Jumaat, Jun 05, 2020

5 ulasan:

  1. DEPA YANG MULAKAN GENDANG PERANG, NAJIB DISALAHKAN

    Bekas PM Najib Razak ditempelak oleh Ahli Parlimen Segambut Hannah Yeoh kerana tergesa-gesa mencadangkan pilihan raya umum ke 15 ketika wabak Covid 19 masih bergejala, sekolah ditutup dan ekonomi menderita
    Menurut Ahli Parlimen Segambut itu, Najib amat tidak bertanggungjawab mencadangkan pilihan raya bagi menyelesaikan ketidaktentuan politik di negara ini
    Beliau merujuk kenyataan Najib pada 3 Jun, apabila menyarankan Kementerian Kesihatan dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mulai menyusun prosedur operasi standard (SOP) untuk pilihan raya.
    “Ketika sekolah masih belum lagi dibuka, kedai gunting rambut hilang pendapatan selama 3 bulan dan sebahagian rakyat diberhentikan kerja, pemimpin Umno ini hanya sibuk mencadangkan untuk diadakan pilihan raya.
    “Beliau malah sampai peringkat mencadangkan kepada Kementerian Kesihatan dan SPR untuk segera merangka SOP untuk menghadapi pilihan raya,”

    Hanna Yeoh geng parti kau yang bising akhirnya gang kau jugak yang meroyan mencipan

    Bangangnya tak bertempat, merata rata kebanganganya. Apa yang susah sangat Hannah Yeoh nak faham- Najib

    1. Yang letak jawatan dan tumbangkan kerajaan? Perdana Menteri PH.

    2. Yang usulkan undi tidak percaya dalam parlimen untuk jatuhkan kerajaan baru? PH dan Warisan.

    3. Yang bermesyuarat minggu lepas untuk tumbangkan kerajan PN? Majlis presiden PH.

    4. Yang dituduh letak kepentingan politik melebihi negara pada masa Covid? Najib pulak.

    Dengar baik-baik Hannah dan PH.

    Najib cuma cadangkan bubarkan parlimen untuk kembalikan mandat pada Rakyat melalui pilihanraya JIKA PH terus merebut kuasa dengan cubaan-cubaan berteruskan untuk tumbangkan kerajaan.

    Mendapat mandat baru dari Rakyat agar kerajaan lebih kukuh dan stabil untuk melawan krisis ekonomi Covid.

    Cara paling adil bagi semua dan paling sesuai untuk selesaikan kemelut politik.

    Apa susah nak faham, Hannah?

    Ni lah yang dikata bangang tak bertempat..

    Point 1-3 Hannah tak nampak ke? Atau buat-buat buta tak nampak?

    Point 1-3 bukan permainan meletak kepentingan politik melebihi negara pada masa Covid ke?

    Korang yang tak habis-habis rebut kuasa sehingga kerajaan tak stabil.

    Najib cuma cadangkan cara penyelesaian paling adil pada Rakyat tapi bossku pulak yang dituduh letak kepentingan politik melebihi negara?

    Giler betul, PH. Tak ke bangang name nye tu..!!

    BalasPadam
  2. BANG NON DIUGUT BUNUH...kikikiki

    Satu laporan polis dibuat berhubung 'ugutan bunuh' terhadap Presiden PKR Anwar Ibrahim di Facebook.

    Anggota Parlimen Batu P Prabakaran membuat laporan polis hari ini, berhubung ugutan bunuh terhadap Presiden PKR Anwar Ibrahim di media sosial.

    Laporon itu yang dilihat Malaysiakini merujuk kepada komen seorang pengguna Facebook ketika Anwar membuat siaran langsung semalam.

    Ada blogger siar ugutan bunuh weiii..!!

    22 tahun lebih fakta ... seko pun tak ada yg mati lagi... cari isu yg nnpk real bole tak... isu basi bodo vangang ni tak membantu lagi meluat ade ler..

    Atau bang non takut ke mahkamah pasal isu ampun yg tak terampun...


    alahaiiokk..... bodo vangang pubya isu

    BalasPadam
  3. Mungkin Anwar ada masalah dengan saya – Mahathir.. (Kah kah kah dengan muka bodoh buat buat tak tau pulak dahhh..atok buat perangai balik alahai)

    Dr M: Saya tiada masalah dengan Anwar, dia saya tak tahu. (Biasa la atok kau dia akan bantai cakap dia tak tau punya lahh.. kikiki walaun unta jer yang buat tak tau kann kann..kikiki)

    Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak mempunyai masalah dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim, namun tidak tahu apakah pemimpin berkenaan juga merasakan perkara yang sama. (Kau orang tengok la camner lidah bercabang cuba nak membelit lagi tu.. cukup cukup la atok bodoh nya walaun unta tak nnpk lagi ke lidah bercabang nak membelit lagi tu)

    Mahathir juga berkata beliau tidak mahu menjadi perdana menteri sekali lagi, tetapi akan memegang jawatan itu jika diminta untuk sementara waktu. (Cakap jer la aku nak jadi PM dng muka tak tau malu)

    Ditanya mengenai hubungannya dengan Anwar, Mahathir berkata: “Setahu saya, saya tidak mempunyai masalah dengan Anwar.” ( kikiki setahu kita orang walaun unta jer yg terkinja kinja dng lidah bercabang ni)

    BalasPadam
  4. "Mahathir juga berkata beliau tidak mahu menjadi perdana menteri sekali lagi, tetapi akan memegang jawatan itu jika diminta untuk sementara waktu.

    Ketika ditanya apakah beliau akan menjadi calon perdana menteri sekali lagi, Mahathir berkata beliau tidak menawarkan diri bagi jawatan itu."

    “Saya tidak menawarkan diri, tetapi saya melihat perkara-perkara ini sebagai tugas. Saya tidak berminat dengan kepuasan sendiri, tetapi jika saya dapat memberi perkhidmatan dan orang berpendapat saya boleh memberi perkhidmatan, saya ada.

    Masih Mencuba dan masih mengharap MP-MP bagi peluang Nasib pada MADEY dengan "KATA-KATA" seolah dia sahaja yang masih bernilai sangat..
    MP-MP yang yang menteri kena pecat lepas 22 bulan lalu kalau masih tak belajar dari pengalaman kena TIPU , kena KENCING, kena BOHONG, kena PERMAIN dan paling UTAMA KENA BANGANG DENGAN MADEY..tak serik lagi ke..ke nak "KENA" semula ayat "KENA" tu kali KEDUA oleh si MADEY ..SI PEMBUAT KEMUSNAHAN KARIER ORANG LAIN..

    MP-MP orang terpelajar..BIAR TERPELAJAR DAN MEMPELAJARI BUKAN NYA TERPELAJAR TAPI MASIH DI PERBONGOK KAN oleh manusia yang semakin kurang kewarasan atas sesuatu KEGILAAN..

    BalasPadam
  5. psstt..!! ako kopi pes bulat bulat dari blog laman reformasi.. baru nak belajar berjinak jinak jadi batu api..kah kah kah..haahh tepokk..!!

    TUN M TIDAK PERLU MERINTIH LAGI...KAMI DAH BOSAN !!

    (Kah kah kah baru nak belajar camner nak jadi lidah bercabang sambil membatu api.... rupa rupa nya seronok jugak jadi lidah bercabang sambil membatu api dn adu domba nih..!! kah kan kah... belajar jadi batu api dari Atok kau... kah kah kah kahhh... suma ni aku kopi pes dari blogger laman reformasi..kah kah kah..)

    Anwar tetap cool, terus seperti biasa sbb dia dah biasa ditekan dan susah. Tun yg kelihatan tidak tentu arah, tambah pulak ramai anak2 buah dia disiasat oleh SPRM. Tun risau SPRM tidak berlaku adil terhadap anak2 buah dia.

    Aku nak ingatkan Tun, bukan saja budak2 kamu akan terlibat dan ditekan, kamu dan anak2 kamu juga akan kena nanti. Ramai dalam puak parti kleptokrasi tu amat berdendam kpd kamu. Apa yang patut kamu buat?

    Satu cara saja iaitu berusaha kembalikan semula kerajaan mandat rakyat dulu. Beri sokongan kpd Anwar untuk menjadi PM seperti yang kamu pernah janjikan. Jika tidak, kamu tak perlu minta simpati dari sesiapa nanti jika tiba masanya kamu akan menjadi mangsa mereka. Buat Anwar, dia sudah bersedia sejak puluhan tahun dulu untuk ditekan, diaibkan, dipukul mahupun dipenjarakan. Adakah Tun mampu lalui seperti Anwar?

    Rakyat dah bosan dengan putar belit Tun. Semakin Tun mengadu tentang nasib dirinya dan bagaimana partinya menganiayai beliau, semakin rakyat meluat untuk mendengarnya kerana Tun tidak pernah sedar dan insaf.

    WFAUZDIN NS

    (tahniah penulis WfNs nih tulisan padat dah boleh di batu apikan dan laga lagakan walaun Bang Non dan walaun unta Tun... kah kah kahh..kah kah.. sesudah membatu apikan depa semua kita kasi tepokkk sambil makan pop corn...

    jangan salah kan kami jadi batu api pula, salahkan atok yang mengajar rakyat Malaysia selama 22 tahun 22 bolan membatu api seluruh rakyat Malaysia selama ini.. kah kah kah..)

    hahhhh tepokkkk..!!!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng