? kalau kau nak guna mat sabu aku pun nak guna mat sabu jgk.. tapi nak tahu jwp kau dulu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laaa bangang btl wanrosli ni.pan sokong hudud,yg pan xsokong adalah kene perbodohkan umno pasal hudud. Nk laksana hudud kena kuasai putrajaya dlu.kalau x,xguna la sembang kencang pongpang pongpang hudud ntah kemana.

      Padam
    2. Mana wanrosli ni dah abis susu omega ker.kahkahkahkah

      Padam
    3. Alhamdulillah.. PAN sokong hudud.. OK sekarang maknanya Mat Sabu telah buat kenyataan palsu dgn mengatakan "jika komponen PH tolak hudud PAN pun tolak hudud"
      Ya atau tidak?

      Padam
    4. Ya utk mat sabu buat kenyataan palsu dan tidak utk mat sabu buat kenyataan benar..

      Padam
    5. Apalah bebal nya wanrosli ni.itulah strategi.Pan x tolak hudud pkr juga x tolak hudud (walaupun hadi kata pkr tolak hudud) ,dap mmg tolak hudud sbb mrk majoriti bukan islam..Apa yg penting skrg ni menang putrajaya dahulu baru blh plan tentang hudud.kalau x,sekadar sembang2 kedai kopi bolehla hudud hudud hudud... Dap tolak hudud tp apa kata nik aziz "kita perlu terangkan dan jelaskan pd mrk smpi mrk fhm.tu.sbb nik aziz xla kelam kabut melompat bentang hudud kat parlimen sbb dh tau kena main ngan umno ajer.

      Padam
    6. Maknanya mat sabu dah tarik balik (u turn) la.. hari tu dia kata PAN akan tolak hudud jika DAP tolak hudud..

      Padam
    7. Kalau pan xsokong hudud buat mat sabu,salahudin ayub rakan2 pan dulu perpuluh2 tahun membina pas.kpd pas jgnla buruk sangka pada pan ke pkr ke diorg xtolak hudud pun,xda kenyataan rasmi mengatakan jelas ph tolak hudud.cuma dlm gabungan ph saling menghormati pandangan yg lain setuju.Soal hudud nanti dlu jgn tergopoh gapah ibarat nak buat rumah tp dah kecoh pongpang2 rumah nk besar hebat kuat dasyat boboiboy tp tanah nk buat rumah pun xda lagi ibarat ayam betina bertelur sebiji riuh sekampung

      Padam
    8. Mat Sabu xda kata "Pan tolak hudud jika DAP tolak hudud "...wanrosli jgn fitnah pula, pan x mcm pas kaki uturn. Kahkahkahkah

      Padam
    9. Maknanya sahlah Mat Sabu buat kenyataan palsu.. memang betul lah husam lebih layak jadi presiden PAN..

      Padam
    10. Wanrosli main tuduh2 (macam pesideng juga)...buktikan mat sabu kata "jika dap tolak hudud,pan tolak hudud ".,,

      Padam
    11. Yea..akhirnya wanrosli akui husam terbaik. Kahkahkahkah

      Padam
    12. Memang husam terbaik.. tapi utk PAN bukan utk PAS..

      Padam
    13. Mana buktinya wanrosli.. Setakat tuduh2 pan tolak hudud mcmtu la hadi pun blh tuduh pkr jual pil kuda tanpa bukti....kahkahkahkah

      Padam
    14. https://youtu.be/0AGX4jA1Ozg

      Tgk ler.. bagaimanapun, segalanya sudahpun berlalu.. yg paling penting kini rakyat dah tahu bhw PAN khodam DAP kerana tergamak menolak hudud demi sesuap mulut DAP..

      Padam
    15. Laaaaa...khadam UMNO betul la wanrosli ni.kahkahkahkah

      Padam
  5. Dan juga pas kodam pd umngok n ikatan kahkahkah..

    BalasPadam
  6. Sekarang diharap anak2 muda yg dah terlanjur sokong PAN dapatlah berpatah balik kerana hanya buang serta membazir masa.. bilamana org muda terpesona dgn konsep islam progresif kononnya tapi rupa2nya islam jenis menolak hudud dan secara otomatiknya meraikan pula LGBT.. jgn buang masa anda wahai anak muda..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong pas uturn ke.kahkahkahkah. Aku xtgk lg video tu. Sabar nt aku tgk dlu br komen. Skrg kasi wanrosli gembira melompat2 dulu ya. Dah lama die x merasa gembira. Kahkahkahkah

      Padam
    2. Kahkahkahkah kahkahkahkah kahkahkahkah... Aku dh tgk dh.kahkahkahkah. Bodoh nya wanrosli video ulasan dari pas,komen2 pun dr iskandar naib presiden pas...xda pun suara mat sabu kata tolak hudud... Itu semua ulasan dr pas shj...haje buruk perangai pas sebijik mcm umno,sendiri buat ulasan sendiri percaya ulasan dan walaon2 semua percaya bulat.alahai pendek nya akal.mmg sebijik copy umno.Allah kata dlm Quran "apabila dtg berita fasik,siasat betul2 "jgn terus percaya bulat2 dan sebar fitnah.... Wanrosli dah jelas.kebodohan nya...skrg ni wanrosli sila tunjukkan video yg mat sabu kata tolak hudud..jgn suara drp org pas pulak.suara mat sabu sendiri. Buktikan.. Jgnla tunjuk video mcm tadi nmpk sgt bodoh nya pas ni..
      Cth spt dulu berita harian utusan tv3 Putar belit kenyataan nik aziz pasal "tuhan samseng ",apa dah jadi pas ni.dah jadi pembelit ker.
      Tu sbb harakah pun xlaku. Xnk komen2 pjg.wanrosli sila tjuk video yg kata matsabu tolak hudud tu..buktikan susu omega anda jd bijak
      Kahkahkahkah


      Padam
  7. Laaaa.yeke nasib baik xtgk video tu buat abis data je.agak dah kalau geng2 walakontol2 mmg bangang bengap semua nya.kalau mcmtu baik walakontol pas baca utusan berita harian tv3 je. Betul la slogan pas ganti umno.bukan ganti kerajaan tp perangai umno yg dganti nya...

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah.. senang je nak tahu anak muda terima PAN atau tidak.. tgk je demo yg dianjur PAN.. hancus.. tu blm tunjuk ceramah mujahid di Terengganu.. 5 org aje ..mmg anak muda tak mahu islam progresif tajaan PAN yg menolak hudud tapi meraikan pula LGBT..

    BalasPadam
  9. Dah kalah pusing ke lain lak..kahkahkah..

    BalasPadam
  10. Wang rosling ooi. Komen la pula pasai 1mdb pula.nak juga aku dengar komen kau. Tak kan nak jadi macam tuang presideng kau yg kaki ponteng parlimen tu...kah kah.

    BalasPadam
  11. Pembetulan ya tuan 8:15.. sebenarnya 3 org je hadir ceramah mujahid. .. tak nak cabar ke tunjuk bukti?

    BalasPadam
  12. Wanrosli jgn kelentong byk. Mana video nya???

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=29448&mode=thread&order=0&thold=0

      Saksikanlah mujahid beraksi..

      Padam
    2. Apa ni wanrosli, minta video yg kata matsabu tolak hudud tp kasi gambar mujahid pulak.ni xfhm bahasa melayu ke.modal politik gambr2 mcmtu xlaku la wanrosli...diulangi sekali lagi kalau xfaham bahasa melayu "MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD"?????

      Padam
    3. Mengaku pun mat sabu tolak hudud..

      Padam
    4. Apa ke bodoh wanrosli ni,aku minta video nya mana yg wanrosli kata matsabu tolak hudud tu?faham ke soalan. "Mana VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD "...tetiba kata ngaku matsabu tolak hudud pulak?apa jenis bingung walakontol ni....di ulangi "MANA VIDEO MATSABU KATA TOLAK HUDUD TU"??????

      Padam
    5. Lama tgu ni mana video nya wanrosli.buktikan pas bukan parti penfitnah.

      Padam
    6. Wan rosli terlebih minum susu cpur dedak,tu merapu je tak masal.bukn bodoh lagi,baghal al bebal..kahkahkahkah

      Padam
  13. Sudah jelas terbukti pas parti penfitnah.. Tuduh2 tanpa bukti, sama spt tuan pesideng tuduhan pil kuda.sudah jelas sikap wanrosli xlayak bhujah dgn fakta2, wanrosli mmg xda fakta just putar alam je.kahkahkahkah.cian pas dpt pesideng uturn, ulamak2 semua sokong bn,macai plak bongok2 semua tp bongkak kata hebat kuat dasyat boboiboy. Kahkahkahkah org mcmni xlayak hujah ngan fakta,nt hujah2 aku balas dgn komen2 bongok cara wanrosli jgkla
    Kahkahkahkah

    BalasPadam
  14. Dari segi hukum mengikut pendapat Yusoff Qardawi adalah haram menubuhkan parti islam baru bilamana sudah ada parti islam sediada. Cumanya pada pendapat aku penubuhan PAN ni tak haram sebab PAN bukan parti islam pun.. perlembagaan pun tak ada utk nak buktikan yg PAN ini parti islam.. So jgn risau PAN ni tak haram sebab bukan parti islam pun.. udah2lah tu perasan parti islam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi maknanya DAP dan PAN tak haram.. tak payah risau.. maka dgn itu bolehlah berkhodam2an antara keduanya..

      Padam
  15. Sendiri tanya sendiri balas..kompom sewel ni..dh minum susu blum?kahkahkah

    BalasPadam
  16. Wanrosli Xjumpa video tu dah jadi sewel sbb dosa fitnah org,cian wanrosli dah kantoi plak tu wanrosli komen wanrosli. Kahkahkahkah. Sbl ni die komen2 gune an anonymous dan tanpa nama.kahkahkahkah. Apalah malang wanrosli hari ni.kahkahkahkah

    BalasPadam
  17. Macam biasa puak persenda hudud sependapat dgn Tok Guru Profesor Dr Ramasamy dalam bab menghina DZN bilamana tak dgr pun kecaman kpd TGPDR oleh puak tu selain ucapan terima kasih bila penghinaan itu ditarik balik tanpa langsung memohon maaf..

    Cuba jelaskan di mana fitnahnya kenyataan di atas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli dan walakontol pas kata matsabu tolak hudud, so mana video yg kata matsabu tolak hudud.. Tuduh tanpa bukti kan fitnah sama juga spt kes pil kuda..

      Padam
    2. Walakontol mcam dia ni kalah hujah je pusing ke lain pnya..walakontol katakn,otak ltak kat kaki,akal letak kat kontol..kahkahkah

      Padam
  18. Jika diteliti kembali Deklarasi Rakyat yg diusahakan oleh pimpinan UMNO dan PAN, kita boleh simpulkan bhw inilah balasan Allahkpd mereka.. Dia bayar cash ketika di dunia lagi.. sebelum ni asyik menghina PAS dgn UG terutama oleh pimpinan G18 sedari dlm PAS hinggalah Blok ke 3 ditubuhkan.. Alhamdulillah kini UG berbalik kpd yg empunya diri.. tahniah TGHH.. anta memang pemimpin yg amat bijak berbanding G18..

    Mereka sangka mereka bijak dgn asyik menuduh TGHH suka U turn.. tapi pada hakikatnya TGHH lebih bijak meng'u-turn'kan tuduhan UG kembali kpd para pejuang islam liberal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul2 mmg hadi sentiasa uturn

      Padam
    2. TGHH bukan u-turn tapi cuma dituduh u-turn oleh puak islam LIBERAL spt yg diakui oleh 6:38..

      Padam
  19. Dah memang hadi kaki uturn n di ikuti oleh wan rosli.dua2 bebal n baghal.cakap apa pun tak guna..buta,bebal n baghal..kahkahkahkah

    BalasPadam
  20. Aku rasa mmg hobi hadi ni ske uturn
    Kalau bwk moto jenuhla uturn aje kejenye. Kahkahkahkah

    BalasPadam
  21. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  22. Pada mulanya kami dlm PAS agak terkedu dgn kehilangan G18 utk tubuh parti baru memandangkan mereka ni bijak pandai lagi profesional belaka kununnya... tapi setelah meneliti situasi sebenar, barulah kami sedari bhw kebijaksanaan mereka hanyalah digunakan utk menjadi khodam profesional kpd DAP, bukannya utk memperjuangkan islam yg syumul..

    BalasPadam
  23. Kahkahkah manakala pas yg kononnya prjuangkn hudud n islam rupanya hnyalah syaitan yg brtopeng mnusia..beskongkol dgn umngok utk dpatkn krajaan di slangor n perak.kapirkan org lain,anggap diri sndiri kuat,akhirnya uturn je yg lbih..islam menda..yg teruk tgok porno tpi mintak kapir byar.kn jadah tu..mna syumulnya?mcm setan..kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau utk pas tu syumul bermakna uturn. Kahkahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive