Mufti Wilayah Persekutuan ucap tahniah kepada Tun M sebagai PM Ke-7

Mufti Wilayah Persekutuan ucap tahniah kepada Tun M sebagai PM Ke-7
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Mufti Wilayah Persekutuan (WP), Datuk Dr. Zukifli Mohamad al-Bakri berkata, beliau selaku Mufti WP mewakili seluruh warga Pejabat Mufti WP mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada YAB Tun Dr. Mahathir Mohamad atas pelantikan sebagai Perdana Menteri yang ke-7.
Kata beliau, memandangkan musim Pilihan Raya Umum sudah tamat, sudah sampai masanya semua pemimpin yang telah dipilih bersatu hati dan bekerjasama menggalas tugas yang diamanahkan dengan bijaksana.
“Semoga kepimpinan baharu Malaysia memperoleh rahmat, berkat, hidayah dan berada dalam lembayung redha Allah SWT.
“Kami akan terus memberikan kerjasama yang terbaik bagi manfaat umat Islam di Wilayah Persekutuan dan umumnya seluruh rakyat Malaysia,” tulis beliau dalam Facebooknya semalam.
Dr, Zulkifli memetik kata-kata Fudhail bin ‘Iyadh:
“Seandainya aku mempunyai doa yang mustajab, aku akan jadikannya sebagai doa untuk pemerintah.”
Ingatlah ucapan Nabi Sulaiman alaihissalam tatkala dianugerahkan-Nya kerajaan yang agung,
“Ini ialah dari limpah kurnia Tuhanku, untuk mengujiku adakah aku bersyukur atau aku tidak mengenangkan nikmat pemberianNya. Dan (sebenarnya) sesiapa yang bersyukur maka faedah syukurnya itu hanyalah terpulang kepada dirinya sendiri, dan sesiapa yang tidak bersyukur (maka tidaklah menjadi hal kepada Allah), kerana sesungguhnya Tuhanku Maha
Kaya, lagi Maha Pemurah”. [Surat An-Naml 40]
Beliau turut berharap rakyat Malaysia menzahirkan kesyukuran ini dengan memanjatkan pujian kepada Allah yang Maha Berkuasa.
mdl

Picture
Previous
Next Post »

21 ulasan

Write ulasan
Nobody
AUTHOR
12 Mei 2018 2:50 PTG delete

Aku pun tak tahu apa punya strategilah PAS ni.

King maker konon!!! Sekarang apa king yang kau ada??? Nak lompat pergi gabung dengan BN dalam parlimen tak cukup kerusi. Nak dapat Kedah pun kantoi. Sekarang nak jadi katak dengan tiga kerusi dun Perak pun tak boleh!!!

Kau merancang, Allah merancang, Allah sebaik-baik perancang tau!!!

Patutlah Pakatan Rakyat dulu Allah tangguhkan kemenangan. Allah nak bersihkan dari pemimpin-pemimpin kaki makan duit haram hahahaha!!!

Reply
avatar
12 Mei 2018 5:17 PTG delete

Kalau kita sebagai manusia.. ada fikiran dan perasaan..tuang presiden takkan keluar kenyataan melalui setiausaha pas.. kerajaan perpaduan tanpa pembangkang.. kes negeri perak.. sbb parti pak lebai...3 kerusi..lepas tu di sambut dgn pesuruhjaya perak.. biar pas jadi menteri besar..razman lagilah muka tak malu...agaknya memang hukum alam.. dr pimpinan atas.. sampai walaun2 bawahan..tgh mengalami..sindrom tahun kebodohan..sbb kebodohan di serta muka tak tahu malu..amat malang bg parti pak lebai..nak tgk episod kerajaan kelantan dan tgganu..najib boleh pecah rahsia..hendak bayar gaji kakitangan kerajaan negeri kelantan mintak bantuan pusat..lepas ni apalah nasib kerajaan kelantan.. sebelum pru.. terutama nik amar..memperlekehkan Tun M..terima jelah nasibnya nanti..
Tun M psikologi parti pak lebai..dr tahun lepas.. kes mamali di dendang.. nak pru tun m mintak maaf dr keluarga mangsa mamali..bersorak parti pak lebai.tanda tun m mengalah. Rupanya di blog2 keluar cerita kutipan sumbangan mangsa berjuta2 ringgit mangsa mamali lesap tanpa di kesan. parti pak lebai tak tahu.. kesannya balik pd parti pak lebai sendiri..bodoh piang betul pimpinan parti pak lebai.. kena psikologi dgn tun m.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 5:25 PTG delete

Tahniah menteri kabinet yg baru dilantik!!!
Mat sabun sebgai menteri pertahanan
Gone end sbg menteri kewangan
Mudin sbg menteri kdn

Kenapa abg mat sabun tiada dlm pc tadi???
Ada yg kata bhs inggerisnya msh lemah takut malu menjwb dpn wartawan asing...hehehehe
Hrp ia fake news...hehehehe

Asalkan kewangan bukan tun klepet...hehehehe
Biar dia jd menteri tolOL yg akan mghapuskan TOLol di negara kita...hehehehe

Klu tak..gelaran BAPAK SEGALA TOLol akan kekal selama2nya...hehehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 8:24 PTG delete

Ehem...dgr cerita rapiji aka langkah kejang tak puas hati dgn kabinet yg diumum tun klepet wlpun pgayR dpt bnyk kerusi?
Adakah tun klepet boneka kpd dapigs dan PANxxx atau mrk bertiga mmg dh berpakat atau kawtim yg kaw2 punye...hehehehe
Dgr desas desus mp2 bn akan dipujuk menyertai parti bunga utk menguatkan kuasa veto tun klepet dlm haprak???

Aih...kita tggu dan lihat drama seterusnya.Wan jijah dah bersusah payah nak suaminya diampunkan utk jd peeM ke8.
Adakah akan berjaya????
Hehehehehe...keja utk rakyat ker kerja utk harta peribadi.

Majlis org tua 5 org itu pon semuanya adalah kroni dan proksi tun klepet...apa cerita???!!!!!
Apa nak jadi!!!!hehehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 9:15 PTG delete

Abg mat xde dlm pc..lu tgk pc mana ni broo..pc najib resign ke??bangang..!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 9:18 PTG delete

Nak tanya..best x jadi pembangkang??

Baru 3 hari broo..kipidap..tlg improve lagi ye..need more practise..

Kah kah kah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 9:59 PTG delete

Errr...yg nampak wktu pengumuman live tadi saipudin..gone end..tun klepet dan muhdin.
Yg berdiri blkg2 tu cuma amoi tua jer aku kenal...hehehehe

Yg mjwb soalan reporters tadi ialah tun klepet n 1 soalan utk gone end..
Tak perasan abg mat sabun tadi..hehehehe
Dan kenapa tpm tak bersama dlm pngumuman penting itu?
Dan kenapa rapiji tak berpuashati???

Anyway..tahniah dgn abg mat sabun.Jgn bagi dia pegang bom tangan waktu ceramah...nanti dia baling mcm baling mic pulak....hehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 10:18 PTG delete

Mmg seronok..cai
Hehehehehehe....
Bukan selalu dpt peluang mgkritik badut2....hehehehehe
Selasa depan..anwar akan dibebaskan.Dia bnyk tahu cerita2 gelap tun klepet.Tak mgkin waris anwar melupakan azab kutukan dan hinaan tun klepet trhdp mrk.
Tak sabar tengok pak sheikh jadi peeM ke8.Harap janji ditunaikan krn sukar memerintah klu 2 musuh utama msh ada silence war dlm diri mrk...hehehehe

Tolong ingatkan tun klepet jgn lupa hapus dan musnahkan TOLol spt dijanjikan....hehehehehe
Jgn hanya pandai berjanji...
Belum jauh perjalanan dah kena TOLol...hehehehe
Tak sabar melihat haprak mghapuskannya.Klu haprak mampu...5 tahun akan dtg akan undi dan sukarela berkempen utk haprak....hehehehe
Janji suci aku utk korang cai...

Klu takkkk...ingat tol...ingatlah BAPAK TOLol...

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 10:36 PTG delete

Lupa pulak...kenapa tpm wan jijah tak dijemput masa perlantikan menteri kwgn..pertahanan dan kdn?????
Pelik kan????

Dah lah guna logo pgayR waktu pru tapi nak lantik kementerian yg menjadi tumpuan rakyat...tpm tak dijemput.Takkan lah alasan tun klepet yg kouta tpm dah diberi kpd pgayR maka dia tak layak ikut meeting menentukan kementerian hangat nie??!!!
22tahun dah selalu salahguna kuasa.Takkan dah bertaubat pon msh salahguna kuasa...ish ish ish

Macai nobody...tlg jawab jap...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mei 2018 10:38 PTG delete

Syabas Tun M kerana berjaya mengabungkan PH dengan umno, bertahun-tahun PH meratib PAS nak bergabung dengan umno, alih-alih PH yang bergabung.

Hebat Tun M, teruskan strategi anda.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 12:41 PG delete

tunggu sehingga siasat 1mdb selesai bro.. kalu 90 juta tu sahih dr fulus curi 1mdb, x lama la negeri2 pak lobai malang nih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 4:17 PG delete

Kekeke. Kelantan dan Terengganu konpom Kerajaan Perpaduang UG. Kekeke. Cuma Umno tak jadi Exco, jadi tuan penasihat macam tugas MP Marang. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 4:23 PG delete

Ikut giliran, mula dengan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan keluarga Sial MO1. Lepas ini, semua Tuan Haji, Profesor, Dr., Tuan Guru yang terima duit Umno pandailah tolong bayar balik ikut jumlah dicuri. Tak susah sebab Kleptokrat Sial punya money trail tak padam punya. Kekeke. Ansuran sampai mampus pun ok dengan bunga 6% ikut kadar GST pencuri. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 4:30 PG delete

Muka macam Razman berangan nak jadi MB? Kerusi 3 ketul nak meroyan MB. MB FB yang meroyan boleh jadi. Kekeke. Umno pun getik nak buat dia jadi MB. Terus lari masuk PH. Tak sanggup. Kekeke.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 4:35 PG delete

Kipidap macai fakenews. Hati kering macam ini kita mahu. Kekeke. Jenis hati tisu dah tak akan komen. Kipidap. Dongibab. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 4:39 PG delete

Senarai nama yang mengaku terima duit misteri.

Kleptokrat Sial Najib Tun Razak 2.6b

Ahmad Maslan 2j

Shahrir Samad 1j

Nik Abduh 2j

Dr Zuhdi dan 3 Lebai Ganu 2.5j



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 4:30 PTG delete

Ada otai reformasi tanya aku kenapa tun klepet lantik gone end yg msh ada kes mhkamh sbg finance minister???
Adakah salahguna kuasa atau BAPAK HAKIM MAHKAMAH msh berlaku slps era 22tahun???
Cuma bertanya..jgn marah yer
Takut jadi bahan bualan rakyat jer cai...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 4:31 PTG delete

Kes terowong bgamana pulak????
Atau terselamat krn tun klepet bapak salahguna kuasa?????
Ehemmm...hehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 10:17 PTG delete

Tak sabar TOLol dihapuskan...hehehehe
Hrp BAPAK TolOL tak menipu...tak sabar pusing2 1malaya dgn minyak murah...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mei 2018 11:52 PTG delete

Yang menang banyak kerusi patut mendapat mandat menentukan kabinet.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mei 2018 11:01 PTG delete

Kahkahkah! Najib dah jatuh ditimpa tangga digelek pula dengan steamroll dan disiram lagi minyak panas. Tak cukup terus ditendang muka dan celah kepitnya dan ditikam pula jantung dan otak dengan pisau rambo. Inilah hukuman salahguna kuasa paling dahsyat. Dikurung dalam rumah besar menunggu hari ke penjara Sungai Buloh satu keluarga! Kahkahkah! One happy jailed Najib's family.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes