Iklan Penaja 1

Isnin, Mei 07, 2018

Kunci pintu pagar kubur Nik Aziz undang kecaman ramai

Sebuah lori dengan bendera Pas diletakkan di depan pintu pagar tanah perkuburan yang menempatkan jasad Nik Aziz bagi menghalang Tun Mahathir menziarahinya.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Tindakan waris Allahyarham Nik Aziz Nik Mat mengunci pintu pagar Tanah Perkuburan Islam Kampung Pulau Melaka di Kota Bharu hari ini mengundang kecaman awam di media sosial.
Pengguna Facebook, Mohd Razif Arshad berkata, tanah perkuburan itu adalah hak wakaf yang tidak boleh digunakan untuk tujuan peribadi mahu pun keluarga.
“Adakah menghalang pada bila-bila masa untuk berziarah bagi harta tanah yang diwaqafkan adalah ajaran Islam?” tempelaknya.
Pintu pagar kubur itu dikunci manakala sebuha lori diletakkan di depan pintu pagarnya selepas mendengar ura-ura Pengerusi PH, Tun Dr Mahathit Mohamad mahu menziarahi kubur itu.
Ia dilakukan sendiri oleh anak Nik Aziz, Nik Adli yang sebelum ini pernah ditahan di bawah ISA atas dakwaan terlibat dengan kumpulan militan.
Sementara itu, Ridhuan Rafaai kesal kerana tindakan anak bekas Mursyidul Am Pas berkenaan, Nik Adli menghalang kehadiran Tun Mahathir itu dibimbangi memburukkan imej Islam dalam kalangan masyarakat bukan Muslim.
“Larangan orang ziarahi pusara memang ajaran Pas bukan ajaran Islam.
“Harap orang bukan Islam janganlah mencerminkan Islam mengikut imej Islam Pas,” katanya.
Hal sama diakui Zulhusni Sazali yang menulis, “Islam tidak ajar macam ini tapi itulah Pas buat. Pas merosakkan Islam dari dalam.”
Ketua Dewan Ulama Pas Selangor, Ahmad Dusuki Abdul Rani yang juga anak saudara Nik Aziz meminta supaya keluarga mereka tidak dirosakkan.
Calon Pas Dun Kota Anggerik di bawah Parlimen Shah Alam itu turut berada di lokasi tersebut walaupun tempoh berkempen hanya tinggal tiga hari.
Orang ramai juga menyifatkan tindakan mengunci pagar tanah perkuburan itu hanya memberi keuntungan politik kepada calon Perdana Menteri Pakatan Harapan berkenaan.
“Apa pun moral telah memihak kepada Tun M,” komen Fuaadi Mahmud di Facebook.
Bukan sahaja mengunci pintu pagar, sebuah lori yang digantung bendera Pas di bahagian belakang juga diletakkan di kawasan pintu pagar tanah perkuburan itu.
“Kubur tanah wakaf pun nak buat harta sendiri. Macam mana saya nak hormat Pas?” bidas Ahmad Suhaimi.
Bagi Norzihan Baharum pula secara sinis menganggap Pas bukan sekadar memegang kunci syurga bahkan kini kunci pintu kubur.
“Di Madinah pun, tiada siapa dihalang untuk ke makam Rasulullah di Raudhah (yang terletak dalam Masjid Nabawi, Madinah),” ujarnya.
Menurut bekas penyokong Pas, Nor Aini, beliau membuat keputusan keluar dari parti itu apabila melihat Pas sudah tersasar daripada keindahan Islam sejurus Nik Aziz meninggal pada 2015.
Sehubungan itu, ada netizen berpendapat hanya dengan kegagalan Pas memperoleh walau satu kerusi sekali pun akan menyedarkan parti tersebut.
“Hanya dengan kosong (kerusi) Parlimen saja bagi mengajar mereka (Pas) ini semua,” tegas Sharifah Sofia Syed Rashid.
mdl

Picture

43 ulasan:

  1. Siapa yg kecam? Puak2 PH je yang kecam, Madey desperate, kalau benar-benar ikhlas kenapa tak datang melawat sebelum ni? Kenapa masa kempen baru nak lawat? Leoas pru la kalau ada keikhlasan dihati, bukan kerana desperate nak tarik undi, rakyat selain penyokong PH bukannya bodoh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, yang cedik dan suci hanya parti kamu - PAS. Parti kamu memang boleh tahu niat orang ikhlas atau tidak. Yalah, kamu manusia super - serba tahu. Buatlah perkara itu banyak-banyak. Baguslah. Buat lagi ya. silakan....

      Padam
    2. Alhamdulillah, sebab mengatakan kami suci, selain dari PAS tiada yang suci, terimalah kenyataan ini, BN 71 PH 21 dan PAS 0, terbukti PAS memang bersih dan suci dari rasuah dan kerosakan akhlak, kalau mung nak jadi suci mung kena join PAS bukan join PH yang boleh mensucikan dosa2 Madey yang lalu, Najib pun akan disucikan dosanya sekiranya Najib keluar umno dan join PH...

      Padam
    3. Parti PAS = perasan ana suci. Kekeke.
      UNDI PAS = UNDI UMNO

      Padam
    4. UNDI PKR = UNDI DAP

      Molek umno sikit la dari DAP

      Padam
    5. Undi pkr= undi mendiang lee kuan yew
      Dia tggu tun klepet main mahjong...
      Ish ish ish...hinanya tun klepet di mata pengikut dapigs...

      Padam
  2. Kita sutak screw Melayu laaaa..... Melayu undi PH haaaaa....Sama pangkah DAP maaaa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Undi Pas = Undi Umno
      Undi Umno = Undi Jho Taek Low
      Agen China Merah = MCA
      Agen Komunis = MCA / UMNO

      PERTAHAN Jho Taek Low = Harga minyak minggu depan AKAN NAIK!

      TANGKAP Jho Taek Low = Harga minyak dapat subsidi!!!!!!!!!!

      Padam
    2. Lee kuan yew tggu tun klepet main mahjong....hehehehehehe

      Hinanya bakal peeM haprak di mata pengikutnya sendiri...

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam
  3. Keluarga Tok Guru Nik Abdul Aziz menyambut baik hasrat Tun Mahathir untuk menziarahi makam Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Wakil keluarga, Ustaz Nik Adli menyatakan Tun Mahathir dipersilakan menziarahi pada 10hb Mei atau selepas itu.

    “Suasana sekarang tak sesuai kerana kehadiran Tun Mahathir disyaki adalah untuk meraih undi simpati. Mencipta polimik untuk mencari publisiti murahan dengan membuat kehangatan perbahasan isu-isu remeh dengan meninggal isu utama negara menjatuhkan Barisan Nasional. Kita tidak mahu makam Almarhum TGNA digunakan sebagai alat politik dalam kempen pilihanraya” kata Nik Adli.

    Nik Adli adalah mangsa tahanan ISA zaman Mahathir memerintah dahulu. Mahathir tidak zalim (kata Mat Sabu dan Lim Guan Eng masasa ISA juga) tetapi Nik Adli masih kata Mahathir zalim.

    Mungkin Nik Omar lupa bagaimana ayahnya tidak ziarah adiknya selama 2 tahun kerana membatah KEZALIMAN ISA.

    Menurutnya lagi, suasana pilihanraya yang sedang hangat membuatkan keluarga mengambil keputusan itu, namun mempersilakan Tun dan sesiapa sahaja untuk melawat makam itu selepas pilihanraya.

    “Selepas mengundi, nak datang berkali-kali pun tidak ada masalah. Orang kampung ada sebut nak bakar kambing”. Sambungnya sambil tersenyum.

    p/s: Madey dah pergi melawat pusara ibu dan bapanya? Kalau ada tolong viralkan...kehkehekh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kubur pulak Pas kunci. Dulu Pas kunci tadika Kemas. Nak buka kunci syurga pun kena pakai kad ahli parti Pas. Kekeke.

      Apa lagi yang Pas nak kunci selepas ini? Kunci kereta bini nombor tiga? Kunci rumah bini pertama? Kunci mahkamah syariah nak kawin bini ke empat? Kunci hotel nak bermalam dengan bini nombor dua? Kekeke.



      Padam
    2. Amat mudah bagi Madey untuk menjinakkan para pengikutnya....kehkehekeh

      Padam
  4. Kubur pun kena kunci? Ada pula jadual nak ziarah kubur? Kekeke. Ajaran agama Hadi Awang ini ikut Islam Syiah ke Islam Wahabbi? Kita semua di Malaysia pakai Islam ahli sunnah wal jamaah. Tak terima kegilaan agama macam ini. Kekeke.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Motif dia pon dah dpt dibaca...

      Sama dgn husam tugu sampai menipu bermimpi 15 kali.Kaki fitnah tu bukan mimpi apa...dia mimpi jumpa tun klepet....
      Org yg kaki fitnah mimpi jumpa org yg kaki fitnah....siapa?tun klepet...hehehe

      Padam
    2. Kubur dikunci bukan masalah pada sesiapa yang ikhlas, kat rumah pun boleh dibaca yassin, al fatihah dan sebagainya untuk arwah, kalau hati ikhlas sebesar manapun kunci itu bukan penghalang, melainkan apa yang dilakukan oleh Madey itu hanya untuk disaksikan oleh manusia kerana undi, bukan kerana Allah dan disaksikan oleh para malaikat...

      Padam
    3. Suka dipuji...tapi tangan dia mencuri

      Klu ikut gaji dan pencen perdana menteri mana mampu memiliki 8 rmh mewah dlm dan luar negeri.
      Memiliki jet peribadi...

      Konon dia dah insaf mengubah diri tapi mulot msh mcm org lupa diri...

      Sampah..mati katak..bengap..dan kata2 mghina org menunjukkan dia tak akan mengubah diri...

      Hehehehehe

      Padam
  5. saya sokong tindakan keluarga menghalang mahathir datang ke kubur Allahyarham, sebab jelas sekali keislaman mahathir amat meragukan, kalau kubur pemimpin yang beragama islam yang lain pun dia tak pernah ziarah maka apakah tujuan dia menziarah kubur Tuan Guru Nik Aziz melainkan ia mempunyai niat tersendiri ( mungkin kah dia nak sabotaj kubur tersebut) sama seperti dakwaan pesawat peribadi beliau yang dikatakan disabotaj beberapa hari yang lalu..? terkejut ? manusia yang bernama mahathir mohamad memang tak boleh dipercaya walau sebesar zarah pun. semua orang tahu, kalau tak percaya tanya Lim Kit Siang/Samy Vellu/Musa Hitam/Tengku Razaleigh/Anwar Ibrahim dan beberapa orang yang lain, Telah ternyata pendirian mahathir yang bertentangan dengan pegangan umat islam negara ini, dan mana-mana golongan manusia yang setuju dengan pegangan mahathir adalah jenis manusia yang terang-terang menolak islam dan mereka merupakan golongan paling laknat di muka bumi ni. memang manusia yang bernama mahathir mohamad dan penyokong-penyokongnya adalah manusia jelas menolak islam sebagai agama. tanya mahathir apakah orang itu masih beragama islam jika didalam rumahnya terdapat segala jenis patung/berhala yang disembah oleh orang-orang kafir. pertanyaan ini ditujukan khas untuk mahathir bukan untuk penyokong bangang dia untuk menjawabnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh org tua tu!!!
      Dia ingat org tak dpt baca drama dia tu!!!!!

      Sepatutnya dia ziarah waris2 yg dia panggil 'mati katak' tu.Mohon maaf dan jual salah sebuah rmh mewahnya dan sedekahkan kpd mrk.

      Sanggup buat apa saja demi meraih simpati.Bodoh!!!!
      Hehehehehehe...

      Padam
    2. Nak lawat kubor pun sampai nak buat scan niat dan keikhlasan pulak sekarang? Kekeke.

      Lawat kubor kena ada apa benda khas lagi macai agama yang gila? Kekeke.

      Ada kena bawa pulut kuning dan telor tak? Kekeke. Ada tak kena baca mentera dan isim? Kekeke. Macam cerita Pendekar Bujang Lapok bertapa di kubur orang Jepun. Kekeke.

      Hei mambang tanah, mambang angin, mambang air, mambang segala si mambang. Bergandinglah dengan Pas yang dah gila nak kunci kubur mambang alahai si mambang. Kekeke.



      Padam
    3. Pergi lawat kubur mak bapak dia dulu....

      Padam
    4. Atau pegi ziarah kubur chin peng...hehehehehe
      Tagih simpati org dapigs yg masih hina dia...hehehehe
      Kesian...sekadar anjing dapigs rupanya manusia yg pernah jd pemimpin no1 negara....

      Anjing dapigs rupanya...ish ish ish
      Ingatkan abg mat sabun jer...hehehehehe

      Tak sangka...begitu hinanya tun klepet di mata mrk sampai kata lee kuan yew tggu tun klepet main mahjong di syurga/neraka slps beres keja dia...hehehehehe

      Hinanyerrrrr.....hehehehehehe

      Padam
  6. Elehhh...ngek dapigs dah kata..biar tun klepet gunakan sia2 hidup dia tlg haprak dan lepas tu dia nak jumpa lee kuan yew...silakan!!!
    Dia kata lee kuan yew tgh tggu tun klepet main mahjung....hehehehe

    Kesian...nampak mcm benar jer ramalan seorg ulama...dia dipjgkan umur utk melihat pghinaan ke atasnya.
    Nak buat mcm mana...dia dulu dan skrg pon masih dan puas hina org!!!!
    Hehehehe

    Maka bagus dia pegi ziarah kubur lee kuan yew..mgkin dpt menagih simpati pengikut2 dapigs yg tak suka dgn dia....hehehehehe

    BalasPadam
  7. Nak Tanya kepada ahli parti Islam adakah cina Dan India pernah dihalang melawan kubur mereka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pernah..
      Tapi klu nak lawat baik dia lawat kubur chin peng dan lee kuan yew dulu...hehehehehe

      Org bodoh jer tak nampak motif tun klepet tu!!!!
      Hehehehehe....

      Padam
    2. Atau klu benar2 ikhlas...ziarahlah kubur mangsa2 memali dan ziarah keluarga mrk.BODOH!!!!
      Jual jer kuda2 dan sebuah rmh mewah utk disedekahkan kpd waris mrk.

      Nak takut apa...anak2..waris..kroni dan proksi kan kaya raya...tak akan habis klu mrk bagi 10% dpd wang dan aset mrk.

      Itu klu tun klepet benar2 ikhlas!!!!

      Padam
    3. Lawat kubur Memali kena boss diaorang Hadi Awang der. Kekeke. Hadi Awang datang baca Amanat Haji Hadi. Mana tahu daripada 4 orang polis mati dibunuh pejuang syahid Memali, tiba-tiba boleh naik jadi 12 mati mengejut?



      Padam
    4. Kesian musa hitam jd kmbing hitam...
      Biasalah mulut penyamun...akan salahkan org lain

      Mati katak...terjemahan standard mulut dia.Semoga puas disumpah org...hehehehehe

      Padam
  8. Kpd pengikut setia PANxxx...
    Bgmana dgn status terkini skandal abg mat sabun????

    Patot pon pengikut2nya hilang kepercayaan dgn agihan wang kempen yg jumlahnya juta2 diberi oleh parti yg dh terkubur tu...hehehehehe
    Manusia bila dah tak ada masalah melakukan skandal maksiat...tak heran klu bab2 pjg tangan nie.Maklumlah dah jd pengikut setia penyamun tarbus....hehehehe

    Tuduh org lain mencuri tapi dia sendiri lebih teruk merompak....hehehehehe

    Mana taknya...mampu beli kuda2 dan rmh2 mewah dlm dan luar negara serta jet peribadi...ish ish ish

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kekeke. Macai fakenews meroyan. Sekali kena balas nak saman, senyap terus. Kekeke. Apa punya konspirasi cap ayam nak melucah pun pakai whatsapp? Kekeke. Sambung meroyan der.



      Padam
    2. Hehehe...bukan org luar pon
      Org sama parti yg melucahkan abg mat sabun....hehehehehe

      Fake news konon....hehehehehe

      Padam
  9. Tsunami HIJAU akan melanda negara 2 hari lagi klimaks....

    BalasPadam
  10. Dulu pkr ditubuh utk membasmi penyamun rasuah.
    Skrg semua perasuah tersebut dah menyertai pkr....lawak kan!!!

    Hmmmm....

    BalasPadam
  11. Mudahnya Tun M memperdayakan melayu yang mudah diperdayakan, seperti Kor Ming DAP memperkudakan Tun M agar Tun M memperkudakan pula melayu yang bengap.

    BalasPadam
  12. Nik Omar tidak akan berdiam diri apabila 'Ayahanda'nya dihina, ayuh Nik Omar tunjukkanlah kejantanan kamu, beri amaran pada Kor Ming supaya jangan biadap dengan 'Ayanhanda'.

    Berani kah Nik Omar? atau Nik Omar tahu DAP adalah taiko segala taiko?, inilah masanya Nik Omar menunjukkan kehebatan supaya 'Ayahanda' anda berbangga....berani?..kahkahkah

    Makin lama makin mengarut la puak-puak nih....kihkihkih

    BalasPadam
  13. 120 PH, 102 UMNO, 0 PAS kajian terkini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Simpan elok-elok kajian tu sehingga selesai pru nih boleh buat bahan bukti, nanti boleh lah mung dgn piji ejek PAS sebab 0 atau mungkin kajian tu akan kembali kepada pengkaji, maka terserlahlah penipuan dan pembohongan, berjaya jugak piji memperdayakan mung....kehekehkeh

      Padam
    2. Meramal, menghina dan memfitnah adalah standard keja haprak...hehehehe

      Meramal negara bangkrap...tak bangkrap pon.Msh lagi bersenang lenang terbang dgn jet peribadi 2 kali sebulan menjenguk kuda2 di argentina...hehehehe

      Padam
  14. Wahai macai2 haprak dan macai2 doj....
    Setakat ini belum ada sebarang komen dpd tun klepet ttg pghinaan dapigs trhadapnya...hehehehehe

    Kenapa?????
    Kata2 bhw mendiang lee kuan yew menunggu tun klepet bermain mahjung slps 2 tahun lagi mcm satu tamparan kpd org melayu bumiputera yg menyokong tun klepet selama ini...hehehehehe

    Takkan berdiam diri jer....hehehehe
    Atau anda semua mmg balaci dan hamba dapigs dulu kini dan selamanya...hehehehe

    Tun klepet hina org pas dan bn...
    Dapigs hina tun klepet...PADAN MUKA!!!!

    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila DAP bersuara siapa yang berani, DAP kan taiko, semua telor para pemimpin PH dah dipegang oleh DAP.

      Dengan PAS, DAP lemah, usah kata nak pegang telor sentuh kulit pun DAP tak mampu, sebab PAS ni berprinsip dan mempunyai tahap maruah yang tinggi, hebat PAS.

      Pemimpin PH yang ada prinsip sebelum ni seperti Nik Omar pun dah digadaikan maruah diri kerana jawatan MB.

      Politik PH, politik kuburan.....

      Kahkahkahkah

      Padam
    2. Politik kuburan bila bawa bendera ke kubur. Ada pacak bendera, ada pakai lori bendera, ada yang kubur pun kunci. Lawat kubur orang Islam diharuskan baca doa, mohon Allah ampunkan dosa si mati dan kaum kerabatnya. Bukan kunci kubur tak beri orang masuk. Nabi dan ajaran mana yang diikut agaknya mereka ini?

      Padam
    3. Nik Adli kunci 3-4 hari je tak lah sampai 5 tahun Madey kunci Nik Adli dalam ISA...,kehkehkeh....

      Murahnya poltik PH...

      Padam
    4. 9:30 pagi, elok mung pergi belajar dulu kat surau2 bagaimana nk baca doa untuk simati, dimana-mana pun boleh la...x semestinya dikuburan...bukan berkempen diatas kubur...itu la dikatakan PH ni politik kuburan

      Padam
  15. semoga Allah bukakan lagi keburukan-keburukan mahathir yang lain dan semoga semua penyokong mahathir laknat tu hilang akal... sesiapa diluar tu yang tahu keburukan yang disorok oleh mahathir... sila dedahkan untuk pengetahuan umum, biar penyokong mahathir tergelatak cam khinzir kena ketuk

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive